Lielākā daļa (gandrīz 80%) Latvijas uzņēmumu finanšu direktoru uzskata, ka viņi savos uzņēmumos ir izvirzījuši sasniedzamus mērķus, kas ir cieši saistīti ar atalgojumu. Tas secināts Starptautiskā audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā aptaujā.
Aptaujas, kurā piedalījās vairāk nekā 30 Latvijas lielo un vidējo uzņēmumu finanšu direktori, rezultāti norāda uz to, ka Latvijas finanšu direktori jūtas droši tādās jomās, kas vairāk ir saistītas ar grāmatvedību un kontroli, taču esošā ekonomiskā situācija pieprasa stratēģisko domāšanu, spēju definēt stratēģiju, kapitāla piesaistīšanas un riska pārvaldīšanas iemaņas. Diemžēl šīs kompetences finanšu direktoriem ir attīstītas visvājāk.
Pasaules prakse rāda, ka finanšu direktori arvien vairāk pārorientējas, no grāmatvežiem kļūst par stratēģiem. Arvien biežāk uzņēmumi sāk izmantot grāmatvedības pakalpojumus no ārpuses, lai vairāk pievērstos tām jomām, kurās viņi būs vairāk noderīgi uzņēmumam, piemēram, stratēģisko virzienu noteikšanas procesā. Latvijā šīs process vēl ir agrīnā stadijā, galvenokārt tāpēc, ka ģenerāldirektori mēģina uzturēt monopolu svarīgu lēmumu pieņemšanā vai vienkārši nespēj deleģēt pienākumus.
Vairākumam Latvijas uzņēmumu pārdošanas apjomi pagājušogad auga, tagad tiem esošās ekonomiskās situācijas dēļ ir jākoncentrējas uz izmaksu optimizāciju, rentabilitāti un likviditāti. Ja vien ģenerāldirektoriem nav ilggadējas pieredzes finansēs, viņi būs spiesti iesaistīt finanšu direktorus stratēģijas izstrādē. Tātad, finanšu direktori kļūst arvien noderīgāki.
Diemžēl, ne visiem finanšu direktoriem ir pieredze alternatīvās finansēšanas piesaistē, un daudziem grūtības sagādā uzņēmuma risku pārvaldīšana. Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, tā ir Latvijas finanšu direktoru vismazāk attīstītā spēja.
Katram finanšu direktoram pašam ir jāizlemj, kuras ir galvenās jomas, kas jāuzlabo. Ja finanšu departaments neattīstīsies, tas nebūs pievilcīgs potenciālajiem talantiem. Attīstības jomas ir individuālas katram finanšu departamentam, tās ir atkarīgas no uzņēmuma lieluma, finanšu departamenta attīstības līmeņa, kā arī esošās uzņēmuma situācijas.