Jau vasarā pie pircējiem varētu nonākt SIA Rīgas ūdens nodibinātās komercsabiedrības Aqua Riga ražotais fasētais ūdens, norāda uzņēmums, skaidrojot, ka lielāko daļu produkcijas plānots eksportēt, tomēr zināms tās daudzums paliks arī pašmāju tirgū.
Kā vēsta portāls Diena.lv, pašlaik norit darbs pie iekārtu iegādes ūdens ražošanai, dizaina un marketinga stratēģijas izstrādes. Lai nodrošinātu šo darbu norisi, ražotnē plānots ieguldīt 100 tūkstošus latu, kā arī vēl 300 tūkstoši latu tiks piesaistīti kā kredītlīdzekļi.
Kā uzsvēra SIA Rīgas ūdens, komercsabiedrība kredītu atdos no saviem līdzekļiem, tajā netiks ieguldīti Rīgas ūdens līdzekļi, kā arī pašvaldības uzņēmums šo kredītu negalvos. Kredītu plānots atdot no komercsabiedrības gūtajiem līdzekļiem par saražotā ūdens pārdošanu.
Jau vēstīts, ka šādu pašvaldības uzņēmuma ieceri dibināt savu komercsabiedrību un konkurēt tirgū ar savu produkciju neatbalsta nedz Latvijas darba devēju konfederācija, nedz Tirdzniecības un rūpniecības kamera, nedz pārtikas un bezalkoholisko dzērienu nozares pārstāvji.
Viņi uzsver, ka šobrīd Latvijā darbojas vismaz 14 uzņēmumi, kuru komercdarbība ir saistīta ar fasētā ūdens ražošanu. Papildus tam tirgū ir plašs importētā dzeramā ūdens klāsts. Konkurence Latvijas ūdens tirgū ir ļoti augsta, balansējot uz rentabilitātes robežās. Jaunu tirgus dalībnieku ienākšana piesātinātā tirgū prasīs ievērojumus ieguldījumus gan ražotnes izveidē, gan mārketinga komunikācijā, kas, pēc nozares ekspertu aplēsēm, var būt daudzkārt lielāki nekā publiskajā informācijā minētais finansējuma apjoms. Turklāt minētās organizācijas arī nerdz pamatojumu, kādēļ pašvaldības uzņēmumam būtu jādibina sava komercsabiedrība, lai ražotu preci, kurai tirgū jau ir nodrošināta spēcīga konkurence.
Rīgas mēr Nils Ušakovs, atspēkojot kritiku, iepriekš izteicies, ka uzņēmumam Rīgas ūdens ir daudz ūdens, jo sākotnēji, attīstot šo uzņēmumu, tika plānots, ka Rīgā dzīvos 1,4 miljoni cilvēku, tādējādi ūdens mums ir, un mēs to varam pārdot un pelnīt.