Uzņēmums Rīgas ūdens ļaunprātīgi izmanto dominējošo stāvokli, lai piespiestu iedzīvotājus vēlreiz apmaksāt rēķinus, kurus tie jau bija samaksājuši māju iepriekšējiem apsaimniekotājiem, kas, savukārt, ar ūdensapgādes uzņēmumu nebija norēķinājušies, norāda Latio namsaimnieks valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs.
Viņš skaidro, ka pēc tam, kad Latio namsaimnieks pārņēma apsaimniekošanā vairākas daudzdzīvokļu mājas, Rīgas ūdens dzīvokļu īpašniekiem izvirzīja prasības apmaksāt iepriekšējo apsaimniekotāju darbības laikā radušos parādus un līgumsodus. Rīgas ūdens ilgstoši nepievērsa uzmanību ienākošajiem maksājumiem un pavirši strādāja ar saviem klientiem un māju pārvaldniekiem, tādēļ par iepriekšējo periodu parādu rašanos ir atbildīgs arī pats uzņēmums, uzskata Latio namsaimnieks.
Viņš norāda, ka Rīgas ūdens vadības rīcībā ir visa informācija par Latio namsaimnieka un tā klientu norēķiniem, tādēļ izplatīto informāciju par maksājumu kavēšanu uzskata par meliem ar nolūku iebiedēt maksātājus.
Latio namsaimnieks divas reizes mēnesī veic maksājumus uzņēmumam Rīgas ūdens tādā apmērā, kādā saņem no šo māju iedzīvotājiem, un esošā naudas plūsma no pārņemtajām mājām ir 90–95% līmenī.
«Pirms gada, tiekoties ar Rīgas ūdens jauno vadību, par kļūdainu atzinām praksi maksājumus veikt kampaņveidīgi, tādēļ, lai sakārtotu attiecības, vienojāmies par rēķinu, tai skaitā iedzīvotāju nesamaksāto, vienreizēju pilnīgu apmaksu, kā arī vienojāmies turpmāk maksājumus veikt divas reizes mēnesī, lai Rīgas ūdens iespējami ātri saņemtu iedzīvotāju samaksāto naudu. Rīgas ūdens vadībai šī situācija un maksājumu kārtība ir ļoti labi zināma, tādēļ paziņojumi par maksājumu pasliktināšanos rada izbrīnu,» norāda A.Gontarevs.
Latio namsaimnieks vadītājs uzskata, ka pie pilnībā atjaunotas naudas plūsmas draudēt iedzīvotājiem atslēgt ūdens padevi, nevis strādāt pie parādu atgūšanas likumdošanā noteiktajā kārtībā, ir vismaz sociāli bezatbildīgi un Rīgas pašvaldībai būtu jāpievērš uzmanība tās kapitālsabiedrības agresīvajai komercpraksei. «Neviens neliedz Rīgas ūdens par iepriekšējo periodu parādiem celt prasības tiesā un veikt piedziņu. Par šiem parādiem Rīgas ūdens nespēj sniegt pierādījumus, kurš tieši no dzīvokļu īpašniekiem, kādā apmērā un par kādu periodu ir palicis parādā. Savukārt dzīvokļu īpašnieki ar maksājumu uzdevumiem ir pierādījuši veiktos maksājumus,» norāda A.Gontarevs.
Lai runātu par iepriekšējo periodu parādu problēmu, pirmdien, 9.septembrī, uzņēmums organizēja iedzīvotāju tikšanos ar Rīgas ūdens vadību. Tikšanās laikā dzīvokļu īpašnieki piedāvāja dažādus risinājumus, tai skaitā lūdza atcelt nepamatoti aprēķinātos līgumsodus, uzņēmumam Rīgas ūdens uzņemties līdzatbildību par savām pagātnes kļūdām, parādus sadalot uz pusēm ar iedzīvotājiem, taču Rīgas ūdens nav piekritis šiem priekšlikumiem.
Db.lv jau rakstīja, ka pēdējā ceturkšņa laikā būtiski pasliktinājušies maksājumi par ūdensapgādi no trim privātajiem namu pārvaldniekiem – SIA RD Real Estate, SIA Latio Namsaimnieks un SIA RBSSKALS serviss, liecina uzņēmuma Rīgas ūdens pašvaldībai sniegtā informācija.
Par 32 daudzdzīvokļu ēkām maksājumi par ūdensapgādi nav veikti vairāk nekā trīs mēnešus, tāpēc tās var tikt atslēgtas no centralizētas ūdensapgādes, norāda Rīgas dome. SIA Rīgas ūdens nosūtījis paziņojumus vairāk nekā 2,2 tūkst. dzīvokļu īpašniek, informējot par parādiem un aicinot viņus savlaicīgi un regulāri interesēties par namu apsaimniekotāju veiktajiem norēķiniem ar pakalpojumu sniedzējiem.