«Es neuzskatu, ka vispār kādam ir jāuzņemas vaina,» tā Exigen Services Latvia izpilddirektors Ivars Puksts atbild uz LD jautājumu, kam pēc datu noplūdes no Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) būtu jāuzņemas vaina.
«Nav noslēpums, ka arī Exigen Services Latvia veica iekšējo auditu. Tajā noskaidrojām, ka apzinātas speciālas darbības no uzņēmuma darbinieku puses netika veiktas. Tas bija cilvēciskais faktors un apstākļu sakritība. Es negribētu runāt par vainīgajiem. Minēšu salīdzinājumu - esmu iegādājies jaunu automašīnu no pasaulē pazīstamas kompānijas Lexus, bet tai nestrādā pretslīdēšanas sistēma. Tā vietā, lai meklētu vainīgo, Lexus izlabo kļūdu uz sava rēķina. Arī mēs izlabojām programmatūras kļūdu uz sava rēķina,» stāsta I. Puksts.
Viņš atgādina, ka tur, kur pastāv cilvēciskais faktors, vienmēr kaut kas var notikt. Arī tehniskās ierīces nav ideālas.
Kopumā VID datu noplūdes skandāls nav būtiski ietekmējis Exigen Services Latvia.
Visu interviju ar I.Pukstu lasiet 11.janvāra LD.