AS Exigen Services Latvia šā gada 17. septembrī iesniegusi sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) iepirkumu Eksporta kontroles sistēmas pilnveidošanas un uzturēšanas nodrošināšana VID. Kompāniju neapmierina tas, kā «iepirkuma komisija piegājusi procesam».
Kā vēstīts, VID konkursā par eksporta kontroles sistēmas pilnveidošanas un uzturēšanas nodrošināšanu uzvarēja Lattelecom Technology. Saskaņā ar VID Komunikācijas daļas sniegto informāciju SIA Lattelecom Technology par uzvarētāju konkursā atzīta tādēļ, ka otra pretendenta, kas pieteicās konkursā, proti, Exigen Services Latvia, kvalifikācija neatbilda iepirkuma nolikumā izvirzītajām pretendentu kvalifikācijas prasībām, un tas tika izslēgts no turpmākās dalības iepirkuma procedūrā.
«SIA Lattelecom Technology piedāvājums bija vienīgais, kas atbilda visām konkursa nolikumā noteiktajām pretendenta kvalifikācijas un tehniskā piedāvājuma prasībām, tādēļ šis piedāvājums tika atzīts par pasūtītājam izdevīgu, un pretendentam tika piešķirtas līguma slēgšanas tiesības,» informēja VID.
Atbildot uz jautājumu, kāds ir sūdzības, kas iesniegta Iepirkumu uzraudzības birojā, cēlonis, Exigen Services Latvia pārstāve Līga Krista Solima vien atbildēja, ka «iepirkuma komisija piegājusi procesam formāli, nevis pēc būtības». Sīkākus komentārus uzņēmums nesniedz.
Otrdien lēmumu saistībā ar Exigen Services sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojs vēl nebija pieņēmis.
Kā vēstīts, Exigen Services Latvia spēlēja vienu no galvenajām lomām VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) skandālā, kad no sistēmas ar tā sauktā Neo palīdzību noplūda liels datu apjoms. Tieši Exigen Services Latvia savulaik izstrādāja EDS.