Apjomīgie reorganizācijas plāni, visticamāk, Skandināvijas aviokompāniju SAS nespēs izglābt un tuvāko 12 mēnešu laikā tā beigs savu eksistenci, uzskata aviācijas eksperts.
Zviedrijas aviācijas analītiķis Anderss Lidmans (Anders Lidman) medijam The Local norādīja, ka SAS nav daudz iespēju, lai mainītu iepriekšējo gadu kursu, un kompānijas pieeja uzņēmējdarbībai ir «iesprūdusi» astoņdesmitajos gados, kad nacionālās lidsabiedrības baudīja monopolu.
«Kad jums ir monopols, jums nav jāuztraucas par izmaksām. Jūs varat pievērst galveno uzmanību pakalpojumam, un SAS šajā jomā ir ļoti laba,» klāstīja eksperts. Viņš norādīja, ka SAS ļoti lēni reaģē uz izmaiņām tirgū, kurā sevi pieteikušas zemo cenu lidsabiedrības. «Tas ir apmērām tā it kā inficēties ar kādu vīrusu un to atklāt tikai tad, kad jau ir par vēlu,» klāstīja eksperts.
Viņš uzsvēra, ka SAS pieļāva stratēģisku kļūdu, kad izlēma savu galveno uzmanību veltīt Eiropas tirgum. «Viņi nekad nespēs konkurēt ar zemo cenu lidsabiedrībām tajā «asinspirtī», par kādu kļuvis Eiropas tirgus,» sacīja A. Lidmans. Tāpat viņš norādīja, ka jaunajā SAS plānā daudz runāts par taupības pasākumiem, bet ļoti maz – par peļņas gūšanu.
Db.lv jau vēstīja, ka SAS veiks tādus taupības pasākumus kā atteikšanos no Norvēģijas meitasuzņēmuma. Tāpat aviokompānija par 800 samazinās darbavietu skaitu, un tagad ir sākušās sarunas arī par algu samazināšanu. Tādējādi Skandināvijas lidsabiedrība cer ietaupīt 455 miljonus ASV dolāru. Lidsabiedrība cer pārdot arī aktīvus aptuveni 445 miljonu ASV dolāru vērtībā.
Ja tiks realizēts šis «jostas savilkšanas» plāns, tad SAS būs spējīga investēt jaunu lidmašīnu iegādē un attīstīt savu darbību, pauda SAS izpilddirektors.