Šodien laikrakstā

Dibena polstera un riteņa aksesuāra apvienojums

Anda Asere,09.05.2011

Jaunākais izdevums

No ārzemju ceļojuma uz mājām atved ideju par velosipēdu aksesuāru šūšanu.

«Gan smukumam, gan ērtībai,» saka Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas 11. klases skolniece Lauma Gulbe, kura kopā ar klasesbiedreni Mariju Ručevsku izveidojušas skolēnu mācību uzņēmumu GoHappy, kas nodarbojas ar cepurīšu šūšanu velosipēdu sēdekļiem.

GoHappy uzvarēja biznesa izglītības biedrības Junior Achievement-Latvija šī gada Nacionālajā skolēnu mācību uzņēmumu finālā un vasarā Lauma un Marija dosies uz Norvēģiju, jo Oslo notiks Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu fināls. «Esam gandarītas. Pašlaik vēl ir diezgan mierīga sajūta, bet, kad būs jāsāk rakstīt biznesa plāns angļu valodā, jāpiesaista finansējums stendam pusotra tūkstoša latu apmērā utt., laikam sāksim mazliet uztraukties,» saka Marija.

Pirms gada Lauma ar vecākiem bija aizbraukusi uz Nīderlandi, kur gandrīz katram ir velosipēds, tāpēc aktuāli ir to aksesuāri. «Sapratu, ka šī ir ļoti laba ideja, ko atvest uz Latviju,» saka Lauma. «Viņa atbrauca ar spožu ideju un arī man tā iepatikās, jo mums pašām ir ļoti skaisti riteņi,» stāsta Marija. Lauma no ceļojuma pārveda vienu cepurīti, kuru te nomērīja, sarēķināja un uztaisīja līdzīgu. «Problēma bija tā, ka neesam diez ko labas šuvējas,» atzīstas Lauma. Viņas mācējušas nošūt vien taisnu vīli, bet, riteņu aksesuārus šujot, ar tik vienkāršiem paņēmieniem neiztikt. Palīgā nākusi draudzene, kurai šūšana padodas daudz labāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

auto disku izmērs ietekmē automašīnas veiktspēju? Mēģināsim to izskaidrot ar praktisku piemēru: riepu maiņa Fiat 500. Īpašnieks izvēlējās 185/55 R15 izmēru Pirelli Cinturato P1. Vispirms ir vērts veltīt dažus vārdus skaitļu nozīmei: pirmais – mūsu piemērā 185 – ir riepas platums, kas izteikts milimetros. Otrais – 55 – ir riepas sānu augstuma un platuma attiecība, kas izteikta procentos. Burts “R” norāda radiālo iekšējo konstrukciju, bet 15 ir diska diametrs, kas izteikts collās. Lai labāk izprastu riteņa izmēra ietekmi uz veiktspēju, mums ir precīzi jāaprēķina riteņa kopējais diametrs. Lai to izdarītu, var izmantot šādu formulu:

2x ((riepas platums x sānu malas augstums procentos)/100) + (loka diametrs mm)

Tātad, turpinot ar mūsu piemēru, vienkāršā matemātika ir:

2x((185x55)/100) + 381

Kur 381 mm ir vienkārša 15 collu pārvēršana metriskajā decimālajā sistēmā. Rezultāts būs 584,5 mm, kas ir precīzs mūsu riteņa kopējais diametrs.

Šim aprēķinam var izmantot arī internetā atrodamos riepu diametra kalkulatorus: https://www.riepas.lv/Vienkāršais-riepu-kalkulators

Tātad, atgriežoties pie jautājuma: kā šie mērījumi ietekmē mūsu automašīnu? Projektējot automašīnu, inženieri cieši sadarbojas ar riepu ražotājiem, lai precīzi noteiktu, kādus izmērus var uzstādīt konkrētajam transportlīdzeklim, un tādējādi pielāgotu transmisijas attiecību. Salīdzinājumam mēs varam teikt, ka kopējo riteņa diametru var uzskatīt par transmisijas galīgās samazināšanas pakāpes garumu. Palielinot kopējo riteņa diametru, palielināsies arī galīgais samazinājuma koeficients, un tam būtībā ir divas sekas: paātrinājuma potenciāls samazinās, bet var sasniegt lielāku maksimālo ātrumu. Protams, šīs izmaiņas ir tieši proporcionālas izmēra izmaiņām. Dažu milimetru atšķirības sekas var būt praktiski nenosakāmas, savukārt radikālākas izmaiņas var izraisīt daudz acīmredzamākas atšķirības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Vai nākotnē autovadītājs būs lamuvārds?

Latvijas Automoto biedrības prezidenta Jura Zvirbuļa viedoklis par velojoslu izveidi Rīgas centrā,11.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājuši 50 gadi un pienācis 2064.gads. Veselīgs dzīvesveids, it īpaši dabai draudzīgais velotransports dominē Latvijā, un par laikiem, kad ielas piepildīja automašīnas atceras vien vecāka gadu gājuma pilsoņi. Bērniem par auto kā par draudu sabiedrībai māca vienā programmas sadaļā kopā ar narkomānijas ļaunumu un atomieroču postu.

Visi brauc ar riteņiem, ugunsdzēsēji traucas ar velocisternām, policisti vajā noziedzniekus ar superbaikiem. Prezidents cēli pārvietojas ar kroņa Ērenpreisu, deputātiem, ministriem, augstiem ierēdņiem - visiem, kam pienākas dienesta transports, normatīvajos aktos ir noteikts savs riteņa veids, citam «šosejnieks», lai paspētu uz valdības sēdi, citam «kalninieks», lai tiktu pie vēlētājiem novados. Tomēr visizplatītākais ir parastais ielas velosipēds. Vairs nav neviena kardioloģijas centra, jo sabiedrība ir tik vesela, ka neviens vairs ar sirdskaitēm neslimo. Savukārt acīgie žurnālisti seko, lai kāds neapzinīgs deputāts, aizbraucis uz lauku mājām, neizdzen no garāžas noslēpto un laikus metāllūžņos nenodoto autiņu. Šādā pārkāpumā pieķertam politiķim, mandāts būtu jānoliek nekavējoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Transvestīts mēģina lidmašīnā ienest mākslīgajā dibenā paslēptu kokaīnu

Žanete Hāka,22.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīliešu transvestīts arestēts Brazīlijas Virakopos Starptautiskajā lidostā par mēģinājumu pārvest narkotikas, kuras viņš bija paslēpis mākslīgajā dibenā, raksta worldcrunch.com.

Kā liecina policijas informācija, aizdomās turamais tika pieķerts, kad tas gatavojās iekāpt Portugāles lidkompānijas TAP lidmašīnā ar 1,7 kilogramiem kokaīna, kas paslēpti viņa milzīgajā dibenā.

Vīrietis tika arestēts, kad gaidīja rindā, lai iekāptu lidmašīnā, kas dodas uz Eiropu. Brazīlijas mediji raksta, ka anonīms avots policiju ir informējis par neparasto kontrabandistu.

Policija atradusi divas narkotiku paciņas transvestīta mākslīgajā dibenā, turklāt turpat bija paslēpts arī telefons ar to personu kontaktiem, kuri narkotikas gaidīja galamērķī – Briselē.

Aizturētais sacījis, ka viņš saņemtu 10 tūkstošus Brazīlijas reālu (aptuveni 5000 dolāru) par narkotiku ievešanu Eiropā. Kā stāsta policija, viņš Brazīlijā strādājis par frizieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apmierinājusi kāda autovadītāja prasību pret Rīgas domes Satiksmes departamentu, piedzenot no pašvaldības kompensāciju par nenorobežotā bedrē sabojātu riteņa disku un riepu, noskaidroja aģentūra LETA.

Autovadītājs 2016.gada 14.februāra vakarā, braucot ar savu automašīnu pa Valdemāra ielu, pie Rīgas 49.vidusskolas sajutis stipru triecienu pa spēkrata labās puses riteņiem un konstatējis, ka ir iebraucis uz ceļa esošā aptuveni desmit centimetrus dziļā bedrē ar asām šķautnēm, kas acīmredzami bija radušās, izzāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku. «Šajā vietā nekas neliecināja par to, ka uz ceļa notiek remontdarbi, un bedre, kurā es iebraucu, nebija nekādā veidā norobežota,» aģentūrai LETA apgalvoja autovadītājs.

Uzreiz pēc iebraukšanas bedrē mašīnai sākusi vibrēt stūre, kas, pēc autovadītāja domām, «nepārprotami liecināja par transportlīdzekļa ritošajai daļai nodarītiem bojājumiem pat tad, ja tie sākotnēji nav acīmredzami». Autovadītājs apstājies ceļa malā, telefoniski paziņojis par bedri Rīgas Pašvaldības policijai un izsaucis Valsts policiju, kas ieradusies un fiksējusi notikušo ceļu satiksmes negadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

No trešā neapmaksātā soda Rīgas satiksmes autostāvvietās liks riteņu bloķētājus

Zane Atlāce - Bistere,30.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2018. gada 1. novembra, sākot ar trešo neapmaksāto pēcapmaksas paziņojumu, Rīgas satiksmes (RS) autostāvvietās tiks izmantota riteņa bloķēšanas iekārta, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Riteņu bloķētāji tiks pielietoti tikai tām automašīnām, kurām ir neapmaksāti vismaz divi pēcapmaksas paziņojumi, kas piemēroti pēc 2018. gada 1. novembra, vai gadījumos, ja transportlīdzeklim nav piestiprināta valsts reģistrācijas numura zīme.

Jau saņemot otro pēcapmaksas paziņojumu, vadītājiem uz transporta līdzekļa tiks novietota brīdinājuma informācija, ka ar nākamo pēcapmaksas paziņojumu transporta līdzeklim tiks pielietots riteņu bloķētājs.

Apmaksu par piemērotajiem pēcapmaksas paziņojumiem iespējams veikt autostāvvietu maksas automātā ar bankas norēķinu karti vai personalizēto e-talonu un Rīdzinieka karti, «Rīgas satiksmes» klientu apkalpošanas centros, lietotnē «Riga Card», kā arī bloķēšanas iekārtas pielietošanas gadījumā tos iespējams apmaksāt pie autostāvvietu kontroliera ar bankas norēķinu karti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban pasaules okeānu dzīlēs ir aptuveni trīs miljoni kuģu vraku, liecina UNESCO aplēses.

Kā raksta MarketWatch, nav zināms, vai tie visi var sniegt vērtīgu vēsturisku informāciju, turklāt daļa no tiem ir grūti atrodami.

Okeāna dibenā Floridas krastos patlaban guļ aptuveni 250 miljonu dolāru vērti sudraba stieņi un monētas, kuri gaida, lai dārgumu mednieks Kims Fišers ar savu ģimeni tos atrastu. Dārgumu mednieks uzskata, ka ir tuvu vienam no savas karjeras lielākajiem lomiem.

1985.gadā ģimene okeāna dzīlēs atrada Spānijas galeona Nuestra Senjora de Atocha dārgumus – zelta un sudraba monētas, kā arī juvelierizstrādājumus 450 miljonu ASV dolāru vērtībā. Šis atradums padarīja Kima Fišera tēvu Melu bagātu un kopš tā brīža viņš kļuva arī par šīs nozares leģendu. Patlaban ģimene meklē kuģa atlikušo daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuva un Polija sāk izpētes darbus augstsprieguma līdzstrāvas kabeļa "Harmony Link" vilkšanai Baltijas jūrā.

Šis starpsavienojums būs Baltijas valstu un pārējās Eiropas elektrotīklu sinhronizēšanas projekta svarīgākā un izmaksu ziņā dārgākā daļa, ko paredzēts izveidot līdz 2025.gada beigām.

Izpētes darbus veiks Polijas kompānijas "Mewo", Gdiņas Jūras universitātes un Lietuvas kompānijas "Garant Diving" veidots konsorcijs, ar ko abu valstu pārvades sistēmu operatori "Litgrid" un PSE parakstījuši līgumu, norādīts "Litgrid" paziņojumā.

Uzņēmumi gatavojas ģeofiziskās un ģeotehniskās izpētes darbus plānotā kabeļa trasē uzsākt jau šogad un pabeigt nākamā gada trešajā ceturksnī, lai tad sagatavotu informāciju, kas nepieciešama kabeļa vilkšanas un tā apsardzības stratēģijai, cita starpā uzrādot, piemēram, nogrimušus kuģus, nesprāgušus spridzekļus vai citus bīstamus jūras dibenā atrastus objektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijas karaflotes zemūdenē gājuši bojā 14 jūrnieki

LETA--DOŽDJ/AFP/RFE/RL,03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēkā, kas izcēlies Krievijas karaflotes dziļjūras kodolzemūdenē «AS-12», gājuši bojā 14 jūrnieki, atsaucoties uz varasiestādēm, ziņo mediju kompānija RBK.

Ugunsgrēks minizemūdenē, kuras uzdevums bija veikt okeāna dibena pētījumus Krievijas karaflotes vajadzībām, izcēlies pirmdien, veicot biometriskos mērījumus Krievijas teritoriālajos ūdeņos.

«Otkritije media», atsaucoties uz anonīmiem avotiem Ziemeļu flotē, vēsta, ka aizdedzies zemūdenes pārvadātājs «BS-64».

Krievijas Aizsardzības ministrija apstiprinājusi 14 jūrnieku bojāeju. Tās paziņojumā norādīts, ka ugunsgrēks noticis uz zinātniski pētnieciskā jūras spēku dziļūdens aparāta okeāna dibena izpētes laikā Krievijas teritoriālajos ūdeņos.

Ministrija neprecizēja zemūdeni, uz kuras noticis incidents, bet paziņoja, ka ugunsgrēku nodzēsuši paši apkalpes locekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Binance ir viena no populārākajām kriptovalūtu biržām, kurai ir miljoniem klientu visā pasaulē. Viena no šīs biržas labākajām īpašībām ir milzīgais kriptovalūtu klāsts, ko tā atbalsta. Biržā ir uzskaitīti vairāk nekā 600 digitālo žetonu, un tā pakāpeniski atsvaidzina savu sarakstu ar jaunām daudzsološām kriptovalūtām.

Tomēr jāpiebilst, ka Binance ir ļoti selektīva attiecībā uz to, kurus projektus tā apstiprina. Binance katru mēnesi pievieno tikai vienu vai divas monētas, kas parāda, cik stingrs ir apstiprināšanas process, kā arī liecina, ka Binance dod priekšroku kvalitātei, nevis kvantitātei.

Kriptovalūtas pievienošana Binance sarakstos ir nozīmīgs izaugsmes solis, kas ir ienesīga iespēja kriptovalūtu investoriem. Tādēļ mēs apkopojām tās perspektīvās kriptovalūtas, kuras potenciāli drīzumā varētu būt iekļautas Binance sarakstos Latvijā.

Top kriptovalūtas, kuras drīzumā varētu būt iekļautas Binance biržā Latvijā

Šajā sarakstā ir kriptovalūtas, kas vēl ir iepriekšpārdošanas posmā, tādēļ tās pagaidām iespējams iegādāties par īpaši zemu cenu. Pēc kotēšanās Binance to cena būtiski pieaugs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik tirgū ir vairāk nekā 20 000 kriptovalūtu, un katru dienu tiek izdotas jaunas. Tas var kļūt par īstu pārbaudījumu pat pieredzējušiem kriptovalūtu investoriem, kuri mēģina atšķirt labus projektus no sliktiem un zināt, kad pārdot un kad turēt.

Ņemot to vērā, mēs esam izanalizējuši pašreizējo tirgu un atlasījuši piecas populārākās kriptovalūtas, kuras šobrīd ieteicams iegādāties.

5 populārākās kriptovalūtas, ko iegādāties augustā

1. Wall Street Memes – Šobrīd populārākā meme kriptovalūta, kas ātrā laikā piesaistījusi vairāk nekā 20 miljonus dolāru

2. XRP20 – XRP jaunākā versija, kas pāršalc kriptovalūtu pasauli

3. Shibie Coin – Shiba Inu un Bārbijas pievilcības apvienojums

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC optikas salonu Outlet Optika reklāmā saskata nacisma slavināšanu; uzņēmums to noliedz

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) reaģējis uz optikas salonu Outlet Optika jauno reklāmu un licis dažu stundu laikā noņemt tās no visiem optikas salonu skatlogiem, informē Outlet Optika komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kassovičs.

«Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kaneles, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt,» stāsta M. Kassovičš.

Kampaņas ideja bijusi parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai - kļūt no neieredzēta, par visu apjūsmotu, norāda M. Kassovičš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tauriņš no kungu aksesuāra kļuvis par abiem dzimumiem piemērotu akcentu, atkāpies no tradicionālās formas un krāsām

Pirms trim gadiem, kad Gerdas Liepiņas meitai Penelopei bija vien daži mēneši, jaunā māmiņa nolēma, ka paralēli meitiņas audzināšanai vēlas sevi nodarbināt. Palēnām tapa tolaik «svaigi» aksesuāri – tauriņi. «Skatījos bildes un sapratu, ka tauriņš ievērojami maina tēlu,» saka Gerda. Aksesuāru zīmols nosaukts par godu viņas meitai – Penelopes tauriņi. Raksturojot atšķirības starp pirmajiem tauriņiem un tiem, ko viņa šuj tagad, Gerda norāda, ka izmaiņu ir daudz. «Tagad es saprotu, ko daru. Pašā sākumā vienu tauriņu taisīju vairākas stundas. Tas bija piņķerīgi, turklāt pirmajā reizē muļķīgi biju paņēmusi velvetu, kas ir biezākais audums,» viņa atminas. Tagad viņai ir ne vien tauriņi, bet arī tiem piemērotas iepakojuma kastītes. Tās noder gan tirdzniecībai, gan kā dāvanu iesaiņojums. Tās ir arī ērtas turpmākai mantas uzglabāšanai. Gerda ir radījusi arī maisiņus, birkas. «Ja es šos tauriņus pirktu pati sev, man būtu prieks, izejot no veikala, – gan par produktu, gan par kastīti, gan par maisiņu,» saka Gerda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pulsometrs Fitbit Charge 3 bagātīgi uzskaita fiziskās aktivitātes, bet sniedz maz iespēju iedarboties uz piesaistīto viedtelefonu

«Īstās un vienīgās» fitnesa aproces meklējumi var izvērsties mokošā murgā. Jo vairāk variantu izskata, jo skaudrāk pārņem apziņa, ka svarīgākajām prasībām atbilstošas tirgū nemaz nav. Vismaz pagaidām. Viena ir viedāka, cita retāk jālādē, vēl kāda apveltīta ar neordināru funkciju. Netīkamo apziņu pastiprina arī viens no Fibit jaunākajiem veikumiem Charge 3, ko uzņēmums prezentācijā pieteica kā savu «līdz šim viedāko pulsometru». Vai tiešām tas tāds ir?

Dizains

Tīri subjektīvi Charge 3 izskatās sievišķīgs. Gan tā forma, gan izmērs, gan standarta siksniņas veido aksesuāra koptēlu, kas labāk piestāv sievietes rokai. 29 gramu svars ir gana daiļrunīgs, lai saprastu, par cik lielu ierīci ir runa. Pat 1,18 centimetru biezums neliek pulsometram izskatīties masīvam. Faktiski visu ūdensdrošā korpusa virsmu klāj 0,72 collu melnbalts OLED ekrāns ar 100x150 pikseļu izšķirtspēju un plankumus atgrūdošu pārklājumu, bet apakšā izvietoti četri sensori un lādētāja pieslēgvieta. Atšķirībā no līdzīgām aprocēm Charge 3 malās nav pogu, bet gan skārienjutīga iedobe kreisā sāna metāla līstē. Tā jāizmanto, lai izietu no atvērtās lietotnes vai pakāptos vienu soli atpakaļ izvēlnē. Pretēji bažām iedobe darbojas labi pat mitrā un aukstā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Ar datorsomu konstruktoru klauvē pie Apple durvīm

Anda Asere,10.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāņa Berdigana komanda izstrādājusi individualizētu datorsomu konstruktoru ID-Infinite, ar kuru cer iekarot ASV tirgu

Pērkot datoru, pārdevējs neizlaidīs klientu ārā no veikala, kamēr viņš nebūs nopircis somu, kur to ielikt, vai kādu citu aksesuāru. Mapītes un datorsomas ir laba iespēja nopelnīt vēl, spriež Jānis Berdigans, individualizētu ādas aksesuāru ražošanas uzņēmuma ID-Infinite (SIA ID2) īpašnieks. Taču, kad viņš pirms kāda laika pats sev pircis datoru, nav varējis tā pārnēsāšanai atrast atbilstošu mapīti.

«Piedāvājumā ir visdažādākās mapītes, taču, ja gribi sev ko īpašu, nav pārāk liela izvēle,» viņš uzskata. J. Berdigana uzņēmums ir izstrādājis MacBook klēpjdatoru somu konstruktoru ID-Infinite, kur klients var izvēlēties aksesuāra krāsu, oderi un krāsu katrai detaļai, tāpat ir iespēja iegravēt savus iniciāļus. Kopējais kombināciju skaits mērāms tūkstošos. Somu dizainu pēc Jāņa iecerēm izstrādājusi produktu dizainere Evija Berga, bet zīmola vizuālo identitāti – mākslinieks Toms Kampars. «Galvenais, ar ko atšķiramies no citiem datorsomu zīmoliem, – klientam ir iespējams individualizēt savu somu,» saka E. Berga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aube ir aksesuārs, kas der gan ziemai, gan vasarai – mainot audumus un krāsas, mainās funkcionalitāte un izskats.

Aube ir galvassega, kas apvieno kapuci un šalli, bet tas nenozīmē, ka tā nēsājama tikai aukstā laikā. Aksesuāra autores Ieva Krese un Sabīne Eigmina, izmantojot dažādus materiālus, piedāvā tās katrai sezonai. «Pavasaris un rudens ir aktuālākā sezona. Ziemā izmantojam vilnu, siltākus materiālus, bet vasarā plānus un gaišus, vēja un lietus necaurlaidīgus audumus. Strādājam, lai pagarinātu aubes valkāšanas sezonu. Ir arī aubes festivāliem un pat kāzām – no tilla, gaisīgas, atšķirīgas,» saka Ieva.

Ievai un Sabīnei jau ilgu laiku ir bijusi doma un degsme radīt dizaina produktu, taču neatbildēts bija jautājums – ko gan? Viņas negribēja radīt tikai tāpēc, ka tā vēlas, viņām bija patiesa vēlēšanās atrast reālu dizaina «caurumu». Bija dzirdēts, ka paziņas sūdzas par cepurēm, kas izjauc frizūru, un iedomājās par to funkcionālu risinājumu – kaut kas, kas nav cepure, tādējādi nonākot pie senlatviešu aubes mūsdienīgas māsas. Tapa aksesuārs, kas ir ne vien dizaina ziņā pievilcīgs, bet arī funkcionāls un praktiski noderīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Sonocase startē igauņu platformā Funderbeam Markets

Anda Asere,07.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzās pūļa finansējuma platformām aktīvāk attīstīties sākušas arī kolektīvās investēšanas platformas, kurās investoriem iespējams iegādāties nelielu daļu uzņēmuma kapitāldaļu, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Viena no tādām platformām ir igauņu Funderbeam Markets, kas ir primārais un sekundārais tirgus agrīnā posma startup uzņēmumu investīcijām. Tas ļauj investoriem no dažādām pasaules vietām viegli apvienoties, lai palīdzētu startup uzņēmumiem vairot to kapitālu. «To piedāvā vairākas kompānijas, bet mēs atšķiramies ar to, ka investori var tirgot savas investīcijas tiešsaistes pēcpārdošanas tirgū, izmantojot digitālos žetonus. Kad investīcija ir veikta, investori var pārdot savas daļas citiem investoriem platformā. Pamatā šodien, ieguldot jaunuzņēmumos, investori ir saistīti ar savu lēmumu uz diezgan ilgu laiku, kurā ar savu ieguldījumu neko nevar iesākt. Ja kompānijai labi klājas, kāds no investoriem varētu gribēt pārdot savas kapitāldaļas. Protams, tas nebūs tik vērtīgi kā brīdī, kad kompānija tiek pārdota, taču varbūt cilvēkam nauda vajadzīga agrāk. Protams, kā jau jebkurā tirgū, vajadzīgs kāds, kurš vēlas pārdot, un kāds, kurš vēlas pirkt,» skaidro Mads Emīls Dalsgārds (Mads Emil Dalsgaard), Funderbeam mārketinga vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontaktlēcu lietošana nozīmē kustību brīvību, komfortu un nemainīgi skaidru redzi visas dienas garumā. Taču, ko vēl ir svarīgi par tām zināt un kādas ir to galvenās priekšrocības? Uzzini raksta turpinājumā!

Vispirms – vizīte pie optometrista

Ja esi izlēmis par labu kontaktlēcām, pirmkārt, būs nepieciešama optometrista konsultācija. Šis pakalpojums ir pieejams visos METROPOLE optikas salonos Latvijā. Speciālists veiks redzes pārbaudi, kā arī Tev būs iespēja pielaikot kontaktlēcas, lai pārliecinātos par to saderību ar Tavām acīm. Tāpat vizītes laikā tiks izstāstīts viss par kontaktlēcu pareizu kopšanu un uzglabāšanu, kā arī optometrists iemācīs tās pareizi ielikt un izņemt no acīm. Noslēgumā Tev tiks izrakstīta kontaktlēcu recepte.

Kontatklēcu priekšorcības

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotu zīmola Crownbush radītāja Ilze Kronbuša uzskata, ka nav obligāti jāpucējas katru dienu vai pārmērīgi, bet reizi pa reizei, piemēram, ejot uz teātri, tas palīdz radīt iekšēju pacēlumu. «Citādi dzīve sanāk tāda pliekana – vieni vienīgi pienākumi. Rotāšanās palīdz radīt skaistu mirkli, kad apstāties un pabūt ar sevi,» viņa spriež.

Pirms vairākiem gadiem Ilze mēdza ar savām rotām doties uz dažādiem birojiem pie dāmām. Šobrīd tas vairs nav aktuāli, un viņas rotas nopērkamas vairākos veikalos Rīgā. Reizēm māksliniece piedalās arī tirdziņos, viņas iecienītākais ir Brīvdabas muzeja mūsdienu amatniecības gadatirgus. «Uz to braucu jau vairākus gadus, tas man patīk vislabāk. Tā ir iespēja satikt savus klientus. Tā man ikdienā pietrūkst. Man ārkārtīgi patīk parunāties, vērot, kā sievietes piemēra rotas,» saka Ilze.

Šobrīd tirdzniecībā vērojama klusā sezona – kustība atsākšoties aprīlī, viņa prognozē. Katru gadu ir vērojams mierīgāks periods starp Jauno gadu un pavasari. Šajā laikā var vairāk pievērsties jaunu ideju attīstīšanai un rotu darināšanai, lai gatavotos sezonai. Vislabāk Ilzes rotas pērk tūristi.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Nezūdošā pēckara sajūta, braucot pa lielu Latvijas ceļu daļu

Dienas Bizness,08.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(400).jpg

Tā jau ir tradīcija - pienākot pavasarim, tiek konstatēts, ka gan valsts, gan arī pašvaldību ceļi Latvijā ir tādā līmenī, ka vairā atgādina vietu pirms frontes līnijas, nevis ceļu, pa kuru ir iespējams pārvietoties ar automašīnām.

Proti, mēģinot izvairīties no iebraukšanas vienā asfalta seguma bedrē, daudzviet neizvēgama ir iegāšanās kādā citā. Turklāt nu jau tādā līmenī, ka katru reizi, kad atkal ir trāpīts kādā bedrē, jānopriecājas, ka tas ir beidzies bez nolauzta riteņa vai kādas citas automšīnas daļas. Protams, ja paveicas! Bet, ja nepaveicas…

Latvijas gadījumā ir divi iespējamie varianti, ar ko jārēķinās auto īpašniekam, ja viņš šādā veidā ir apskādējis savu auto. Īsā versija - ja ir KASKO apdrošināšana, jāvēršas pie attiecīgā apdrošinātāja, lai, kā mēdz teikt, maksā ragā. Garā versija - ja KASKO nav, jāsauc ceļu policija, lai formē ceļu satiksmes negadījumu un ar prasību jāvēršas pret attiecīgā ceļa uzturētāju par zaudējumu atlīdzināšanu. Pēdējā variantā gan jārēķinās, ka ceļu uzturētāji diez ko negribēs maksāt, mēģinot pierādīt, ka nevis viņi nav saveduši ceļu kārtībā, bet gan autovadītājs izvēlējies braukšanas apstākļiem nepiemērotu ātrumu. Tātad - tiesāšanās vismaz uz pāris gadiem teju vai garantēta. Bet problēmas būtība šeit ir gaužām vienkārša - pati Satiksmes ministrija ir atzinusi, ka no katriem trīs latiem, kas pēc godības pienāktos ceļiem, tiešām šim mērķim tiek novirzīts tikai viens lats. Cilvēku apskaitīšana skaidrā dienas laikā! No ceļu nodokļa, kā zināms, izvairīties nav iespējams. No degvielas akcīzes nodokļa - arī ne, jo tas ir iekļauts katra degvielas litra cenā. Tātad sanāk, ka automašīnu īpašnieki un lietotāji ir samaksājuši par to, lai ceļi būtu kārtībā, taču tieši nepieciešamās kārtības nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Stāsies spēkā bargāki sodi par pārkāpumiem ceļu satiksmē

Zane Atlāce - Bistere,04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 5.jūlijā stājas spēkā grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, paredzot bargākus sodus par vairākiem būtiskiem pārkāpumiem ceļu satiksmē, tostarp arī par viedierīču lietošanu, transportlīdzeklim esot kustībā, atgādina Valsts policija (VP).

Statistika liecina, ka mobilā telefona lietošana pie stūres joprojām ir aktuāla problēma - šogad sešos mēnešos par šo pārkāpumu policija ir noformējusi 1744 administratīvā pārkāpuma protokolus. Ja iepriekš par šādu pārkāpumu piemēroja brīdinājumu vai naudas sodu līdz 15 eiro, tad no 5.jūlija autovadītājiem par tālruņa, piezīmjdatora, planšetdatora vai viedierīces lietošanu, transportlīdzeklim esot kustībā, tiks piemērots sods no 25 līdz 100 eiro. Jāpiebilst gan, ka šis neattiecas uz brīvroku sistēmas izmantošanu.

Par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu, kā arī par tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies, šogad likumsargi ir sastādījuši 8826 administratīvo pārkāpumu protokolus. Līdz šim par šādu pārkāpumu izteica brīdinājumu vai piemēroja naudas sodu 30 eiro apmērā. No 5.jūlija par šādu pārkāpumu tiks izteiks brīdinājums vai piemērots naudas sods no 30 līdz 70 eiro. Tādu pat sodu piemēros motociklu, triciklu, kvadriciklu un mopēdu vadītājiem par aizsargķiveres nelietošanu vai pasažiera vešanu, kuram galvā nav aizsprādzēta aizsargķivere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Norvēģijā zagtu rokas pulksteņu un juvelierizstrādājumu kontrabandu vairāk nekā 58 tūkstošu latu vērtībā Latvijas puse nosūtījusi kriminālprocesu norvēģiem, lai Skandināvijas valstī varētu uzsākt kriminālvajāšanu, informē Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Kriminālprocess Latvijā tika uzsākts pagājušā gada augusta beigās, kad Ventspils ostā VID Muitas amatpersonas, veicot pārbaudi uz prāmja, kāda Lietuvas pilsoņa vadītas automašīnas rezerves riteņa riepā un autovadītāja ceļojumu somā atklāja juvelierizstrādājumus un rokaspulksteņus. Bagāžā tika konstatēti arī laužņi, knaibles, dažādas paštaisītas ierīces, kā arī sejas maska. Prāmis, uz kura atradās automašīna bija ienācis no Zviedrijas.

Pēc kriminālproces uzsākšanas tika aizturētas divas personas – 1989. gadā un 1990. gadā dzimuši Lietuvas pilsoņi, kuriem tiesa piemēroja drošības līdzekli – apcietinājumu. Izmeklēšanas gaitā sadarbībā ar Norvēģijas tiesību aizsardzības iestādēm tika noskaidroti lietas apstākļi, iesaistītās personas un iegūts pierādījumu kopums, lai uzsāktu kriminālvajāšanu par kontrabandu pret vienu no aizturētajām personām – 1989. gadā dzimušo Lietuvas pilsoni. Pierādījumu trūkuma dēļ kriminālprocess pret otru personu tika izbeigts. Šobrīd 1990. gadā dzimušais Lietuvas pilsonis ir nodots Latvijas Valsts policijas Starptautiskās sadarbības pārvaldei, kas organizē personas izdošanu Norvēģijas tiesību aizsardzības iestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Valmiera izvēlas gājēju-velosipēdistu ceļus

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmierā velo infrastruktūra organizēta veidojot gājēju-velosipēdistu ceļus, nevis iezīmējot velo joslas brauktuvē.

Šobrīd Valmierā velo satiksme ir nodrošināta vairāk nekā 11 kilometru garumā. «Valmiera ir izvēlējusies velo infrastruktūras attīstības ceļu kompleksā risinājumā ar maģistrālo ielu rekonstrukcijas projektiem. Uzsākot maģistrālo pilsētas ielu rekonstrukcijas projektus 2009. gadā, velo infrastruktūras attīstība vietās, kur to atļauj ielu parametri, notiek izveidojot vienvirziena vai abu virzienu gājēju - velosipēdistu ceļus,» db.lv pastāstīja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Kristīne Melece.

Toms Treimanis, kurš Valmierā pārvietojas ar velosipēdu, klāstīja, ka dažviet veloceliņi Valmierā negaidīti beidzas, tomēr kopumā izveidotā sistēma viņu apmierina. «Tas, kas ir iesākts, tas ir ļoti labi, bet kaut kā nav pabeigts līdz galam. Nav izveidots kopīgs tīklojums,» sacīja T. Treimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijā radīta riteņbraucējiem paredzēta mobilā tālruņa uzlādes iekārta

Dienas Bizness,14.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubators panācis vienošanos par privāto līdzekļu investēšanu Start Up uzņēmumā SIA eHarv, kas ražo riteņbraucējiem paredzētu mobilā tālruņa uzlādes iekārtu, tādējādi eHarv kļuvis par pirmo Start Up uzņēmumu, kurā Kurzemes Biznesa inkubators iesaistījies kā investors un partneris, informē Kurzemes Bizness inkubatora projektu koordinatore Jana Romaško.

eHarv komandu veido Rīgas Tehniskās Universitātes studenti, kuru Start Up uzņēmums izstrādā riteņbraucējiem paredzētu mobilā tālruņa uzlādes iekārtu, kas darbojas pateicoties velosipēda riteņa rumbā iestrādātam ģeneratoram.

Plānots, ka uzlādes iekārtu būs iespējams iegādāties mazumtirdzniecībā par aptuveni 50 eiro, kā arī iekārtu būs iespējams aplūkot jau iestrādātu velosipēdos vēl to ražošanas gaitā. Šobrīd uzņēmuma izstrādāto prototipu testē lielākais Baltijas reģiona autotransporta un velotransporta nomas nodrošinātājs SIXT, tāpat uzsāktas sarunas ar Vācijas velosipēdu ražotāju un nomas pakalpojuma sniedzēju Nextbike, kā arī interesi par produktu izrādījuši arī vairāki citi velosipēdu ražotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Hanzas Perons šogad varētu kļūt par vienu no pasākumu TOP norises vietām

Ingrīda Drazdovska,28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad par vienu no pasākumu TOP norises vietām Latvijā varētu kļūt Hanzas Perons – kādreizējā preču stacija, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nule kā, Rīgas svētku laikā, tas piedzīvojis ugunskristības, cilvēki ir sākuši iemīt taku uz šo kultūrvietu. Lai interese nenoplaktu, kā vienu no savas komandas svarīgākajiem uzdevumiem SIA Hanzas Perons direktore Ieva Irbina nosauc ēkas piepildīšanu ar saturu, spēju panākt līdzsvaru starp slēgtiem un publiskiem pasākumiem, starp kultūras un biznesa notikumiem.

Cik mērķtiecīga ir bijusi jūsu karjera pasākumu rīkošanas laukā?

Tieši necik. Tā jau saka – tie, kuri reiz iekāpuši šajā jomā, vairs nevar aiziet, pat ja cenšas, tāpat atgriežas. Man ir grāds politoloģijā, grāds antropoloģijā, studēju juristos. Manai izglītībai nav tiešas saiknes ne ar komunikācijām, ne ar pasākumu industriju. Taisnības labad jāsaka, – pat ja kāds būtu gribējis studēt pasākumu producēšanu, tajā laikā, kad sāku mācīties universitātē, to nebija iespējams darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Sankcijas pret Krieviju ir lielo korporāciju interesēs

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece,02.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Runas par sankciju pastiprināšanu pret Krieviju ir tikai papīra tīģeris. Gana daudzu Rietumu kompāniju sadarbība ar Krieviju pašlaik norit labāk nekā jebkad

Ja runa ir par Eiropas Savienības (ES) sankcijām pret Krieviju, tad jāsecina, ka bezdibenis starp vārdiem un darbiem ir tiešām milzīgs. Nupat kā beidzās ES Krievijai noteiktais termiņš, kurā Krievijai vajadzēja uzlabot situāciju Austrumukrainā. ES valstu un valdību vadītāji salika prātus kopā un demon- stratīvi padraudēja Krievijai ar pirkstu, sakot – ja Krievija nedarīs, kā Eiropas politiķi prasa, tam būšot «nopietnas konsekvences». Taču izskatās, ka visas sankciju runas ir kaut kas līdzīgs mazu bērnu biedēšanai ar tumsu, jo vismaz lielās Rietumu kompānijas savus darījumus ar Krieviju nekādi ierobežot netaisās. Gluži otrādi – tie uzņēmuši tādus apgriezienus, kādi sen nav manīti. Un kāpēc lai tas tā arī nebūtu, ja uz šķietami arvien lielāku sankciju fona Rietumu kompānijām ar krieviem ir iespējas vienoties par labākiem nosacījumiem nekā pirms tam?

Komentāri

Pievienot komentāru