Latvijas delegācija devusies uz lielās kaimiņvalsts Krievijas galvaspilsētu Maskavu, lai parakstītu vēsturisku dokumentu - Latvijas - Krievijas robežlīgumu. Lai gan pašmāju eksperti turpina diskutēt, vai robežlīguma dokuments bez Abrenes pieminēšanas atbilst Satversmei, tomēr valdība un Saeima ir gājusi pragmatisku ceļu, uzskatot, ka lielāks ieguvums ir vismaz sakārtotas abu valstu robežattiecības nekā skaļa retorika par Abrenes atgūšanu no kaimiņvalsts.
Turklāt nereti par argumentu tiek minēts, ka Abrenes upuris tiek nests ekonomisko attiecību uzlabošanas un attīstības vārdā. Tas, vai robežlīgums varētu uzlabot ekonomiskās attiecības ar Krieviju, ir ļoti diskutabls jautājums.
Ņemot vērā līdzšinējo sasalumu abu valstu attiecībās, robežlīguma parakstīšana šķiet kā pavasara pirmie saules stari. Tas ir pašsaprotami, ka tik augsta līmeņa dokumenta parakstīšana ir iespējama tikai tādā gadījumā, ja abas puses ir nolēmušas paspert vismaz pussolīti pretim viena otrai. Tas nozīmē, ka Kremlis ir nolēmis uzlabot attiecības ar Latviju. Un ņemot vērā to, cik ļoti ekonomika un politika Krievijā ir saaugušas viena ar otru, politiskās gaisotnes uzlabošana varētu arī nozīmēt ekonomisko attiecību uzlabošanos. Tomēr nedrīkst aizmirst, ka robežlīgums nebūt neparedz, piemēram, nodokļu atvieglojumus vai ko citu, tas noteikti nav uzskatāms par kādu brīnumnūjiņu, kas pēkšņi visu atrisinās. Visticamāk, ka šī vienošanās vispirms būtu vērtējama kā durvis tālākai sadarbībai, un, cik tā būs veiksmīga, ir atkarīgs ne tikai no Latvijas, bet, pašsaprotami, arī no Krievijas, un, kā zināms, kaimiņvalsts var izstrādāt visneiedomājamākos trikus. Taču ar robežlīguma parakstīšanu robežas novilkšanai vien nepietiks - līgums vēl jāratificē abu valstu parlamentiem. Ņemot vērā pēdējo laiku satricinājumus Latvijas politikā, arī te varētu notikt dažādas ķibeles, turklāt iespējamais referendums varētu atlikt šī robežlīguma parakstīšanu.
Tāpēc laikam lolot sapņu pilis tuvākajā laikā būtu lieki. Iespējams, ka varētu uzlaboties ekonomiskās attiecības abu valstu pierobežas rajonos un tas, kaut arī mazs, tomēr būs ievērojams sasniegums. Pat tad, ja līgums tiks parakstīts, tas, visticamāk, nenozīmē arī to, ka pēkšņi tiks atcelti dubultie tarifi dzelzceļa pārvadājumiem Krievijā vai pārskatīti ievedmuitas un daudzi citi ar ekonomiku saistīti jautājumi.