Amerikāņu medijs CNN aprakstītījis jaunu tendenci aviobiznesā – dažu lidsabiedrību centienus uzlabot lidojumu laikā pasniegto ēdienu kvalitāti, piesaistot augstas klases šefpavārus. Tostarp CNN rakstā aviokompāniju pasniegto maltīšu speciālists Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic lidojumu laikā pasniegtos ēdienus biznesa klasei minējis kā kvalitātes piemēru.
«airBaltic biznesa klasē piedāvā slow food, kas tapis sadarbojoties ar šefpavāru Mārtiņu Rītiņu. Šis ir specifisks piemērs, kad lidojumu laikā pasniegtās maltītes ir arī kvalitatīvas,» citējot Nīderlandē bāzētā portālā Airlinermeals.net dibinātāju un redaktoru, raksta CNN. Airlinermeals.net raksta galvenokārt par ēdināšanu lidojumu laikā.
Tāpat rakstā minēts, ka pārsvarā, neņemot vērā lidsabiedrību centienus, ēdiena kvalitāte pārlidojumu laikā nav sevišķi augsta, tomēr pēdējā laikā aviokompānijas cenšas uzlabot ēdināšanas reputāciju, sadarbojoties ar labi atpazīstamiem šefpavāriem. Tā, piemēram, slavenus pavārus jau piesaistījušas tādas lidsabiedrības kā British Airways, American Airlines, Delta Air Lines, Quantas un United Airlines. Pati aviokompānija airBaltic norāda, ka tā uzsāka sadarbību ar M. Rītiņu jau 2009. gadā, bet patlaban šāda veida sadarbība ir kļuvusi par tendenci.
Bijušais Starptautiskās tūrisma ēdināšanas asociācijas (International Travel Catering Association) vadītājs Pīters Džounss (Peter Jones) medijam skaidroja, ka «ēšana lidmašīnā nav tāda pati, kā maltīte uz zemes», jo augstu gaisā tiek ietekmēta garšas un smaržas uztvere.