Jaunākais izdevums

Uzņēmumi netur sveci zem pūra un uzsākuši vairāku jaunu produktu ražošanu, kas paredzēti tieši grillēšanai.

Pirms Jāņiem valstī lielākā gaļas pārstrādes uzņēmuma a/s Rīgas miesnieks (RM) apgrozījums pieaug apmēram divtik. Kā norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Aldis Škutāns, ja ikdienā uzņēmums realizē apmēram 60 tonnas gaļas produktus dienā, tad plānots, ka pirmsjāņu trijās dienās tiks pārdotas ap 270 tonnas gaļas produktu.

"Visa mēneša griezumā apjomi izlīdzināsies un pīķis tiks sasniegts tieši pirms Jāņiem," skaidro A. Škutāns, piebilstot, ka šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu kompānija cepamgaļas un cepamdesas tirgo par 20% vairāk. RM pieprasītākie produkti ir Tadicionālais šašliks, kas divus gadus pēc kārtas atzīts kā Gada prece, Ribiņas grillēšanai, BBQ šašliks, Mārtiņdesas, Minhenes baltās desiņas un Grillcīsiņi ar sieru. A. Škutāns uzsver, ka šogad maijā RM sācis ražot divus jaunus šašlikus: Pikantais un Klasiskais, kuri tiekpildīti šālītēs un nevis tradicionāli spainīšos. Uzņēmuma vadītāju priecē realizētie cepampelmeņu apjomi, kas, neskatoties uz sezonalitāti, ir augoši. Tuvākajā laikā RM plāno sākt ražot gaļiņas dažādās mērcēs, kas paredzētas tieši grillēšanai, klāstīja uzņēmuma vadītājs.

Arī reģionos vērojams cepamgaļu apjomu pieaugums. Pašlaik Jēkabpils gaļas kombināts SIA Serho 777 saražo līdz piecām tonnām gatavās produkcijas dienā.

"Runājot par Līgo svētkiem, jāatzīst, ka īpaši ražošanas apjomi netiek palielināti. Protams, ka vairāk tiek pieprasīta grilēšanai paredzētā produkcija. Pavisam uzņēmuma sortimentā ir 10 - 12 šādi produkcijas veidi, bet kā iecienītākos var minēt Balkānu šašliku un Šašliku itāļu gaumē. Uzņēmumam ir sava lieljaudas kautuve, kur mēnesī tiek nokautas 1200 – 1400 cūkas, kā arī ap 70 liellopu. Cūkas tiek iepirktas no netālu esošā cūku kompleksa Miķelāni, savukārt liellopus piegādā apkārtējie zemnieki. Regulāri ieviešam arī jaunus produkcijas veidus,” stāsta SIA Serho 777 direktora vietnieks Ēriks Noviks.

Par jūtamu apjomu pieaugumu Jāņos stāsta arī SIA Gaļas pārstrādes uzņēmuma Nākotne valdes locekle Gunta Jankūna, piebilstot, ka arī ikdienā pieprasījums ir liels. Viņa atzīst, ka pircēji īpaši pieprasa Tradicionālo cūkgaļas šašliku, cepamdesiņas, mednieku desiņas un citus gaļas izstrādājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai ziedu veikaliem pirms Līgosvētkiem gaidāms pārdošanas kāpums pat par 20 līdz 40%.

Jau šobrīd esot sākusies pastiprināta Jāņu zāļu un Jāņu vainagu iegāde - to gan pārsvarā dara uzņēmumi, kas tādējādi pirms svētkiem vēlas sagādāt pārsteigumu saviem darbiniekiem. Liela daļa veikalu un pārdevēju norāda, ka iedzīvotāji gan vainagus un Jāņu zāles vēl nepērk - tas tikšot darīts pēdējā brīdī.

Izlaidumu efekts

Tiesa, precīzi ziedu veikali nemāk teikt, cik Līgosvētki palīdz biznesam un par cik vidēji aug pārdošanas apjomi, jo paralēli ir arī izlaidumu laiks, kas nozīmē lielu apjomu kāpumu. «Pārdošanas apjomi šobrīd auguši par aptuveni 40%, salīdzinot ar parastām dienām. Tiesa, tīri uz Līgo rēķina pieaugums varētu būt kādi 20%, jo paralēli ir arī izlaidumu laiks, tāpēc cilvēki pērk daudz ziedus,» norāda ziedu interneta veikala att.lv viena no īpašniecēm Agnese Krauze Johansone. Naudas izteiksmē ieguvumus ziedu veikali neatklāj vai arī nemāk teikt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļa A9 segumu pie Grobiņas autovadītāji nodēvējuši par poraino šokolādi. Karstajās dienās ceļa šķidrā virskārta kļuvusi bīstama satiksmei, tāpēc aizvadītajā nedēļas nogalē uz kūstošo bitumenu sāka kaisīt sīkas šķembas, vēsta Latvijas radio.

Savukārt uzņēmuma Latvijas valsts ceļi laboratorijā secināts, ka pagājušā gadā, apstrādājot virsmu, izmantots pārāks liels saistvielas daudzums. Ceļš pērn sācis drupt, tāpēc tur veikta virsmas apstrāde, kas bijusi lētākais veids, kā paglābt no sabrukšanas vēl tikai pirms pāris gadiem pilnībā rekonstruēto šoseju.

Tomēr bitumena slānis jeb tautā sauktais piķis karstumā kļūst šķidrs un burtiski uzpeld ceļa virspusē. Kā norādīja Latvijas valsts ceļi laboratorijas direktors Vladimirs Akimovs, ja piķis tur būtu mazāk, tad situācija nebūtu tik nopietna, kāda tā ir pašlaik. Tagad saulē spīdošajās un piķotajās riteņu sliedēs ber šķembas. Šajās brīvdienās uz Grobiņas šosejas izbērtas vairākas kravas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

8 497 Jāņi ir dalībnieki 11 130 uzņēmumos; 699 Līgām pieder daļas 795 uzņēmumos

Lelde Petrāne,20.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties vasaras gaidītākajiem svētkiem Jāņiem, Lursoft tradicionāli, kā ik katru gadu, apkopojis datus par to, cik aktīvi Līgas un Jāņi Latvijā iesaistās uzņēmējdarbībā, un cik bieži vārdi, kas mums saistās ar Jāņiem, tiek izmantoti uzņēmumu un organizāciju nosaukumos.

Pēc Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem, nedēļas nogalē vārda dienu svinēs 10 587 Līgas un 58 469 Jāņi. Lursoft apkopotā informācija liecina, ka patlaban 8 497 Jāņiem pieder kapitāldaļas 11 130 uzņēmumos, un 7 134 stiprā dzimuma pārstāvji ar šādu vārdu ir amatpersonas 9 763 uzņēmumu valdēs.

Savukārt 699 Līgas ir īpašnieces 795 uzņēmumiem un 619 23.jūnija vārda dienas gaviļnieces ieņem amatus 702 uzņēmumos.

Apkopojot datus redzams, ka no vārdiem, kas latviešiem saistās ar Jāņiem, visbiežāk nosaukumos tiek izmantots vārds «Ozols», kas pieminēts 352 uzņēmumu un organizāciju nosaukumos, taču popularitātes ziņā daudz neatpaliek arī vārds «Ozoliņš» (reģistrēti 233 uzņēmumi un organizācijas, kuru nosaukumos ir iekļauts šāds vārds). Retāk uzņēmēji un organizāciju dibinātāji izvēlas nosaukumos ietvert vārdus «Vainags», «Ugunskurs», «Siers».

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pēdējos piecos gados Līgas un Jāņi atlīdzībās saņēmuši vairāk nekā 3 miljonus eiro

Žanete Hāka,22.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos piecos gados (2011. – 2015.) Līgas un Jāņi apdrošināšanas atlīdzībās par CSNg nodarītajiem zaudējumiem, tajā skaitā braucot meklēt papardes ziedu, saņēmuši 3,04 miljonus eiro.

Lauvas tiesa, jeb gandrīz 89% atlīdzības izmaksātas Jāņiem, kas skaidrojams ar to, ka uz Līgu vārda reģistrēts mazāk transportlīdzekļu, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšēdētājs Jānis Abāšins.

Vislielākais Jāņiem izmaksāto atlīdzību īpatsvars bijis 2014.gadā (0,66 milj. EUR), bet Līgām – pērn (0,08 milj. EUR).

Jāatzīmē, ka atlīdzību apjomi, kas izmaksāti Jāņiem un Līgām, pēdējos gados ir pieauguši. Tā Līgas pērn atlīdzībās saņēmušas gandrīz divkārt vairāk, bet Jāņi – par aptuveni 20% vairāk nekā pirms pieciem gadiem, informē J.Abāšins. Viņš piebilst, ka šoreiz tas gan nav saistīts ar maģisko spēku, ko sevī iemieso abi vārdi, bet kopējo tendenci OCTA apdrošināšanas nozarē, kas rāda, ka atlīdzību īpatsvars pēdējo piecu gadu laikā pieaudzis par aptuveni 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jāņa un Līgas ceļu satiksmes statistika

,20.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā zināms, nākamnedēļ vārda dienu svin Latvijā populārākā vīriešu vārda īpašnieki Jāņi, bet lielākā svinēšana notiek dienu iepriekš – Līgu dienā.

Izrādās, ka uz doto brīdi šoferi Jāņi mums ir 31 219, bet vadītājas Līgas – 3908. Gan Jāņiem, gan Līgām pārsvarā pieder vieglās automašīnas, bet pēc tam populārākās viņu vidū ir kravas automašīnas – 46 Līgas un 3955 Jāņi stūrē smagās mašīnas. Izrādās, ka Līgas atšķirībā no Jāņiem ar kuģošanu ir uz Jūs, jo viņām nepieder ne ūdensmotocikli, ne motorlaivas, ne kuteri - vien nieka četru airu laivas, Db.lv informē Alise Kleinberga, VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija Sabiedrisko attiecību speciāliste.

Šogad 150 Jāņi braukuši reibumā un 2 Līgām arī kāja paslīdējusi... Toties Līgas ieliek Jāņiem soda punktu skaita ziņā – pārsvarā gadījies pa vienam, diviem punktiņiem sakrāt, kamēr Jāņu uzkrājumā ir gan 1, gan 2, gan piecpadsmit punkti. Līgām uzskaites punktu liegums nav piemērots, toties 76 Jāņiem gan gadu nāksies būt kājāmgājēju godā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi, kuru vadības groži ir Jāņu rokās, pērn uzrādījuši izcilu apgrozījumu, novērojis Lursoft.

Uzņēmumu, kuru amatpersona ir Jānis, vidējais apgrozījums 2012. gadā bijis 549,514 tūkst. Ls, kas ir divas reizes vairāk nekā valstī kopumā vidēji uz vienu uzņēmumu. Savukārt vidējais apgrozījums kompānijām, kuras vada Līga – 139,019 tūkst. Ls.

Noskaidrots, ka Jāņu vadītajiem uzņēmumiem arī izdevies strādāt ar lielāku peļņu – pērn vidējā peļņa Jāņu vadītajiem uzņēmumiem bijusi 25,463 tūkst. Ls, tomēr Līgu vadīto uzņēmumu vidējais rādītājs bija zaudējumi 12,646 tūkst. Ls apmērā.

Līdzīgi kā ar Jāņu vadītajiem uzņēmumiem, arī Jāņiem piederošie uzņēmumi aizvadītajā gadā uzrādījuši labākus finanšu rādītājus nekā Līgām piederošie.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cepamgaļu ražotāji cer noturēt pozīcijas

,09.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaļas pārstrādes uzņēmumi šogad svētku mēnesī jūnijā cer noturēt pērnā gada pārdošanas apjomus.

A/s Putnu fabrika Ķekava vadība uzskata, ka apgrozījums šā gada jūnijā varētu palikt tādā pat līmeni, kā 2008. gadā. «Plānojam, ka mums izdosies noturēt pārdošanas apjomus no krituma, jo esam piesaistījuši jaunus klientus Latvijā, līdz ar to paplašinot produkcijas pārdošanu vietējā tirgū, kā arī eksporta tirgos,» stāsta putnu fabrikas Ķekava Pārdošanas un mārketinga direktore Tatjana Solomka. Ķekava kopumā cepšanai un grillēšanai piedāvā 17 vistas gaļas produktu veidus, tostarp trīs jaunus produktus, domātus piknika sezonai.

A/s Rīgas Miesnieks cepamgaļu un cepamdesu cepšanai vispiemērotākajā – Jāņu laikā - plāno nostiprināt iepriekšējos gados veidotās vērtības. «Ceram uz līdzīgiem pārdošanas apjomiem kādi tie bija pagājušajā gadā, kad pirmsjāņu periodā pārdevām rekordtonnas. Šogad ceram pirmsjāņu dienās pārdot ap 230 tonnas svaigu gaļu, cepamdesas un cepamgaļas,» stāsta a/s Rīgas Miesnieks valdes priekšsēdētājs Aldis Škutāns. Neskatoties uz izdaudzināto dižkrīzi, kompānijas apgrozījums pirmajos piecos mēnešos esot precīzi tāds pats, kā attiecīgajā laikaposmā pērn. A. Škutāns atklāj, ka nedaudz mainījies produktu grozs un pircēji izvēlas pārsvarā produktus, kuriem ir akcijas cena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā pārdot savu veiksmīgo biznesu

Gints Vilgerts - VILGERTS Partneris, M&A,05.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai varētu pārdot savu uzņēmumu par iespējami augstāku cenu, jāizdara mājas darbi. Parasti veicamo mājas darbu saraksts ir skaidrs, tomēr tas var kļūt garāks, kad potenciālie pircēji un konsultanti iesūtījuši pirmos komentārus.

Kopumā pārdošanas process aizņem apmēram 12 mēnešus. Svarīgi ir saprast, ka procesu nevajadzētu veikt pašiem procesa dalībniekiem (t.i. valdei vai akcionāriem). Īsumā par Latvijas uzņēmumu pārdošanas procesu varētu izvirzīt šādas tēzes:

1. Process jāvada profesionāļiem. Nav pieļaujams tas, ka vadošo lomu uzņēmuma pārdošanas procesā uzņemas valde vai pats akcionārs. Valdei un akcionāriem jābūt aktīvam dialogam ar padomdevējiem – juristiem un finansistiem. Valdei jārūpējas par biznesa turpināšanu, nevis jābūt daļai no procesa. Valdei agri vai vēlu radīsies interešu konflikts, jo par tās likteni, tostarp arī par motivācijas instrumentiem, lems jaunais kontrolpaketes īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada 3. ceturksnī HansaMatrix sasniedza vēsturiski augstāko ceturkšņa pārdošanas apjomu - 6,118 miljonus eiro, kas ir par 22% vairāk nekā 2018. gada 3. ceturksnī, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

2019. gada 3.ceturkšņa pārdošanas rezultāti ir par 2% lielāki salīdzinot ar 2019. gada 2.ceturksni.

2019. gada 9 mēnešos HansaMatrix sasniedzis 17,999 miljonu eiro pārdošanas apjomu, kas uzrāda 12% pieaugumu pret 2018. gada pirmo 9 mēnešu periodu.

2019. gada 3. ceturksnī ir sasniegts ceturkšņa EBITDA – 0,942 miljoni EUR un uzrādīti nelieli zaudējumi 0,028 miljoni EUR. Uzskaites perioda EBITDA rezultāts uzrāda 21% palielinājumu pret 2018. gada 3. ceturksni un 2% samazinājumu pret iepriekšējo – 2019. gada 2. ceturksni. 2019.gada 3.ceturksnī Sabiedrība strādāja ar nelieliem zaudējumiem un neto peļņas marža bija negatīva. Atskaites periodā sasniegta 14,40% ceturkšņa EBITDA rentabilitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iedzīvotāji netic, ka mediķiem palielinās algas

Jānis Rancāns,16.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums (66%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka tuvāko divu gadu laikā netiks sasniegts veselības aprūpē strādājošo algu palielinājums par 20%.

To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, augustā veiktais pētījums.

No tiem Latvijas ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem, kuri uzskata, ka algu palielinājums netiks sasniegts, 14% atzīmējuši, ka tas noteikti netiks sasniegts, bet 52% - ka tas drīzāk netiks sasniegts.

Uzskatu, ka tuvāko divu gadu laikā tiks sasniegts mediķu algu palielinājums par 20%, aptaujā pauduši piektā daļa (22%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju. No tiem 1% uzskata, ka mediķu algu palielinājums tiks noteikti sasniegts, bet 21% - ka tas tiks drīzāk sasniegts.

Savukārt 12% aptaujāto šajā jautājumā nav konkrēta viedokļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs,14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī ir taupības politika, jostas jāsavelk ciešāk, algas valsts sektorā palielināt aizliegts, Ziemassvētku ballītes rīkotas netiks...

Šādus un vēl daudz līdzīgus tekstus pēdējo dienu, nedēļu un mēnešu laikā nākas dzirdēt, ieslēdzot teju jebkuru TV ziņu raidījumu, un kārtējais komentārs par situāciju valstī tiek prasīts premjeram Ivaram Godmanim vai finanšu ministram Atim Slakterim.

Taču izrādās, ka lielā mērā viņu vārdi par situācijas pasliktināšanos ir domāti tikai TV kamerām un visiem tiem, kas nestrādā kā dā no ministrijām vai tām īpaši mīļām institūcijām, piemēram, VID vai Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD) u.c. Respektīvi, noteiktās minsitrijās un dienestos burtiski nupat ir tērētas pat līdz miljonam latu lielas naudas summas, lai izmaksātu saviem darbiniekiem prēmijas. Turklāt vismaz PVD gadījumā tas notiek ar attieksmi: nu ko jūs piekasījāties - vidējā prēmijas summa taču it tikai 719 lati!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labie laikapstākļi maijā veicinājuši alus noietu un daži alus ražotāji jau raizējas, ka alus uz Jāņiem var pietrūkt.

Ja marts pēc akcīzes palielināšanas, aukstā laika dēļ un pieaugušo komunālo rēķinu dēļ izskatījās ļoti drūms, tad pusgada rezultāti būs optimistiskāki, tieši pateicoties maija mēnesim, skaidro alus darītavas Valmiermuižas alus saimnieks Aigars Ruņģis.

Lielākajai daļai mazo alus darītavu jūnijā un, iespējams, uz Jāņiem alus var pietrūkt, jo jaudas ir ierobežotas un mazās alus darītavas jau tā strādā uz pilnu jaudu, viņš piebilda. Valmiermuižas alus restorānus pilnībā nodrošinās ar savu produkciju, taču var gadīties, ka kādam veikalam alus var pietrūkt. Taču tad tirdzniecības vietām tiek skaidrota situācija un izskan aicinājums to izprast.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

A7 posmu Iecava–Bauska sola pabeigt līdz Jāņiem

Dienas Bizness,14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šosejas A7 posmu no Iecavas līdz Bauskai, kam pēc pērn atjaunotās virsmas šopavasar jāuzklāj horizontālais marķējums, ceļu būves uzņēmums SIA «Lemminkainen Latvija» sola pabeigt līdz Jāņiem, informē reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Marķējums jeb baltās sadalošās joslu līnijas bija vienīgais darbs, kas ģenerāluzņēmējam šajā projektā bija palicis nepadarīts, Bauskas Dzīvei apstiprinājis firmas tehniskais direktors Andris Velmunsks: «Lai to uzklātu, ceļam bija jābūt sausam, taču, kaut arī rudens bija silts, tas tomēr bija visai lietains, tāpēc ar pasūtītāju vienojāmies līnijas uzlikt pavasarī.»

Tumšais ceļš bez līnijām bija slikti saredzams, tāpēc rudens vakaros šoferiem dzīvās satiksmes posmā bija apgrūtināta braukšana. Tika uzklāta pagaidu viduslīnija, kas tagad jau padzisusi. Posma no Iecavas līdz Zorģiem būvnieki marķējumu bija paguvuši salikt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinājies pieprasījums viesu namiem

Jūlija Pudenko,19.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc dažādiem viesu namiem, lauku un brīvdienu mājām uz Jāņiem šogad ir mazāks nekā pērn.

Asociācijas Lauku ceļotājs prezidente Asnāte Ziemele atzīmē, ka šobrīd vēl ir iespējas rezervēt viesu namu vai brīvdienu māju uz Jāņiem. «Uz Jāņu svētkiem cilvēki pārsvarā meklē vietu tuvāk dabai: ugunskura vietu, telts vietu, nevis kādu īpašu piedāvājumu,» skaidro A. Ziemele.

Arī viesu nama 365 brīvdienas īpašniece Liene Pelše norāda, ka uz Jāņiem cilvēki izvēlas ekonomisko variantu: «Ja agrāk cilvēki meklēja viesu māju ar banketu zāli, pirti un guļvietām, tad tagad pieprasa ekonomisko variantu – svinēšanas vietu, bet atsakās no guļvietām.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada 2. ceturksnī AS HansaMatrix sasniedza vēsturiski augstāko ceturkšņa pārdošanas apjomu 5,973 miljonu eiro apmērā, kas ir 15% pieaugums pret 2018. gada 2. ceturksni, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

2019. gada 2.ceturkšņa pārdošanas rezultāti ir par 1% lielāki salīdzinot ar 2019. gada 1.ceturksni. 2019. gada 6 mēnešos HansaMatrix sasniedzis 11,881 miljonu eiro pārdošanas apjomu, kas uzrāda 7% pieaugumu pret 2018. gada pirmo 6 mēnešu periodu. 2019. gada 2. ceturksnī ir sasniegts ceturkšņa EBITDA – 0,960 miljoni eiro un uzrādīti nelieli zaudējumi 0,054 miljoni eiro apmērā. Uzskaites perioda EBITDA rezultāts uzrāda 1% samazinājumu pret 2018. gada 2. ceturksni un 14% samazinājumu pret iepriekšējo – 2019. gada 1. ceturksni. 2019.gada 2.ceturksnī Sabiedrība strādāja ar nelieliem zaudējumiem un neto peļņas marža bija negatīva. Atskaites periodā sasniegta 16,07% ceturkšņa EBITDA rentabilitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pērn uzņēmumu iegādes un apvienošanas darījumu skaits Baltijas valstīs samazinājās par 13%, ko ietekmēja investoru piesardzība dēļ ekonomiskajām un ģeopolitiskajām neskaidrībām, tomēr uzņēmēji aizvien ir gatavi pārdot savu biznesu.

Paredzams, ka līdz ar procentu likmju kritumu, pieaugs arī investoru interese. Tāpēc Latvijas uzņēmumiem ir jāapzinās savas iespējas un arī mājas darbi, kas veicami pirms biznesa pārdošanas. Latvija arī šajā jomā būtiski atpaliek no Igaunijas un Lietuvas, kur pārdošanas un apvienošanas darījumu skaits ir teju trīs reizes lielāks. Ar ko tad sākt?

Pašam vai ar konsultantu?

Uzņēmuma pārdošanas process ir diezgan specifisks un prasa arī nozīmīgus laika resursus. Tāpēc ir vērts apdomāt par pieredzējuša konsultanta (brokera) piesaisti, kurš var gan ne tikai nozīmīgi ietaupīt uzņēmuma vadītāja laiku, pārvaldot biznesa pārdošanas darījumu, bet ar saviem padomiem un kontaktiem nozīmīgi uzlabot uzņēmuma pārdošanas cenu, vairākkārtīgi atpelnot savu komisiju. Biznesa pārdošanas konsultantu atlīdzība parasti sastāv no divām komponentēm: fiksēta mēneša vai pārdošanas posmu atlīdzība un veiksmes komisija, kas mēdz būt 3-6% apmērā no biznesa pārdošanas cenas. Te gan jāatzīmē, ka biznesa pārdošanas konsultanti ir gatavi uzņemties darījumus, ja sagaidāmā biznesa pārdošanas vērtība pārsniedz 1 miljonu eiro. Mazākiem darījumiem uzņēmuma vadītājam ir diemžēl jātiek galā pašam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Āgenskalna līcis - vieta bez rejošiem apsargiem

Andrejs Vaivars,19.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju katrā pilsētā, kas būvēta pie kādas upes krastiem, uzmanību parasti piesaista dažādas laivas, kuteri un kuģīši, kā arī ostas, kur tas viss bāzējas. Rīgā šādas vietas ir pat vairākas. Viena no tām – Daugavas līcis pie Balasta dambja jeb Āgenskalna līcis.

Laivas un kuģi Āgenskalna līcī nav nekāds pēdējā laika jaunums – tas viss šeit ir bijis jau daudzus gadus, un jautājums ir par to, cik veiksmīgi vai neveiksmīgi šī vieta ir tikusi izmantota, piesaistot gan vietējos iedzīvotājus, gan arī tūristus. Šobrīd līcī saimnieko vairāki uzņēmumi, kuru vadītāji atzīst – pēc vairākiem ne īpaši veiksmīgiem gadiem beidzot atkal ir vērojama aktivitāte, cilvēku interese par šeit notiekošo jeb, vienkārši sakot, ir atgriezusies dzīvība.

Centrālais līča objekts nenoliedzami ir Aagenosta – vieta, kur ir piestātnes, laivas un arī kafejnīca Piķis un zēģele. «Pagaidām to vēl nevar nosaukt par biznesu – tas viss vairāk līdzinās hobijam. Dažādi uzņēmumi šeit jau bāzējas, bet gribas, lai būtu vairāk dažādu aktivitāšu,» saka Aagenostas vadītājs uzņēmējs Jurijs Petuhovs. Nav jau tā, ka ostā nenotiktu nekas. Šogad te ir pilns ar laivām – ostā ir aptuveni 30 dažādu braucamrīku. J. Petuhovs saka – skandināvi apgalvo, ka bizness sākas no 150 laivām ostā, un tas skan ticami. Tāpat nāk cilvēki, kas brauc ar savām laivām, iedzer alu, atpūšas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie 2018. gada septiņu mēnešu konsolidētie pārdošanas rezultāti uzrāda 4% pārdošanas pieaugumu attiecībā pret 2017.gada atbilstošo periodu, sasniedzot 70,6 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Šā gada pirmajos septiņos mēnešos «Olainfarm» grupas lielākie realizācijas tirgi ir bijuši Latvija (29%), Krievija (28%), Baltkrievija (13%) un Ukraina (10%).

Kā liecina konsolidētie septiņu mēnešu pārdošanas dati, pozitīvu ietekmi uz koncerna darbības rezultātu ir atstājusi pārdošanas apjomu palielināšana Latvijas tirgū (+22%), kam par pamatu ir kalpojuši veiksmīgie «Olainfarm» un koncerna meitas uzņēmumu darbības rezultāti, kā arī 13% apgrozījuma pieaugums Baltkrievijas un 17% kāpums Ukrainas tirgos. Lai arī pārdošanas apjomi Krievijas tirgū piedzīvojuši lejupslīdi (-11%), Krievija saglabā savu pozīciju kā otrs lielākais «Olainfarm» grupas realizācijas tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Rīgas meži” 4.aprīlī parakstīja līgumu ar SIA “Stiga RM” par kokzāģētavas “Norupe” pārdošanu.

Pārdošanas process īstenots, ievērojot labas pārvaldības principus, saskaņā ar SIA “Rīgas meži” padomes, dalībnieku sapulces un pašvaldībā lemto, kā arī atbilstoši Valsts kontroles un Konkurences padomes norādījumiem par tirgus un konkurences kropļošanas novēršanu.

Saskaņā ar noslēgto līgumu, pašvaldības uzņēmums pārdod visu kokzāģētavas biznesu kopumā, nedalot to daļās. Darījuma summa ir seši miljoni eiro (summa bez PVN). Tā tiks precizēta brīdī, kad darījums tiks pilnībā pabeigts, atbilstoši faktiskajai situācijai.

Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, darījums pilnībā stāsies spēkā pēc tam, kad, ievērojot šādu darījumu procedūras, tiks saņemta Konkurences padomes atļauja izpildīt šajā līgumā noteikto kokzāģētavas pārdošanas darījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie 2018. gada jūnija rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 11,8 miljoniem eiro, kas ir par 16% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā, informē uzņēmums.

Savukārt pusgada provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 5% pārdošanas pieaugumu attiecībā pret 2017.gada pirmo pusgadu, sasniedzot 61.9 miljonus eiro. Pirmajā pusgadā «Olainfarm» grupas produkcija tika pārdota 50 pasaules tirgos.

Kā liecina konsolidētie jūnija pārdošanas dati, pozitīvu ietekmi uz rezultātu atstājis pārdošanas kāpums trīs lielākajos koncerna produkcijas noieta tirgos – it īpaši Krievijā, kur realizācija jūnijā augusi par 77%, Latvijā jūnijā sasniegts 27% pieaugums, bet Baltkrievijā uzņēmums jūnijā pārdevis par 20% vairāk nekā pērn šajā laikā. Lai arī jūnijā atzīmēts kritums Ukrainā, pusgada griezumā arī Ukrainas tirgus demonstrējis 12% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noskaidroti tie, kas turpinās cīņu par Gada titulu pārdošanas vadībā – Pārdošanas tīģeris 2008

,28.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ceturto gadu pēc kārtas Izdevniecība Dienas bizness un pārdošanas konsultāciju uzņēmums Mercuri International rīko gada pasākumu pārdošanas vadībā, kas reizē ir arī konkurss – Pārdošanas tīģeris 2008, pasniedzot Gada balvu pārdošanas vadībā.

Konkursa balvas ideja un mērķis – atrast un izcelt tos vadītājus, kuri ar savām zināšanām un aktīvu rīcību 2007. gadā ir nodrošinājuši mērķtiecīgu pārdošanas darbu, sasniedzot izcilus pārdošanas rezultātus, tā pievēršot lielāku uzņēmēju uzmanību pārdošanas darba pilnveidošanai, parādot labāko pieredzi pārdošanā un pārdošanas vadībā.

Šodien, 28. martā notika pirmā žūrijas sēde un tika izvērtēti konkursa Pārdošanas tīģeris 2008 iesniegtie pieteikumi. Pusfinālam izvirzīti ir 9 pretendenti:

- AS Elko grupa tirdzniecības direktors Roberts Krusts,

- SIA DnB Nord Līzings faktoringa daļas vadītājs Oskars Līdaka,

- SIA DPD mārketinga un pārdošanas vadītājs Ainārs Gilis,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada 30. oktobrī viesnīcā Maritim Park Hotel Rīga Pārdošanas vadības konferences noslēgumā tika noskaidroti karjeras portāla CV-Online organizēto konkursu "Pārdošanas Guru 2014" un "Pārdošanas vadības Guru 2014" rezultāti. Konkursā "Pārdošanas vadības Guru 2014" 1. vietu ieguva nekustamo īpašumu kompānijas Kivi Real Estate komercīpašumu pārdošanas un nomas nodaļas vadītājs Ivars Gorbunovs, kas vislabāk pierādīja savu profesionalitāti, talantu un spējas.

"Konkursā piedalījos, jo es to uztvēru nevis kā konkursu, bet vairāk kā treniņu pašam sev, iespēju mācīties, satikt klātienē citus pārdošanas profesionāļus. Līdz ar to, pilnveidot pašam savas iemaņas un nodot labāko no konkursā iegūtajām atziņām arī saviem darbiniekiem. Uzskatu, ka, vadoties pēc šādas pārliecības, ieguvējs būs gan konkursants, uzņēmums, kuru viņš pārstāv, darbinieki, kā arī klienti. Es aicinu vairāk un aktīvāk gan pārdošanas speciālistus, gan pārdošanas vadības profesionāļus piedalīties šajos konkursos – zinu, ka Latvijā vēl ir daudz talantīgi un profesionāli speciālisti, kuri vēl nav izmēģinājuši savus spēkus," atzīst titula Pārdošanas vadības Guru 2014 titula ieguvējs Ivars Gorbunovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Renault pārdošanas apjomi turpina palielināties

,28.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statistikas dati liecina, ka 2008.gada pirmajā ceturksnī Renault grupas pārdošanas apjomi (pasažieru automašīnas un vieglie komercauto), salīdzinot ar 2007.gada pirmo ceturksni, palielinājušies par 6,5% - kopā pārdoti 638 554 auto.

Renault zīmola pārdošanas apjomi pieauguši par 4,7%, Dacia par 37%, savukārt Renault Samsung Motors pārdošanas apjomi samazinājušies par 9%.

„Renault grupas pārdošanas apjomi, kā jau tas iepriekš tika paredzēts, ir palielinājušies, un tas lielākoties ir pateicoties jaunajiem modeļiem – jaunajam Renault Kangoo, kas ir gan pasažieru, gan komercauto, Clio Grand Tour un Grand Modus. Ņemot vērā, ka 2008.gadā plānots laist apgrozībā vēl piecus jaunus modeļus, paredzam, ka palielināsies arī kopējie pārdošanas apjomi,” atzīst Patriks Bleins, Renault Pārdošanas un mārketinga daļas viceprezidents.

Eiropas tirgū Renault pārdošanas rezultāti bijuši stabili – pārdotas 418 322 vienības, un tas ir par 0,2% mazāk kā pērn šajā laika periodā. Jāatzīmē, ka Renault pieder 8,9% Eiropas tirgus. Visstraujāk Renault pārdošanas apjomi palielinājušies Austrijā (+20,1%), Vācijā (+19,5%), Šveicē (+13,8%) un Nīderlandē (+9,9%). Kā norāda kompānijas pārstāvji, pārdošanas apjomu pieaugums jau bija iepriekš paredzams, pateicoties ievērojamajam jauno modeļu klāstam. Sevišķus panākumus piedzīvojis jaunais Renault Twingo (pārdošanas apjoms jau sasniedz 36 190 vienības) un jaunā Renault Laguna (30 500).

Komentāri

Pievienot komentāru