Autoceļa A9 segumu pie Grobiņas autovadītāji nodēvējuši par poraino šokolādi. Karstajās dienās ceļa šķidrā virskārta kļuvusi bīstama satiksmei, tāpēc aizvadītajā nedēļas nogalē uz kūstošo bitumenu sāka kaisīt sīkas šķembas, vēsta Latvijas radio.
Savukārt uzņēmuma Latvijas valsts ceļi laboratorijā secināts, ka pagājušā gadā, apstrādājot virsmu, izmantots pārāks liels saistvielas daudzums. Ceļš pērn sācis drupt, tāpēc tur veikta virsmas apstrāde, kas bijusi lētākais veids, kā paglābt no sabrukšanas vēl tikai pirms pāris gadiem pilnībā rekonstruēto šoseju.
Tomēr bitumena slānis jeb tautā sauktais piķis karstumā kļūst šķidrs un burtiski uzpeld ceļa virspusē. Kā norādīja Latvijas valsts ceļi laboratorijas direktors Vladimirs Akimovs, ja piķis tur būtu mazāk, tad situācija nebūtu tik nopietna, kāda tā ir pašlaik. Tagad saulē spīdošajās un piķotajās riteņu sliedēs ber šķembas. Šajās brīvdienās uz Grobiņas šosejas izbērtas vairākas kravas.
Atbildīgs par šo posmu ir uzņēmums Latvijas Autoceļu uzturētājs. Uzņēmuma Liepājas ceļu rajona direktors Guntars Laugalis skaidroja, ka pērn veiktā virsmas apstrāde bijusi lētākais variants, kā saglābt nesen rekonstruēto un brūkošo ceļa posmu. Viņš pauda arī pārliecību, ka virsmas apstrāde neesot bijusi labākā metode, kā sakārtot šo ceļa posmu.
Izplēstās vietas aizlāpīt paredzēts kļūstot vēsākam, bet tikmēr – karstajā laikā uz kūstošo piķi turpinās bērt šķembas, vēsta radio. Tāpat nav plānots klāt jaunu virskārtu, uzskatot, ka situācija pakāpeniski uzlabosies un piķis samazināsies. Ceļa pamatne esot stabila un kalpošot ilgi.