Amerikāņu lidmašīnu būvētājs Boeing ir jau četras reizes atlicis starta lidojumu jaunajai lidmašīnai Boeing 787 Dreamliner, bet otrdien (15. decembrī) veiksmīgi noritēja pirmais testa lidojums.
Četras stundas ieplānotais lidojums bija par stundu īsāks, kas, visticamāk, ir saistīts ar laika apstākļu pasliktināšanos. Boeing 787 Dreamliner pacelšanos vēroja aptuveni 25 000 cilvēku - Boeing darbinieki, žurnālisti, eksperti un ziņkārīgie.
Pirmais lidojums bija paredzēts jau šā gada vasarā, bet kompānija Boeing paziņoja par tā atlikšanu. Pirmā lidojuma kavēšanas bija saistīta ar to, ka testus neizturēja spārna stiprinājums pie fizelāžas.
Boeing civilās nodaļas direktors Skots Karsons (Scott Carlson) paziņoja, ka problēma nav liela un tā netraucētu veiksmīgi izpildīt pirmo testa lidojumu laicīgi, taču tika nolemts atrisināt problēmu pilnībā.
Db.lv jau ziņoja, ka šī iemesla dēļ kompānija Boeing uz laiku apstādināja Boeing 787 Dreamliner Itālijas rūpnīcas darbu, kas šiem gaisa kuģiem ražo fizelāžas.
2010. gadā pirmā Boeing 787 Dreamliner lidmašīna nonāks japāņu lidsabiedrības All Nippon Airlines rīcībā. Savukārt kompānijai Boeing kopā ir pasūtītas 900 Boeing 787 Dreamliner lidmašīnas, kuras pārvadās 300 pasažierus vienā lidojumā.
Šī lidmašīna ir īpaša, jo ir daudz vieglāka un ekonomiskāka nekā konkurentiem. Liela daļa lidmašīnas ir būvēta no oglekļa šķiedras materiāla, kas ir ievērojami vieglāks par alumīniju. Boeing 787 Dreamliner turbīnas ir kļuvušas jaudīgākas un ekonomiskākas, kā arī klusākas.
«Mēs uzskatām, ka šī lidmašīna būs ļoti efektīva. Tā mainīs to kā cilvēki nākotnē ceļos. Tā ir videi draudzīgāka, vieglāka un degvielas patēriņa ziņā ekonomiskāka. Lidsabiedrībām būs mazāk jāmaksā pār tās uzturēšanu, tādējādi kritīsies aviobiļešu cenas,» norādīja kompānijas Boeing viceprezidents Džims Albahs (Jim Albaugh).