Pasaulē

Boeing Dreamliner lidmašīnas pārdod zem pašizmaksas

Jānis Rancāns,22.05.2013

Jaunākais izdevums

Dreamliner lidmašīnas izgatavošana izmaksājot 200 miljonus ASV dolāru, bet Boeing lidaparātu pārdod par 116 miljoniem, tādējādi jaunās paaudzes gaisa kuģi liek kompānijai ciest ievērojamus zaudējumus, vēsta Forbes.

Lai novērstu šādu situāciju Boeing uzsācis Dreamliner ražošanas izmaksu samazināšanu. Tomēr, lai sasniegtu izvirzīto mērķi – Dreamliner lidmašīnu pašizmaksu 110 miljonu ASV dolāru apmērā, kompānijai būs jāmeklē nopietns veids, kādā palielināt savu efektivitāti.

Dremaliner lidmašīnas iepriekš piemeklēja problēmas ar akumulatoriem, kā rezultātā vairākus mēnešus ar tām netika veikti lidojumi. Šogad kompānija iecerējusi kopumā saražot līdz 76 Dreamliner gaisa kuģiem.

Līdz 2015. gadam, kad kompānija iecerējusi panākt Dreamliner ražošanas izmaksas 110 miljonu ASV dolāru apmērā, tās zaudējumi būs mērāmi miljardos ASV dolāru, aplēsusi finanšu kompānija UBS.

Žurnāls Forbes norāda, ka, lai Boeing sasniegtu savu mērķi, kompānijai būs jāstrādā apņēmīgāk nekā 777 modeļa lidaparāta laikā. Arī deviņdesmitajos gados, kad Boeing 777 nonāca tirdzniecībā, kompānija to ražojot sākotnēji cieta zaudējumus, tomēr tai izdevās katru gadu ražošanas izmaksas samazināt par 25%, tādējādi rezultātā sākot gūt peļņu.

Lai sasniegtu šādu mērķi, Boeing priekšā stāv ilgs un sarežģīts darbs, tomēr kompānija ir veiksmīgi pārvarējusi arī citus sarežģījumus – spējusi novērst Dreamliner bateriju problēmas, kas apdraudēja šīs lidmašīnas nākotni.

Tikmēr pasaules aviokompānijas, kuru rīcībā ir Dreamliner lidaparāti, pamazām atsāk to izmantošanu. Akumulatoriem, kuru problēmu dēļ uz vairākiem mēnešiem tika atcelta lidaparātu izmantošana, uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma. Boeing pavēstījusi, ka lidaparātu akumulatori tiks laboti tādā pašā kārtībā, kādā tika piegādātas lidmašīnas.

Līdz šim Boeing pārdevis 850 jauno lidmašīnu, no kurām 50 jau ir piegādātas. Aptuveni puse lidaparātu tiek izmantota Japānā, bet pārējās lieto ASV, Indijas, Dienvidamerikas valstu, Polijas, Kataras un Etiopijas lidsabiedrības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz dažādām tehniskām problēmām, kuras piedzīvojusi Dreamliner lidmašīna, kompānija Boeing ievērojami palielinās šī modeļa izgatavošanu.

Boeing atklājusi, ka nākamo trīs gadu laikā Dreamliner 787 ražošanu palielinās par 20%, bet 2020. gadā lidaparāta ražošanas apjomi būs par 40% lielāki nekā šobrīd. Līdz šim mēneša laikā Boeing saražoja aptuveni desmit Dreamliner lidmašīnu.

Tirdzniecības apjomu palielināšanu Boeing skaidro ar augsto pieprasījumu pēc šīm lidmašīnām. Lai paplašinātu Dreamliner ražošanu, Boeing plāno investēt 1,1 miljardu ASV dolāru un pieņemt darbā papildus vairāk nekā divus tūkstošus cilvēku. Šā gada pirmajos deviņos mēnešos Boeing saviem klientiem piegādāja 40 Dreamliner lidmašīnas. Kopumā šogad Boeing iecerējis piegādāt 635 līdz 645 pasažieru lidmašīnas, no kurām 60 lidaparāti būs Dreamliner 787. Kopumā kompānija saņēmusi vairāk nekā 900 jaunā lidaparāta pasūtījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmu nomocītās Boeing jaunākās paaudzes lidmašīnas 787 Dreamliner, pēc vairāk nekā trīs mēnešu ilga pārtraukuma no jauna atgriezušās debesīs. Pirmos izmēģinājuma lidojumus ar Dreamliner veikusi Etiopijas aviokompānija Ethiopian Airlines un Japānas All Nippon Airways.

Ethiopian Airlines lidojums ar 787 Dreamliner tika veikts sestdien maršrutā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Nairobi Kenijā. Tādējādi Etiopijas Ethiopian Airlines kļuvusi par pirmo no astoņām Dreamliner īpašniecēm, kas gatavojas atsākt lidojumus ar lidaparātu.

Dreamliner problēmas sākās janvārī, kad tās lidmašīnām aviācijas regulatori visā pasaulē aizliedza veikt lidojumus, pēc tam, kad diviem lidaparātiem lidojuma laikā aizdegās akumulatori. Lidmašīnas veica ārkārtas nosēšanās, bet negadījumos cilvēki necieta.

Martā ASV Federālās civilās aviācijas pārvalde (FAA) apstiprināja Boeing plānu par 787 Dreamliner lidmašīnu akumulatora salabošanu un pārveidošanu, tādējādi ļaujot kompānijai pietuvoties lidojumu atsākšanai ar šīm lidmašīnām. Boeing plānoja pārveidot akumulatorus, lai samazinātu īssavienojuma rašanās iespēju, kas var novest pie to pārkaršanas un uzliesmošanas. Tāpat akumulatoriem uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma. Boeing pavēstījusi, ka lidaparātu akumulatori tiks laboti tādā pašā kārtībā, kādā tika piegādātas lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā civilās aviācijas pārvalde (FAA) apstiprinājusi Boeing plānu par 787 Dreamliner lidmašīnu akumulatora salabošanu un pārveidošanu, tādējādi ļaujot kompānijai pietuvoties lidojumu atsākšanai ar šīm lidmašīnām.

Boeing iecerējis pārveidot akumulatorus, lai samazinātu īssavienojuma rašanās iespēju, kas var novest pie to pārkaršanas un uzliesmošanas. Tāpat akumulatoriem tiks uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma, atsaucoties uz FAA paziņojumu, vēsta CNN. «Šis ir pirmais solis, lai 787 atgrieztos debesīs, tam ir nepieciešamas Boeing aktīvas pārbaudes un analīze, lai demonstrētu apņēmību ievērot drošības noteikumus un regulas,» paziņojumā norāda FAA.

Pārvalde gan nav prognozējusi, kad lidmašīnas varētu atsākt izmantot pasažieru pārvadājumiem, tomēr tiek pieļauts, ka, gadījumā ja Boeing veiksmīgi salabos akumulatorus, Dreamliner lidojumi varētu tikt atsākti jau aprīlī. Kopumā Boeing nāksies salabot 50 lidmašīnu, kas piegādātas astoņām lidsabiedrībām, akumulatorus. Boeing patlaban atļauts veikt pārbaudes lidojumus ar Dreamliner lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas regulatori ASV, Eiropā, Indijā un Japānā likuši pārtraukt lidojumus ar jaunajām Boeing 787 Dreamliner pasažieru lidmašīnām pēc tam, kad tās piedzīvojušas vairākas problēmas.

ASV Federālā Aviācijas administrācija (FAA) trešdien likusi pārtraukt lidojumus ar Dreamliner, norādot, ka lidsabiedrībām, kuru īpašumā ir jaunākais Boeing gaisa kuģis, jāsniedz pierādījumi, ka tās lidošanai ir drošas. Administrācija izvairījusies prognozēt, kad lidojumi ar Dreamliner varētu tikt atļauti, vēsta Reuters. ASV piemēram sekojuši arī citi regulatori.

Šāds vispārējais lidošanas aizliegums ir pirmais, ko kāda ASV aviācijas kompānija piedzīvojusi kopš 1979. gada, kad pēc McDonnell Douglas DC-10 avārijas uz laiku tika pārtraukti lidojumi ar šo gaisa kuģi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diviem Japānas aviokompānijas Japan Airlines (JAL) Boeing 787 Dreamliner nācies atgriezties atpakaļ lidostā, kad pēc pacelšanās tikušas konstatētas tehniskas problēmas ar dzinēja pretapledošanas sistēmu.

Savukārt citās sešās lidmašīnās tikušas novērotas problēmas ar tualešu elektronisko aprīkojumu, kādēļ tās nebija iespējams izmantot. Jaunākās problēmas ir pēdējās, kas piemeklējušas daudzu nelaimju vajāto Dreamliner. Gada sākumā pasaules aviācijas regulatori lika pārtraukt lidojumus ar Dreamliner, pēc tam, kad dažās no lidmašīnām aizdegās baterijas.

Problēmas ar pretapledošanas sistēmu notikušas maršrutā no Sandiego ASV uz Tokiju. Japānas aviokompānija JAL sākusi notikušā izmeklēšanu.

Ar problēmām Dreamliner izmantošanā saskārusies arī aviokompānija Norwegian Air Shuttle. Lidsabiedrība uz pārbaudes laiku pārtraukusi viena Dreamliner izmantošanu, kā arī plāno līdzīgi rīkoties ar otru gaisa kuģi, kas ir tās rīcībā. Lidmašīnām tikušas novērotas hidraulikas un elektronikas problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānā apturēti lidojumi ar visām valstī esošajām ASV ražotāja Boeing lidmašīnām 787 Dreamliner, kas piedzīvojusi kārtējo ķibeli, kā rezultātā bija nepieciešams veikt ārkārtas nosēšanos, vēsta Associated Press.

Dreamliner lidmašīnas avārijas nosēšanos trešdien, 16. janvārī, veica Japānas aviokompānijas All Nippon Airways (ANA) piloti, reaģējot uz brīdinājuma signāliem un sajūtot deguma smaku lidmašīnas kabīnē. Tobrīd lidmašīna veica iekšzemes lidojumu. Neviens no pasāzieriem vai apkalpes locekļiem nav cietis.

Boeing 787 jeb Dreamliner lidmašīna ir jaunākais ASV kompānijas sasniegums, uz ko kompānija liek lielas cerības. Pēc Dreamliner piegāžu uzsākšanas, kas aizkavējās trīs gadus, lidmašīnu vajājušas vairākas neveiksmes, ieskaitot akumulatoru problēmas un degvielas noplūdes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas aviokompānija All Nippon Airways (ANA) martā atcels 681 lidojumu ar Boeing 787 Dreamliner lidmašīnām, tādējādi kopējais aviokompānijas atcelto lidojumu skaits lidaparāta problēmu dēļ sasniegs 1,9 tūkstošus.

Martā aviokompānijai nāksies atcelt 461 iekšzemes reisu un 220 starptautiskos lidojumus. Dreamliner 787 reisu atcelšana ietekmējusi vairāk nekā 126 tūkstošus pasažieru.

Tikmēr kompānija Boeing pavēstījusi, ka par kompensācijām Dreamliner problēmu dēļ cietušajiem klientiem varēs runāt tikai tad, kad tiks atsākti lidojumi ar tiem. «Galvenā uzmanība pievērsta lidojumu atsākšanai un tikai tad mēs risināsim šo jautājumu,» sarunā ar Reuters sacīja Klusā okeāna un Āzijas reģiona Boeing tirdzniecības direktors Dinešs Keskars.

Janvārī Boeing apturēja Dreamliner 787 lidmašīnu piegādes saviem klientiem līdz brīdim, kamēr netiks salabota gaisa kuģu elektriskā sistēma. Db.lv jau vēstīja, ka lidaparāta nedienās vainots kļūmes akumulatoru darbībā. Janvārī ASV un Japānas speciālisti pārbaudīja akumulatoru ražošanas procesu. Pārbaužu rezultāti varētu būt zināmi tikai pēc vairākām nedēļām, pieļauj ASV regulatori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunā Airbus A350 veikusi savu pirmo izmēģinājuma lidojumu

Gunta Kursiša,14.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Eiropas gaisa kuģu ražotāja Airbus lidaparāts A350 veicis savu izmēģinājuma lidojumu, vēsta pasaules mediji.

Jaunā A350 lidmašīna uzsāka lidojumu netālu no Tulūzas piektdienas rītā, un tas ilga četras stundas. Testa lidojums norisinājies veikmīgi, ziņo BBC.

Airbus A350 lidmašīna ir pirmais transportlīdzeklis īpaši efektīvo pasažieru lidmašīnu vidū, ko Airbus ir radījis kā atbildi sava konkurenta izstrādātajiem Boeing 787 Dreamliner un Boeing 777.

A350 ir vidējas ietilpības tālu lidojoša lidmašīna ar plašu salonu. Šīs lidmašīnas spēj bez nosēšanās nolidot 15 400 kilometrus. Pasažieru pārvadāšanai tiek piedāvātas trīs pamatmodifikācijās: A350-800 ar 270 pasažieru vietām, A350-900 ar 314 un A350-1000 ar 350 pasažieru vietām tipiskā trīs lidojuma klašu izkārtojumā. Airbus apgalvo, ka A350, kas aprīkota ar Rolls-Royce Trent XWB dzinējiem, izmantos par 25% mazāk degvielas nekā iepriekšējās ražotāja lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Boeing Dreamliner turpina vajāt neveiksmes - Japānā noplūdusi degviela

Gunta Kursiša,11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boeing 787 Dreamliner lidaparāta degvielas noplūdes dēļ aviokompānijai All Nippon Airways piektdien nācās atcelt vietējos lidojumus Japānā. Šis ir pēdējais incidents vairāku neveiksmju sērijā, kas pēdējo dienu laikā piemeklējusi Boeing 787 Dreamliner modeļa lidmašīnas, ziņo Reuters.

Lidmašīna, kas veica pasažieru pārvadājumu no Tokijas, veiksmīgi piezemējās Matsujamas lidostā Japānas rietumos, taču pirms nosēšanās lidmašīnas pilotu kabīnes vējstiklā izveidojās plaisa, un lidojums atpakaļ uz Tokiju tika atcelts. Tā pati aviokompānija vēlāk paziņoja, ka 787 Dreamliner lidaparātā Mijazaki lidostā Japānas dienvidos tika atklāta degvielas noplūde.

Problēmu dēļ neviens pasažieris nav cietis.

Jau vēstīts, ka pēdējo dienu laikā līdzīgas problēmas piemeklēja arī Dreamliner lidaparātus Bostonā – degvielas noplūde lika Japan Airlines atcelt pacelšanos no Bostonas Logan lidostas. Lidmašīna, kas devās uz Tokiju, bija jau izbraukusi uz pacelšanos, kad tika konstatēti aptuveni 40 galoni (151 litrs) izlijušas degvielas. Pirmdien šajā pašā lidostā citā Dreamliner, kuru izmanto Japan Airlines, izcēlās ugunsgrēks. Tas notika neilgi pēc nosēšanās. Ugunsgrēks izcēlies no pārkarsušas detaļas. Nevienā no incidentiem cietušo nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bostonā jau otrais incidents ar Boeing Dreamliner

Lelde Petrāne,09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas noplūde no Boeing 787 Dreamliner likusi Japan Airlines atcelt pacelšanos no Bostonas Logan lidostas. Tas ir jau otrais incidents, kurā dažu dienu laikā iesaistīts šī modeļa lidaparāts, ziņo BBC.

Lidmašīna, kas devās uz Tokiju, bija jau izbraukusi uz pacelšanos, kad tika konstatēti aptuveni 40 galoni (151 litrs) izlijušas degvielas.

Pasažieri tikuši cauri sveikā un neviens incidentā nav guvis ievainojumus, informējis lidostas pārstāvis.

Jāatgādina, ka pirmdien šajā pašā lidostā citā Dreamliner, kuru izmanto Japan Airlines, izcēlās ugunsgrēks. Tas notika neilgi pēc nosēšanās. Ugunsgrēks izcēlies no pārkarsušas detaļas. Arī šajā incidentā neviens ievainojumus neguva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija Boeing apturējusi jaunāko Dreamliner 787 lidmašīnu piegādes saviem klientiem līdz brīdim, kamēr netiks salabota gaisa kuģu elektriskā sistēma, vēsta AP.

Pašu lidaparātu ražošanu tomēr Boeing nav pārtraucis. Kompānija pavēstījusi, ka piegāžu pārtraukums ilgs līdz brīdim, kad ASV Federālā Aviācijas administrācija konstatēs, ka lidaparātu akumulatori ir droši vai arī liks piemērot kādu noteiktu risinājumu.

Tikmēr ASV un Japānas varasiestādes uzsākušas izmeklēšanu pret Japānas kompāniju GS Yuasa, kas ražojusi lidaparāta akumulatorus. ASV un Japānas speciālisti pārbaudīs akumulatoru ražošanas procesu un centīsies atrast iemeslu, kas izraisīja to pārkāršanu, kas, savukārt, iepriekš lika Japānas aviokompānijai ANA veikt avārijas nosēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Japan Airlines sniegto informāciju vienā no tās lidmašīnām - Boeing 787 Dreamliner - izcēlies ugunsgrēks. Tas noticis īsi pēc nosēšanās Bostonā pēc lidojuma no Tokijas, vēsta BBC.

Ugunsgrēka cēlonis ir detaļas pārkaršana. Japan Airlines sniegusi informāciju, ka darbinieki pamanījuši dūmus gan lidmašīnas salonā, gan ārpus tās.

Kā informējusi aviosabiedrība, ugunsgrēkā nav cietuši ne pasažieri, ne apkalpes locekļi.

Šī ir jaunākā negatīvā informācija par Dreamliner, kas seko kavējumiem ražošanā un vairākām tehniskām problēmām.

Dougs Alders, Boeing pārstāvis, ziņu aģentūrai AFP sacījis, ka lidmašīnu ražotājs ir informēts par situāciju un sadarbojas ar aviokompāniju, lai uzzinātu par notikušo vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus neilgi pirms Āzijas lielākās gaisa kuģu parādes Singapore Air Show medijiem izrādījis savu jaunāko veikumu - lidmašīnu A350. Jaunais gaisa kuģis palīdzēs Eiropas kompānijai konkurēt ar Boeing 787 Dreamliner starpkontinentālajos lidojumos.

A350 prezentācija arī liecina par to, ka lidmašīnas piegādes, visticamāk, notiks solītajos termiņos, raksta Associated Press.

Līdz šim rezervēti 814 Airbus A350 gaisa kuģi, no kuriem aptuveni trešdaļu pasūtījušas Āzijas lidsabiedrības, to skaitā Cathay Pacific Airways un Singapore Airlines.

Pieejami kopumā trīs veidu Airbus A350, kas attiecīgi spēj pārvadāt no 276 līdz 369 pasažieriem. Gaisa kuģu cena, atkarībā no modeļa, ir no 254,3 miljoniem līdz 332,1 miljonam ASV dolāru.

Jau ziņots, ka Boeing Dreamliner pērn piedzīvoja pamatīgas problēmas, kuru dēļ aviokompānijām, kuru flotē bija šie gaisa kuģi, nācās tās «nosēdināt» uz laiku, kamēr tiek veikta izmeklēšana un novērstas problēmas. Tāpat Boeing vairākkārt nācās atlikt iepriekš pasūtīto Dreamliner piegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu aviosabiedrība «Emirates» noslēgusi vienošanos, lai iegādātos 40 lidmašīnas «Boeing 787-10 Dreamliner» par 15,1 miljardu ASV dolāru (12,9 miljardiem eiro).

«Emirates» pašlaik ir lielākā laineru «Boeing 777» izmantotāja - aviokompānijas flotē ir 165 šādas lidmašīnas un vēl 164 ir pasūtītas.

Lidsabiedrība Dubaijas aviācijas izstādē norādīja, ka pirmo lidmašīnu «Boeing 787-10 Dreamliner» piegādes tai paredzētas 2022.gadā.

Daļa no pasūtītajām lidmašīnām nomainīs «Emirates» vecākos lidaparātus, teikts uzņēmuma paziņojumā.

«787-10» ir «Dreamliner» pagarināta versija, kurā ir 330 pasažieru vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Boeing izdevumi 737 MAX lidojumu aizlieguma dēļ pieaugs vēl par sešiem miljardiem eiro

LETA,19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» paziņojis, ka problēmas ar modeļa «737 MAX» lidmašīnām radīs vēl 6,6 miljardu ASV dolāru (5,9 miljardu eiro) papildu izmaksas, vēl vairāk samazinot uzņēmuma peļņu.

«Boeing» norādīja, ka otrā ceturkšņa finanšu rādītājus ietekmēs vienreizējās izmaksas, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedz 4,9 miljardus ASV dolāru. Izmaksas veido kompensācijas lidsabiedrībām par reisu atcelšanu un lidmašīnu piegādes kavējumiem saistībā ar regulatoru aizliegumu izmantot «737 MAX» pēc divām aviokatastrofām.

Tāpat vēl 1,7 miljardu ASV dolāru izmaksas saistītas ar «737 MAX» ražošanas samazinājumu, piebilda kompānija.

Lidmašīnu «Boeing 737 MAX» lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus izdodas iekarot japāņu simpātijas – noslēdz 9,5 miljardus vērtu darījumu

Jānis Rancāns,07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves kompānija Airbus noslēgusi savu pirmo darījumu ar Japānas lidsabiedrību Japan Airlines (JAL) par 31 A350 lidmašīnu piegādi. Darījuma vērtība aplēsta aptuveni 9,5 miljardu ASV dolāru apmērā.

Analītiķi noslēgto darījumu Airbus un Japan Airlines starpā vērtē kā ievērojamu triecienu Boeing, kas līdz šim dominējis Japānas aviācijas tirgū. Airbus atzīst, ka šis ir lielākais A350 modeļu pasūtījums šogad un lielākais, kāds jebkad saņemts no Japānas aviokompānijas.

Saskaņā ar noslēgtā darījuma noteikumiem Japānas aviokompānijai ir tiesības papildus iegādāties vēl 21 lidmašīnu, ja būs šāda vajadzība, vēsta BBC.

Airbus apgalvo, ka lidaparātam A350 ir par 25% mazāks degvielas patēriņš nekā iepriekšējai lidmašīnu paaudzei. Pirms līguma noslēgšanu ar Japānas lidsabiedrību Airbus bija saņēmis kopumā 725 A350 pasūtījumus. Lidmašīnu ražotājs prognozē, ka pirmos jauno gaisa kuģu modeļus Japan Airlines varēs saņemt jau nākamā gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» pirmdien paziņoja, ka lidojumi ar lidmašīnām «Boeing 737 MAX» varētu atsākties janvārī.

Boeing» arī norādīja, ka nākammēnes cer saņemt ASV Federālās aviācijas administrācijas (FAA) atļauju, kas dos iespēju vēl līdz gada beigām atsākt «Boeing 737 MAX» piegādes aviokompānijām.

«Paralēli mēs strādājam, lai saņemtu galīgo apstiprinājumu atjaunotajām apmācību prasībām, kas nepieciešams, lai «MAX» atgrieztos komerciālajos reisos, un mēs paredzam, ka tas notiks janvārī,» sacīts «Boeing» paziņojumā.

«Boeing 737 MAX» izmantošana marta vidū tika pārtraukta visā pasaulē pēc divām šo lidmašīnu katastrofām, kurās gāja bojā 346 cilvēki. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turkish Airlines un Boeing vienojas par kompensāciju saistībā ar Boeing 737 MAX izmantošanas apturēšanu

LETA,02.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas nacionālā aviokompānija "Turkish Airlines" un ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" vienojušies par kompensāciju, lai segtu zaudējumus, ko lidsabiedrībai radījusi aviolaineru "Boeing 737 MAX" izmantošanas apturēšana.

Par šo vienošanos paziņojusi "Turkish Airlines", taču sīkāku informāciju tā nesniedz. Tikmēr laikraksts "Hurriyet" vēsta, ka vienošanās ietver kompensāciju 225 miljonu ASV dolāru (200,2 miljonu eiro) apmērā, kas pilnībā sedz 2019.gadā ciestos zaudējumus. Tāpat laikraksts norāda, ka "Turkish Airlines" saņems papildu kompensācijas par turpmākiem zaudējumiem, kas tiks ciesti, kamēr netiks atjaunota šo lidmašīnu izmantošana.

"Turkish Airlines" bijusi spiesta apturēt lidojumus ar 12 "Boeing 737 MAX" lidmašīnām, kā arī pērn bija paredzēts saņemt vēl 12 šī paša tipa lidaparātus. Iepriekš Turcijas mediji vēstīja, ka "Turkish Airlines" plānojusi iesūdzēt "Boeing" tiesā, jo lidojumu pārtraukšanas ar "Boeing 737 MAX" dēļ aviokompānijai bija jāpaaugstina biļešu cenas un jāsamazina iekšzemes reisu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas lidaparātu ražošanas giganta Airbus jaunākais modelis A350 šīs nedēļas sākumā veiks savu pirmo lidojumu, ja vien to nepārsteigs neparedzētas problēmas vai lidojumam neatbilstoši laikapstākļi, ziņo AFP.

«Pēdējie lidaparāta izmēģinājumi uz zemes norisinājās ļoti labi. Ja nepievils laikapstākļi, A350 pacelšanās gaisā notiks nākamnedēļ,» pagājušās nedēļas beigās ziņoja AFP avoti.

Airbus galvenais inženieris Paskāls Vernū (Pascal Verneau) pauda cerību, ka pirmie lidmašīnas A350, kas jau nodēvēta par Boeing 878 Dreamliner konkurenti, lidojumi notiks pirms Parīzes Gaisa šovā Buržē lidostā. Pasākums norisināsies 17. jūnijā.

A350 pirmais lidojums būs aptuveni četras stundas garš, un gaisa kuģis lidos pār Pireneju kalniem vai Bretaņas reģionam, atkarībā no laikasptākļiem.

Patlaban Airbus ir saņēmusi vairāk nekā sešus simtus A350 lidaparātu priekšpasūtījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšējie ziņojumi radījuši arvien vairāk jautājumu par "Boeing 737 Max" drošību, ziņo BBC. Vienā no komunikācijas epizodēm kāds darbinieks sacījis, ka lidmašīnu "izstrādājuši klauni".

Savukārt, lidmašīnas ražotājs šo komunikāciju raksturojis kā pilnīgi nepieņemamu.

"737 Max" izmantošana tika apturēta 2019. gada martā pēc divām avārijām Indonēzijā un Etiopijā, kurās kopumā gāja bojā gandrīz 350 cilvēki.

"Boeing" atklājis simtiem ziņojumu kā daļu no apņemšanās nodrošināt savas darbības caurspīdīgumu. "Šie ziņojumi neatspoguļo uzņēmumu tādu, kāds mēs esam un kādam mums jābūt, un tie ir pilnīgi nepieņemami," vienlaikus norāda "Boeing".

Dokumenti liecina, ka "Boeing" noraidījis pilotu apmācību simulatoros, kas būtu radījis lielākas izmaksas. "Es gribu uzsvērt, cik svarīgi ir stingri turēties pie tā, ka nepastāvēs nekāda veida simulatoru apmācība pārejā no "NG" uz "Max"," tā laika "Boeing 737" galvenais tehniskais pilots Marks Forkners norādījis 2017. gada martā rakstītā e-pastā. ""Boeing" neļaus tam notikt. Mēs vērsīsimies aci pret aci ar jebkuru regulatoru, kurš mēģinās izvirzīt šo prasību," viņš piebilst. Šīs nedēļas otrdienā "Boeing" mainīja savu pozīciju, visiem pilotiem iesakot apmācību "737 Max" simulatorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA--AFP,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem «Boeing 737 MAX 8», ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Austrālijas, Singapūras un Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes otrdien paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju «Boeing 737 MAX» lidmašīnas, bet Omāna aizliegusi tām pacelties no valsts lidostām un nolaisties tajās.

Vācija un Malaizija savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Vācijā bāzētais starptautiskais tūrisma koncerns TUI pārtraucis tā aviokompāniju flotē esošo laineru «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Arī Dienvidkoreja otrdien paziņoja, ka devusi rīkojumu aviokompānijai «Eastar Jet», kuras flotē ir vienīgās divas «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnas Dienvidkorejā, pārtraukt to izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar luksusa servisu un izcilu kvalitāti izslavētā aviokompānija Singapore Airlines prezentējusi jaunāko tās īpašumā nonākušo Boeing 787-10 Dreamliner lidmašīnu.

Gaisa kuģis trešdien ieradās Singapūrā no ASV pilsētas Čārlstonas. Šī ir pirmā no kopumā 49 Singapore Airlines pasūtītajām Boeing 787-10 lidmašīnām.

Lidmašīna ir 68 metrus gara – par aptuveni 5,5 metriem garāka nekā iepriekšējais Dreamliner modelis (787-9) un tajā ir 330 pasažieru vietas (par 40 vietām vairāk nekā iepriekšējā modelī).

Lidaparāts izceļas ar īpaša dizaina biznesa klases kabīnēm un degvielu taupošu dzinēju. Biznesa klases sēdekļi ir ar paaugstinātu komforta līmeni un piemēroti gulēšanai.

Iecerēts, ka jaunie biznesa klases sēdekļi palīdzēs aviosabiedrībai saglabāt konkurētspēju iepretim tādiem konkurentiem kā Japan Airlines un Austrālijas Qantas Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Valsts turpinās stutēt LOT

Didzis Meļķis,06.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai visādā nozīmē noturētos lidojumā, Polijas valsts lidkompānijai papildus jau saņemtajam 100 miljonu eiro atbalstam vajag vēl 90 miljonus, ziņo eubusiness.com.

Kompānijas mājas lapā redzams, ka par spīti pasažieru skaita un pārvadāto kravu apjoma pieaugumam LOT pastāvīgi cieš zaudējumus. Pasaules finanšu krīzes karstumā 2008. gadā tie bija 733 miljoni zlotu (gandrīz 181 miljons eiro), un no tā brīža kompānija no biznesa «krēslas zonas» nav spējusi izkļūt. 2009., 2010. gadā zaudējumi mazinājušies, liecina LOT oficiālie dati, tomēr 2011. gadā neto zaudējumi atkal bijuši gandrīz 36 miljoni eiro – ievērojams kritiens no 12,8 miljonu zaudējumu rādītāja gadu iepriekš. Savukārt pērn kompānijas zaudējumi ir bijuši jau 98,6 miljoni eiro.

Tā visa iznākumā Polijas valdība ar Eiropas Komisijas (EK) akceptu šā gada maijā kompānijā iepludināja gandrīz 100 miljonus eiro, kas bija vajadzīgi, lai kompānija nebankrotētu jau tuvāko sešu mēnešu laikā, bet ar to nacionālā flagmaņa saglābšanai nebūs gana. Paredzams, ka septembra vidū LOT no valsts saņems papildus 90 miljonus, ziņo eubusiness.com. Pašlaik notiek šā darījuma saskaņošana ar EK, kas maijā glābšanas investīciju atļāva ar nosacījumu par restrukturizācijas plāna iesniegšanu. Tas ir izstrādāts, apstiprināts Polijas finanšu ministrijā un nosūtīts uz Briseli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīna liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA,11.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien devusi rīkojumu iekšzemes aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām.

Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu «Boeing» un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.

Ķīna ir nozīmīgs «Boeing» importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.

Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 8 MAX» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas «Ethiopian Airlines» pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru