Dreamliner lidmašīnas izgatavošana izmaksājot 200 miljonus ASV dolāru, bet Boeing lidaparātu pārdod par 116 miljoniem, tādējādi jaunās paaudzes gaisa kuģi liek kompānijai ciest ievērojamus zaudējumus, vēsta Forbes.
Lai novērstu šādu situāciju Boeing uzsācis Dreamliner ražošanas izmaksu samazināšanu. Tomēr, lai sasniegtu izvirzīto mērķi – Dreamliner lidmašīnu pašizmaksu 110 miljonu ASV dolāru apmērā, kompānijai būs jāmeklē nopietns veids, kādā palielināt savu efektivitāti.
Dremaliner lidmašīnas iepriekš piemeklēja problēmas ar akumulatoriem, kā rezultātā vairākus mēnešus ar tām netika veikti lidojumi. Šogad kompānija iecerējusi kopumā saražot līdz 76 Dreamliner gaisa kuģiem.
Līdz 2015. gadam, kad kompānija iecerējusi panākt Dreamliner ražošanas izmaksas 110 miljonu ASV dolāru apmērā, tās zaudējumi būs mērāmi miljardos ASV dolāru, aplēsusi finanšu kompānija UBS.
Žurnāls Forbes norāda, ka, lai Boeing sasniegtu savu mērķi, kompānijai būs jāstrādā apņēmīgāk nekā 777 modeļa lidaparāta laikā. Arī deviņdesmitajos gados, kad Boeing 777 nonāca tirdzniecībā, kompānija to ražojot sākotnēji cieta zaudējumus, tomēr tai izdevās katru gadu ražošanas izmaksas samazināt par 25%, tādējādi rezultātā sākot gūt peļņu.
Lai sasniegtu šādu mērķi, Boeing priekšā stāv ilgs un sarežģīts darbs, tomēr kompānija ir veiksmīgi pārvarējusi arī citus sarežģījumus – spējusi novērst Dreamliner bateriju problēmas, kas apdraudēja šīs lidmašīnas nākotni.
Tikmēr pasaules aviokompānijas, kuru rīcībā ir Dreamliner lidaparāti, pamazām atsāk to izmantošanu. Akumulatoriem, kuru problēmu dēļ uz vairākiem mēnešiem tika atcelta lidaparātu izmantošana, uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma. Boeing pavēstījusi, ka lidaparātu akumulatori tiks laboti tādā pašā kārtībā, kādā tika piegādātas lidmašīnas.
Līdz šim Boeing pārdevis 850 jauno lidmašīnu, no kurām 50 jau ir piegādātas. Aptuveni puse lidaparātu tiek izmantota Japānā, bet pārējās lieto ASV, Indijas, Dienvidamerikas valstu, Polijas, Kataras un Etiopijas lidsabiedrības.