Problēmu nomocītās Boeing jaunākās paaudzes lidmašīnas 787 Dreamliner, pēc vairāk nekā trīs mēnešu ilga pārtraukuma no jauna atgriezušās debesīs. Pirmos izmēģinājuma lidojumus ar Dreamliner veikusi Etiopijas aviokompānija Ethiopian Airlines un Japānas All Nippon Airways.
Ethiopian Airlines lidojums ar 787 Dreamliner tika veikts sestdien maršrutā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Nairobi Kenijā. Tādējādi Etiopijas Ethiopian Airlines kļuvusi par pirmo no astoņām Dreamliner īpašniecēm, kas gatavojas atsākt lidojumus ar lidaparātu.
Dreamliner problēmas sākās janvārī, kad tās lidmašīnām aviācijas regulatori visā pasaulē aizliedza veikt lidojumus, pēc tam, kad diviem lidaparātiem lidojuma laikā aizdegās akumulatori. Lidmašīnas veica ārkārtas nosēšanās, bet negadījumos cilvēki necieta.
Martā ASV Federālās civilās aviācijas pārvalde (FAA) apstiprināja Boeing plānu par 787 Dreamliner lidmašīnu akumulatora salabošanu un pārveidošanu, tādējādi ļaujot kompānijai pietuvoties lidojumu atsākšanai ar šīm lidmašīnām. Boeing plānoja pārveidot akumulatorus, lai samazinātu īssavienojuma rašanās iespēju, kas var novest pie to pārkaršanas un uzliesmošanas. Tāpat akumulatoriem uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma. Boeing pavēstījusi, ka lidaparātu akumulatori tiks laboti tādā pašā kārtībā, kādā tika piegādātas lidmašīnas.
Japānas All Nippon Airways veikusi izmēģinājuma lidojumu ar 787 Dreamliner. Lidojums noticis bez sarežģījumiem un kompānija regulārus pasažieru lidojumus plāno sākt jūnijā.
Lielākais izaicinājums, kas sagaida lidsabiedrības, kuras iegādājušās 787 Dreamliner, būs saistīts ar pasažieru pārliecināšanu par labu lidaparātiem. «Būs ļoti grūti piedabūt pasažierus lidot [ar Dreamliner]. Mēnesis nav pietiekams laiks, lai pārliecinātu cilvēkus par lidmašīnu drošību. All Nippon Airways vajadzēs veltīt daudz laika, lai pārliecinātu pasažierus atgriezties,» medijam Bloomberg sacīja Barclays Securities Japan Ltd. analītiķis Rijota Himeno (Ryota Himeno).
Līdz šim Boeing pārdevis 850 jauno lidmašīnu, no kurām 50 jau ir piegādātas. Aptuveni puse lidaparātu tiek izmantota Japānā, bet pārējās lieto ASV, Indijas, Dienvidamerikas valstu, Polijas, Kataras un Etiopijas lidsabiedrības.