Pasaulē

Bostonā jau otrais incidents ar Boeing Dreamliner

Lelde Petrāne,09.01.2013

Jaunākais izdevums

Degvielas noplūde no Boeing 787 Dreamliner likusi Japan Airlines atcelt pacelšanos no Bostonas Logan lidostas. Tas ir jau otrais incidents, kurā dažu dienu laikā iesaistīts šī modeļa lidaparāts, ziņo BBC.

Lidmašīna, kas devās uz Tokiju, bija jau izbraukusi uz pacelšanos, kad tika konstatēti aptuveni 40 galoni (151 litrs) izlijušas degvielas.

Pasažieri tikuši cauri sveikā un neviens incidentā nav guvis ievainojumus, informējis lidostas pārstāvis.

Jāatgādina, ka pirmdien šajā pašā lidostā citā Dreamliner, kuru izmanto Japan Airlines, izcēlās ugunsgrēks. Tas notika neilgi pēc nosēšanās. Ugunsgrēks izcēlies no pārkarsušas detaļas. Arī šajā incidentā neviens ievainojumus neguva.

Dreamliner ir viena no vissarežģītākajām lidmašīnām, tomēr tehniskās problēmas negatīvi ietekmējušas tās tēlu. Pagājušajā gadā United Airlines reiss bija spiests veikt ārkārtas nosēšanos saistībā ar elektrības problēmu.

Decembrī Qatar Airways apturēja 787 Dreamliner izmantošanu, jo vairāki ražošanas defekti izraisīja elektrības problēmas, kas bija līdzīgas United Airlines lidmašīnā piedzīvotajām.

Analītiķi jau iepriekš izteicās, ka Japan Airlines lidmašīnas aizdegšanās ir liels trieciens Boeing.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus izdodas iekarot japāņu simpātijas – noslēdz 9,5 miljardus vērtu darījumu

Jānis Rancāns,07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves kompānija Airbus noslēgusi savu pirmo darījumu ar Japānas lidsabiedrību Japan Airlines (JAL) par 31 A350 lidmašīnu piegādi. Darījuma vērtība aplēsta aptuveni 9,5 miljardu ASV dolāru apmērā.

Analītiķi noslēgto darījumu Airbus un Japan Airlines starpā vērtē kā ievērojamu triecienu Boeing, kas līdz šim dominējis Japānas aviācijas tirgū. Airbus atzīst, ka šis ir lielākais A350 modeļu pasūtījums šogad un lielākais, kāds jebkad saņemts no Japānas aviokompānijas.

Saskaņā ar noslēgtā darījuma noteikumiem Japānas aviokompānijai ir tiesības papildus iegādāties vēl 21 lidmašīnu, ja būs šāda vajadzība, vēsta BBC.

Airbus apgalvo, ka lidaparātam A350 ir par 25% mazāks degvielas patēriņš nekā iepriekšējai lidmašīnu paaudzei. Pirms līguma noslēgšanu ar Japānas lidsabiedrību Airbus bija saņēmis kopumā 725 A350 pasūtījumus. Lidmašīnu ražotājs prognozē, ka pirmos jauno gaisa kuģu modeļus Japan Airlines varēs saņemt jau nākamā gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Japan Airlines sniegto informāciju vienā no tās lidmašīnām - Boeing 787 Dreamliner - izcēlies ugunsgrēks. Tas noticis īsi pēc nosēšanās Bostonā pēc lidojuma no Tokijas, vēsta BBC.

Ugunsgrēka cēlonis ir detaļas pārkaršana. Japan Airlines sniegusi informāciju, ka darbinieki pamanījuši dūmus gan lidmašīnas salonā, gan ārpus tās.

Kā informējusi aviosabiedrība, ugunsgrēkā nav cietuši ne pasažieri, ne apkalpes locekļi.

Šī ir jaunākā negatīvā informācija par Dreamliner, kas seko kavējumiem ražošanā un vairākām tehniskām problēmām.

Dougs Alders, Boeing pārstāvis, ziņu aģentūrai AFP sacījis, ka lidmašīnu ražotājs ir informēts par situāciju un sadarbojas ar aviokompāniju, lai uzzinātu par notikušo vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Boeing Dreamliner turpina vajāt neveiksmes - Japānā noplūdusi degviela

Gunta Kursiša,11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boeing 787 Dreamliner lidaparāta degvielas noplūdes dēļ aviokompānijai All Nippon Airways piektdien nācās atcelt vietējos lidojumus Japānā. Šis ir pēdējais incidents vairāku neveiksmju sērijā, kas pēdējo dienu laikā piemeklējusi Boeing 787 Dreamliner modeļa lidmašīnas, ziņo Reuters.

Lidmašīna, kas veica pasažieru pārvadājumu no Tokijas, veiksmīgi piezemējās Matsujamas lidostā Japānas rietumos, taču pirms nosēšanās lidmašīnas pilotu kabīnes vējstiklā izveidojās plaisa, un lidojums atpakaļ uz Tokiju tika atcelts. Tā pati aviokompānija vēlāk paziņoja, ka 787 Dreamliner lidaparātā Mijazaki lidostā Japānas dienvidos tika atklāta degvielas noplūde.

Problēmu dēļ neviens pasažieris nav cietis.

Jau vēstīts, ka pēdējo dienu laikā līdzīgas problēmas piemeklēja arī Dreamliner lidaparātus Bostonā – degvielas noplūde lika Japan Airlines atcelt pacelšanos no Bostonas Logan lidostas. Lidmašīna, kas devās uz Tokiju, bija jau izbraukusi uz pacelšanos, kad tika konstatēti aptuveni 40 galoni (151 litrs) izlijušas degvielas. Pirmdien šajā pašā lidostā citā Dreamliner, kuru izmanto Japan Airlines, izcēlās ugunsgrēks. Tas notika neilgi pēc nosēšanās. Ugunsgrēks izcēlies no pārkarsušas detaļas. Nevienā no incidentiem cietušo nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānā apturēti lidojumi ar visām valstī esošajām ASV ražotāja Boeing lidmašīnām 787 Dreamliner, kas piedzīvojusi kārtējo ķibeli, kā rezultātā bija nepieciešams veikt ārkārtas nosēšanos, vēsta Associated Press.

Dreamliner lidmašīnas avārijas nosēšanos trešdien, 16. janvārī, veica Japānas aviokompānijas All Nippon Airways (ANA) piloti, reaģējot uz brīdinājuma signāliem un sajūtot deguma smaku lidmašīnas kabīnē. Tobrīd lidmašīna veica iekšzemes lidojumu. Neviens no pasāzieriem vai apkalpes locekļiem nav cietis.

Boeing 787 jeb Dreamliner lidmašīna ir jaunākais ASV kompānijas sasniegums, uz ko kompānija liek lielas cerības. Pēc Dreamliner piegāžu uzsākšanas, kas aizkavējās trīs gadus, lidmašīnu vajājušas vairākas neveiksmes, ieskaitot akumulatoru problēmas un degvielas noplūdes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz dažādām tehniskām problēmām, kuras piedzīvojusi Dreamliner lidmašīna, kompānija Boeing ievērojami palielinās šī modeļa izgatavošanu.

Boeing atklājusi, ka nākamo trīs gadu laikā Dreamliner 787 ražošanu palielinās par 20%, bet 2020. gadā lidaparāta ražošanas apjomi būs par 40% lielāki nekā šobrīd. Līdz šim mēneša laikā Boeing saražoja aptuveni desmit Dreamliner lidmašīnu.

Tirdzniecības apjomu palielināšanu Boeing skaidro ar augsto pieprasījumu pēc šīm lidmašīnām. Lai paplašinātu Dreamliner ražošanu, Boeing plāno investēt 1,1 miljardu ASV dolāru un pieņemt darbā papildus vairāk nekā divus tūkstošus cilvēku. Šā gada pirmajos deviņos mēnešos Boeing saviem klientiem piegādāja 40 Dreamliner lidmašīnas. Kopumā šogad Boeing iecerējis piegādāt 635 līdz 645 pasažieru lidmašīnas, no kurām 60 lidaparāti būs Dreamliner 787. Kopumā kompānija saņēmusi vairāk nekā 900 jaunā lidaparāta pasūtījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Boeing izdevumi 737 MAX lidojumu aizlieguma dēļ pieaugs vēl par sešiem miljardiem eiro

LETA,19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» paziņojis, ka problēmas ar modeļa «737 MAX» lidmašīnām radīs vēl 6,6 miljardu ASV dolāru (5,9 miljardu eiro) papildu izmaksas, vēl vairāk samazinot uzņēmuma peļņu.

«Boeing» norādīja, ka otrā ceturkšņa finanšu rādītājus ietekmēs vienreizējās izmaksas, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedz 4,9 miljardus ASV dolāru. Izmaksas veido kompensācijas lidsabiedrībām par reisu atcelšanu un lidmašīnu piegādes kavējumiem saistībā ar regulatoru aizliegumu izmantot «737 MAX» pēc divām aviokatastrofām.

Tāpat vēl 1,7 miljardu ASV dolāru izmaksas saistītas ar «737 MAX» ražošanas samazinājumu, piebilda kompānija.

Lidmašīnu «Boeing 737 MAX» lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmu nomocītās Boeing jaunākās paaudzes lidmašīnas 787 Dreamliner, pēc vairāk nekā trīs mēnešu ilga pārtraukuma no jauna atgriezušās debesīs. Pirmos izmēģinājuma lidojumus ar Dreamliner veikusi Etiopijas aviokompānija Ethiopian Airlines un Japānas All Nippon Airways.

Ethiopian Airlines lidojums ar 787 Dreamliner tika veikts sestdien maršrutā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Nairobi Kenijā. Tādējādi Etiopijas Ethiopian Airlines kļuvusi par pirmo no astoņām Dreamliner īpašniecēm, kas gatavojas atsākt lidojumus ar lidaparātu.

Dreamliner problēmas sākās janvārī, kad tās lidmašīnām aviācijas regulatori visā pasaulē aizliedza veikt lidojumus, pēc tam, kad diviem lidaparātiem lidojuma laikā aizdegās akumulatori. Lidmašīnas veica ārkārtas nosēšanās, bet negadījumos cilvēki necieta.

Martā ASV Federālās civilās aviācijas pārvalde (FAA) apstiprināja Boeing plānu par 787 Dreamliner lidmašīnu akumulatora salabošanu un pārveidošanu, tādējādi ļaujot kompānijai pietuvoties lidojumu atsākšanai ar šīm lidmašīnām. Boeing plānoja pārveidot akumulatorus, lai samazinātu īssavienojuma rašanās iespēju, kas var novest pie to pārkaršanas un uzliesmošanas. Tāpat akumulatoriem uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma. Boeing pavēstījusi, ka lidaparātu akumulatori tiks laboti tādā pašā kārtībā, kādā tika piegādātas lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» pirmdien paziņoja, ka lidojumi ar lidmašīnām «Boeing 737 MAX» varētu atsākties janvārī.

Boeing» arī norādīja, ka nākammēnes cer saņemt ASV Federālās aviācijas administrācijas (FAA) atļauju, kas dos iespēju vēl līdz gada beigām atsākt «Boeing 737 MAX» piegādes aviokompānijām.

«Paralēli mēs strādājam, lai saņemtu galīgo apstiprinājumu atjaunotajām apmācību prasībām, kas nepieciešams, lai «MAX» atgrieztos komerciālajos reisos, un mēs paredzam, ka tas notiks janvārī,» sacīts «Boeing» paziņojumā.

«Boeing 737 MAX» izmantošana marta vidū tika pārtraukta visā pasaulē pēc divām šo lidmašīnu katastrofām, kurās gāja bojā 346 cilvēki. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turkish Airlines un Boeing vienojas par kompensāciju saistībā ar Boeing 737 MAX izmantošanas apturēšanu

LETA,02.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas nacionālā aviokompānija "Turkish Airlines" un ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" vienojušies par kompensāciju, lai segtu zaudējumus, ko lidsabiedrībai radījusi aviolaineru "Boeing 737 MAX" izmantošanas apturēšana.

Par šo vienošanos paziņojusi "Turkish Airlines", taču sīkāku informāciju tā nesniedz. Tikmēr laikraksts "Hurriyet" vēsta, ka vienošanās ietver kompensāciju 225 miljonu ASV dolāru (200,2 miljonu eiro) apmērā, kas pilnībā sedz 2019.gadā ciestos zaudējumus. Tāpat laikraksts norāda, ka "Turkish Airlines" saņems papildu kompensācijas par turpmākiem zaudējumiem, kas tiks ciesti, kamēr netiks atjaunota šo lidmašīnu izmantošana.

"Turkish Airlines" bijusi spiesta apturēt lidojumus ar 12 "Boeing 737 MAX" lidmašīnām, kā arī pērn bija paredzēts saņemt vēl 12 šī paša tipa lidaparātus. Iepriekš Turcijas mediji vēstīja, ka "Turkish Airlines" plānojusi iesūdzēt "Boeing" tiesā, jo lidojumu pārtraukšanas ar "Boeing 737 MAX" dēļ aviokompānijai bija jāpaaugstina biļešu cenas un jāsamazina iekšzemes reisu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diviem Japānas aviokompānijas Japan Airlines (JAL) Boeing 787 Dreamliner nācies atgriezties atpakaļ lidostā, kad pēc pacelšanās tikušas konstatētas tehniskas problēmas ar dzinēja pretapledošanas sistēmu.

Savukārt citās sešās lidmašīnās tikušas novērotas problēmas ar tualešu elektronisko aprīkojumu, kādēļ tās nebija iespējams izmantot. Jaunākās problēmas ir pēdējās, kas piemeklējušas daudzu nelaimju vajāto Dreamliner. Gada sākumā pasaules aviācijas regulatori lika pārtraukt lidojumus ar Dreamliner, pēc tam, kad dažās no lidmašīnām aizdegās baterijas.

Problēmas ar pretapledošanas sistēmu notikušas maršrutā no Sandiego ASV uz Tokiju. Japānas aviokompānija JAL sākusi notikušā izmeklēšanu.

Ar problēmām Dreamliner izmantošanā saskārusies arī aviokompānija Norwegian Air Shuttle. Lidsabiedrība uz pārbaudes laiku pārtraukusi viena Dreamliner izmantošanu, kā arī plāno līdzīgi rīkoties ar otru gaisa kuģi, kas ir tās rīcībā. Lidmašīnām tikušas novērotas hidraulikas un elektronikas problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšējie ziņojumi radījuši arvien vairāk jautājumu par "Boeing 737 Max" drošību, ziņo BBC. Vienā no komunikācijas epizodēm kāds darbinieks sacījis, ka lidmašīnu "izstrādājuši klauni".

Savukārt, lidmašīnas ražotājs šo komunikāciju raksturojis kā pilnīgi nepieņemamu.

"737 Max" izmantošana tika apturēta 2019. gada martā pēc divām avārijām Indonēzijā un Etiopijā, kurās kopumā gāja bojā gandrīz 350 cilvēki.

"Boeing" atklājis simtiem ziņojumu kā daļu no apņemšanās nodrošināt savas darbības caurspīdīgumu. "Šie ziņojumi neatspoguļo uzņēmumu tādu, kāds mēs esam un kādam mums jābūt, un tie ir pilnīgi nepieņemami," vienlaikus norāda "Boeing".

Dokumenti liecina, ka "Boeing" noraidījis pilotu apmācību simulatoros, kas būtu radījis lielākas izmaksas. "Es gribu uzsvērt, cik svarīgi ir stingri turēties pie tā, ka nepastāvēs nekāda veida simulatoru apmācība pārejā no "NG" uz "Max"," tā laika "Boeing 737" galvenais tehniskais pilots Marks Forkners norādījis 2017. gada martā rakstītā e-pastā. ""Boeing" neļaus tam notikt. Mēs vērsīsimies aci pret aci ar jebkuru regulatoru, kurš mēģinās izvirzīt šo prasību," viņš piebilst. Šīs nedēļas otrdienā "Boeing" mainīja savu pozīciju, visiem pilotiem iesakot apmācību "737 Max" simulatorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA--AFP,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem «Boeing 737 MAX 8», ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Austrālijas, Singapūras un Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes otrdien paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju «Boeing 737 MAX» lidmašīnas, bet Omāna aizliegusi tām pacelties no valsts lidostām un nolaisties tajās.

Vācija un Malaizija savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Vācijā bāzētais starptautiskais tūrisma koncerns TUI pārtraucis tā aviokompāniju flotē esošo laineru «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Arī Dienvidkoreja otrdien paziņoja, ka devusi rīkojumu aviokompānijai «Eastar Jet», kuras flotē ir vienīgās divas «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnas Dienvidkorejā, pārtraukt to izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar luksusa servisu un izcilu kvalitāti izslavētā aviokompānija Singapore Airlines prezentējusi jaunāko tās īpašumā nonākušo Boeing 787-10 Dreamliner lidmašīnu.

Gaisa kuģis trešdien ieradās Singapūrā no ASV pilsētas Čārlstonas. Šī ir pirmā no kopumā 49 Singapore Airlines pasūtītajām Boeing 787-10 lidmašīnām.

Lidmašīna ir 68 metrus gara – par aptuveni 5,5 metriem garāka nekā iepriekšējais Dreamliner modelis (787-9) un tajā ir 330 pasažieru vietas (par 40 vietām vairāk nekā iepriekšējā modelī).

Lidaparāts izceļas ar īpaša dizaina biznesa klases kabīnēm un degvielu taupošu dzinēju. Biznesa klases sēdekļi ir ar paaugstinātu komforta līmeni un piemēroti gulēšanai.

Iecerēts, ka jaunie biznesa klases sēdekļi palīdzēs aviosabiedrībai saglabāt konkurētspēju iepretim tādiem konkurentiem kā Japan Airlines un Austrālijas Qantas Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīna liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA,11.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien devusi rīkojumu iekšzemes aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām.

Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu «Boeing» un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.

Ķīna ir nozīmīgs «Boeing» importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.

Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 8 MAX» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas «Ethiopian Airlines» pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic palīdz Vācijas otrai lielākajai lidsabiedrībai ienākt Austrumeiropas tirgū

Jānis Rancāns,14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic un Vācijas otra lielākā aviokompānija airberlin uzsākušas sadarbību, piedāvājot tiešos lidojumus starp Vāciju un Baltijas reģionu.

Sadarbības ietvaros airberlin saviem klientiem piedāvās lidojumus uz Latvijas galvaspilsētu no Diseldorfas, Hamburgas, Minhenes, Frankfurtes un Berlīnes. Minētos lidojumus izpildīs airBaltic. Savukārt airBaltic pasažieriem tiek piedāvāta iespēja rezervēt savienojuma lidojumus uz airberlin apkalpotajām pilsētām Vācijā.

«Jaunā sadarbība ir vēl viens solis airberlin ienākšanai Austrumeiropas valstu augošajos tirgos un ļauj mums piedāvāt klientiem jaunu galamērķi mūsu sadarbības lidojumu tīklā,» sacīja airberlin komercdirektors Pauls Gregorovičs. Viņš arī piebilda, ka aviokompānija ar prieku uzņems vēl vairāk viesu no Baltijas reģiona lidojumos, ko airberlin nodrošina Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nāvējošā koronavīrusa izplatīšanās sabiedējusi pat finanšu tirgus, un šīs nedēļas pirmajā pusē šis faktors daļēji bijis atbildīgs par mērenu akciju cenu atkāpšanos.

Pagaidām zināms tas, ka pie plaušu karsoņa epidēmijas Ķīnas pilsētā Vuhaņā vainojams jauns vīruss, kas, iespējams, radies tās jūras velšu tirgū. Atklāts, ka ar šo vīrusu inficēti jau vairāki simti cilvēku. Turklāt izskatās, ka tas ir ļoti lipīgs, un šonedēļ reģistrēts pirmais gadījums, kad to saķēris kāds vīrs ASV. Saslimšanas gadījumi bijuši arī Taizemē, Taivānā, Japānā un Dienvidkorejā.

Lai gan akciju cena šobrīd daudzviet sarukusi, mūsdienās šādu vīrusu izplatīšanās vilnim uz vērtspapīru cenām ietekme nemēdz būt ilgstoša. Parasti plašākām bailēm par kādu infekciju lielāka negatīva ietekme ir uz dažādu ar tūrisma industriju saistīto kompāniju vērtspapīru cenu dinamiku. Protams, ļoti grūti pateikt to, cik lielā mērā šī jaunā vīrusa izplatību izdosies veiksmīgi iegrožot, jo katrs šāds gadījums ir unikāls. Daudzus bažīgus dara fakts, ka ķīnieši šobrīd sevišķi aktīvi plāno ceļojumus saistībā ar šīs valsts Jaunā gada brīvdienām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā civilās aviācijas pārvalde (FAA) apstiprinājusi Boeing plānu par 787 Dreamliner lidmašīnu akumulatora salabošanu un pārveidošanu, tādējādi ļaujot kompānijai pietuvoties lidojumu atsākšanai ar šīm lidmašīnām.

Boeing iecerējis pārveidot akumulatorus, lai samazinātu īssavienojuma rašanās iespēju, kas var novest pie to pārkaršanas un uzliesmošanas. Tāpat akumulatoriem tiks uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma, atsaucoties uz FAA paziņojumu, vēsta CNN. «Šis ir pirmais solis, lai 787 atgrieztos debesīs, tam ir nepieciešamas Boeing aktīvas pārbaudes un analīze, lai demonstrētu apņēmību ievērot drošības noteikumus un regulas,» paziņojumā norāda FAA.

Pārvalde gan nav prognozējusi, kad lidmašīnas varētu atsākt izmantot pasažieru pārvadājumiem, tomēr tiek pieļauts, ka, gadījumā ja Boeing veiksmīgi salabos akumulatorus, Dreamliner lidojumi varētu tikt atsākti jau aprīlī. Kopumā Boeing nāksies salabot 50 lidmašīnu, kas piegādātas astoņām lidsabiedrībām, akumulatorus. Boeing patlaban atļauts veikt pārbaudes lidojumus ar Dreamliner lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FAA vadītājs: Atļauja atsākt lidojumus ar Boeing 737 MAX tiks izsniegta vien nākamgad

LETA,12.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālās aviācijas administrācijas (FAA) vadītājs Stīvs Diksons trešdien paziņoja, ka atļauja atsākt lidojumus ar aviolaineriem "Boeing 737 MAX" tiks izsniegt nākamgad, tādējādi sagraujot aviobūves uzņēmuma "Boeing" cerības atjaunot šo lidaparātu izmantošanu šogad.

Intervijā CNBC Diksons norādīja, ka procesā attiecībā uz "Boeing 737 MAX" izmantošanas atjaunošanu vēl nepieciešams atrisināt desmit vai vienpadsmit jautājumus, tostarp jāveic sertifikācijas lidojums. "Ja parēķina, tad šis process ilgs līdz 2020.gadam," paskaidroja Diksons. "Boeing" iepriekš bija paudis cerības regulatoru apstiprinājumu saņemt šomēnes, bet lidojumus atsākt janvārī. "Es jau esmu skaidri norādījis, ka "Boeing" plāns nav FAA plāns," sacīja Diksons.

"Boeing 737 MAX" izmantošana marta vidū tika pārtraukta visā pasaulē pēc divām šo lidmašīnu katastrofām, kurās gāja bojā 346 cilvēki.

Gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atļauju atsākt izmantot aviolainerus «Boeing 737 MAX» regulatori varētu piešķirt pakāpeniski, taču joprojām ir visi priekšnosacījumi, lai šīs lidmašīnas debesīs spētu atgriezties šogad, trešdien paziņoja ASV aviobūves uzņēmuma «Boeing» vadītājs Deniss Muilenburgs.

Aviolaineru «Boeing 737 MAX» izmantošana pēc divām šo lidmašīnu katastrofām pasaulē tika pārtraukta marta vidū, taču to izmantošana atsevišķās valstīs varētu tikt atsākta pakāpeniski, norāda Muilenburgs. Viņš pavēstīja, ka «Boeing» ar ASV Federālo aviācijas pārvaldi (FAA) un citiem regulatoriem risina vairākus jautājumus, taču viss šis darbs liecina par to, ka lidmašīnu izmantošana varētu atsākties ceturtā ceturkšņa sākumā.

Pakāpeniska lidmašīnu izmantošanas atsākšana ir iespējama,» investoru konferencē Kalifornijā sacīja Muilenburgs. Lidmašīnu «Boeing 737 MAX» lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas regulatori ASV, Eiropā, Indijā un Japānā likuši pārtraukt lidojumus ar jaunajām Boeing 787 Dreamliner pasažieru lidmašīnām pēc tam, kad tās piedzīvojušas vairākas problēmas.

ASV Federālā Aviācijas administrācija (FAA) trešdien likusi pārtraukt lidojumus ar Dreamliner, norādot, ka lidsabiedrībām, kuru īpašumā ir jaunākais Boeing gaisa kuģis, jāsniedz pierādījumi, ka tās lidošanai ir drošas. Administrācija izvairījusies prognozēt, kad lidojumi ar Dreamliner varētu tikt atļauti, vēsta Reuters. ASV piemēram sekojuši arī citi regulatori.

Šāds vispārējais lidošanas aizliegums ir pirmais, ko kāda ASV aviācijas kompānija piedzīvojusi kopš 1979. gada, kad pēc McDonnell Douglas DC-10 avārijas uz laiku tika pārtraukti lidojumi ar šo gaisa kuģi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražošanas kompāniju Boeing un Airbus pārdošanas apjomu dati šajā gadā liecina, ka Airbus A320 saņēmis vairāk pasūtījumu nekā Boeing 737, raksta Business Insider.

Airbus panākumus ļāvusi gūt izaugsme komerciālajā aviācijā kombinācijā ar Boeing 737 Max problēmām, turklāt Airbus prezentējis divus uzlabotus lidmašīnas variantus.

Kopumā 55 gadu laikā, kopš tiek apkopoti dati par pārdotākajām lidmaāīnām, Boeing 737 ir bijusi vispārdotākā lidmašīna, taču pēdējā laika krīze saistībā ar lidmašīnu problēmām ir atņēmusi uzņēmumam šo titulu.

Līdz oktobrim Boeing saņēmis 15136 pasūtījumus, savukārt Airbus - 15193 pasūtījumus.

Airbus pietuvojās Boeing tikai pēdējo pāris gadu laikā, un īpaši straujā tempā tas notika pēc tam, kad Airbus tirgu iepazīstināja ar jaunāko versiju - A320neo, kas notika pirms Boeing prezentēja 737 Max. 2018.gada beigās A320 modeļa pasūtījumi par 400 atpalika no 737 pasūtījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar kosmētiskiem labojumiem datorprogrammās Boeing var nepietikt

Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs,19.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav gan zināmas visas detaļas, bet abi – Etiopijas un Indonēzijas lidsabiedrību – gadījumi ir ļoti līdzīgi. Proti, neilgi pēc pacelšanās Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas sāka strauji mainīt – uzņemt un zaudēt – augstumu. Abu katastrofu rezultātā ir apturēta visu Boeing 737 MAX darbība, taču jau pēc pirmā gadījuma Boeing izsūtīja obligāto servisa biļetenu, bet Federālā Aviācijas administrācija (FAA) – direktīvu, kā lidojumu apkalpei pareizi rīkoties šādos gadījumos.

Atšķirībā no iepriekšējiem modeļiem, Boeing MAX ir lielāki, jaudīgāki dzinēji, kas mainīja lidmašīnas konfigurāciju un aerodinamiskās īpašības, līdz ar to arī veiktspēju. Iepriekš minēto īpatnību dēļ šim modelim parādījās tendence celt gaisā priekšgalu, palielinoties dzinēju jaudai. Lai izslēgtu gadījumus, kad kāda iemesla dēļ piloti savas neuzmanības dēļ savlaicīgi nenoreaģē uz šo tendenci, tika ieviesta automātiska sistēma (MCAS), kuras uzdevums ir nepieļaut lidmašīnas iekrišanu grīstē (plūsmas norāvums no spārna virsmas un sekojošs cēlējspēka zudums). Abi negadījumi norāda, ka pati sistēma savas kļūdainas darbības gadījumā arī var izraisīt katastrofālas sekas, kaut gan tās uzdevums ir tādas situācijas novērst. Tā kā ir notikuši divi gadījumi ar salīdzinoši jaunām lidmašīnām līdzīgā lidojuma etapā (augstuma uzņemšanas laikā), tas jau varētu liecināt par sistēmiskām problēmām, kas varētu būt saistītas ar projektēšanas, sertifikācijas, pilotu apmācības u. c. aspektiem. Tāpēc ir svarīgi noteikt, kas tieši izraisīja šīs katastrofas un kādi bija to veicinoši faktori. Tas arī izskaidro, kāpēc ir tik asa reakcija no daudzām valstīm, pilnībā aizliedzot šī modeļa lidmašīnu lidojumus savās gaisa telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnām «Boeing 737 MAX» konstatēts vēl viens defekts, kas rada potenciālu risku, trešdien paziņojusi ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA).

Problēma konstatēta, kad FAA veikusi testus ar simulatoru, un FAA norāda, ka arī šis defekts jānovērš, pirms tiks dota atļauja atsākt lidojumus ar «Boeing 737 MAX».

FAA nesniedz sīkākas ziņas par šo defektu, taču informēta persona neoficiāli sacījusi, ka arī šī problēma saistīta ar pilotu spēju ātri atjaunot kontroli pār lidmašīnu, ja automātiskā vadības sistēma liek tai lidot lejup.

Savukārt «Boeing» paziņoja, ka piekrīt FAA lēmumam un izstrādās nepieciešamo programmatūru, lai problēmu novērstu.

Jau vēstīts, ka lidojumi ar «Boeing 737 MAX» tika aizliegti martā pēc divām traģiskām šī modeļa lidmašīnu katastrofām.

Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domodedovo Catering Service ir viens no lielākajiem lidostu un aviokompāniju ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem Austrumeiropā, kas aviopasažieru vajadzībām spēj saražot līdz pat 80 000 maltīšu dienā.

Kompānija Domodedovas lidostā apkalpo tādas lidsabiedrības, kā Emirates, Cathay Pacific, Vietnam Airlines, Iberia, Qatar Airways, Japan Airlines. Uzņēmums arī piegādā ēdienu vairāk nekā 80% Krievijas aviokompāniju.

Rūpnīcas klāsts ietver plašu karsto, auksto ēdienu, desertu un konditorejas izstrādājumu izvēli, ieskaitot gan standarta (karstos, aukstos, vieglos ēdienus), gan īpašas maltītes (musulmaņu, diētiskās, veģetārās, bērnu u.c.).

Kopējā rūpnīcas platība, kas aprīkota ar modernām augsto tehnoloģiju iekārtām, ir aptuveni 24 tūkst. kvadrātmetru. Rūpnīcas ražošanas jauda pēc rekonstrukcijas ir palielināta un spēj saražot līdz 80 000 porciju dienā. Uzņēmums darbojas 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

EK atjauno naudassoda piemērošanu aviokravu pārvadātāju kartelim

LETA,17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) piektdien atjaunoja gandrīz 800 miljonu eiro naudassodu11 aviokravu pārvadātājiem par karteļa izveidošanu.

Eiropas Savienības (ES) Vispārējā tiesa 2015.gada nogalē noraidīja EK noteikto naudassodu, taču EK norāda, ka tās lēmums nodrošinās, ka konkurences noteikumus pārkāpjoša rīcība svarīgās nozarēs netiks palikta nesodīta.

Darbošanās kartelī tā vietā, lai konkurētu par labāku pakalpojumu piedāvāšanu klientiem, neatbilst EK nostājai," uzsver Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margrēte Vestagere. Šodienas lēmums nodrošinās, ka uzņēmumi, kas iesaistījās aviokravu pārvadājumu kartelī, tiks sodīti par savu rīcību.

EK 2010.gadā piemēroja 790 miljonu eiro naudassodu 11 aviokravu pārvadātājiem par dalību kartelī no 1999.gada līdz 2006.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru