Kanādas uzņēmuma Research In Motion (RIM) viedtālruņi piedzīvojuši apjomīgas problēmas Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā.
Miljoniem viedtālruņu lietotāju pirmdienas vakarā nevarēja izmantot Blackberry viedtālruņos e-pastu, kā arī tika ziņots, ka vairākiem lietotājiem bijušas problēmas ar viedtālruņa populāro ziņapmaiņas pakalpojumu (BBM) un internetu.
Avārija notikusi RIM datu centrā, kas atrodas netālu no Londonas, vēsta BBC. Vairākas stundas vēlāk RIM inženieri atjaunojuši e-pasta darbību, taču atsevišķi lietotāji turpinājuši ziņot par problēmām ar BBM un internetu, norāda britu medijs.
Kanādas kompānija atvainojusies lietotājiem, kas piedzīvojuši nepatīkamus brīžus avārijas dēļ. Avārija nav pārtraukusi pakalpojumus korporatīvajiem klientiem, tāpēc, pēc BBC pieņēmuma, problēma varētu būt saistīta ar BIS patērētāju sistēmu, nevis BES uzņēmumu sistēmām.
Problēmas ar Blackberry ir kārtējais trieciens RIM, kas spiesta piekāpties Apple un Android viedtālruņu priekšā, raksta The Internationa Business Times.
Db.lv jau vēstīja, ka šī gada otrajā ceturksnī Blackberry ražotāja RIM peļņa samazinājusies par vairāk nekā uz pusi. Peļņas rādītāju negatīvi ietekmējis zemais pieprasījums pēc vecākiem modeļiem.
Tīrā peļņa trīs mēnešos - līdz 27. augustam - samazinājusies līdz 329 miljoniem ASV dolāru no 797 miljoniem dolāru tajā pašā laika posmā pirms gada.
Tāpat jūlijā kompānija paziņoja, ka tā darbavietu skaitu samazinās par diviem tūkstošiem, kas ir 11% no darbaspēka.
Ceturkšņa laikā RIM pārdevis aptuveni 10,6 miljonus Blackberry viedtālruņu un aptuveni 200 tūkstošus Blackberry PlayBook planšetdatoru, kas bijis ievērojami mazāk nekā prognozēja analītiķi.