BlackBerry akcijas cenas sešus mēnešus ilgais pieaugums ir veicinājis lielākās plaisas rašanos starp investoru optimismu un analītiķu skepsi, salīdzinot ar citām lielākajām Kanādas kompānijām.
Akcijas cena vakar sasniedza 14,51 Kanādas dolāru, kas ir 21% augstāk nekā vidējā cenas prognoze – 11,97 dolāri, liecina Bloomberg dati.
Lielākā daļa analītiķu skatās skeptiski uz iespēju, ka kompānijas akcijas cena atkal pieaugs līdz rekordaugstumiem. Savukārt daudzi investori šo pesimismu pēdējā pusgada laikā ir ignorējuši, palīdzot akcijas cenai pieaugt par 132%. Tiesa gan, aizvien akcijas cena ir aptuveni 90% zemāka nekā 2008. gadā sasniegtajos līmeņos.
Tādējādi pirms 28. marta, kad BlackBerry sniegs ieskatu savos jauno telefonu pārdošanas apjomos, tikai 6 no 45 analītiķiem ieteikuši pirkt kompānijas akcijas. Kā liecina Bloomberg apkopotie dati, prognozes par BlackBerry ceturkšņa ienākumiem svārstās no 2,41 miljardiem ASV dolāru līdz 3,42 miljardiem dolāru.
«Lielā starpība starp pašreizējo akcijas cenu un analītiķu mērķa cenu parāda, cik tā ir svārstīga un cik neskaidra ir kompānijas vērtība cilvēku prātos,» sacījuši Horizon's Moroney eksperti. Arī Morgan Stanley analītiķis Ehuds Gelblums, kurš pagājušajā nedēļā paaugstināja BlackBerry reitingu uz «pirkt», pamatojoties uz peļņas prognozēm, uzsvēra, ka neredz būtisku kompānijas atveseļošanos ASV.
Jebkurā gadījumā pēc uzņēmuma finanšu rezultātu publicēšanas tiek gaidītas būtiskas akcijas cenas izmaiņas, ņemot vērā, ka vidēji pēc rezultātu paziņošanas pēdējās trīs reizes uzņēmuma akcijas cena ir sarukusi vai pieaugusi par 16%
Db.lv jau vēstīja, ka BlackBerry janvārī laida klajā ilgi gaidīto papildinājumu BlackBerry viedtālruņu sērijā.
Kompānija cer, ka BlackBerry 10 iezīmēs pagrieziena punktu un ļaus atgūt zaudētās pozīcijas viedtālruņu tirgū. Tirdzniecībā tika laisti divi BlackBerry 10 modeļi – viens ar fizisku tastatūru (BlackBerry Q10) un otrs ar pilnībā skārienjūtīgu ekrānu (BlackBerry Z10).
Līdz ar jaunu viedtālruņu laišanu klajā, kompānija mainījusi arī savu zīmolu – atsakoties no ilglaicīgā Research In Motion un pieņemot sava produkta BlackBerry nosaukumu.