Latvijas dzelzceļš (LDz) ir vienojies ar Baltkrievijas uzņēmumu Beloruskaļij par kravu pārvadājumu apmaksu un noslēdzis līgumu par kālija sāls pārvadāšanu 2009. gadā, raksta laikraksts Dienas Bizness.
Tomēr neapmierinātība par situāciju ar šīm kravām paliek. Laikraksta Dienas Bizness rīcībā nonākusi Beloruskaļij vēstule Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājam Uģim Magonim, kurā var noprast, ka Baltkrievijas pusi nebūt neapmierina līguma nosacījumi, lai gan tā līgumu parakstījusi.
"Parakstītais līgums /../ nav nekas vairāk kā nodomu deklarācija un faktiski tukša vieta," pauž Baltijas asociācija Transports un Loģistika (BATL).
Savukārt Uģis Magonis citam laikrakstam - NRA apgalvojis, ka Latvija bez kālija sāls tranzīta nepalikšot, bet kāds uzņēmums gan to var zaudēt. Kālija sāls kravu tranzīts, pēc Magonis teiktā, caur Latvijas ostām varētu atsākties aprīlī. Tiesa, šobrīd nav zināms, caur kurām Latvijas ostām tas tiks darīts. Uzņēmumam Kālija parks tagad ir pēdējā iespēja atrisināt savas problēmas. Taču, ja tas neizdosies, kālija sāli iespējams transportēt vai nu caur Liepājas, vai Rīgas ostu, piebildis LDz valdes priekšsēdētājs.
Pēc U. Magoņa rīcībā esošās informācijas, Lietuvā dzelzceļa pārvadājumu tarifi tiks paaugstināti 1. jūlijā. Turklāt šobrīd šajā kaimiņvalstī dzelzceļa tarifu politika esot nenormāla, jo tarifs pārvadājumiem uz Klaipēdas ostu ir trīs līdz četras reizes zemāks nekā tarifs pārvadājumiem uz Kaļiņingradu. Tā rezultātā, piemēram, kravu pārvadājumi uz Kaļiņingradu ir samazinājušies pat par 25%, tai pašā laikā Latvijā kritums ir tikai pāris procentu robežās.
Savukārt dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa Latvijā, pēc viņa teiktā, ir aptuveni divas reizes zemāka nekā kaimiņu dzelzceļiem.