Jaunākais izdevums

Tiek veidots nodibinājums Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem, kas cīnīšoties par visu autovadītāju interesēm, "pretstatā pašreizējai pašvaldības politikai, kas sastrēgumu problēmas risinājumu redz vienīgi sabiedriskā transporta attīstībā, ignorējot privātā transporta īpašnieku intereses", informēja nodibinājuma veidotāji.

"Mēs uzskatām, ka pašvaldības plānoto soļu realizēšana – nepārdomāta jaunu sabiedriskā transporta joslu ieviešana, kas traucē kopējai satiksmes plūsmai, aizliegums braukt pa tramvaja sliedēm un citi soļi - radīs katastrofālu sastrēguma situāciju Rīgā, kuras dēļ būs spiests stāvēt arī sabiedriskais transports.

Galvenajam principam cīņā ar sastrēgumiem jābūt maksimālai auto caurplūsmas spējas palielināšanai konkrētās vietās un pilsētā kopumā. Mēs redzam pretējo politiku," akcentē dibinātāji.

Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem vākšot parakstus, lai tiktu apturēti Rīgas satiksmes "organizatoru" destruktīvie soļi, ko esot nepareizi saukt par soļiem pret sastrēgumiem, bet gluži otrādi.

Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem apkopošot un iesniegšot priekšlikumus satiksmes uzlabošanai Rīgā, pieprasot spert soļus, lai bez kavēšanās tiktu izmainīta satiksmes organizācija konkrētās vietās, kur veidojas sastrēgumi. Priekšlikumus nodibinājuma veidotāji aicina sūtīt uz e pasta adresi [email protected].

Pirmais Iniciatīvas Autovadītāji pret sastrēgumiem pasākums būs sastrēgumos stāvošo autovadītāju parakstu vākšana Brīvības ielā uz VEF tilta "ar prasību novākt absurdo aizlieguma zīmi uz tramvaja sliedēm, kas atļauj braukt pa sliedēm centra virzienā no 7 līdz 14, bet nez kāpēc aizliedz pārējā dienas laikā, kā dēļ katru dienu šeit nepamatoti veidojas gari sastrēgumi. Šādu vietu Rīgā ir desmitiem."

"Taču sastrēgumam ir viena pamatīpašība – izveidojies vienā vietā tas pārvietojas uz priekšu, kumulējot jaunus sastrēgumus. Tādēļ Rīga pamazām pārvēršas vienā lielā "korķī"," skaidro nodibinājuma veidotāji.

Autovadītāju manifests (projekts)

"Sastrēgumi Rīgas ielās ar katru dienu kļūst lielāki. Mēs gribam braukt. Diemžēl pašvaldības politika cīņai ar sastrēgumiem ir piespiest nebraukt vai braukt ar sabiedrisko transportu. Pašvaldība praktiski nestrādā, lai palielinātu transporta caurplūdes iespējas vietās, kur rodas sastrēgumi.

Situācija pilsētā var kļūt katastrofāla, ja tiks īstenotas kaut dažas no pašvaldības ierēdņu iniciatīvām, piemēram, pilnīgs aizliegums automašīnām braukt pa tramvaja sliedēm vai izveidotas jaunas bezjēdzīgas sabiedriskā transporta joslas, kuras sākas un beidzas kopējā transporta plūsmā, radot būtiskus traucējumus pārējam transportam Rīgā.

A/S Latvijas valsts ceļi kopā ar CSDD jau vairākus gadus izdod Melno punktu karti. Ir pienācis laiks sastādīt Rīgas sastrēgumu karti un domāt kā novērst sastrēgumus tieši tajās vietās, kur tie rodas.

Nav pieļaujams, ka sabiedriskā transporta prioritāte izpaužas mākslīgu šķēršļu radīšanā privātajam transportam. Ar to tiek panākta nevis sastrēgumu samazināšana, bet otrādi to palielināšana. Saskatām, ka tiek mēģināts piespiest izmantot pašvaldības uzņēmumiem piederošo sabiedrisko transportu, nevis uzlabojot tā kvalitāti, bet padarot neciešamu satiksmes situāciju pilsētā, lai atņemtu vēlmi izmantot privāto transportu.

Tiek ignorētas iespējas uzlabot satiksmi konkrētās vietās, kur sastrēgumu iemesls ir neefektīva satiksmes regulācija. Vienlaikus tiek apgalvots, ka sastrēgumu problēma Rīgā ir fatāla, jo tā ir liela pilsēta. Rīga nav Pekina. Ir absurds runāt par diktatorisku līdzekļu nepieciešamību, piemēram, par pāra un nepāra sistēmas ieviešanu, par pilsētas centra slēgšanu satiksmei, padarot to par mirušo zonu.

Mēs esam pārliecināti, ka Rīgā ir desmitiem vietu, kurās izmainot satiksmes regulāciju, ir iespējams ievērojami samazināt sastrēgumus jau šodien.

Sastrēgumi nav vēža šūnas, kas nemanot parādās organismā. To kā veidojas sastrēgums var ieraudzīt – nofilmēt, nofotografēt. Var precīzi fiksēt vietu, kur veidojas sastrēgumus.

Galvenajam principam cīņā ar sastrēgumiem jābūt nevis aizliegt un vēl vairāk ierobežot satiksmi, bet gluži pretēji – maksimāli palielināt transporta caurplūsmas spēju vietās, kuras šodien ir pudeles kakli "korķiem".

Sastrēguma "korķim" ir viena pamatīpašība, ja tas izveidojas vienā vietā, tas pārvietojas tālāk pa pilsētu uz citu vietu, akumulējot vēl lielākus sastrēgumus. "Korķis" rada citus "korķus". Tieši tāpēc ir ārkārtīgi svarīgi laicīgi novērst satrēgumu veidošanās iemeslus konkrētas vietās, kas būtiski pasliktina kopējo satiksmes situāciju maksimumstundās.

Ir jāatmet ilūzijas, ka mūsu problēmas atrisinās tikai ierēdņi. Ir pienācis laiks pašiem autovadītājiem aktīvi izteikt priekšlikumus satiksmes uzlabošanai. Mēs tos apkoposim un iesniegsim Rīgas domē, pieprasot spert soļus, lai bez kavēšanās tiktu izmainīta satiksmes organizācija vietās, kur veidojas sastrēgumi.

Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem apkopos un iesniegs Rīgas Domē autovadītāju priekšlikumus par satiksmes uzlabošanu Rīgas ielās, lai

· izmainītu traucējošas ceļa zīmes,

· radītu jaunas joslas, vai pārkārtotu satiksmes organizāciju joslās atbilstoši pamatplūsmai,

· apzinātu vietas, kur lai palielinātu auto caurplūdes spēju ir nepieciešama neliela krustojumu vai ielu pārbūve,

· izstrādās priekšlikumus izmaiņām Ceļu Satiksmes noteikumus, ja tas būs nepieciešams,

· vāks autovadītāju parakstus par nepieciešamajām izmaiņām Rīgas satiksmes regulācijai konkrētās vietās,

· izstrādās alternatīvu sastrēgumu novēršanas plānu, kas nebalstās uz aizliegumiem un ierobežojumiem, bet satiksmes optimizāciju

Nevis ierobežot un aizliegt, bet risināt un atļaut!

Brīvu plūsmu visam tranportam!"

Zem šīs informācijas parakstījušies:

Sandris Točs, autovadītājs

Valdis Točs, autovadītājs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 13. maijā, pulksten 16 uz Liepājas - Ventspils šosejas plānota miermīlīga autovadītāju protesta akcija, lai parādītu Satiksmes ministrijai, ka autovadītāji nav mierā ar ceļa stāvokli.

Iecerēts, ka autovadītāji pulcēsies uz Grobiņas – Ventspils šosejas pie krustojuma ar ceļu, kas ved uz Vērgali. Spēkratus plānots novietot brauktuves malās, ziņo portāls liepajniekiem.lv. Akcijas laikā paredzēts noskaidrot, kuri autovadītāji ir gatavi iesniegt pieteikumu Administratīvajā rajona tiesā un atteikuma gadījumā cīnīties pat Eiropas Cilvēktiesību tiesā. Kopīgi tiks sagatavota arī vēstule Satiksmes ministrijai un Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim ar prasību izklāstīt konkrētus šosejas atjaunošanas plānus.

Akcijas organizētāji iepriekš vērsušies Satiksmes ministrijā, norādot, ka sabrukušā ceļa dēļ daudziem autovadītājiem radušies materiāli zaudējumi, turklāt ceļa stāvoklis ir bīstams autobraucējiem. Uz iesniegumu, ko parakstīja 1122 autovadītāji, Satiksmes ministrija atbildēja ar vispārējām frāzēm, ko akcijas organizatori uzskata par atrakstīšanos. Ja arī uz jauno vēstuli netikšot saņemta atbilde ar konkrētiem faktiem, autovadītāji varētu rīkot nemiermīlīgu protesta akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izmantojot tehnisko pasi, bez maksas sabiedriskajā transportā veikti 11 tūkst. braucienu

Gunta Kursiša,14.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar autovadītāji, izmantojot iespēju braukt bez maksas sabiedriskajā transportā, uzrādot automašīnas reģistrācijas apliecību jeb tā dēvēto tehnisko pasi, veikuši 11 tūkstošus braucienu, Db.lv stāstīja Rīgas Satiksmes (RS) pārstāvis Viktors Zaķis.

Db.lv jau rakstīja, ka sniegputeņa laikā Rīgā autovadītāji, uzrādot transportlīdzekļa tehnisko pasi, varēs izmantot sabiedrisko transportu bez maksas. Par derīgām braukšanai sabiedriskajā transportā tiks uzskatītas arī, tās tehniskās pases, kuras izsniegtas uz līzinga kompāniju, citu ģimenes locekļu vai citu personu vārda. Pašvaldība informēs par prognozēto snigšanu jau iepriekšējā dienā, un informāciju, kad šādi atvieglojumi stājas spēkā un tiek pārtraukti, varēs atrast pašvaldības interneta vietnēs sniegs.riga.lv, riga.lv, kā arī par to tiks informēti plašsaziņas līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autovadītājus Latvijā satrauc citu autovadītāju egoistiskie ieradumi (tabula)

,16.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asas diskusijas par agresīvu auto vadīšanas stilu un tā ļauno ietekmi uz satiksmes drošību Latvijā notiek jau vairākus gadus. Līdz šim vairāk ir notikusi cīņa ar sekām nevis cēloņiem, jo tikpat kā neviens nav runājis par to, kas izraisa agresīvu braukšanu, palielina sastrēgumus un ir iemesls daudzām avārijām.

Paši satiksmes dalībnieki jaunākajā aptaujā atklājuši, ka autovadītāji nemēdz rēķināties ar citiem un, veicot dažādus manevrus, nedomā ar galvu. Daudzu problēmu sakne ir autovadītāju savstarpējās attiecības, kā arī atsevišķu egoistisku satiksmes dalībnieku ieradumi, kuriem nemainoties, nemainīsies mūsu ikdiena uz autoceļiem.

Gandrīz puse no autovadītājiem - 49,7% - uzskata, ka kopējā auto braukšanas kultūra Latvijā ir zema vai pat ļoti zema, 48,0% uzskata, ka tā ir viduvēja, un tikai 2,2% braukšanas kultūru Latvijā novērtējuši kā augstu. Šādu braukšanas kultūras vērtējumu atklāj sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS jaunākā auto braucēju aptauja. Vērtējot paši savi, autovadītāji nav bijuši tik kritiski – tikai 3,8% atzinuši savu auto vadīšanas kultūras līmeni kā zemu vai ļoti zemu. Lielākā daļa – 50,3% - autovadītāju uzskata, ka viņu līmenis ir viduvējs, un 41,5% savu braukšanas kultūru novērtējuši kā augstu vai pat ļoti augstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas, Igaunijas un Lietuvas valdības ar visiem spēkiem cīnīsies, lai noturētu valsts valūtas piesaisti eiro, uzskata ekonomisti, ziņo Bloomberg.

Savukārt Danske Bank ekonomists Lars Kristensens uzskata, ka mēģinājums noturēt latu piesaistītu eiro var novest pie tā, ka ekonomikas attīstība šajās valstīs varētu aizkavēties. "Lai atjaunotos konkurētspēja - algām un cenām vajadzētu kristies," uzskata L. Kristensens.

Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs februāra sākumā uzsvēra, ka lata devalvācija ir līdzvērtīga indei.

"Devalvējot latu, uzvaras gājienu sāks inflācija, bet Latvijas ārējais parāds pieaugs līdz neizmērojamiem apmēriem. Arī eksportētāji, kas cer iegūt uz lata kursa pazemināšanos, tomēr rezultātā nebūtu vinnētāji, jo importa izmaksas pieaugtu, līdz ar to sadārdzinātos arī viņu produkcija. Pat nerunāsim par tām ģimenēm, kas kredītu paņēmušas eiro, bet ienākumus saņem latos. Līdz ar to es nenoguris atkārtoju, ka lata devalvācija ir līdzvērtīga indei," uzsvēra I. Rimšēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvija gatavojas pasaules motokrosa čempionātam

,04.06.2009

Latvijas Grand Prix būs Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāta 10. posms, kurā par uzvaru cīnīsies ne tikai regulārie čempionāta dalībnieki, jo tiem pretī stāsies arī vairāki Latvijas motobraucēji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, 27. un 28. jūnijā motocentrā Zelta Zirgs pirmo reizi Latvijā un pirmo reizi Baltijā notiks Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāts, kas augstākā līmeņa motokrosa sacensības kādas jelkad ir notikušas kādā no Baltijas valstīm.

Pasaules čempionāts prestižajā solo motociklu klasē MX1 bieži tiek salīdzināts ar Formula-1 čempionātu, jo tajā tieši tā pat kā prestižākajās autosacīkstēs līdzās sacenšas gan rūpnīcu, gan privātās komandas.

Šīs ir ļoti aizraujošas, dinamiskas un ekstrēmas sacensības, kas ir augstākais punkts motobraucēju karjerā. Katrs čempionāta posms tiešraidē tiek demonstrēts vismaz 115 pasaules valstīs, un gadā Pasaules motokrosa čempionāta tiešraižu auditorija pārsniedz septiņsimt miljonus. Šogad Latvijas un Baltijas iedzīvotājiem pirmo reizi ir lieliska iespēja šīm sacensībām sekot, stāvot vai sēžot trases malā.

Latvijas Grand Prix būs Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāta 10. posms, kurā par uzvaru cīnīsies ne tikai regulārie čempionāta dalībnieki, jo tiem pretī stāsies arī vairāki Latvijas motobraucēji. MX1 klasē kopā ar Fīlipu Kempeli un Ivo Šteinbergu uz starta stāsies vēl trīs latviešu motobraucēji, bet MX2 klasē Matīsam Karro un Augustam Justam pievienosies vēl divi latviešu sportisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi izveidojusi jaunu mājas lapu ceļu lietotājiem, kurā iekļauta diezgan plaša un noderīga informācija, kuru līdz šim tikai ar lielām pūlēm bija iespējams atrast internetā un citos avotos.

www.celugids.lv ievietota autovadītājiem visnepieciešamākā informācija - par laika un ceļa apstākļiem, satiksmes ierobežojumiem ceļu remontdarbu laikā, situāciju uz ceļiem, autotransporta plūsmu, sastrēgumiem, satiksmes negadījumiem, ja to dēļ uz ceļiem ir izveidojusies ārkārtēja situācija, kā arī par satiksmei bīstamiem krustojumiem un transportlīdzekļu maksimālās masas ierobežojumiem ne tikai Rīgā, Latvijā vai Baltijā, bet arī citās Eiropas valstīs. Autovadītāji tiks informēti arī par situāciju robežkontroles punktos uz Krievijas un Baltkrievijas robežas.

Autovadītāji mājaslapā varēs uzzināt, kādi ceļu satiksmes noteikumi ir spēkā Latvijā un citur Eiropā, kādi ierobežojumi noteikti katrā valstī- maksimālais braukšanas ātrums, pilnas transportlīdzekļu masas, pieļaujamais maksimālais transportlīdzekļu garums, platums un augstums, tāpat arī pieļaujamā alkohola koncentrācija autovadītāja asinīs un kādi ir bērnu pārvadāšanas nosacījumi. Jaunajā mājaslapā ir ievietota informācija par maksas ceļiem un to nodevu apmēriem dažādās valstīs, kā arī, kur un kā maksāt par maksas autoceļu izmantošanu. Tāpat kādi noteikumi ir braukšanai ziemā, kādas prasības ir automašīnu riepām katrā no valstīm, kādi ierobežojumi noteikti transportlīdzekļu iebraukšanai atsevišķu valstu pilsētu centros un kādas nodevas jāmaksā par iebraukšanas atļaujām (piem., Vācijā, Itālijā, Lielbritānijā), papildus, kādi ir sodu apmēri par izdarītajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem un citiem ar civiltiesisko atbildību saistītiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Autovadītāji pārāk vēlu apdrošinātājam iesniedz saskaņoto paziņojumu

Žanete Hāka,09.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada desmit mēnešos ar saskaņoto paziņojumu reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits pārsniedzis 16,9 tūkstošus jeb 67% no kopējā negadījumu skaita, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Saskaņoto paziņojumu īpatsvars saglabājas nemainīgi augsts neatkarīgi no sezonas un mēneša, svārstoties robežās no 65 - 69%, kas liecina, ka ceļu satiksmes negadījumi vairāk ir bijuši bez nopietnām sekām.

Tomēr, kā uzsver LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, autovadītāji aizpildot saskaņoto paziņojumu, vēl arvien pieļauj kļūdas, kā arī aizmirst, ka tas ir juridisks dokuments, pēc kā tiks noteikta autovadītāju atbildības pakāpe par ceļu satiksmes negadījumā nodarītajiem zaudējumiem. Tāpat tiek piemirsts, ka transportlīdzekļa, kurš izraisījis negadījumu, vadītājam saskaņotais paziņojums ir jāiesniedz apdrošinātājam 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zinātnieki: sastrēgumu vaininieki ir paši autovadītāji

Edmunds Zeltiņš,28.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevienam nepatīk stāvēt sastrēgumos, bet miljoniem autovadītāju visā pasaulē to nākas darīt ik dienas. Zinātnieki pētot šo mūsdienu problēmu, uzskaita zaudējumus un pārsteidz sabiedrību ar jauniem, šokējošiem faktiem.

Protams, sastrēgumiem par iemeslu ļoti bieži ir satiksmes negadījumi, bet pētījuma rezultāti liecina, ka biežāk transporta kustība kļūst lēna pati no sevis, bez acīm redzama iemesla. Matemātiķi no Eksteteras un Budapeštas universitātēm centās izpētīt un saprast šī noslēpumainā fenomena dabu.

Jāsaka uzreiz: viņiem tas izdevās. Sastādītais matemātiskai modelis skaidri noradīja uz to, ka cēlonis nav automašīnu daudzums uz ielām. Izrādās, ka pat ja automašīnu ir daudz, to vadītāji ir spējīgi pārvietoties ar pietiekami pieņemamu ātrumu.

Pētnieki norādīja, ka par blīvu, vai apgrūtinātu satiksmi, uzskatāma transporta kustība, ja kilometru garā ceļa posmā patstāvīgi atrodās 15 vai vairāk atomašīnas. Kā arī pētnieki atzina, ka lielāko tiesu sastrēgumu vaininieki ir paši autovadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

18% autovadītāju saskaņoto paziņojumu uzskata par neuzticamu

Gunta Kursiša,11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18% aptaujāto Latvijas autovadītāju uzskata, ka saskaņotais paziņojums (SP), kuru pēc satiksmes negadījuma aizpilda tajā iesaistītie satiksmes dalībnieki, ir neuzticams. Turpretī 42% respondentu ir aizpildījuši SP un uzskata to par ļoti ērtu problēmas risinājumu, liecina Gudriem.lv veiktais pētījums.

Autovadītāji, kas uzskata SP par ērtu risinājumu norādījuši, ka tādējādi tiek taupīts likuma pārstāvju laiks, saudzēti nervi, kā arī iespējams izvairīties no soda naudas maksāšanas, kura var tik piemērota, ja ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) dalībnieki nav ievērojuši ceļu satiksmes noteikumus.

Kā galvenos pozitīvos iemeslus SP lietošanā pēc ceļu satiksmes negadījuma aptaujātie autovadītāji minējuši iesniegumu noformēšanas ātrumu (49%), iespēju iztikt bez policijas iejaukšanās (34%), zemākas izmaksas (23%), samazinātu stresa līmeni (12%).

Savukārt 8% respondentu atzina, ka ir neapmierināti ar SP aizpildīšanas procedūru un atkārtotas sadursmes gadījumā izsauks ceļu policijas pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Drošas Braukšanas Skola izveidojusi autoskolu

,03.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Apmācot autovadītājus drošas braukšanas mācību programmās, esam secinājuši, ka ļoti būtiski ir drošas auto vadīšanas pamatus ielikt jau pašos pamatos, tāpēc tapusi autoskola, kurā savās zināšanās ar audzēkņiem dalīsies pieredzējuši instruktori,” stāstīja Drošas Braukšanas Skolas (DBS) apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka tieši gados jaunāki un nepieredzējušākie autovadītāji visbiežāk tiek iesaistīti ceļu satiksmes negadījumos, akcentē DBS.

Kā liecina DBS rudenī veiktā autovadītāju aptauja, ap 80% autovadītāju ik dienu saskaras ar agresīviem autovadītājiem. Taču, tai pat laikā, kā atzīst paši autovadītāji, viņi regulāri paši pārsniedz ātrumu par 10 km/h, bet ārpus pilsētas - vairāk par 10 km/h.

„Vēlamies, lai jaunie autovadītāji līdz ar tiesību iegūšanu iegūtu atbildības sajūtu par savu rīcību uz ceļa; lai jau pašos pamatos jaunie autovadītāji iemācītos cienīt citus satiksmes dalībniekus,” sacīja DBS apmācību direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ambiciozo satiksmes drošības plānu līdz 2020. gadam par 50% samazināt smagi cietušo un bojā gājušo cilvēku skaitu ceļu satiksmes negadījumos (CSN) Latvijā realizēt neizdosies.

To Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē 28. februārī atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits un iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens, paužot policijas gatavību veikt pastiprinātu autovadītāju kontroli visa 2019. gada garumā, sodot autovadītājus par visa veida pārkāpumiem.

Līdztekus bojāgājušo skaita pieaugumam CSN auguši arī Ieņēmumi no sodiem par dažādiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem, visvairāk iekasēti sodi par fotoradaros reģistrētajiem pārkāpumiem. Tikai par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem vien ar CSDD fotoradaru palīdzību sastādīti teju 273 tūkstoši administratīvo protokolu. 2018. gadā uzlikti administratīvie sodi par gandrīz 12 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkšanās centra Sky&More invalīdiem paredzētās stāvvietas, tiks īpaši izceltas un sākot ar septembri virs tām tiks izvietoti plakāti ar uzmanību piesaistošu uzrakstu, aicinot autovadītājus respektēt invalīdu tiesības un savu automašīnu novietot citā vietā.

Līdz šim gadījumos, kad tika konstatēta nelikumīga auto novietošana, Sky&More apsardzes darbinieki izteica mutiskus aizrādījumus autovadītājiem, kuri ignorējuši apstāšanās un stāvēšanai noteikums, un lūdza viņus novietot savu automašīnu atļautā vietā.

Šādu taktiku uzsākot cīņu ar auto vadītājiem, kuri savus spēkratus atstāj invalīdiem paredzētajās stāvvietās, uzsākusi invalīdu un draugu apvienība Apeirons sadarbībā ar iepirkšanās centru Sky&More. Akcijas mērķis ir uzrunāt autovadītājus un atgādināt, ka invalīdu stāvvietas ir paredzētas izmantošanai cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, un, atstājot tajās savu automašīnu, tiek pārkāptas invalīdu tiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Federālais antimonopola dienests (FAS) nolēmis izmeklēt, vai pircējam, pērkot jaunu datoru, ir iespējams atteikties no uz tā jau iepriekš uzinstalētās Windows operētājsistēmas, un tādējādi par datoru maksāt mazāk, atskaitot operētājsistēmas cenu, ziņo Dp.ru.

FAS izmeklēs lielāko datorražotāju (Acer, Asus, HP, Samsung, Dell u.c.) praksi.

Kompānijas Finam rīcībā ir informācija par to, ka Microsoft ar savu operētājsistēmu Windows pilnībā dominē tirgū. Krievijā 70% gadījumu uz jauna personālā galda datora jau iepriekš ir uzinstalēta Windows operētājsistēma, un pircējam gribot negribot par to ir jāmaksā papildus. Turklāt, ja runa ir par portatīvajiem datoriem, tad tos Krievijā bez jau iepriekš uzinstalētas Windows operētājsistēmas gandrīz vispār nav iespējams iegādāties.

Situācija ir līdzīga arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Floridas tiesa nolēmusi, ka ASV dārgumu meklētāju firmai Odyssey atrastā dārgumu krava, kas izcelta no Atlantijas okeānā nogrimuša koloniālā laikmeta kuģa, ir jāatdod Spānijai, raksta dv.ee

Līdz ar to Odyssey gatavojas pārsūdzēt tiesas lēmumu atdot Spānijai dārgumu kravu. Savukārt Spānijas kultūras ministre Angeles González-Sinde izsaka gandarījumu par tiesas lēmumu.

Odyssey ar informāciju par atklājumu nāca klajā pēc tam, kad atrastie dārgumi bija nogādāti ASV. Tādējādi nav atklāta ne nogrimušā kuģa atrašanās vieta, ne tā sākotnējā piederības valsts.

Savukārt 2008.septembrī Spānija paziņoja, ka tai ir pierādījumi par dārgumu izcelsmi, ka tie atradušies 1804.gadā nogrimušā Spānijas kuģī Nuestra Senora de las Mercedes, un izvirzīja īpašumtiesību prasību uz izceltajiem dārgumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vidzemes priekšpilsētā taps Novieto un brauc autostāvvieta

,22.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S Čiekurkalns saņēmis konceptuālu atbalstu no Satiksmes departamenta par stāvvietas izveidi Čiekurkalna tirgus teritorijā.

Tuvākajā laikā A/S Čiekurkalns gatavos nepieciešamo autostāvvietas projektu un dokumentāciju stāvvietas izveidei.

Čiekurkalna tirgus teritorijā ieplānotajā stāvvietā būs iespēja izvietot 150 automašīnas. Ja autovadītāji stāvvietu aktīvi izmantos, tad vēl blakus esošajās A/S Čiekurkalns piederošajās teritorijās varēs papildus izvietot 100 līdz 110 automašīnas, raksta Rīgas domes portāls.

Palielinoties satiksmes intensitātei pa Ropažu ielu, jau pašlaik Čiekurkalna tirgus teritorijā daudzi autovadītāji uz dienu novieto savus automobiļus un tālāk uz centru dodas ar tramvaju. Tāpēc A/s Čiekurkalns kopā ar Vidzemes priekšpilsētas izpilddirekciju pieņēma lēmumu transporta plūsmas atslogošanai Rīgas centrā ierīkot labiekārtotu, apsargātu automašīnu dienas stāvvietu tirgus teritorijā. Jau šobrīd 6. tramvaja kustības intensitāte dod iespēju no Čiekurkalna tirgus stāvvietas nokļūt centrā 15 minūšu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Daži ieteikumi autovadītājiem

Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds,19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieteikumi, kas palīdzēs izvairīties gan no pārlieku lieliem sastrēgumiem, gan no riska iekļūt satiksmes negadījumā.

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka satiksmes dalībnieku uzvedībai jābalstās uz savstarpēju cieņu un piesardzību. Īpaši svarīga šī labā prakse un ētika ir svētku laikā.

Sabiedriskā transporta joslas nav paredzētas pārgudrajiem

Dažkārt autovadītāji mēģina apbraukt sastrēgumu pa sabiedriskā transporta joslu. Tiekot līdz krustojumam, tie cenšas tikt atpakaļ īstajā joslā, bloķējot ceļu citiem satiksmes dalībniekiem. Autovadītājiem jāatceras, ka priekšroka vienmēr jādod autobusiem un trolejbusiem, kas izbrauc no pieturas, kā arī nedrīkst pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu situācijās, kurās tas nav saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ja jāsēžas pie stūres, labāk nedzert pat vienu alus glāzi

Ceļu policists Verners Vangravs,05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīto Līgo svētku statistika apliecināja – lai gan to cilvēku skaits, kuri sēžas pie stūres reibumā, samazinās, joprojām atrodas autovadītāji, kuri riskē ar savu un līdzcilvēku veselību un dzīvību.

Kamēr autovadītāji uzskatīs, ka viņiem ir iespēja izbēgt no soda, savā izvēlētajā maršrutā nesastopot ceļu policiju, dzērājšoferi nekur nepazudīs. Problēmu pilnībā izskaust nav iespējams. Naudas soda palielināšana par pārkāpumiem situāciju būtiski neuzlaboja – tas liecina, ka vairāk jāstrādā pie preventīviem pasākumiem un izpratnes veidošanas, nevis sodu politikas.

Arī viena alus glāze var izraisīt uzmanības traucējumus

Atskatoties uz aizvadītajiem Līgo svētkiem, fiksētā statistika nav visai iepriecinoša. Sabiedrība jau savlaicīgi tika informēta par pastiprinātu ceļu policijas ekipāžu darbību svētku periodā un pēc tā, taču daļai autovadītāju tas nebija pietiekams šķērslis un viņi sēdās pie stūres reibumā. Policija fiksēja 70 šādus autovadītājus, turklāt daļai no viņiem alkohola līmenis asinīs pārsniedza vienu promili. Kamēr autovadītāji uzskatīs, ka viņiem ir iespēja izbēgt no soda, nesastopot ceļu policiju savā izvēlētajā maršrutā, dzērājšoferi nekur nepazudīs. Tā nav likumsargu vaina, bet gan ļoti nepareizs domāšanas modelis, kas valda daļā sabiedrības. Neatkarīgi no soda apmēra vai veida vienmēr atradīsies kāds, kurš uzskatīs, ka drīkst braukt reibumā. Tāpat ir aplami domāt, ka trīs izdzertas alus pudeles neietekmē braucienu - arī neliels alkohola daudzums organismā var izraisīt uzmanības un koncentrēšanās samazināšanos. Palielinās arī agresivitāte un avāriju risks. Ja jāsēžas pie stūres, tad labāk nedzert pat vienu alus glāzi. To vienmēr cenšamies atgādināt autovadītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Krievijas uzņēmējs, kurš pārcēlies uz dzīvi Latvijā: Rīgā dzīve ir mierīga, ērta un neviens netraucē būt laimīgam

Natālija Poriete,13.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājis gads, kopš dzīvoju Rīgā. Kad es rakstīju savu pirmo ierakstu LiveJournal, daudzi teica, ka man ir rozā brilles. Šķiet, ka tās man aizvien ir, sociālajā tīklā Facebook raksta pīpju izgatavošanas uzņēmuma Bondarev Pipes īpašnieks Aleksandrs Bondarevs. Pirms gada viņš repatriācijas programmas ietvaros saņēma pastāvīgās uzturēšanās atļauju Rīgā un pārcēlās no Sanktpēterburgas uz Rīgu. Aleksandrs mācās latviešu valodu, nodarbojas ar savu biznesu un viņam ļoti patīk Latvija.

«Tātad, visu pēc kārtas. Sāksim ar pārcelšanās iemeslu. Es nebraucu dēļ lēta garšīga siera un arī ne dēļ daudz augstākas algas, arī ne dēļ skaista mauriņa pie mājas. Es braucu to garīgo vērtību dēļ, bez kurām es nespētu būt laimīgs – dēļ tiesībām un brīvības, dēļ vienlīdzības likuma priekšā, dēļ pārliecības, ka valdība ir manā pusē un visas valsts institūcijas strādā, lai mani aizsargātu.»

Un es to saņēmu. Man vēl nav pilsoņa tiesības, tāpēc nevaru novērtēt tās, taču es redzu īstu politisku cīņu, redzu reālus un virtuālus draugus, kuri iestājas partijās un aģitē par tām, redzu pārliecību cilvēku vidū par to, ka no viņiem kaut kas ir atkarīgs, redzu cerību par iespēju aizstāvēt savas intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ceļu uzturētāji ir gatavi strādāt, lai sakārtotu ielas un izvestu sniegu, un turpmāko divu līdz trīs dienu laikā pilsēta tiks sakārtota, šodien žurnālistiem sacīja Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR).

Ameriks teica, ka pašreiz Rīgā neesot nevienas ielas, kas nebūtu caurbraucama.

Gaidāmajā naktī plānota sniega izvešana, tādēļ iedzīvotājiem būs jārēķinās ar ierobežojumiem auto novietošanā. Par ierobežojumiem pašvaldība iedzīvotājus laicīgi informēs gan ar sociālo tīklu, gan pasta starpniecību, sacīja Ameriks. Sniega izvešanu plānots sākt no Vecrīgas.

Šodien sanāksmē ar atbildīgajām amatpersonām un ceļu uzturētājiem tika pārrunāts turpmākais ielu sakārtošanas darbības plāns. Ameriks sacīja, ka pašreiz pašvaldībai papildu palīdzība pilsētas sakārtošanā nav nepieciešama - uzturētāji tiekot galā. Pašreiz jau esot nodrošināta piebraukšana pie maģistrālēm un visām pilsētas skolām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Paaudžu atšķirīgās rūpes par auto drošību

Compensa Latvijas filiāles vadītāja Evija Dundure,30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobraucēju uzskati par automašīnas apdrošināšanu, attieksme pret drošību kopumā un arī notikušo negadījumu skaits mainās atkarībā no šoferu vecuma un pieredzes, liecina apdrošinātāja Compensa pieredze. Turklāt jānorāda, ka jauniešu vērtības būtiski atšķiras no tās paaudzes, kura dzimusi laikā, kad nebija mobilo sakaru, interneta un par drošību uz ceļiem tika domāts salīdzinoši mazāk.

Jauniešiem svarīgs ātrums, nevis drošība

Pētījums Latvijas paaudžu anatomija atklāj, ka jauniešiem jeb digitālajiem bērniem vecumā no 18 līdz 25 gadiem patīk izjūtas, ko sniedz ātrums. Arī Compensa pieredze liecina, ka, iegādājoties automašīnu, šī grupa izvēlas vecākus, bet salīdzinoši jaudīgākus transportlīdzekļus. Likumsakarīgi, ka automašīnas drošība t.s. «digitālajiem bērniem» ir otršķirīga un, kas ne mazāk būtiski, lielā mērā ir atkarīga no viņu finansiālajām iespējām. Kopējās tendences liecina, ka līdz 20 gadu vecumam jauniešu ienākumus pamatā nodrošina vecāki. Var novērot, ka šo digitālo bērnu vecāki mazāk domā par pretaizdzīšanas iespējām, jo eksistē pieņēmums, ka automobilis ir pārāk vecs, lai uztrauktos par tā nozagšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autovadītāji gatavojas protesta akcijai

Vēsma Lēvalde,28.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1. maijā autovadītāji gatavojas bloķēt divu Statoil degvielas uzpildes staciju (DUS) darbību Rīgā, protestējot pret augstajām benzīna cenām.

Akcijas norisei izvēlētas Katlakalna un Lubānas ielas Statoil degvielas uzpildes stacijas (DUS) Rīgā . Akcijas laikā autovadītāji lies degvielu niecīgās devās, lai radītu pēc iespējas garākas rindas. Akcija sāksies pulksten 14, un degvielu plānots liet par aptuveni 10 santīmiem. Ar to autovadītāji pūlas parādīt, ka ar 120 latu algu nav iespējams iegādāties benzīnu par 80 santīmiem litrā, raksta laikraksts Telegraf.

Šādu ideju akcijas rīkotāji aizguvuši no lietuviešiem, kas līdzīgu protestu izrādīja pirms vairākām nedēļām, lejot bākā pa vienam litram benzīna un radot sastrēgumu Kauņā. Statoil izvēlēts tāpēc, ka tradicionāli šajās DUS ir visaugstākās degvielas cenas. Statoil sola sniegt komentāru šīs dienas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgā kopš maksas iebraukšanas režīma atcelšanas un satiksmes plūsmas ierobežošanas visbiežākie autovadītāju pārkāpumi ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām, liecina Rīgas Pašvaldības policijas dati.

"Lielākā daļa autovadītāju pārkāpumu, ko konstatējusi Rīgas Pašvaldības policija, ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām. Šī gada pirmajās dienās, kad satiksmes organizācijas sistēma Vecrīgā mainījās, pašvaldības policija lielā mērā strādāja, informējot un brīdinot autovadītājus par izmaiņām satiksmes kustībā. Arī šodien atkārtoti aicinām autovadītājus nepārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus un ievērot Vecrīgā izvietotās ceļa zīmes," atgādina Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieks Māris Lapiņš.

Laikā no 1. līdz 7. janvārim reāls sods par šo pārkāpumu ir piemērots 353 autovadītājiem. Atbilstoši Administratīvo pārkāpumu kodeksam, sods par braukšanu pa gājēju un velosipēdu ielu ir konstants - 40 lati, ko saskaņā ar grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā autovadītājam klāt esot ir tiesīgi pārkāpuma vietā piemērot arī Rīgas Pašvaldības policijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Saskaņotais paziņojums ieguvis stabilas pozīcijas

Lelde Petrāne,24.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati liecina, ka Saskaņotais paziņojums (SP) ir ieguvis stabilas pozīcijas, fiksējot ceļu satiksmes negadījuma apstākļus. Tomēr vēl joprojām autovadītāji, aizpildot SP, pieļauj kļūdas, kuras var sarežģīt apdrošināšanas atlīdzības izmaksu procedūru.

LTAB dati liecina, ka 2014.gada 9 mēnešos kopumā ceļu satiksmes negadījumu skaits (CSNg), par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās veidoja 23 011, no kuriem vairāk nekā 63 % ir reģistrēti uz SP bāzes.

LTAB norāda, ka autovadītāji ļoti bieži aizmirst, ka Saskaņotais paziņojums ir primārais dokuments, pēc kā tiks noteikta katra autovadītāja atbildības pakāpe par CSNg rezultātā nodarītajiem zaudējumiem. Savukārt visi pārējie dokumenti, kā liecības, iesniegumi, tiks analizēti pakārtotā secībā. Tāpat autovadītāji neņem vērā, ka arī vainīgajai pusei ir jāiesniedz savs SP eksemplārs, pretējā gadījumā, OCTA likums paredz, ka apdrošinātājam ir tiesības vērsties ar regresa prasību pret avārijas izraisītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Iegādājoties OCTA polisi, autovadītājiem galvenais izvēles kritērijs ir cena

Žanete Hāka,28.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

58% autovadītāju savlaicīgi plāno OCTA iegādi, bet 39% respondentu par OCTA polises iegādi atceras tikai tad, kad par tās termiņa beigām saņem atgādinājumu no apdrošinātāja, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktā autovadītāju aptauja.

Kā galveno kritēriju OCTA polises izvēlei no konkrēta apdrošinātāja autovadītāji min tās cenu (45%) un tikai nedaudz vairāk nekā 11% norāda, OCTA iegādājas, jo kopā ar polisi saņem dažādus papildus servisus.

Aptaujā, kura tika veikta jūlija sākumā, tika apzināti 310 autovadītāji no visas Latvijas. Tā mērķis bija noskaidrot galvenos OCTA iegādes paradumus - kur autoīpašnieki visbiežāk iegādājas OCTA, vai savlaicīgi atceras par tās atjaunošanu, un kādi kritēriji kalpo par pamatu izvēloties polises iegādi no konkrēta apdrošinātāja.

Apkopotie dati liecina, ka vairāk nekā puse (51%) autovadītāju OCTA polisi visbiežāk iegādājas interneta vietnēs, kur var salīdzināt OCTA cenas, savukārt kā otra biežākā iegādes vieta tiek minēta konkrēta apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapa (20%).

Komentāri

Pievienot komentāru