Tiek veidots nodibinājums Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem, kas cīnīšoties par visu autovadītāju interesēm, "pretstatā pašreizējai pašvaldības politikai, kas sastrēgumu problēmas risinājumu redz vienīgi sabiedriskā transporta attīstībā, ignorējot privātā transporta īpašnieku intereses", informēja nodibinājuma veidotāji.
"Mēs uzskatām, ka pašvaldības plānoto soļu realizēšana – nepārdomāta jaunu sabiedriskā transporta joslu ieviešana, kas traucē kopējai satiksmes plūsmai, aizliegums braukt pa tramvaja sliedēm un citi soļi - radīs katastrofālu sastrēguma situāciju Rīgā, kuras dēļ būs spiests stāvēt arī sabiedriskais transports.
Galvenajam principam cīņā ar sastrēgumiem jābūt maksimālai auto caurplūsmas spējas palielināšanai konkrētās vietās un pilsētā kopumā. Mēs redzam pretējo politiku," akcentē dibinātāji.
Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem vākšot parakstus, lai tiktu apturēti Rīgas satiksmes "organizatoru" destruktīvie soļi, ko esot nepareizi saukt par soļiem pret sastrēgumiem, bet gluži otrādi.
Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem apkopošot un iesniegšot priekšlikumus satiksmes uzlabošanai Rīgā, pieprasot spert soļus, lai bez kavēšanās tiktu izmainīta satiksmes organizācija konkrētās vietās, kur veidojas sastrēgumi. Priekšlikumus nodibinājuma veidotāji aicina sūtīt uz e pasta adresi [email protected].
Pirmais Iniciatīvas Autovadītāji pret sastrēgumiem pasākums būs sastrēgumos stāvošo autovadītāju parakstu vākšana Brīvības ielā uz VEF tilta "ar prasību novākt absurdo aizlieguma zīmi uz tramvaja sliedēm, kas atļauj braukt pa sliedēm centra virzienā no 7 līdz 14, bet nez kāpēc aizliedz pārējā dienas laikā, kā dēļ katru dienu šeit nepamatoti veidojas gari sastrēgumi. Šādu vietu Rīgā ir desmitiem."
"Taču sastrēgumam ir viena pamatīpašība – izveidojies vienā vietā tas pārvietojas uz priekšu, kumulējot jaunus sastrēgumus. Tādēļ Rīga pamazām pārvēršas vienā lielā "korķī"," skaidro nodibinājuma veidotāji.
Autovadītāju manifests (projekts)
"Sastrēgumi Rīgas ielās ar katru dienu kļūst lielāki. Mēs gribam braukt. Diemžēl pašvaldības politika cīņai ar sastrēgumiem ir piespiest nebraukt vai braukt ar sabiedrisko transportu. Pašvaldība praktiski nestrādā, lai palielinātu transporta caurplūdes iespējas vietās, kur rodas sastrēgumi.
Situācija pilsētā var kļūt katastrofāla, ja tiks īstenotas kaut dažas no pašvaldības ierēdņu iniciatīvām, piemēram, pilnīgs aizliegums automašīnām braukt pa tramvaja sliedēm vai izveidotas jaunas bezjēdzīgas sabiedriskā transporta joslas, kuras sākas un beidzas kopējā transporta plūsmā, radot būtiskus traucējumus pārējam transportam Rīgā.
A/S Latvijas valsts ceļi kopā ar CSDD jau vairākus gadus izdod Melno punktu karti. Ir pienācis laiks sastādīt Rīgas sastrēgumu karti un domāt kā novērst sastrēgumus tieši tajās vietās, kur tie rodas.
Nav pieļaujams, ka sabiedriskā transporta prioritāte izpaužas mākslīgu šķēršļu radīšanā privātajam transportam. Ar to tiek panākta nevis sastrēgumu samazināšana, bet otrādi to palielināšana. Saskatām, ka tiek mēģināts piespiest izmantot pašvaldības uzņēmumiem piederošo sabiedrisko transportu, nevis uzlabojot tā kvalitāti, bet padarot neciešamu satiksmes situāciju pilsētā, lai atņemtu vēlmi izmantot privāto transportu.
Tiek ignorētas iespējas uzlabot satiksmi konkrētās vietās, kur sastrēgumu iemesls ir neefektīva satiksmes regulācija. Vienlaikus tiek apgalvots, ka sastrēgumu problēma Rīgā ir fatāla, jo tā ir liela pilsēta. Rīga nav Pekina. Ir absurds runāt par diktatorisku līdzekļu nepieciešamību, piemēram, par pāra un nepāra sistēmas ieviešanu, par pilsētas centra slēgšanu satiksmei, padarot to par mirušo zonu.
Mēs esam pārliecināti, ka Rīgā ir desmitiem vietu, kurās izmainot satiksmes regulāciju, ir iespējams ievērojami samazināt sastrēgumus jau šodien.
Sastrēgumi nav vēža šūnas, kas nemanot parādās organismā. To kā veidojas sastrēgums var ieraudzīt – nofilmēt, nofotografēt. Var precīzi fiksēt vietu, kur veidojas sastrēgumus.
Galvenajam principam cīņā ar sastrēgumiem jābūt nevis aizliegt un vēl vairāk ierobežot satiksmi, bet gluži pretēji – maksimāli palielināt transporta caurplūsmas spēju vietās, kuras šodien ir pudeles kakli "korķiem".
Sastrēguma "korķim" ir viena pamatīpašība, ja tas izveidojas vienā vietā, tas pārvietojas tālāk pa pilsētu uz citu vietu, akumulējot vēl lielākus sastrēgumus. "Korķis" rada citus "korķus". Tieši tāpēc ir ārkārtīgi svarīgi laicīgi novērst satrēgumu veidošanās iemeslus konkrētas vietās, kas būtiski pasliktina kopējo satiksmes situāciju maksimumstundās.
Ir jāatmet ilūzijas, ka mūsu problēmas atrisinās tikai ierēdņi. Ir pienācis laiks pašiem autovadītājiem aktīvi izteikt priekšlikumus satiksmes uzlabošanai. Mēs tos apkoposim un iesniegsim Rīgas domē, pieprasot spert soļus, lai bez kavēšanās tiktu izmainīta satiksmes organizācija vietās, kur veidojas sastrēgumi.
Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem apkopos un iesniegs Rīgas Domē autovadītāju priekšlikumus par satiksmes uzlabošanu Rīgas ielās, lai
· izmainītu traucējošas ceļa zīmes,
· radītu jaunas joslas, vai pārkārtotu satiksmes organizāciju joslās atbilstoši pamatplūsmai,
· apzinātu vietas, kur lai palielinātu auto caurplūdes spēju ir nepieciešama neliela krustojumu vai ielu pārbūve,
· izstrādās priekšlikumus izmaiņām Ceļu Satiksmes noteikumus, ja tas būs nepieciešams,
· vāks autovadītāju parakstus par nepieciešamajām izmaiņām Rīgas satiksmes regulācijai konkrētās vietās,
· izstrādās alternatīvu sastrēgumu novēršanas plānu, kas nebalstās uz aizliegumiem un ierobežojumiem, bet satiksmes optimizāciju
Nevis ierobežot un aizliegt, bet risināt un atļaut!
Brīvu plūsmu visam tranportam!"
Zem šīs informācijas parakstījušies:
Sandris Točs, autovadītājs
Valdis Točs, autovadītājs