Transports un loģistika

Drošas Braukšanas Skola izveidojusi autoskolu

,03.12.2007

Jaunākais izdevums

„Apmācot autovadītājus drošas braukšanas mācību programmās, esam secinājuši, ka ļoti būtiski ir drošas auto vadīšanas pamatus ielikt jau pašos pamatos, tāpēc tapusi autoskola, kurā savās zināšanās ar audzēkņiem dalīsies pieredzējuši instruktori,” stāstīja Drošas Braukšanas Skolas (DBS) apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka tieši gados jaunāki un nepieredzējušākie autovadītāji visbiežāk tiek iesaistīti ceļu satiksmes negadījumos, akcentē DBS.

Kā liecina DBS rudenī veiktā autovadītāju aptauja, ap 80% autovadītāju ik dienu saskaras ar agresīviem autovadītājiem. Taču, tai pat laikā, kā atzīst paši autovadītāji, viņi regulāri paši pārsniedz ātrumu par 10 km/h, bet ārpus pilsētas - vairāk par 10 km/h.

„Vēlamies, lai jaunie autovadītāji līdz ar tiesību iegūšanu iegūtu atbildības sajūtu par savu rīcību uz ceļa; lai jau pašos pamatos jaunie autovadītāji iemācītos cienīt citus satiksmes dalībniekus,” sacīja DBS apmācību direktors.

Autoskolā būs iespējams iegūt B kategorijas autovadītāja apliecību. Bez pamatapmācību programmas autoskolā būšot iespējams iepazīties arī ar drošas braukšanas pamatprincipiem.

Teorētisko nodarbību grupas autoskolā nebūs lielākas par trim līdz pieciem cilvēkiem vienā grupā, lai garantētu individuālu pieeju katram klientam. No pirmās dienas teorija tiks apvienota ar praksi. Praktiskās apmācības notiks drošā vidē - DBS poligonā - profesionālu drošas braukšanas instruktoru uzraudzībā. Pēc tam, kad būs apgūti pamati, praktiskās zināšanas tiks papildinātas vispārējā ceļu satiksmē.

Autoskola apmācību procesā, sadarbībā ar SIA Auto Rīga, izmantos 2007.gada izlaiduma Audi A3 automašīnas.

Jaunās autoskolas atklāšana notiks šā gada 5.decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārbaudīt, nevis iegāzt

Laura Mazbērziņa,18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī ne labākā, uzskata Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskolas) vadītājs ir runājis ar saviem kolēģiem Lielbritānijā, kur apmācību process tiek organizēts citādi. Mums diezgan daudz kas ir palicis no senajiem laikiem, piemēram, apmācību process. Lielbritānijā teoriju var mācīties pats un pēc tam eksāmenu kārtot elektroniski. «Lielākā atšķirība Latvijai un Lielbritānijai eksāmenu jomā ir tas, ka tur uzdotie jautājumi nav, lai «iegāztu», bet gan, lai pārbaudītu zināšanas. Taču Latvija arī pārorientējas uz Lielbritānijas pieeju,» norāda J. Vanks. Viņš atzinīgi vērtē modernizētos CSDD teorijas eksāmenus, kuros ir ieviesti video jautājumi. Video jautājumu mērķis ir veicināt jauno autovadītāju izpratni par drošu rīcību uz ceļa, kā arī sekmēt pieklājību un toleranci starp satiksmes dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtējās situācijas ieviešana viesusi izmaiņas arī autoskolu darbībā - teorētiskās apmācības klātienē vairs nedrīkst piedāvāt, tādēļ daļa autoskolu pārgājušas uz attālināto apmācību, bet daļa - pagaidām savu darbību apturējušas.

Plānots, ka, beidzoties ārkārtējai situācijai, nākotnē attālinātā teorijas apmācība varētu tikt ieviesta kā pastāvīgs apmācību veids.

Iepriekš nedrīkstēja

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba skaidro, ka ārkārtējās situācijas laikā ļauts attālināti mācīt visas teorētisko apmācību tēmas.

Līdz šim gan teorētiskā apmācība attālināti nebija iespējama, jo to aizliedza likums, kas nosaka, ka autovadītāja apmācība var notikt tikai telpā, kura ir apstiprināta no CSDD puses. Pirms krīzes valstī bija plāns ieviest daļēji attālinātu B kategorijas teorētisko apmācību, kas paredzēja, ka no 11 moduļiem, klātienē obligāti būtu jānoklausās 2 moduļi, bet šis īstenošanas plāns tika atlikts uz vēlāku laiku, stāsta autoskolas "Einšteins" pārstāve Baiba Rancāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā autoskolas sakuplojušas treknajos gados, bet tagad tām nākas piepūst vaigus, lai nezaudētu cīņā par potenciālo autovadītāju uzmanības piesaistīšanu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Laiks pirms aptuveni septiņiem gadiem bija aktīvākais posms, kad šādu biznesu sāka ļoti daudzi uzņēmēji. Tolaik tas bijis labi pelnošs, bet tagad situācija ir ievērojami mainījusies, atzīst DB aptaujāto autoskolu pārstāvji.

Pašlaik Latvijā tiesības apmācīt transportlīdzekļu vadītājus ir 349 iestādēm, bet kopumā ir 779 apmācības vietas. Tostarp šādas tiesības ir vidusskolām, profesionālās izglītības iestādēm, liecina valsts a/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopotie dati. Faktiski gan darbojas ap 200 autoskolu. Daudzām ir vairākas (dažām pat 20–30) apmācību vietas dažādās pilsētās.

Strādājošu autoskolu skaits pēdējos gados ir līdzīgs. 2013. gadā reģistrētas 13 jaunas autoskolas, bet 2014. gadā – 11. CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Korbe atgādina, ka autoskolu skaitu regulē brīvais tirgus – ja ir pieprasījums, ir arī piedāvājums. Katru gadu kvalifikāciju (ne tikai no nulles, bet arī papildu kategorijas) iegūst vidēji 30 tūkst. cilvēku, taču autoskolās iestājas vēl vairāk personu, bet ne visas to pabeidz. «Mūsu dati liecina, ka daļai mazo autoskolu vai ārpus lielajām pilsētām esošajām problēmas rada klientu piesaistīšana,» atklāj A. Korbe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC: Autoskolas līgumos iekļauj netaisnīgus noteikumus un slēptus maksājumus

Žanete Hāka,28.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) laika periodā no 2013.gada jūnija līdz 2014.gada jūnijam īstenojis uzraudzības projektu, kā rezultātā tika izvērtēti līguma noteikumi un īstenotā komercprakse/reklāma autoskolu pakalpojumu jomā.

PTAC galvenās konstatētās problēmas – netaisnīgi līguma noteikumi patērētājiem piedāvātajos līgumos, kā arī papildus maksājumi, kas nav ietverti sākotnējā informācijā patērētājiem. Ņemot vērā projektā secināto, PTAC ir izstrādājis ieteikumus patērētājiem, izvēloties un slēdzot līgumus ar autoskolām.

PTAC konstatēja, ka autoskolu pakalpojumu sniedzēji pakalpojumu līgumos ietver netaisnīgus līguma noteikumus, kā arī īstenota negodīga komercprakse. Projekta laikā sadarbībā ar PTAC visi komersanti konstatētos pārkāpumus ir novērsuši, iesniedzot rakstveida apņemšanās.

Projekts tika īstenots, ņemot vērā patērētāju saņemtās sūdzības un PTAC apzinātās problēmas konkrētajā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pirms un pēc autoskolas.. Braucam droši!!! SIA „Miesassargu Aģentūras” „Auto Braukšanas centrs” piedāvā..

,13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA „Miesassargu aģentūras” „Auto Braukšanas Centrs” ir pirmais Latvijā kurš jau no 2002. gada veic jaunu un jau pieredzējušu autovadītāju apmācības, kā pareizi pārvaldīt automašīnu jebkuros laika apstākļos. Mēs mācam pareizas un drošas braukšanas pamatus, lai ikviens auto braucējs spētu pārvaldīt automašīnu un izvairīties no avārijām vai ekstremālām situācijām.

Mūsu centru šajos gados ir apmeklējuši vairāk kā 1500 cilvēki, ar dažādu vecumu un ar dažādu braukšanas pieredzi. Sākot no 16 gadīgiem iesācējiem līdz autovadītājiem ar 30 un vairāk gadu stāžu.

Mūsu apmācību metodiku un bāzi ir atzinīgi novērtējuši arī valsts iestāžu un privāto uzņēmumu vadītāji. Tas dod mums papildus stimulu piedāvāt saviem patstāvīgiem un jauniem klientiem arvien labāku un augstāku servisu mācību procesā.

Visus šos gadus mēs esam strādājuši tikai ar juridiskām personām, bet kopš 2007. gada 01. februāra „Auto braukšanas Centrs” ir atvērts ikvienam braucējam, kurš vēlas iziet dažādu līmeņu apmācības, papildināt savas braukšanas prasmes vai vienkārši iemācīties braukt ar automašīnu un nokārtot braukšanas eksāmenu CSDD.

Iespējams, ka lielais vairums autovadītāju par savām braukšanas spējām ir pārliecināti. Diemžēl lielais avāriju skaits uz Latvijas ceļiem vēsta par pretējo – mākam braukt agresīvi, bet ne droši. Braukšanas speciālisti norāda, ka mazais papīrītis, ko sauc par tiesībām, vēl nenozīmē, ka cilvēks māk vadīt pār auto.

Ja ir vēlēšanās pārbaudīt savu varēšanu, tad iespējams doties pie mums - uz

“Miesassargu aģentūras” Auto Braukšanas Centru. Jūsu rīcībā būs liels izmēģinājumu poligons - Spilves lidlaukā, labas automašīnas un pieredzējuši instruktori.

“Miesassargu aģentūras” Auto Braukšanas Centra direktors Uldis Kaņeps - Kalniņš Centru raksturo šādi:

Mūsu sauklis – pirms un pēc autoskolas.

Mēs paši esam autosportisti, tāpēc, ja ir vēlēšanās, varam mācīt arī ekstrēmās braukšanas prasmes, bet pats galvenais – mēs mācam drošu braukšanu. Braucam ar SEAT Leon, kas ir ļoti ergonomisks auto ar priekšpiedziņu. Bet mācām arī ar klienta mašīnām. Piemēram, džipiem ir ļoti atšķirīga braukšanas tehnika. Automātu neignorējam, bet sajūsmā par to neesam. Ja cilvēks māk braukt ar mehānisko kārbu, tad ar automātu viņam būs viegli. Ja mērķis ir tikai un vienīgi automāts, tad mums ir mazs atsevišķs kurss.

Un kā ar Autoskolām?

Es parasti uzburu ainu – braucam mēs pa Āgenskalna rajonu. Pretī brauc mašīnas ar autoskolas logo, kurās sēž iekšā cilvēki ar TĀDĀM acīm. Pēc visām darbībām, ko viņi veic, ir skaidrs, ka sapratnes, kas notiek, nav vispār. Tas ir loģiski, ja cilvēkam pirms tam vienīgā pieredze ir bijis brauciens pa lauku ceļu. Līdz ar to nabaga māceklim ir jāiekļaujas mūsu intensīvajā, nebūt ne pareizākajā satiksmes plūsmā, vispār nesaprotot, ko viņš dara ar mašīnu. Ja jums liktu lidot, tāpēc, ka filmās jau viss ir parādīts, Jūs varētu? Nē. Tas ir absurds. Poligona apstākļos, lai kā tu brauktu, var paspēt apstāties. Blakām sēž ļoti mierīgs instruktors, zinot, ka agri vai vēlu mašīna apstāsies. Viņš mierīgi runā ar klientu. Es zinu cilvēkus, kurus pēc autoskolas ir ļoti grūti pārmācīt braukt atbilstoši apstākļiem. Viens ir tas, ko māca, bet otrs ir reālā satiksme. Tagad gan CSDD un Satiksmes ministrijas līmenī šie jautājumi tiek cilāti. Lielais avāriju skaits liecina, ka kaut kas visā sistēmā tomēr nestrādā.

Mēs ceram, ka nākotnē ar mums un līdzīgām skolām būs cieša sadarbība, jo mēs tiešām varam daudz dod satiksmes drošības uzlabošanā. Rīgā satiksme ir draņķīga arī tāpēc, ka cilvēki nesaprot plūsmu. Daudziem pietiek ar dažām stundām, kurās mēs pastāstām kā pareizi pamainīt rindas, kā apdzīt, kā ērtāk izbraukt krustojumus.

Par klientūru :

Pārsvarā mūsu klienti ir autoskolu audzēkņi un cilvēki, kas ir saņēmuši tiesības, bet ilgstoši nav vadījuši auto, kā arī uzņēmumi, kuriem ir savs autoparks, un to vadītāji pārsvarā ir menedžeri, kuriem svarīgāks ir pamatdarbs, nevis automašīnas pareiza un droša vadīšana.

Par sievietēm pie stūres :

Kāda ironija? Tā ir mūsu ikdiena. Sievietes brauc ar vien labāk un labāk. Mums 70 % individuālo klientu ir tieši sievietes. Atkal pierādās – sievietes saprot, ka ir jāmācās. Varbūt ekstremālās braukšanas elementus sievietēm apgūt ir grūtāk, jo ir jāpārvar zināma psiholoģiska barjera. Sievietēm mums ir cita pieeja. Daiļo dzimumu nevar tā vienkārši mācīt braukt. Ir jāsaprot kā.

Kurss - droša braukšana ziemas apstākļos :

Tā ir lieta, ko cilvēki prasa visvairāk. Ko darīt, ja slīd. Man ir viena recepte – ar ko saslimi, ar to jāārstējas. Jā, ziemā slīd, bet ir jāiemācās to izmantot savā labā. Nevar ziemā braukt un baidīties slīdēt. Vienalga – slīdēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības Balta un Drošas Braukšanas Skolas (DBS) pētījuma rezultāti liecina, ka 37% Latvijas iedzīvotāju pēdējos mēnešos izvēlas nebraukt ar savu automobili, tā vietā priekšroku dod sabiedriskajam transportam vai pārvietojas kājām.

50% iedzīvotāju ar zemiem ienākumiem, kā arī gados jauni cilvēki gada nogalē atteikušies no automašīnas kā pārvietošanās līdzekļa izmantošanas vispār.

„Automašīnu skaita samazināšanās uz ielām un ceļiem ir ekonomiskās situācijas rezultāts - šī brīža situācija cilvēkiem liek pārdomāt, cik bieži un vai vispār izmantot auto kā pārvietošanās līdzekli. Patlaban daudzi iedzīvotāji atsakās no auto lietošanas, tāpēc mazinās satiksmes intensitāte, līdz ar to arī ceļu satiksmes negadījumu skaits. Tomēr atlīdzību statistika rāda, ka, neskatoties uz automašīnu skaita samazinājumu ielās un piesardzīgāku autovadītāju braukšanas stilu, dienās, kad pēkšņi mainās laika apstākļi - piesalst vai strauji uzsnieg, atlīdzību pieteikumu skaits palielinās pat līdz divām reizēm. Tas liecina, ka autovadītāju braukšanas prasmes ir nepietiekošas un negadījumu risks pieaug tieši straujas laikapstākļu maiņas gadījumos, kad autovadītājam ir jāmaina braukšanas stils un taktika,” atzīst AAS „Balta” Atlīdzību direktore Madara Melnmate. ”Esam gandarīti sākt izglītojošu un informatīvu projektu kopā ar Drošas Braukšanas Skolu, lai vērstu autovadītāju uzmanību braukšanas prasmju pilnveidei, kas samazinātu iespējamo negadījumu risku.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošas Braukšanas Skola (DBS) noslēgusi trīs gadu sadarbības līgumu ar SIA Auto Rīga, kas paredz, ka autovadītāju apmācības programmām DBS turpmāk izmantos Audi A4 un A3 markas automobiļus, nevis Ford, kā līdz šim.

Audi esot ilggadēja pieredze drošas braukšanas programmu īstenošanā. Ik gadu Audi Centrs Rīga saviem pastāvīgajiem klientiem organizē Audi Driving Experience pasākumu ar jaunākajiem Audi modeļiem, kā arī ziemas periodā - drošas braukšanas apmācības uz ledus.

Kā Db.lv informēja DBS pārstāve Māra Lejiete, lēmums vairs neizmantot Ford markas automašīnas pieņemts, jo Audi piedāvājums bijis izdevīgs, esot ņemts vērā arī drošības aspekts. Ford automašīnas, kuras līdz šim izmantoja DBS, tikšot nodotas atpakaļ Baltic Motors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv jau vēstīja, ka Drošas Braukšanas Skola izveidojusi autoskolu. Kā Db.lv noskaidroja, lai mācītos šajā autoskolā, būs jāšķiras no 1600 latiem.

"Viss kurss kopā vienam cilvēkam izmaksā ap 1600 LVL. Šī cena jau ir ar PVN, kurā ir iekļauta visa teorija+drošas braukšanas pamati, plašāks Pirmās Medicīniskās palīdzības kurss, Medicīniskā komisija, pieteikšana CSDD un 20 braukšanas nodarbības. Viena braukšanas nodarbība ilgst 2 astronomiskās stundas, kas ir ilgāk nekā standarta autoskolās. Mācību ilgums – 3 mēneši," šādu informāciju par jaundibināto autoskolu sniedza Drošas Braukšanas Skola.

Db.lv jau ziņoja, ka autoskola apmācību procesā, sadarbībā ar SIA Auto Rīga, izmantos 2007.gada izlaiduma Audi A3 automašīnas. Jaunās autoskolas atklāšana notiks šā gada 5.decembrī

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu

Dienas Bizness,28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu kopējo ceļu satiksmes drošību un paaugstinātu jauno autovadītāju sagatavotības līmeni, pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu, papildinās esošās normas, informē Satiksmes ministrijā.

To paredz Ministru kabineta sēdē, 28.jūnijā pieņemtie grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 13.aprīļa noteikumos Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām.

Par nepieciešamību uzlabot ceļu satiksmes drošību, tajā skaitā – topošo šoferu apmācības procesu un eksamināciju, arī lemts Ceļu satiksmes drošības padomē. Grozījumus par transportlīdzekļu vadītāju apmācības pilnveidi izstrādāja Satiksmes ministrija un VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Latvijas Profesionālo autoskolu federāciju, kā arī autoskolu pārstāvjiem.

Grozījumi noteikumos paredz papildināt transportlīdzekļu vadītāju teorētiskās apmācības programmas ar jauniem elementiem (piem., bīstamu situāciju prognozēšana un risku novērtēšana, mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošība), kā arī palielināt minimālo vadīšanas nodarbību skaitu (piem., B kategorijai no 14 uz 20).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD novērsusi vairāku autoskolu nekvalitatīvu darbu

Lelde Petrāne,19.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par atbilstošu topošo autovadītāju sagatavošanu un apmācības procesa nodrošināšanu, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) īstenojusi vairākus pasākumus, lai novērstu un nepieļautu vairāku autoskolu nekvalitatīvu darbu.

Būtiskākie konstatētie pārkāpumi autoskolu darbībā saistīti ar apmācības procesa organizēšanu, kas ir pretrunā MK noteikumos noteiktajai kārtībai, tajā skaitā – saistībā ar līgumtiesiskajām attiecībām starp skolām un kursantiem, ar apmācības nodarbību norisi pretēji iepriekš pašu autoskolu noteiktajiem apmācības procesa norises plāniem.

Tā rezultātā CSDD komisija laika posmā no aprīļa līdz jūnijam pieņēmusi vairākus lēmumus par mācību karšu atņemšanu un / vai brīdinājuma izteikšanu autoskolām. Savukārt, lai nodrošinātu apmācības procesu atbilstoši topošo autovadītāju interesēm un lai CSDD varētu kontrolēt apmācības procesu atbilstoši MK noteikumiem, tagad autoskolām līdz mācību uzsākšanai ir pienākums apmācības grupu reģistrācijas iesniegumus nosūtīt CSDD elektroniski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Statoil mācīs braukt ziemā

,28.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 2.oktobrī, jau astoto reizi tiks uzsākta ikgadējā rudens/ziemas auto satiksmes drošības akcija Drošs paliek Drošs. Akcijas ietvaros divas nedēļas līdz pat 14.oktobrim Statoil degvielas uzpildes stacijās (DUS) visā Latvijā autovadītājiem būs iespēja bez maksas pārbaudīt un noregulēt savu auto gaismas, kā arī apgūt drošas un ekonomiskas braukšanas pamatnoteikumus, Db.lv informēja SIA Latvija Statoil sabiedrisko attiecību konsultanteMargrieta Akmens.

Akciju organizē SIA Latvija Statoil, Autoklubs LAMB un SIA Drošas Braukšanas Skola'.

Diennakts gaišajam laikam kļūstot īsākam, bet tumšajam – garākam, satiksmes negadījumos cietušo skaits atkal pieaug. Diemžēl traģiskākās auto avārijas ar bojāgājušajiem notiek tieši krēslas un tumsas laikā. Tam par iemeslu ir ne tikai ''neredzamie'' kājāmgājēji, kas nelieto atstarotājus, bet arī rudens sezonai nesagatavotie autobraucēji un to automašīnas.

Rudenī trīs galvenos satiksmes negadījumu cēloņus - braukšanu pie stūres reibumā, agresīvu braukšanas stilu un drošības jostas nelietošanu, papildina braukšana ar nenoregulētām auto gaismām, kas apžilbina pretī braucošos, kā arī slidena ceļa apstākļos nepieredzējušu autovadītāju rīcība.Tādēļ akcijas rīkotāji – Latvija Statoil, LAMB, Drošas Braukšanas Skola – balstoties uz iepriekšējos akcijas gados uzkrāto pieredzi, sagatavojuši vispusīgu automašīnu un to vadītāju sagatavošanas programmu, rudens sezonai iestājoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanu

,02.11.2007

Aptauja: Kas, jūsprāt, liecina par agresīvu braukšanas stilu? Atbildes: Apdzīšana – 42% ātrums – 21% Joslu maiņa – 18% Nerāda pagriezienus – 13% Braukšana pa ietvi – 3% BMW – 3%

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80% no aptaujātajiem atzīst, ka ar agresīviem autovadītājiem sastopas regulāri jeb vairākas reizes dienā, liecina aptauja. Pārsvarā šāds vērtējums tiek dots par Rīgas auto satiksmes dalībniekiem, norādot arī, ka tieši satiksmes organizācija un daudzie sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanas stilu.

Apkopoti šajā rudens/ziemas sezonā astotās ikgadējās satiksmes drošības akcijas Drošs paliek drošs rezultāti. Tās laikā Statoil degvielas uzpildes stacijās visā Latvijā veikta vairāk nekā 2,5 tūkstoši auto gaismu pārbaude, kā arī sniegti padomi autovadītājiem par drošu un ekonomisku braukšanu, informēja SIA Latvija Statoil sabiedrisko attiecību konsultante Margrieta Akmens.

Akcijas rīkotāji atzīst, ka kopīgiem spēkiem izdevies panākt, ka satiksmei drošu auto gaismu īpatsvars uz Latvijas ceļiem ir pieaudzis, tomēr autovadītāju zināšanas drošas braukšanas jautājumos vēl nav pilnīgas.

''Šogad akcijas laikā pievērsām uzmanību autovadītāju vērtējumam par kopējo braukšanas kultūru uz ceļiem, kā arī pārbaudījām autovadītāju zināšanas drošas braukšanas jautājumos. Aptaujas rezultāti liek secināt, ka situācija savstarpējās pieklājības un laipnības ziņā ir uzlabojusies, tomēr joprojām līdz pat 80% no aptaujātajiem atzīst, ka ar agresīviem autovadītājiem sastopas regulāri jeb vairākas reizes dienā. Pārsvarā šāds vērtējums tiek dots par Rīgas auto satiksmes dalībniekiem, norādot arī, ka tieši satiksmes organizācija un daudzie sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanas stilu,'' stāsta Drošas Braukšanas Skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mācīs sievietēm braukt ar auto

,18.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sievietes autobraucējas izraisa trīsarpus reizes mazāk ceļu satiksmes negadījumus nekā vīrieši, turklāt daiļā dzimuma pārstāves ir apdomīgas un ļoti reti tiek apturētas braucot alkohola reibumā, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati.

"Tas, ka sievietes Latvijā brauc sliktāk nekā vīrieši ir mīts. Viņas brauc daudz apdomīgāk, bet bieži jūtās nedroši riskantās situācijās. CSDD statistika liecina, ja noticis ceļu satiksmes negadījums, sieviete pie stūres ir bijusi tikai vienā no četriem gadījumiem. Avārijas situācijas rodas, kad sievietes nav pārliecinātas par savu darbību uz ceļa, tādēļ pirms 8.marta Drošas braukšanas skola (DBS) pievērsīs īpašu uzmanību sievietēm," informēja DBS apmācības direktors Artūrs Priednieks.

Latvijā ir 741 664 aktīvi autobraucēji, bet tikai 36,7% no tiem ir sievietes. Taču autovadītāju sieviešu īpatsvars palielinās. 2008. gada pirmajā mēnesī autovadītāja apliecību ieguvušas 1 712 sievietes, kas ir par 8,6 % vairāk nekā vīrieši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki grozījumi Noteikumos par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām, ko drīzumā vētīs valdībā, ir raisījuši Braukšanas instruktoru biedrības, Latvijas Autoskolu apvienības (LAA), 29 autoskolu un dažu privātpersonu iebildumus. Tie daļēji arī uzklausīti, otrdien vēsta laikraksts Diena.

Paredzēts, ka turpmāk visām autoskolām būs pašām jāievieš vai jāīrē mācību braukšanas laukumi, kuros organizēt regulāras nodarbības. Satiksmes ministrija skaidro, ka pašlaik nevar izkontrolēt, vai instruktors līdzekļu taupīšanas vārdā nav mānījies ar nodarbībām laukumos. Vairākas autoskolas protestējušas par sākotnēji prasīto mācību laukumu izmēru, kas ņemts vērā, jo prasītā minimālā platība – 1000 kvadrātmetru – mainīta no obligātas par ieteicamu. Tāpat ļoti būtisks jaunums ir plāns papildināt autovadītāju apmācību ar bīstamu situāciju prognozēšanu, braukšanu pa slideniem ceļiem un diennakts tumšajā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar autoskolas Credo Autoprieks direktoru Maksimu Rapoportu

Lelde Petrāne,14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maksims Rapoports, autoskolas Credo Autoprieks direktors. Autoskola Credo Autoprieks tika izveidota, apvienojoties divām autoskolām – Credo un Autoprieks. «Mūsu klienti veido gandrīz 30% no Rīgā esošo autoskolu klientu skaita, un 15% no visiem autoskolu klientiem Latvijas teritorijā. Katru mēnesi mūsu autoskola pulcē vairāk nekā 40 mācību grupas un nodarbina vairāk nekā 70 autovadīšanas instruktoru,» stāsta M. Rapoports.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Es vienmēr esmu vēlējies strādāt jomā, kas saistīta ar izglītību un cilvēkiem. Kad man bija tikai 18 gadi, uzsāku savu biznesu - tā bija maza autoskola, kas atradās Teikas rajonā un tajā bija tikai viena klase. No paša sākuma izvirzīju sev mērķi – panākt, lai Credo būtu labākā un lielākā mācību iestāde šajā nozarē. Pēc 10 gadu darba, autoskola Credo atradās starp nozares līderiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir klāt pavasaris, un Rīgas vācu skola, kā ierasts šajā laikā, rīko atvērto durvju dienas – 23. martā no pulksten 14 līdz 19 un 24. martā no pulksten 11 līdz 14. Gaidām vecākus un pirmsskolas vecuma bērnus (no piecu gadu vecuma), kas šoruden vēlas sākt mācību gaitas. Rīgas vācu skola (Deutsche Schule Riga) ir starptautiskā privātskola, kas Latvijā veiksmīgi darbojas jau vairākus gadus, tā atrodas Rīgas centrā, Dzirnavu ielā 16.

Nākamajam – 2018./19. – mācību gadam Rīgas vācu skola 1. un 2. klasē uzņem jebkuras tautības bērnus vecumā no pieciem līdz astoņiem gadiem (kas dzimuši 2009.–2013. g.). Piecgadīgajiem Rīgas vācu skola iesaka apmeklēt skolas bērnudārzu (pirmsskolu).

Deutsche Schule Riga izglītojamie pabeigs skolu ar starptautiski atzītu Abitur (Vācijas vidusskolas diploms) un/vai International Baccalaureate (IB) diplomu.

Rīgas vācu skola ir pirmā un joprojām vienīgā skola Latvijā, kura sekmīgi darbojas saskaņā ar Vācijas valsts izglītības programmas standartiem. Būtiski, ka tā ir licenzēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir starptautiska – tajā mācās gan Latvijas skolēni, gan citu valstu bērni, kuru vecāki uzturas Latvijā. Pašlaik skolā izglītojas bērni no 20 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu "Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējums" ar priekšlikumiem īstenot papildus pasākumus, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi - samazināt ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027.gadā par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu.

Papildu steidzami veicamie un ilgtermiņa pasākumi izstrādāti, balstoties uz pētījumu datiem un diskusijām ar nozares ekspertiem. Tāpat uz Saeimas otro lasījumu ir sagatavoti satiksmes ministra priekšlikumi Ceļu satiksmes likuma grozījumiem.

Ar Eiropas Komisijas piešķirto tehniskā atbalsta instrumenta finansējumu pēc Satiksmes ministrijas pasūtījuma SIA "Ernst & Young Baltics" ir veicis pētījumu "Ceļu satiksmes drošības uzlabošana mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem Latvijā", kurā ietverti priekšlikumi papildu pasākumiem, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi. Pētījumā analizēta situācija Latvijā, aplūkota citu valstu pieredze, izvērtējot drošas satiksmes pamata elementus: ceļus, ātrumu, transportlīdzekļus, satiksmes dalībniekus un aprūpi pēc negadījumiem. Pētījuma autori ir identificējuši virkni pasākumu, kuru ieviešana veicinātu situācijas uzlabošanu, kas ir iekļauti informatīvajā ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta komplekss 333 no ģimenes biznesa izaudzis līdz uzņēmumam, kas piesaistījis arī starptautiskas nozīmes partnerus

Vladislavam Šlēgelmilham 2002. gadā radās utopiska ideja – izveidot kartinga trasi, kas tajā laikā Latvijā vēl nebija pieejama. Tā sākās sporta kompleksa 333 attīstība. Vēlāk 2007. gadā tika uzbūvēts drošas braukšanas poligons, 2010. gadā atklāts veikparks, 2015. gadā kafejnīca un vēl viena kartinga trase, bet 2017. gadā tika uzbūvēts angārs, biroja ēka un tehniskā zona.

Šajā gadā sporta komplekss papildināts ar jauniem pakalpojumiem – ūdens atrakciju parku, izveidotas jaunas kafejnīcas telpas, infrastruktūra pielāgota lielākam apmeklētāju skaitam, kā arī labiekārtotas piecas kempingu mājiņas. «Visas lietas šeit notiek dabiski – ja ir pieprasījums, tad ir arī piedāvājums. Komunicējam ar mūsu klientiem, mums ļoti interesē arī viņu domas – tā saucamais feedback, ko varētu labāk. Vienmēr uzklausām arī veselīgu kritiku, kā mēs varam attīstīties. Parādījās vēlme pēc nakšņošanas vietām, kafejnīcas, tad arī pludmales zona attīstījās diezgan dabiski,» stāsta V. Šlēgelmilha meita Sibilla Šlēgelmilha.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 14.augusta, uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.-28,6. km) sāks darboties pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms, informē Latvijas Valsts ceļi.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sekmīgi darbojas Rīgas vācu skola, un šobrīd, tuvojoties pavasarim, skola gatavojas jaunajam mācību gadam, uzņemot skolā 5-9 gadus vecus bērnus, un komplektējot skolēnus 1., 2., kā arī 3. klasei, kas mācības varēs uzsākt 2017. gada 1. septembrī.

Rīgas vācu skola ir pirmā un līdz šim vienīgā skola Latvijā, kurā mācības notiek pēc Vācijas izglītības programmas, un tā ir akreditēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir paredzēta gan Latvijas skolēniem, gan arī bērniem no citām valstīm, kuru vecāki uzturas Latvijā. Šobrīd skolā, pirmsskolas izglītošanās līmenī, darbojas bērni no 15 pasaules valstīm.

Izglītības sistēmas galvenās atšķirības, ko piedāvā Rīgas vācu skola, ir saistītas ar izglītošanās procesu un tā kvalitāti – mācību metodes ir virzītas ne tikai uz zināšanu ieguvi un uzkrāšanu, bet arī uz individuālu domāšanas procesa attīstīšanu plašākā kontekstā. Skolēnu skaits klasē tiek stingri noteikts, un tas ir ne vairāk 15.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No skolotāja par uzņēmēju - izveido Laboratorium Zinātnes skolu

Natālija Poriete,05.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Ķīmijas fakultātes beigšanas Mārtiņš Gulbis kļuva par skolotāju, taču pēc tam nolēma īstenot savu sapni.

Viņš grib panākt, lai bērni izvēlas profesijas dabaszinātņu jomā. Tāpēc Mārtiņš Gulbis kļuva par uzņēmēju, izveidojot tālākizglītības skolu Laboratorium Zinātnes skola.

Fragments no intervijas

Kā jūs nonācāt pie idejas veidot savu skolu?

24 gados nonācu dzīves krustcelēs, man bija jāizlemj, ko turpmāk darīt. Pēc Ķīmijas fakultātes pabeigšanas kādu laiku strādāju par asistentu Latvijas Valsts koksnes ķīmijas institūtā, taču nejutu sava darba jēgu. Tāpat kādu laiku strādāju mēbeļu ražotnē par apdares materiālu tehnologu, taču rutīna šajā darbā man šķita pārāk liela.

Kādēļ aizrāva tieši ķīmija?

Par ķīmiju sāku interesēties jau skolā, 10 gadu vecumā. Reiz skolā demonstrēja šovu ar ķīmijas eksperimentiem. Tas ilga vien 15 minūtes, bet šis brīdis mainīja manu dzīvi. Mamma, kurai es nemitīgi stāstīju, cik ķīmija ir interesanta, uzdāvināja man Jaunā ķīmiķa komplektu, bet vidusskolā es iestājos klasē ar padziļinātu ķīmijas un bioloģijas virzienu. Nākamais loģiskais solis bija RTU Ķīmijas fakultāte, bet uzreiz pēc universitātes nevēlējos strādāt skolā – skolotāja profesija man tajā brīdī nešķita pietiekami prestiža, un īsti nesapratu, kur man doties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu policija pieklājīgas braukšanas dienas ietvaros, rīt, 3. decembrī, organizē reidu, kura laikā pastiprināti sekos ceļu satiksmes dalībnieku pieklājībai uz ceļa.

Īpaša uzmanība tiks pievērsta vietām Rīgas ielās, kur vadītāju neuzmanības un pieklājīgas braukšanas trūkums rada problēmas citiem vadītājiem un satiksmes drošībai kopumā, Db.lv informēja policijā.

Dienas laikā saspringtākajos Rīgas krustojumos dežūrēs Ceļu policijas ekipāžas, kas sekos vadītāju pieklājībai un aicinās vadītājus ievērot pieklājīgas braukšanas principus, kā arī dāvinās vadītājiem pasaku grāmatas „Ir labi būt labam”.

Pieklājīgas braukšanas diena tiek organizēta Pieklājīgas braukšanas nedēļas ietvaros, un tās laikā autovadītāji tiek aicināti būt īpaši pieklājīgi un kulturāli, ievērot ceļu satiksmes noteikumus un kulturālas braukšanas principus: laicīgi rādīt pagriezienus, nepalikt krustojumos pie aizliedzošā signāla un iekļauties vienotā plūsmā, ievērot rāvējslēdzēja principu, nerādīt nepieklājīgus žestus un nelamāties pie auto stūres u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī brīža valsts ekonomiskajā situācijā ikviens ir spiests domāt par savu tēriņu sabalansēšanu un līdzekļu efektīvu izlietojumu. Ko mēs varam darīt, lai samazinātu savus tēriņus degvielai ?

Šoreiz piedāvājam Drošas Braukšanas Skolas (DBS) ekonomiskas braukšanas izstrādātos pamatprincipus.

Distances ievērošana

Ja autovadītājs ietur distanci no priekšā braucošās mašīnas, tas dod laiku paspēt izvērtēt situāciju un paredzēt notikumu attīstību – sekojot līdzi savam braukšanas stilam, var ne tikai ietaupīt degvielu un izvairīties no stresa, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

Atbilstoša pārnesumu izvēle un motora apgriezieni

Svarīga nozīme degvielas ekonomijā ir pareizai pārnesumu un motora apgriezienu izvēlei. Vismazākais degvielas patēriņš ir sasniedzams, izvēloties augstāko iespējamo pārnesumu pie minimāliem, bet stabiliem apgriezieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Septiņos mēnešos septiņām autoskolām atņemtas mācību kartes; vienā gadījumā iesaistīta policija

Lelde Petrāne,05.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD seko līdzi autoskolu darbam, lai novērstu un nepieļautu nekvalitatīvu un nelikumīgu topošo autovadītāju sagatavošanu. 2014.gada pirmajos septiņos mēnešos notikušas piecas Transportlīdzekļu vadītāju apmācības komisijas sēdes. Tajās izskatīti jautājumi par konstatētiem pārkāpumiem saistībā ar mācību procesa organizēšanu un nodarbību norisi autoskolās gan Rīgā, gan reģionos.

Tipiskākie autoskolu pārkāpumi saistīti ar neatbilstību starp reālo apmācības procesu un dokumentos uzrādīto, kā arī ar mācību nodarbību apmeklējuma uzskaiti, bet vienā gadījumā – iesaistīta policija.

Paši skandalozākie pārkāpumi saistīti ar kādu autoskolu Kurzemē. Proti, šā gada pavasarī Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde (ENAP) sadarbībā ar CSDD atklājusi un novērsusi gadījumus, kad par samaksu, bez apmācības programmas apguves autoskolā, tiek izsniegti komerciālo pārvadājumu autovadītāju profesionālās kvalifikācijas sertifikāti. Šis gadījums tika skatīts arī Komisijas sēdē, kā rezultātā šai autoskolai atņemtas piecas mācību kartes, skolas vadītājai atņemta pasniedzējas kvalifikācija, vienam pasniedzējam izteikts brīdinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neizdodas Liepājā panākt mācību auto ierobežojumus

Vēsma Lēvalde,03.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izskatījusi iedzīvotāju aptaujas rezultātus un uzklausījusi pasažieru pārvadātāju uzņēmumu un autoskolu pārstāvju viedokļus, Liepājas domes transporta infrastruktūras komisija 26. maija sēdē vienbalsīgi nolēmusi neierobežot mācību automašīnu kustību Liepājas ielās.

Tomēr komisija autoskolu instruktoriem ir ieteikusi jaunos autovadītājus sākotnēji apmācīt tam speciāli izveidotos laukumos un ielās ar mazāku transporta intensitāti. Bez tam – sastrēguma stundās izvairīties veikt kreiso pagriezienu, jo šis manevrs traucē pārējo transporta līdzekļu kustību.

Liepājas domes mājas lapā www.liepaja.lv iedzīvotāji varēja paust savu viedokli par to, vai pilsētā nepieciešams ierobežot mācību automašīnu kustību. Lielāka daļa respondentu uzskatīja, ka nekādi ierobežojumi nav nepieciešam, lai gan daļa respondentu norādīja uz mācību auto radītajām bīstamajām situācijām sastrēgumstundās un uz maģistrālajām ielām. Aptauja notika no 14 aprīļa līdz 19. maijam. Šāda aptauja notika pēc 3. martā notikušās komisijas sēdes, kurā raisījās diskusija par nepieciešamību Liepājā piemērot šā gada februārī izdarītos grozījumus „Ceļu satiksmes noteikumos”, kas paredz, ka „Pašvaldības savā administratīvajā teritorijā ir tiesīgas noteikt ceļus, pa kuriem no plkst. 7.00 līdz 10.00 un no plkst. 16.00 līdz 20.00 aizliegti mācību braucieni” (215. punkts).

Komentāri

Pievienot komentāru