Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.
Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maksims Rapoports, autoskolas Credo Autoprieks direktors. Autoskola Credo Autoprieks tika izveidota, apvienojoties divām autoskolām – Credo un Autoprieks. «Mūsu klienti veido gandrīz 30% no Rīgā esošo autoskolu klientu skaita, un 15% no visiem autoskolu klientiem Latvijas teritorijā. Katru mēnesi mūsu autoskola pulcē vairāk nekā 40 mācību grupas un nodarbina vairāk nekā 70 autovadīšanas instruktoru,» stāsta M. Rapoports.
- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?
Es vienmēr esmu vēlējies strādāt jomā, kas saistīta ar izglītību un cilvēkiem. Kad man bija tikai 18 gadi, uzsāku savu biznesu - tā bija maza autoskola, kas atradās Teikas rajonā un tajā bija tikai viena klase. No paša sākuma izvirzīju sev mērķi – panākt, lai Credo būtu labākā un lielākā mācību iestāde šajā nozarē. Pēc 10 gadu darba, autoskola Credo atradās starp nozares līderiem Latvijā.
Arī šodien šī nozare mani aizrauj – spēcīga konkurence, jauni izaicinājumi katru dienu, daudz interesantu un motivējošu projektu. Savukārt, vadot vadošo uzņēmumu tirgū - Credo Autoprieks - man ir iespēja veikt pozitīvas izmaiņas nozarē kopumā un baudīt savu darbu, strādājot ar radošiem, profesionāliem kolēģiem, kuri ir attīstījušies kopā ar uzņēmumu jau no pirmsākumiem.
- Kas Jūs iepriecina, un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?
Esmu ļoti priecīgs redzēt, ka nozare attīstās un situācija uzlabojas ar katru gadu. Prieks, ka Latvijas CSDD klientu apkalpošanas līmenis ir ļoti augsts. Šeit jāuzsver operativitāte, ātrums un komforts, ko nodrošina CSDD. Nodrošinātais klientu serviss ir pārāks gan par mūsu kaimiņvalstu, gan vairāku vecās Eiropas valstu klientu apkalpošanas servisiem. Prieks redzēt, ka tiek darīts viss nepieciešamais, lai apmācību process un nozare kopumā būtu attīstīta un klientiem draudzīga.
Apbēdina, ka joprojām nozarē atrodami tādi pārstāvji, kuri negrib strādāt kvalitatīvi, caurspīdīgi un godīgi, bet vairāk koncentrējas uz vienreizējas peļņas gūšanu. Nevaru nepieminēt, ka ar katru dienu ir grūtāk un grūtāk atrast profesionālus un kvalificētus speciālistus.
- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?
Man ir prieks, ka mums ir izdevies apvienoties, saglabājot abu uzņēmumu labākās puses, nezaudējot iekšējo darba kultūru un tradīcijas. Mani iepriecina, ka šodien mums ir stipra, profesionāla komanda un mēs varam piedāvāt mūsu klientiem visplašāko izvēli tirgū - gan apmācību laika un vietas ziņā, gan automašīnu un instruktoru ziņā. Gadu laikā mēs esam paveikuši daudz un viennozīmīgi turpināsim attīstīties un pilnveidot mūsu pakalpojumus.
- Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?
Saistībā ar uzņēmumu šā brīža lielākā aktualitāte ir nesenā apvienošanās, kā arī veiksmīga likuma grozījumu komunikācija ar sabiedrību un klientiem ( jaunie MK noteikumi, kas regulē autovadītāju apmācību). Šobrīd rūpīgi strādājam pie tā, lai izskaidrotu, kāpēc izmaiņas likumā būtu vērtējamas pozitīvi visām iesaistītajām pusēm – uzsverot, ka primārais likuma grozījuma mērķis ir daudzpusīgāku apmācību nodrošināšana topošajiem autovadītājiem un tirgus sakārtošana. Domāju, ka kvalitatīva informācijas komunikācija šajā jautājumā ir ļoti būtiska.
- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?
Jā, Credo Autoprieks ir atrodams populārākajos sociālajos tīklos – draugiem.lv, Facebook, Instagram un Twitter. Šādā veidā mēs cenšamies nodrošināt operatīvu saziņu ar mūsu sekotājiem. Regulāri publicējam ziņas gan par jaunumiem uzņēmumā, gan sniedzam noderīgus padomus un, lai atsvaidzinātu ikdienu, publicējam interesantus faktus par un ap nozari. Mēs gribam nodrošināt regulāru un atvērtu komunikāciju. Turklāt sociālie tīkli mūsdienās ir lielisks veids, kā ne tikai pastāstīt par jaunumiem savā uzņēmumā un nozarē, bet arī izglītot sabiedrību par mums aktuālajām tēmām.
- Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību?
Es domāju, ka mana labākā īpašība ir mērķtiecība. Es vienmēr meklēju veidus, kā sasniegt izvirzīto mērķi, nevis iemeslus, kāpēc to sasniegt nebūtu iespējams. Sliktākā īpašība - es nevaru strādāt ar cilvēkiem, kuri nepilda savus solījumus.
- Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?
Es ļoti vēlētos, lai mums, kā lielākajam nozares pārstāvim, izdotos uzlabot apmācību procesu kopumā. Vēlos, lai kvalitatīvākas būtu gan teorētiskās apmācības, gan braukšanas nodarbības.
Pateicoties profesionāliem pasniedzējiem, inovatīvām metodēm un jaunām, kvalitatīvām iekārtām, to sasniegt būtu iespējams. Mērķis ir panākt, lai mūsu audzēkņu prasmju līmenis ir maksimāli augsts un profesionāls. Ja ar mūsu darba palīdzību ir iespējams novērst kaut vienu satiksmes negadījumu, tas ir lielākais iespējamais sasniegums.
- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?
Mūsu darbs ir cieši saistīts ar cilvēkiem un tādas īpašības kā cieņa pret citiem, atbildības sajūta un entuziasms ir ļoti svarīgas. Manuprāt, darbiniekiem jāspēj izprast katra klienta vēlmes un jābūt spējīgiem piedāvāt risinājumu. Mēs ļoti augstu vērtējam iniciatīvas izrādīšanu un vēlmi labu padarīt par vēl labāku.
- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?
Kā jau es minēju, mēs izaugām no maza uzņēmuma, ko aizsākām attīstīt jau sen. Tagad man ir vairāk nekā 20 gadu pieredze gan šajā nozarē, gan menedžmentā. Pateicoties šai pieredzes bagāžai, es kļuvu par Credo Autopieks direktoru un valdes locekli.
- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?
Uzņēmuma nosaukums ir izveidojies no divu atsevišķu autoskolu nosaukumu apvienojuma Credo un Autoprieks, bet mūsu logotips - A burta veidā - tika izveidots šogad un simbolizē gan Auto, gan Apmācības, gan vēlmi būt labākajiem un pirmajiem, gan norāda uz uzņēmuma nozari, kas ir saistīta ar autoceļiem.
- Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?
Negodīgums, savu solījumu nepildīšana.
- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.
Mūsu klientu viedoklis par sadarbību ar autoskolu vienmēr ir galvenais. Lielākā daļa mūsu klientu ir cilvēki, kuri sekojuši mūsu bijušo audzēkņu ieteikumam.
- Vai jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?
Īpašas metodes nav. Nekad nevajag baidīties no darba apjoma, ir vienkārši jāsāk darīt.
- Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?
Patīkami pārsteidza šā gada siltā vasara.
- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?
Manas ģimenes lokā. Kur - nav tik svarīgi!
- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?
Ē.M .Remarks Triumfa arka.
- Kas Jūs iedvesmo un motivē?
Mani bērni ir lielākais dzinējspēks. Kā arī sasniegumi – tie dod papildu spēku cīnīties tālāk un turpināt attīstību.
- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?
Ja kādreiz laimēšu tādu summu, tad noteikti par to pastāstīšu. Bet šobrīd plāna nav, man patīk domāt par to, kas man ir un kā iegūt to, kā man vēl nav.
- Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?
Uz darbu ir jānāk ar smaidu - tad noteikti viss izdosies! Pievēršu uzmanību tam, lai darbā valdītu patīkama un motivējoša atmosfēra, kas sekmē atklātu dialogu. Tad arī darbinieku atdeve un iesaiste pieaug.
- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.
Varu pastāstīt reālas dzīves atgadījumu, ko daudzi instruktori stāsta viens otram: kāda studente ļoti ilgi it kā nevarēja apgūt auto braukšanas prasmes – viņa, mācoties braukt, pavadīja vairāk nekā 200 stundas un tik un tā nevēlējās likt eksāmenu. Kā vēlāk izrādījās, tam bija vienkāršs izskaidrojums – meitene bija iemīlējusies instruktorā. Pēc neilga laika viņi apprecējās.
- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.
Nekad neapstājieties!
- Lūdzu, iesakiet kādu kultūras pasākumu, uz kuru būtu vērts doties arī citiem.
Mums Latvijā ir ļoti labi teātri, gan Latviešu Drāmas teātris, gan Krievu Drāmas teātris - varu ieteikt gandrīz jebkuru izrādi! Noteikti ieteiktu lasītājiem biežāk apmeklēt teātri.
Informācija par rubriku: Jautājumi visiem šīs rubrikas dalībniekiem ir vienādi. Atbildes dalībnieki sniedz rakstiski.
#2/5
Teniss ir mana sirdslieta. Viens no baudāmākajiem tenisa turnīriem ir Roland Garros.