Vairāki grozījumi Noteikumos par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām, ko drīzumā vētīs valdībā, ir raisījuši Braukšanas instruktoru biedrības, Latvijas Autoskolu apvienības (LAA), 29 autoskolu un dažu privātpersonu iebildumus. Tie daļēji arī uzklausīti, otrdien vēsta laikraksts Diena.
Paredzēts, ka turpmāk visām autoskolām būs pašām jāievieš vai jāīrē mācību braukšanas laukumi, kuros organizēt regulāras nodarbības. Satiksmes ministrija skaidro, ka pašlaik nevar izkontrolēt, vai instruktors līdzekļu taupīšanas vārdā nav mānījies ar nodarbībām laukumos. Vairākas autoskolas protestējušas par sākotnēji prasīto mācību laukumu izmēru, kas ņemts vērā, jo prasītā minimālā platība – 1000 kvadrātmetru – mainīta no obligātas par ieteicamu. Tāpat ļoti būtisks jaunums ir plāns papildināt autovadītāju apmācību ar bīstamu situāciju prognozēšanu, braukšanu pa slideniem ceļiem un diennakts tumšajā laikā.
Līdz ar šiem papildu uzdevumiem arī pieaugs minimālo braukšanas nodarbību skaits, piemēram, B kategorijas tiesību tīkotājiem no 14 līdz 20. Autoskolas Vanags direktors Dainis Uzuliņš Dienai gan ekstrēmās braukšanas nodarbību obligātu ieviešanu neatbalsta, par piemērotāku minot Igaunijas praksi to noteikt kā rekomendējošu. CSDD Kvalifikācijas daļas vadītājs Juris Teteris ar preses sekretāres Agneses Korbes starpniecību Dienai atzīst, ka papildu apmācības laukumos, tostarp braukšana slidenos un sliktas redzamības apstākļos, būs autoskolu uzdevums. Savukārt CSDD organizēs pagājušajā ziemā sāktās drošas braukšanas bezmaksas konsultācijas Biķernieku trasē, ko līdzīgu paredzot arī lielākajās reģionālajās CSDD nodaļās.
Autoskolas uztrauc iecere par braukšanas nodarbību apmaksāšanu nevis tieši instruktoram, bet gan caur autoskolu. LAA vadītājs Māris Akmens Dienai klāsta, ka šī ideja mērķi – apkarot ēnu ekonomiku – nesasniegšot, taču pat par trešdaļu pieaugs braukšanas nodarbību maksa, jo, to novirzot caur autoskolām, būs jāmaksā PVN, tāpat jāmaksā alga par mācību maksas administrēšanu. Cenu pieaugumu sevišķi izjutīs kursanti lauku rajonos, kur bieži jāsaskaras ar klientu nespēju apmaksāt visas nodarbības pēc kārtas, skaidro M. Akmens.
Plašāk lasiet rakstā Reformēs mācību braukšanu otrdienas, 20.oktobra laikrakstā Diena (7.lpp)!