Lai veicinātu pozitīvo patriotismu, izveido krekliņus ar uzrakstu Rīga.
«Ceļojot apkārt, redzam, ka cilvēkiem ir ieaudzināta mīlestība pret pilsētu, vietu, kur viņi dzīvo, un tas ir dabiski, nevis kā piespiedu lieta. Nonācām pie secinājuma, ka mūsu pilsētai, Rīgai, īsti nav tēla, patriotiska simbola, ko cilvēki varētu nest. Tas, ko mēs varam darīt, ir izveidot nelielu zīmolu, šādā viedā veicināt mīlestību pret pilsētu, pozitīvo patriotismu,» stāsta Aigars Mamis, viens no dizaina studijas SIA Asketic komandas un projekta Miesai dalībniekiem. Zem zīmola Miesai slēpjas krekliņi ar uzrakstu Rīga. Projekts radīts ar vīziju, ka cilvēki kādu dienu šos kreklus nēsās nevis kā konkrētu zīmolu, bet daļu no pilsētas. Varētu domāt, ka cilvēkiem tas ne pārāk patiks, bet Aigars novērojis, ka ļaudis to uztver pozitīvi – tādu kā «savējo» komūnu.
Lai gan liekas, kas gan varētu būt tik sarežģīts šādu krekliņu izgatavošanā, izrādās, tik vienkārši nemaz nav. «Brīžiem likās, ka vieglāk ir aizlidot līdz Mēnesim, nekā vienu baltu kreklu apdrukāt ar melniem burtiem,» saka Krišjānis Jukumsons-Jukumnieks, SIA Asketic līdzīpašnieks.
Pamatā šis krekls domāts vietējiem, nevis kā suvenīrs tūristiem. «Protams, ja kāds atbrauc un iemīl mūsu pilsētu, drīkst tādu dabūt, bet pamatā mums pašiem, cilvēkiem, kas mīl pilsētu – nav svarīga ne ādas krāsa, ne valoda,» viņš saka.
Krekli ir nopērkami tādās vietās, kuru filozofija atbilst viņu pašu uzskatiem – LukaBuka, Inre, Illy, Pērle, Pienene, Taste Latvia u.c. Viņi izvēlas vietas, kur tirgot kreklus, tāpēc ir gadījies, ka, lai gan tirdzniecības apjomi bijuši labi, tie tur vairs nav nopērkami. «Tas nav tā, ka esam iedomīgi, bet gribam, lai mums patiktu tie veikali. Lai ir prieks katru reizi aizvedot preci. Tās ir vietas, kas ir vērtības Rīgā pašas par sevi,» saka Miķelis Baštiks, SIA Asketic līdzīpašnieks.
Veikalos kreklus visbiežāk pērk vietējie, bet viņu internetveikalā miesai.com – tie, kas aizbraukuši studēt vai strādāt ārzemēs. Viņi izveidojuši interneta vietni rigashirts.com, kur cilvēki var ievietot bildes, kur viņi redzami Rīgas krekliņos, norādot savu vārdu un vietu. Tur redzami ne vien jaunieši, bet arī mazi bērni un opīši. «Cilvēkiem patīk ideja, viņi neredz to tikai kā produktu, bet kā ko vairāk – kā kustību, asociāciju ar vienotu izpratni par vērtībām,» saka K. Jukumsons-Jukumnieks.