Jaunākais izdevums

30. Dakāras rallijs, kuram bija jānotiek no 5. līdz 20.janvārim, ir atcelts, ziņo BBC.

Šī ir pirmā reize kopš 1979.gada, kad Dakāras rallijs tiek atcelts.

Atcelšanas iemesls ir drošības apsvērumi. 24.decembrī Mauritānijā tika nogalināti četri franču tūristi. Pēc tam Francijas valdība izplatīja ieteikumu Francijas iedzīvotājiem nedoties uz šo valsti.

Astoņiem no 15 rallija posmiem bija jānotiek caur Mauritāniju, tādēļ pasākuma organizatori - Amaury Sport Organisation - paziņoja, ka rallijs tiek atcelts, jo pastāv reāli draudi no teroristu grupām. Organizatori akcentē, ka viņu galvenais pienākums ir garantēt drošību, tādēļ šajā sakarā nedrīkst būt nekādi kompromisi. "Dakāra ir simbols un neviens nevar iznīcināt simbolus. 2008.gada sacensību atcelšana neapdraud Dakāras nākotni," teikts organizatoru paziņojumā.

Sportists David Fretigné izteicis savu sašutumu par lēmumu ralliju atcelt. Viņš akcentējis, ka sportisti bija rallijam gatavojušies un trennējušies.

Db.lv jau vēstīja, ka rallijreidu komandai Rīga (RRT) un Vintera motokomandai Rīga šīs sacensības būtu bijusi jubileja - šī būtu piektā reize, kad komandas piedalās Dakāras rallijā. No Latvijas rallijā plānoja piedalīties: motobraucēji Jānis un Einārs Vinteri, automašīnu ekipāžas: Māris Saukāns/Didzis Zariņš, Jānis Āzis/Ainārs Princis, Andris un Krists Feldmaņi, Jānis Naglis/Agris Pētersons un Aldis Vilcāns/Artūrs Masteiko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

,06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dakāras rallija organizatori paziņojuši, ka Dakāras rallija vietā šogad tiks organizēts rallijs, kas notiks Austrumeiropā.

Jaunais rallijs, kam dots nosaukums Central Europe Rally, būs pirmais Dakar Series ietvaros organizētais rallijs, notiks Ungārijā un Rumānijā no 20. līdz 26. aprīlim.

Organizatoru paziņojumā teikts, ka visas lielākās komandas jau ir izteikušas atbalstu šādam risinājumam.

Organizatori izteikuši cerību, ka šis rallijs dos iespēju visiem sportistiem attaisnot sponsoru cerības tikt atrādītiem medijos.

Dakar Series rallijus bija plānots uzsākt 2009. gadā, tomēr saistībā ar šā gada notikumiem, pēc kuriem tika atcelts Dakāras rallijs, pieņemts lēmums sākt organizēt šādus pasākumus jau šogad. Plašāka informācija par 2009. gada Dakāras ralliju sekošot nākamo nedēļu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 2008. gada Dakāras rallija atcelšanas radās jautājums, vai rallijs nākamgad būs? Atbilde ir nē. 2007. gada rallijs Lisabona-Dakāra bija pēdējais.

ASO (Amaury Sport Organisation), kas ir Dakāras rallija organizētājs, esot parakstījis vienošanos ar Argentīnas kompāniju, kura apņēmusies rīkot ralliju. Tādējādi ASO distancējas no teroristu draudiem, kuri bija viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tika atcelts 2008. gada Dakāras rallijs.

Tradicionālais rallija starts - 1. janvāris, šobrīd arī ir zem jautājuma zīmes, jo šajos datumos Argentīnā notiek pasaules kausa posms The Pampas Rally.

ASO izpētīja vairākas iespējamās vietas, kur varētu organizēt nākamā gada sacensības, piemēram, Dubaija, Parīze-Pekina, kā arī Austrālija. Autosport.com raksta, ka Dubaijas variants tika noraidīts, jo tad rallijs būtu par īsu, bet Mitsubishi komandas ieteiktais posms Parīze-Pekina tika noraidīts aukstuma, kāds varētu būt janvāra mēnesī, dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kurzeme 2009 – trīs čempionātu posmi vienlaikus

,30.07.2009

Paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. (Foto: J. Asaris)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši mēnesis atlicis līdz augusta pēdējās dienās, 29. un 30.datumā, Liepājā un Liepājas apkaimē gatavotajam Latvijas rallija čempionāta posmam – rallijam Kurzeme 2009, kas pulcēs prāvu skaitu rallistu gan no Latvijas, gan no tuvākām un tālākām kaimiņvalstīm.

Vēl jo vērienīgāks šis pasākums būs tādēļ, ka paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. Citiem vārdiem – bez jau ierastajām čempionu cīņām N4 klasē redzēsim rallija vidē pazīstamos rallijreida apvidniekus, un ne mazāk spraigas cīņas gaidāmas rallijsprinta dalībnieku starpā.

Atšķirībā no rallijreida braucējiem rallijsprinta sacensību dalībniekiem šāda seriālu apvienošana būs jaunums. Lai gan rallijsprints un rallijs pēc būtības ir līdzīgas disciplīnas, zināmas atšķirības tomēr pastāv. Pirmām kārtām jau tie ir automobiļi, jo bez speciāli rallijam pielāgotajām mašīnām rallijsprintā ir dalībnieki, kuri brauc "road" klasē ar standarta jeb ielas automobiļiem. Šajā ieskaites grupā par uzvarētāju kļūst nevis ātrākais, bet precīzākais – tas, kurš pratis vislabāk ievērot regularitātes principus, distancē spējis visprecīzāk noturēt vidējo optimālo ātrumu un finišu sasniedzis ar iespējami mazāko nobīdi no laika normas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas rallija čempionāts startē Lietuvā

Aldis Zelmenis,27.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. janvārī Lietuvā, Utenas apkārtnē startēs Latvijas rallija čempionāts. Pirmajā posmā – Halls Winter Rally 2011 – startēs 25 Latvijas ekipāžas, savukārt Latvijas čempionāta ieskaitē dalībnieku būs vairāk, jo mūsu seriālā plāno piedalīties arī vairākas ārvalstu ekipāžas.

Līdzšinējie valsts favorīti – kaujas gatavībā

N4 klasē, kurā tradicionāli norisinās principiālākās Latvijas čempionāta cīņas, turpināsies līdzšinējo grandu kaujas. Uz starta stāsies gan pērnie čempioni Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda), gan sekotāji Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (ARX Baltica Rally Team), gan Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (R-evolution Racing), gan Māris Neikšāns un debitējošais stūrmanis Ringolds Bērziņš (LMT Rallija komanda). Kā ierasts pēdējās sezonās, nopietni spēlētāji būs Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse. Savukārt sezonas intriga būs pērnā gada A Plus grupas Latvijas čempionu Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto Rallija komanda) ienākšana N4 klasē. Ievērojami atjaunots arī N4 klases autoparks – visi, izņemot Māri Neikšānu, jau Lietuvā uz starta stāsies ar Mitsubishi Lancer Evo X automašīnām.A Plus grupā vadošā Latvijas ekipāža būs Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, taču ļoti iespējams, ka turpināsies latviešu cīņa par čempionāta medaļām ar kādu no kaimiņvalstu ekipāžām. Iepriekšējās sezonās Svilis sīvi spēkojās gan trasē, gan kopvērtējuma tabulā ar lietuvieti Roku Lipeiķi. Mainīta čempionāta individuālo vērtējumu punktu skaitīšanas sistēma. Šogad par uzvaru dalībnieki saņems 15 punktus, bet kopumā posmā punktus gūs pirmo desmit vietu ieguvēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Akcentē šodien apstiprinātā Lisabonas līguma svarīgākos aspektus

,13.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Darba devēju konfederācija izsaka gandarījumu par šodien, 13.decembrī, apstiprināto politisko vienošanos - Lisabonas līgumu, ko parakstīja ES valstu un valdību vadītāji ES līderu sanāksmē. Līgumam ir būtiska loma, lai palīdzētu stāties pretī nākotnes izaicinājumiem paplašinātajā Eiropā, akcentē konfederācija.

LDDK pievienojas arī nozīmīgākajam darba devēju un uzņēmēju interešu pārstāvja ES institūcijās - BUSINESSEUROPE (Eiropas Biznesa Konfederācijas) - paustajam viedoklim par Līguma nozīmi, un uzskata, ka tā parakstīšana pēc gandrīz sešu gadu ilgām debatēm par ES nākotnes institucionālo veidolu, ir vēsturisks brīdis un uzlabos uzņēmējdarbības vides attīstību.

Lisabonas līguma svarīgākie aspekti, kas ietekmēs uzņēmējdarbības vides attīstību, ir šādi:

1) Ekonomikas konkurētspējas iekļaušanu ES vispārīgajos darbības virzienos, nosakot to, ka ES darbība ir vērsta uz stabilu Eiropas attīstību, kuras pamatā ir līdzsvarota ekonomiskā izaugsme un cenu stabilitāte, sociālā tirgus ekonomika ar augstu konkurētspēju, kuras mērķis ir panākt pilnīgu nodarbinātību un sociālo attīstību, kā arī vides augsta līmeņa aizsardzību un tās kvalitātes uzlabošanu. Lisabonas līgumam pievienotais protokols nosaka, ka ES iekšējais tirgus, kā tas noteikts sistēmu, kurā konkurence ir brīva un netraucēta;

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas sportistiem, kas plānoja braukt Dakārā, tagad galvassāpes

,07.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sportistiem, kuri plānoja šogad piedalīties rallijreidā Dakāra patlaban sāpīgākais jautājums esot vienošanās izpilde ar sponsoriem. Nenotikušais rallijs būšot trieciens vēl ilgus gadus, jo kurš gribēs ieguldīt naudu neprognozējamā pasākumā.

Piektdien, 4.janvārī pasauli pārsteidza ziņa, ka drošības apsvērumu dēļ atcelts 2008. gada ralijjreids Dakāra. Starp 570 dalībniekiem, kuriem nākas mērot ceļu mājās, ir arī Latvijas sportisti.

Latvijas Motosporta Federācijas (LaMSF) enduro komisijas vadītājs Artūrs Robežnieks uzskata, ka sacensību atcelšana visvairāk ietekmēs tieši sportistu darbību, kuriem šobrīd sāpīgākais jautājums ir vienošanās izpilde ar sponsoriem. Lai arī šobrīd aktuāls ir jautājums par nākamā gada ralliju, ko organizatori sola rīkot, A. Robežnieks norāda, ka viens no lēmumiem, ko varētu nākotnē pieņemt – organizatoru maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mūsu uzņēmēji nav izveidojuši spēcīgus lobijus Briselē

Veiko Spolītis, Rīgas Stradiņa universitātes Eiropas studiju fakultātes Starptautisko attiecību bakalaura programmas vadītājs,29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima galīgajā lasījumā pieņēmusi likumprojektu Par Lisabonas līgumu, ar ko groza līgumu par Eiropas Savienību un Eiropas Kopienas dibināšanas līgumu.

Lisabonas līgums groza Līgumu par Eiropas Savienību un Eiropas Kopienas dibināšanas līgumu. Šādi tiks "noārdīta" triju pīlāru sistēma, kas pašreiz ir ES uzbūves pamatā un tiek izveidots ES vienotas juridiskas personas statuss, un šādi ES tiks padarīta efektīvāka un dos iespēju ES kļūt par nozīmīgāku spēlētāju starptautiskajā arēnā. Šīs Lisabonas līguma izmaiņas neskar uzņēmējdarbības vidi, jo brīva preču/pakalpojumu, kapitāla un iedzīvotāju kustība saglabājas nemainīgas.

Latvijai Lisabonas līgums ir nepieciešams, lai solidāri ar pārējām 26 dalībvalstīm risinātu tos globālos izaicinājumus, kurus ES valstīm uzstāda ekonomiski strauji augošās Ķīna un Indija, kā arī nestabilitātes vajātās Āfrikas un Tuvo Austrumu valstis. Šis līgums padara ES pārvaldi efektīvāku, risina t.s. "demokrātijas deficīta problēmu" ES, un samazina funkciju pārklāšanos lēmumu pieņemšanā vairāklīmeņu pārvaldes sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, ka tieši rallijs Latgale 2010 ieviesīs lielāku skaidrību Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kopvērtējumā N4 grupas ieskaitē.

Rallijs Latgale 2010 šogad notiks 10. un 11. jūlijā. Rallija starts 10. jūlijā tiks dots Daugavpilī, bet otrajā dienā tas pārcelsies uz Rēzekni.

Pēc aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Aivis Egle: «Šis un atlikušie divi LRČ posmi ir ļoti nozīmīgi gan mums, gan citām ekipāžām, šobrīd esmu vadībā, bet tas vēl nenozīmē ka esmu uzvarējis čempionātā, Latgalē mēs iesim uz visu banku.» Māris Neikšāns: «Mēs esam ļoti stabili startējuši visas sezonas garumā, mums ir daudz ieskaites punktu, bet nav nevienas uzvaras. Uz Latgali mēs dodamies ar vienu mērķi, pēc uzvaras!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paraksta Lisabonas līgumu

,13.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija norāda, ka šodien, parakstīdamas Lisabonas līgumu, 27 dalībvalstis spēra lielu soli Eiropas integrācijā. Eiropas Savienībai noslēdzot jaunu līgumu, kas atbilst 21. gadsimta problēmām, iezīmējas jauns posms. Komisija uzskata, ka no jaunā līguma daudz gūs pilsoņi un ka, to piemērojot, sāksies iestāžu debates par paredzamu nākotni.

Atbilstīgi Barozu Komisijas divkāršā nodrošinājuma pieejai noslēgtais līgums pavērs iespēju lielāku vērību veltīt jautājumiem, kas svarīgi visiem iedzīvotājiem, piemēram, nodarbinātībai un izaugsmei, enerģētikai, klimata pārmaiņām un migrācijai. Komisija aicina dalībvalstis laikus ratificēt līgumu, lai tas varētu stāties spēkā 2009. gada 1. janvārī. Komisija šodien atklājusi tīmekļa vietni par jauno līgumu, kurā izskaidroti jaunajā līgumā ietvertie politikas jauninājumi un institucionālās reformas.

Eiropas Komisijas priekšsēdētājs Žozē Manuels Barozu sacīja: „Šis līgums ir robežšķirtne Eiropas integrācijā. Lisabonas līgumā Eiropas projekta centrā ir pilsoņi. Pēc sešiem gariem sarunu gadiem mēs varam nolikt institucionālos jautājumus malā un politikā visus spēkus veltīt darbam pilsoņu labā. Es aicinu dalībvalstis ar atbildību izturēties pret savām saistībām un laikus ratificēt līgumu, lai tas varētu stāties spēkā 2009. gada 1. janvārī.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovācija - Ogrē radītais elektriskās piedziņas rallijreidu automobilis OSCar eO būs vienīgais šāda veida automobilis Dakaras izturības maratonā.

Šodien tiek prezentēta Latvijas Dakaras rallijreida komanda ar elektriskās piedziņas automobili OSCar eO priekšgalā, bet rītvakar visas automašīnas, izņemot jauno OSCar eO, kas lidos ar lidmašīnu, sāks savu ceļu pa ūdensceļiem.

Pērnā gada vidū uzņēmējs un vairākkārtējs Dakāras rallija dalībnieks Māris Saukāns autoinženierim un autosportistam Andrim Dambim, SIA OSC vadītājam, teica: taisām Dakarai elektrisko mašīnu! «Nebija tā, ka sāku no nulles, sapratne par tām lietām bija. Es kā autoinženieris visu laiku interesējos par novitātēm, tāpēc arī OSCar eO projekts man pašam ir ļoti interesants, jo tas ir kaut kas jauns,» teic A. Dambis. Mašīna tapusi triecientempos – kopš 5. aprīlī tika sametināta pirmā OSCar eO caurule, pagājuši septiņi mēneši «ar astīti». Iepriekšējie OSCar tapuši deviņu mēnešu laikā un A. Dambis paredz, ka arī nākamā elektriskās piedziņas automašīnai «dzimšanas laiks» būs tāds pats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija čempionāta piektais posms-rallijs Latgale 2010 savā debijas gadā pulcējis prāvu Latvijas un ārvalstu braucēju pulku. Kopumā rallijam Latgale 2010 pieteikušās 64 rallija ekipāžas. Rallijam Latgale 2010 starts tiks dots 10. jūlijā Daugavpils Pilsētas laukumā plkst. 16.

Īpaši pārstāvēta rallijā Latgale 2010 būs Lietuva, jo šis rallijs ir iekļauts arī Lietuvas čempionātā. Rallijs Latgale 2010 lielāku skaidrību ienesīs Latvijas čempionāta N4 grupas kopvērtējumā. Šobrīd, pēc Latvijas čempionātā aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Māris Neikšāns, patlaban atrodas dalītā 1. vietā Latvijas čempionāta kopvērtējumā: «Nevienu no ātrumposmiem neesmu braucis. Būs interesanti. Lielā mērā visiem tie būs nezināmi ceļi un es uzskatu, ka tas rallijam piedos zināmu odziņu. Šeit ļoti no svara būs stenogramma un katra rallista spēja pēc tās trasi veikt maksimāli ātri ar sporta mašīnu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Eiropas Savienības (ES) Lisabonas līgumā tiks veiktas kādas izmaiņas, Austrijā aicinās rīkot referendumu, atsaucoties uz Austrijas kancleru Alfrēdu Guzenbaueru, vēsta EUobserver.com.

Vēstuli parakstījis arī Sociāldemokrātiskās partijas prezidents Verbers Feimans. Sociāldemokrāti norādījuši, ka gadījumā, ja Lisabonas līgums būs atkārtoti jārarificē Austrijā, sociāldemokrāti centīsies pārliecināt savus koalīcijas partnerus par šo jautājumu rīkot referendumu.

"Arī Austrijā patlaban ir plaši izplatīta skepse par ES. Salīdzinājumā ar vairākuma balsojumu par atbalstu ES 1994.gadā, šobrīd mēs vairāk redzam nepārliecinātības un noraidošu noskaņojumu," teikts paziņojumā.

Austrijas valdība jau ir ratificējusi Lisabonas līgumu. Kopumā 20 no 27 ES valstīm to ir izdarījušas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ES Lisabonas līguma dēļ piekrīt Čehijas nosacījumiem

,30.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) vadītāji esot piekrituši pagaidām noslēpumā turētām Čehijas prasībām apmaiņā pret Lisabonas līguma parakstīšanu, ziņo AFP.

Kā Db jau rakstīja, Čehija ir vienīgā ES valsts, kas vēl nav ratificējusi Lisabonas līgumu. Iepriekš tika runāts, ka Čehija vēlas nodrošināties pret to, ka pēc Lisabonas līguma parakstīšanas Sudetijā dzīvojošie vācieši varētu sākt atprasīt savus īpašumus, kas tiem tika konfiscēti Otrā Pasaules kara laikā. Paredzēts, ka Čehija Lisabonas līgumu ratificēs līdz šī gada beigām.

Pēc tam, kad Lisabonas līgumu būs parakstījušas visas ES dalībvalstis, varēs tikt mainīta ES konstitūcija, cita starpā paredzot ES prezidenta amata ieviešanu, uz kuru pretendē arī Latvijas eksprezidente Vaira Vīķe- Freiberga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnējie rezultāti liecina, ka Īrijas vēlētāji referendumā ir noraidījuši Eiropas Savienības reformu jeb Lisabonas līguma pieņemšanu. Šāds iznākums var novest Eiropas Savienību pie jauna krīzes posma, ziņo BBC.

Lisabonas līguma mērķis ir veikt Eiropas Savienībā vairākas reformas, kas paldzētu blokam funkcionēt efektīvāk. Tā nepieņemšana izraisīs šaubas par ES vienotību, kā arī varētu vājināt ES starptautiski, īpaši sarunās ar tādām valstīm kā Krievija un Irāna.

«Ja īri nolems noraidīt Lisabonas līgumu, saprotams, ka nekāda Lisabonas līguma nebūs,» iepriekš pauda Francijas premjerministrs Fransuā Fijons. Eiropas līderi pagaidām nav norādījuši, kāds varētu būt plāns B, ja īri patiešām pateiks līgumam .

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

The Scorpions dalībnieks brauks Dakaras rallijā

,21.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokagrupas The Scorpions dibinātājs un solo ģitārists Rūdolfs Šenkers (Rudolf Schenker) nolēmis jauno Volkswagen pikapu Amarok izmēģināt Dakaras rallijā 2010. gada janvārī.

Rūdolfs Šenkers un grupas The Scorpions solists Klauss Maine (Klaus Meine) bija pirmie sabiedrībā zināmie cilvēki, kam tika dota iespēja iepazīties ar jauno pikapu Volkswagen Commercial Vehicles ražotnē.

Rūdolfs Šenkers, bijis sajūsmināts, uzzinot, ka Volkswagen Amarok būs Dakaras rallija oficiālais transportlīdzeklis. Viņš spontāni piedāvāja Volkswagen Commercial Vehicles izpilddirektoram Stefanam Šalleram (Stephan Schaller) pārbaudīt automobili rallija atpūtas dienā. Volkswagen Commercial Vehicles izpilddirektors esot piekritis. Tas nozīmē, ka 2010. gada 9. janvārī Rūdolfs Šenkers atradīsies Antofagastā, Čīlē, lai Dakaras rallijā testētu Volkswagen Amarok.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMW Motorrad modeļu saime GS 2010. gadā svin 30. jubileju. Ideja par komfortablu un drošu lielas kubatūras enduro motociklu BMW ir izrādījusies tik veiksmīga, ka šādas mašīnas pārdotas vairāk nekā pusmiljonu tirāžā.

2010. gadā, atskatoties uz trim panākumu piesātinātām desmitgadēm, daudzas no uzvarām šķiet pašsaprotamas. Taču patiesībā vairākums no tām tika izkaltas idejiski drosmīgā inženieru darbā un Dakaras karstuma un smilšu peklē.

Uz priekšu caur sporta tradīcijām

Lai gan BMW markas motociklu tēls līdz nesenai pagātnei tikai retu reizi saistījies ar sportu, tieši tas lielā mērā veidojis pamatu markas tehnikas attīstībai. Jau piecdesmitajos un sešdesmitajos gados BMW ieguva daudzus titulus dažādos enduro (cross country) pasākumos. Herberts Šeks (Herbert Scheck), startējot ar modificētu BMW R GS 75/5, laika posmā no 1970. līdz 1972. gadam trīsreiz kļuva par valsts čempionu, bet 1978. gadā BMW trofeju pulku papildināja testa nodaļas darbinieks Lāslo Peress (Laszlo Peres), ar pašbūvētu vien 142 kg smagu 800 cm3 mašīnu Vācijas čempionātā iegūstot 2. vietu. Vēl vairāk – ar oficiālu rūpnīcas atbalstu pirmās vietas tika izcīnītas 1979. un 1980. gada Vācijas čempionātos. Neviens pretinieks nespēja izrādīt pretestību arī tā gada Eiropas čempionātā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šajā nedēļas nogalē Daugavpilī notiks pilsētas svētki, bet to ietvaros vārda tiešā nozīmē tiks ieskandināts arī Rallijs Latgale 2010.

Daugavpils pilsētas svētku ietvaros sestdien, 5. jūnijā jau no plkst. 11 Vienības laukumā būs atvērta rallija organizatoru telts, kurā interesenti varēs uzzināt jaunāko informāciju par gaidāmo ralliju, iegādāties ar ralliju saistītus suvenīrus, tostarp cepurītes, krūzītes, pildspalvas, kreklus un somiņas. Turklāt pircēju starpā notiks konkurss, kuras rezultātā desmit rallija telts apmeklētājiem būs vienreizēja iespēja tikt izvizinātiem īstā rallija mašīnā Mitsubishi Lancer Evolution VI pie Olimpiskā centra izveidotā trasē. Pilota lomā iejutīsies neviens cits kā rallists un arī šī rallija rīkotājs Gatis Vecvagars.

Līdz Rallijam Latgale 2010 atlicis vairāk nekā mēnesis, tādēļ par dalībnieku skaitu precīzas prognozes izteikt ir grūti, tomēr var droši apgalvot, ka rallistu Daugavpils un Rēzeknes apkaimē jūlija sākumā būs daudz, jo Rallijam Latgale 2010 ir ne tikai Latvijas, bet arī Lietuvas čempionāta posma statuss. Un kas būtiski – Latgales rallijs visus tā dalībniekus nostādīs vienādās pozīcijās, jo trase ir pilnīgi jauna; tikai atsevišķu ātrumposmu daļas 2007. gadā bijušas iekļautas Rāznas rallijā. Arī skatītājiem rallijs būs ļoti interesants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Čehijai draud banānu republikas tēls

,07.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Čehijas prezidenta Vaclava Klausa (Vaclav Klaus) draudi bloķēt Lisabonas līgumu var kaitēt valsts tēlam, brīdinājis politiskais analītiķis Jirī Pehe (Jiri Pehe), ziņo Bloomberg.

Viņš atgādinājis faktu, ka šā gada martā bija spiests atkāpties Čehijas premjerministra Mireka Topolaneka kabinets, kurš tobrīd pildīja Eiropas Savienības (ES) prezidentūras pienākumus.

«Ja tas turpināsies, Čehijas Republika nopelnīs pati sev neuzticama partnera un banānu republikas tēlu,» sacījis J. Pehe, kurš ir arī Ņujorkas universitātes Prāgā direktors. «Tas rada diezgan lielu izbrīnu ārzemēs,» viņš akcentējis.

Db.lv jau rakstīja, ka īru vēlētāji pagājušajā nedēļā referendumā atbalstīja ES Lisabonas līgumu. Tas notika 16 mēnešus pēc pirmās balsošanas, kurā šis līgums tika noraidīts. Līgums nevar stāties spēkā, kamēr visas dalībvalstis nav to ratificējušas. Valstis, kuras vēl nav ratificējušas Lisabonas līgumu, ir Čehija un Polija. Polijas prezidents Lehs Kačiņskis (Lech Kaczyński) dokumentu varētu parakstīt šodien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) nevarēs paplašināties, ja netiks ratificēta Lisabonas vienošanās, atsaucoties uz Francijas prezidentu Nikolā Sarkozī, raksta BBC News.

Francijas prezidents arī paudis, ka līdz ko Francija pārņems ES prezidentūru, viņš dosies uz Īriju, lai mēģinātu rast kādu risinājumu.

Savukārt BBC speciālists Džinijs Daimonds, atsaucoties uz kādu diplomātu, norādījis, ka N. Sarkozī komentāri ir kā drauds un nepareizs signāls Īrijas pilsoņiem, kā arī horvātiem un turkiem, kas cer pievienoties ES valstu blokam.

ES prezidējošās valsts Slovēnijas premjerministrs Janezs Jansa sacīja, ka ES paplašināšanai nevajadzētu ciest no novēlotas Lisabonas vienošanās ratificēšanas. "Es ticu, ka mēs varam atrast kādu risinājumu, pirms vēl ir pieņemts lēmums par kādas valsts uzņemšanu ES," viņš teica un uzsvēra, ka viņaprāt komisijas interesēs nav palēnināt ES paplašināšanās procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

EK priekšsēdētājs Barrozu šodien ierodas Rīgā

,14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētājs Žozē Manuels Barrozu (José Manuel Barroso) šodien un rīt Rīgā tiksies ar valsts augstākajām amatpersonām un piedalīsies augsta līmeņa konferencē par Lisabonas līguma nozīmi Latvijai, informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

EK priekšsēdētāja Ž. M. Barrozu darba vizītes mērķis – pārrunāt Latvijā aktuālākos Eiropas Savienības jautājumus ar valsts augstākajām amatpersonām un veicināt diskusiju par Lisabonas līguma nozīmi Latvijai. Rīt, 15. februārī Žozē Manuels Barrozu Latvijas Universitātē teiks ievadrunu konferencē Lisabonas līgums – kā tas mūs ietekmēs?.

Vizītes laikā EK priekšsēdētājs paredzējis tikties ar Valsts prezidentu Valdi Zatleru, Saeimas priekšsēdētāju Gundaru Daudzi un Ārlietu komisijas vadītāju Andri Bērziņu, un Eiropas lietu komisiju vadītāju Vairu Paegli. Garāka saruna plānota ar Ministru prezidentu Ivaru Godmani. Pirms konferences Žozē Manuels Barrozu iecerējis tikties ar ES pārdomu grupas vadītāja vietnieci Vairu Vīķi-Freibergu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Īriju cenšas pierunāt atbalstīt Lisabonas vienošanos

,22.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas valdīja izskata iespēju izsludināt atkārtotu balsojumu par Lisabonas vienošanos, kas varētu notikt 2009.gada martā.

Atkārtota referenduma ideju aktīvi virza Francijas prezidents Nikolā Sarkozī. Francija līdz 2008. gada beigām ir ES prezidējošā valsts. N. Sarkozī paziņojis, ka oktobrī – decembrī centīsies atrast risinājumu, lai pārvarētu Īrijas Nē, raksta Lenta.ru.

21. jūlijā Francijas prezidents viesojās Īrijā, kur vienas dienas vizītes laikā tikās ar dažādu politisko partiju un sabiedrisko kustību pārstāvjiem, kā arī ar Lisabonas vienošanās atbalstītājiem un pretiniekiem. N. Sarkozī norādīja, ka neviens negrasās īrus piespiest balsot atkārtoti. Viņš arī norāda, ka Francija kā ES prezidējošā valsts ir gatava dot Īrijai tik daudz laika, cik tai nepieciešams, lai valsts atrastu nepieciešamo risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Raidīs Dakāras ralliju

,27.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5. līdz 20.janvārim notiks 30. Dakāras rallijs – maratons. Katru dienu, plkst. 22.00, kanālā TV5 tiks pārraidītas sacensības ar katras dienas apskatu, liecina TV5 sniegtā informācija.

Pirmo reizi arī kanālā LNT, katru svētdienu, plkst. 15.15 tiks demonstrēts nedēļas raidījums par latviešu gaitām Dakārā ar speciālistu komentāriem un citiem papildinājumiem.

Rallijreids maršrutā Lisabona - Dakāra sāksies Portugāles galvaspilsētā un pēc trim nedēļām noslēgsies Senegālā.

Rallijreida kopējais garums 2008. gadā būs 9273 kilometri, no tiem 5736 jāveic ātrumposmos.

Pirmo reizi Dakāras vēsturē motocikli, vieglās un smagās automašīnas brauks katra pa savu trasi, lai izvairītos no savstarpējas traucēšanas un smagām avārijām kādu 2007. gada maratonā piedzīvoja Vladimira Čagina vadītais KAMAZ.

Rallijreidu komandai Rīga (RRT) un Vintera motokomandai Rīga šīs sacensības būs jubileja. Dzeltenie OSCAR un KTM motocikli jau piekto reizi vagos Āfrikas smiltājus. RRT pārstāvēs trīs ekipāžas, no kurām divas brauks ar jaunākās paaudzes OSCAR O3 sacīkšu automobiļiem. Sacīkšu mašīnas kabīnē atgriezies Māris Saukāns, kurš brauks kopā ar stūrmani Didzi Zariņu, otra ekipāža jau ir pazīstama - Jānis Āzis/Ainārs Princis. Viņi 2007. gadā izcīnīja 33. vietu. Turpretim trešajai RRT ekipāžai - Andrim Feldmanim un Kristam Feldmanim šī būs pirmā Dakāra. Tomēr rallijeidos viņi nebūt nav iesācēji, vairākus gadus startē Latvijas čempionātā un pabijuši Baja tipa 4x4 sacīkstēs ārzemēs. Lisabona - Dakāra 2008 klāt būs arī OSCAR izgudrotājs un idejas tēvs Andris Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru