Visticamāk, ka tieši rallijs Latgale 2010 ieviesīs lielāku skaidrību Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kopvērtējumā N4 grupas ieskaitē.
Rallijs Latgale 2010 šogad notiks 10. un 11. jūlijā. Rallija starts 10. jūlijā tiks dots Daugavpilī, bet otrajā dienā tas pārcelsies uz Rēzekni.
Pēc aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.
Aivis Egle: «Šis un atlikušie divi LRČ posmi ir ļoti nozīmīgi gan mums, gan citām ekipāžām, šobrīd esmu vadībā, bet tas vēl nenozīmē ka esmu uzvarējis čempionātā, Latgalē mēs iesim uz visu banku.» Māris Neikšāns: «Mēs esam ļoti stabili startējuši visas sezonas garumā, mums ir daudz ieskaites punktu, bet nav nevienas uzvaras. Uz Latgali mēs dodamies ar vienu mērķi, pēc uzvaras!»
Lai Mārim izdotos izpildīt savu solījumu, viņam sacensībās jābūt ātrākajam no 64 pieteiktajām ekipāžām, kuru vidū ir ātrākie Latvijas un Lietuvas sportisti. 39 no pieteiktajām ekipāžām startēs tikai Latvijas čempionāta ieskaitē, 5 - Latvijas un Lietuvas čempionāta ieskaitē, bet 20 - tikai Lietuvas čempionāta ieskaitē.
Preses konferences laikā tika pasniegti arī pirmie trīs starta numuri. Tos saņēma ātrākie šā brīža rallija braucēji Latvijā N4 klasē: ar 1. numuru uz starta stāsies čempionāta kopvērtējuma līderis Aivis Egle ar stūrmani Mārtiņu Jerumu (Tieto Kronus Rally Team), 2. numurs rallijā Latgale 2010 būs Mārim Neikšānam/ Raivim Jansonam (Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda), un 3. numurs - Andim Neikšānam/Pēterim Dzirkalam (Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda). Ātrākais 2WD grupas braucējs Artūrs Priednieks (ARAgo Motosport) trasē dosies kā divdesmitais.
Ātrākajam braucējam pasniegs rallija Latgale ceļojošo kausu
Sportistu ekipāžai kas uzrādīs lielāko vidējo ātrumu jebkurā no šī pasākuma ātrumposmiem iegūs rallija Latgale ceļojošo kausu. Jau nākamajā gadā tas dosies pie jauna saimnieka. Šo kausu varam uzskatīt kā simbolisku apliecinājumu tam ka rallijs Latgale būs LRČ kalendārā arī nākamajos gados.
«Ajags Latvija ir jauna, bet ļoti darbspējīga un radoša komanda. Šis ir pirmais tik liela mēroga pasākums kuru organizējam paša spēkiem, bet tas noteikti nebūs pēdējais,» stāsta rallija kluba Ajags Latvija prezidents Aivars Solders, «ņemot vērā Latgales reģiona sarežģīto ceļu konfigurāciju, prognozēju, ka vidējie ātrumi šajās sacīkstēs nebūs paši augstākie un tas liecina par ātrumposmu augsto sarežģītības pakāpi, šeit visu izšķirs ekipāžu pieredze un prasme sastādīt perfektu stenogrammu. Kam tas padosies vislabāk, balvā saņems šo kausu. Tā būs kā papildus rozīnīte šajās sacīkstēs. Noteikti būs interesanti vērot kā gadu no gada mainās kausa saņēmēji.»
Uzsvars uz drošību
Rallijs neapšaubāmi ir viens no skatāmākajiem un dinamiskākajiem sporta veidiem un rallijs Latgale nebūs izņēmums. Tomēr rallija organizatori atgādina - autosports var būt bīstams gan sacensību dalībniekiem, gan skatītājiem. Sacensību organizatori ir darījuši visu lai samazinātu iespējamos riskus.
Trases malās par drošību rūpēsies vairāk nekā simts apsardzes un rallija darbinieku. Tomēr, ņemot vērā to, ka rallijs šajā reģionā ir jaunienācējs, jābūt īpaši piesardzīgiem, obligāti ir jāņem vērā trases norobežojumi un drošības personāla norādījumi.
LAF rallija komisijas vadītājs Jānis Krastiņš: «Lai gan galvenais atbalstītājs, AAS Balva, ikvienu rallija apmeklētāju būs apdrošinājis, arī katram pašam vajadzētu ievērot piesardzību. Kā saka - sargi sevi pats un arī Dievs tevi sargās.»