Inovācija - Ogrē radītais elektriskās piedziņas rallijreidu automobilis OSCar eO būs vienīgais šāda veida automobilis Dakaras izturības maratonā.
Šodien tiek prezentēta Latvijas Dakaras rallijreida komanda ar elektriskās piedziņas automobili OSCar eO priekšgalā, bet rītvakar visas automašīnas, izņemot jauno OSCar eO, kas lidos ar lidmašīnu, sāks savu ceļu pa ūdensceļiem.
Pērnā gada vidū uzņēmējs un vairākkārtējs Dakāras rallija dalībnieks Māris Saukāns autoinženierim un autosportistam Andrim Dambim, SIA OSC vadītājam, teica: taisām Dakarai elektrisko mašīnu! «Nebija tā, ka sāku no nulles, sapratne par tām lietām bija. Es kā autoinženieris visu laiku interesējos par novitātēm, tāpēc arī OSCar eO projekts man pašam ir ļoti interesants, jo tas ir kaut kas jauns,» teic A. Dambis. Mašīna tapusi triecientempos – kopš 5. aprīlī tika sametināta pirmā OSCar eO caurule, pagājuši septiņi mēneši «ar astīti». Iepriekšējie OSCar tapuši deviņu mēnešu laikā un A. Dambis paredz, ka arī nākamā elektriskās piedziņas automašīnai «dzimšanas laiks» būs tāds pats.
«Mēs beidzot esam uztaisījuši to, ko solījām un par ko sapņojām. Tāda automašīna, kas varēs nobraukt tik garu gabalu tādā apvidū, pasaulē vēl nav bijusi,» lepns ir A. Dambis. Šī automašīna būvēta Dakaras rallijam, kur katru dienu tiek nobraukti tuvu pie 800 km. «Mašīnai autonomi jāvar nobraukt 800 km. Tas ir izaicinājums – ar elektrisko piedziņu neviens nav tik tālu nav braucis,» saka A. Dambis.