Drīzumā plānots e-talonā integrēt papildus funkcijas sociālo pakalpojumu nodrošināšanai. Bez sabiedriskā transporta pakalpojumiem tajā tiks ieprogrammēta arī iespēja izmantot nakts patversmes pakalpojumus, saņemt ēdināšanu silto ēdienu izdales vietā. Savukārt nākotnē plānots pakalpojumu klāstu papildināt ar pabalstu piešķiršanu un pārtikas produktu iegādi sociālajos veikalos.
Projektu izstrādājis Rīgas domes Labklājības departaments ar pašvaldības SIA Rīgas Satiksme tehnisko atbalstu. Noslēgtā līguma summa ir septiņi tūkstoši latu, kas paredzēti e-talona 14 validatoru īrei, Rīgas Satiksmes apkalpošanas centru papilddarbības nodrošināšanai un pašu e-karšu izgatavošanas apmaksai.
Pēc sākotnējās idejas, kopumā multifunkcionāls e-talons darbosies 14 punktos Rīgā: sešās ēdināšanas vietās, septiņās patversmēs un vienā dienas centrā bezpajumtniekiem. Plānots, ka tuvākajā laikā šādu talonu varētu saņemt līdz četriem tūkstošiem personu.
Ar elektroniskās iedzīvotāju reģistrēšanas sistēmas ieviešanas palīdzību pašvaldība plāno sakārtot sociālo pakalpojumu sniegšanu Rīgā. Vēl viens pilotprojekta mērķis ir atslogot Sociālā dienesta darbiniekus, lai tie varētu vairāk pievērsties konkrētu vajadzību risināšanai.
Rīgas domes Sociālo jautājumu komitejas priekšsēdētājs Leonīds Kurdjumovs (SC) norāda: «Šajā projektā viss balstās uz mūsdienu pieejamajām tehnoloģijām. Projekta nepieciešamību radījis trūcīgu personu skaita straujš pieaugums un līdz ar to sociālā budžeta nepietiekamība. Pēc mūsu plāniem, šis risinājums ļaus ietaupīt gan naudu, gan darbinieku resursu.»
Pēc Rīgas pašvaldības datiem, pašlaik e-talonu ar atvieglojumiem braukšanai izmanto 56% Rīgas Sociālā dienesta klientu, lielāka daļa no tiem ir pensionāri vai personas ar invaliditāti. Pārējiem būs iespēja to iegādāties Rīgas Satiksmes klientu apkalpošanas centros un «uzlādēt» jaunus produktus.
Jaunie pakalpojumi e-talonā tiks integrēti pakāpeniski, sākot ar dienas centru apmeklējumu, lai varētu precīzi fiksēt cilvēku plūsmu tajos.