Lai segtu plaši piešķirtās braukšanas maksas atlaides sabiedriskajā transportā, Rīgas satiksme no pašvaldības nākamgad vēlētos saņemt tikpat, cik šogad, – 88,6 milj. eiro
To DB atklāja pašvaldības uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis, kurš arī atzīst – šobrīd nav pamata domāt, ka valsts dotācijas apmērs mainīsies. Grozot Rīgas šī gada budžetu, šomēnes valsts dotācijas apmērs satiksmes uzņēmumam pieauga par 280 tūkst. eiro, sasniedzot ap 5,47 milj. eiro. Līdz ar to kopējā dotācija Rīgas satiksmei šogad pārsniedza 94 milj. eiro.
Neskaidro
Rīgas satiksme neskaidro, kāpēc dotācijas apmēram nākamgad vajadzētu būt tieši tādam. Var pieņemt, ka izmaiņas nav nepieciešamas, jo šī gada laikā nav ieviestas jaunas atlaižu saņēmēju grupas, kas uzņēmumam rada zaudējumus. Šī gada pirmajā pusē bez maksas galvaspilsētā pārvadāti 48% pasažieru, kas ir par 3% vairāk, nekā pērn attiecīgajā periodā, bet ar atlaidēm – 14% pasažieru. Arī šajā segmentā vērojams 3% pieaugums, liecina Rīgas satiksmes informācija. Tā kā nedaudz pieaudzis arī pasažieru skaits, kas izmanto abonementu biļetes, par pilnu maksu pārvadāto pasažieru skaits pirmajā pusgadā bijis par 7% mazāks, nekā 2014. gada pirmajos sešos mēnešos.
Tāpat izmaiņu trūkums vēlamajā dotācijā varētu būt skaidrojams ar šogad būtiski paaugstināto braukšanas maksu – no 0,6 eiro par braucienu līdz 1,15 eiro, pielīdzinot to, kā saka uzņēmumā, brauciena pašizmaksai. Par to, vai tā ir reāla, gan šaubas pauduši Rīgas domes opozīcijas deputāti, arī Valsts kontrole, kas gan vērtēja iepriekšējo tarifu projektu, kas bija nedaudz lielāks – 1,2 eiro par braucienu, – atzina, ka tarifu aprēķināšanā ir daudz trūkumu – pasažieru skaita prognozes ir apšaubāmas, pasažieru uzskaite ir nepilnīga, uz sabiedriskā transporta izdevumiem attiecināti arī tēriņi, kam nav saistības ar šo jomu un kas ir nelietderīgi, pat izšķērdīgi. Valsts kontroliere Elita Krūmiņa paudusi šaubas arī par šobrīd spēkā esošā tarifa pamatotību.
Visu rakstu Apetīte nemazinās lasiet 17. novembra laikrakstā Dienas Bizness.