Izstādēs var iepazīt pašu jaunāko, inovācijas, produktus vēl izstrādes stadijā. Protams, uzmanības centrā ir tiešsaistes un digitālie risinājumi, bet izstāžu loma biznesa attīstībā nemazinās.
Digitalizācija parāda uzņēmumu vēlmi cieši būt līdzās saviem klientiem, partneriem un sadarboties. Šādos apstākļos komunikācija izstādē ir milzīga iespēja. Internetā izvēlētais audums var neatbilst iztēlotajai faktūrai vai kvalitātei, ēdiena garšu vispār nesajutīsi un nemaz nerunājot par cilvēcisko kontaktu. Izstādē var tikties, komunicēt, konsultēties, apskatīt, aptaustīt, nogaršot, izjust un izzināt. Arvien vairāk izstādes izmanto, nevis konkrētas preces vai pakalpojuma iegādei, bet gan konsultācijām, jaunā uzzināšanai, pieredzes gūšanai, ražošanas procesa iepazīšanai. 90% no uzņēmumiem nodrošina, ka izstādē strādā viskompetentākie speciālisti, lai cik labi būtu veikalu pārdevēji, tāda līmeņa konsultācijas kā izstādēs, veikalos nevar un nevarēs saņemt.
Izstāžu apmeklētājiem gan rīkotājs, gan dalībnieki cenšas piedāvāt modernas, jēgpilnas un interaktīvas pieredzes, tai pat laikā nemazinās pieprasījums pēc kvalitatīviem eksponentiem un īpaši labiem biznesa piedāvājumiem stendos. Izstādes tiešā veidā ietekmē gan Latvijas, gan pasaules ekonomika, atsevišķu nozaru attīstība un dinamika – ir projekti, kas attīstās un ir tādi, kas sasnieguši zināmu robežu un tālāk augt vairs nespēj, bet tā ir bijis vienmēr.
Starp izstādēm, kas attīstās ļoti sekmīgi, ir mašīnbūves un metālapstrādes izstāde Tech Industry. Zviedru uzņēmumi, kas izstādē piedalījušies pēdējos gados, ir pārsteigti par tās augsto līmeni. Izstādēs tiekas iekārtu ražotāji no visas pasaules un piedāvā iespaidīgas iekārtu, instrumentu un tehnoloģiju demonstrācijas.
Strauji attīstās arī tās izstādes, kas atspoguļo cilvēku patēriņa paradumu maiņu. Ja agrāk cilvēkiem aktuāli bija iekārtot dzīvokli, iegādāties apģērbu, tad tagad patēriņa paradumi mainās aktīvā dzīvesveida virzienā – cilvēki vairāk tērē savam brīvajam laikam, tajā skaitā sportiskām aktivitātēm.
Digitalizācijas un IT risinājumu aktualitāte un milzīgā attīstība redzama arī mūsu izstāžu kalendārā - ar katru gadu ievērojami aug Baltijas biznesa tehnoloģiju izstāde un konferenču projekts Riga Comm.
Par konkurenci runājam tikai Baltijas un Skandināvijas līmenī. Latvijā vēl tikai Izstāžu kompleksā Rāmavā notiek viena šaura segmenta izstāde, bet mēs jau kombainus uz Ķīpsalu nevedīsim. Neatlaidīga darba rezultātā, mūsu vairākas organizētās izstādes ir kļuvušas ne tikai par vadošajām Baltijā, bet arī Skandināvijā. Par savas nozares izstāžu līderēm Baltijā var minēt tūrisma izstādi Balttour, pārtikas insdustrijas izstādi Riga Food. Par absolūtām līderēm arī Skandināvijā ir kļuvusi skaistumkopšanas izstāde Baltic Beauty, mašīnbūves un metālapstrādes izstādie Tech Industry. Nemainīgas vērtības Latvijas izstāžu biznesā ir būvniecības izstāde Māja I un autoizstāde Auto, kas atkal pēc 11 gadiem notika trīs hallēs.Ķīpsalā notiekošās izstādes pazīst visā pasaulē – ikgadu savu biznesa mērķu sasniegšanai tās izvēlas vidēji 5000 uzņēmumu no vismaz 40 valstīm. Mums ir izveidojusies veiksmīga sadarbība ar Leipcigas mesi, tāpat ar Helsinku, Tallinas un Lietuvas izstāžu centriem, kuru pārstāvji ir atzinuši, ka arī no mums ir ko mācīties.
Izstāžu biznesam nenoliedzami ir jāmainās. Daudzus projektus nākas pārveidot. Pakāpeniski izzūd pasākumu formāta robežas – tikai izstāde, konference vai seminārs vairs nav pieprasīts. Piemēram, B2B pasākumos liela nozīme ir izklaides un atpūtas sadaļai. Izstādes pavada konferences, kontaktbiržas, semināri un citi pieredzes gūšanas un iepazīšanās pasākumi. Vienā pasākumā dažādām auditorijām tiek piedāvāts pat krasi atšķirīgs saturs.
Viena no nākotnes aktuālākajām izstādēm varētu kļūt zaļā dzīvesveida izstāde Green Expo, kuras ievadpasākums notika pagājušajā gadā. Eiropa zaļam dzīvesveidam velta ļoti lielu uzmanību un līdzekļus, un mēs sekojam šīm aktualitātēm. Latvijas iedzīvotāji vēl nepievērš tik lielu uzmanību ekoloģijai kā Rietumos, bet tas neizbēgami mainīsies.
Visbiežāk izstādes veiksmes rādītājs ir apmeklētāju gaidu piepildījums. Svarīga ir precīza piedāvājuma komunicēšana, kas garantē mērķtiecīgāku apmeklētāju un īstā piedāvājuma saņemšanu.
Ar izstādēm ir tāpat kā ar ļoti daudziem uzņēmējdarbības veidiem. Visu laiku ir jāanalizē, kas vajadzīgs klientiem – jo labāk tas izdodas, jo veiksmīgāka izstāde.
Tev varētu interesēt arī: