Apdrošinātājiem patlaban jāapkalpo jau krietni prasīgāki klienti, kuri arvien labāk apzinās savas vēlmes un izmanto tehnoloģiju sniegtās iespējas, lai iegūtu labāku piedāvājumu, liecina jaunākais Ernst & Young veiktais Globālais Apdrošināšanas Klientu Apskats. Tie apdrošināšanas piegādātāji, kam neizdosies ātri pārkārtoties patērētājiem draudzīgākam darbības modelim, riskē zaudēt esošos klientus.
Pētījums, kas aptvēra 24 000 apdrošināšanas klientu 23 valstīs, liecina, ka visā pasaulē patērētājs ir kļuvis aktīvāks un labāk informēts – vairāk nekā divas trešdaļas patērētāju mēdz paši apzināt un izvērtēt iespējamos variantus, jau laikus gatavojoties savam nākamajam polises pirkumam. Divkārt vairāk ir to, kuri pirms pēdējā polises pirkuma kārtīgi izvērtējuši piedāvājumu. Pakalpojumu kvalitātes ziņā patērētāju prasības ir augstas, un vairākums atzīst, ka apdrošinātāji klientu apkalpošanas kvalitātes un klientu lojalitātes atalgošanas ziņā ir palikuši citām nozarēm iepakaļ.
Vairums patērētāju visā pasaulē uzskata, ka dzīvības apdrošināšanas un pensiju uzkrājumu nozare pakalpojumu kvalitātes un klientu lojalitātes atalgošanas ziņā atpaliek no citām nozarēm. Visos reģionos gan dzīvības, gan nedzīvības apdrošināšanas jomās aptauja uzrādīja samērā līdzīgus rezultātus – 65-75% patērētāju piekrita apgalvojumam, ka apdrošinātāji atpaliek no citām nozarēm klientu lojalitātes atalgošanas ziņā, un 60-70% respondentu piekrita tam, ka pakalpojumu kvalitāte apdrošināšanā atpaliek no citām nozarēm.
Krietni vairāk nekā trešā daļa aptaujāto patērētāju uzskata, ka tirgū pieejamie dzīvības apdrošināšanas un pensiju produkti ir pārāk sarežģīti. Viņi vēlētos, lai šie produkti būtu vienkāršāki un caurskatāmāki. Vairāk nekā ceturtā ik reģionā aptaujāto patērētāju daļa izteica gatavību apsvērt pakalpojumu sniedzēja maiņu, ja tie nodrošinātu produktiem lielāku caurskatāmību un uzlabotu informācijas kvalitāti par produktu sniegumu.
Aptuveni 75% patērētāju visā pasaulē norādījuši uz saziņas iniciatīvas trūkumu no esošā apdrošināšanas pakalpojuma sniedzēja puses, kad pienācis laiks atjaunot nedzīvības apdrošināšanu, un vairāk nekā puse patērētāju Eiropā un Rietumu puslodē norāda, ka nav saņēmuši vispār nekādu ziņu.
To patērētāju īpatsvars, kas mainījuši pakalpojumu sniedzējus dzīvības apdrošināšanas un ieguldījumu plānošanas jomās, pirmajā mirklī varot šķist samērā zems – vidēji tikai aptuveni 10% visā pasaulē aptaujāto mainījuši pakalpojumu sniedzēju pēdējo piecu gadu laikā, tomēr jāņem vērā, ka pakalpojumiem ar vairāku desmitu gadu termiņu tas ir nozīmīgs klientu skaita mainības rādītājs. Pakalpojumu sniedzēju maiņas rādītāji nedzīvības apdrošināšanas sektorā ir vēl augstāki, apmēram ceturtdaļa patērētāju ir mainījuši pakalpojumu sniedzēju pēdējo piecu gadu laikā, (Eiropā 32%, Rietumu puslodē 24%, savukārt Āzijas - Klusā okeāna reģionā 22%).
Aptuveni 70% aptaujāto patērētāju plāno izvērtēt sava nākamā polises pirkuma iespējas dzīvības apdrošināšanas un pensiju jomās. Šis rādītājs ir būtiski audzis, jo tikai trešdaļa patērētāju veltīja laiku variantu izvērtējumam sava pēdējā polises pirkuma reizē.
Paredzams, ka interneta resursu izmantojums apdrošināšanas risinājumu klāsta izvērtēšanā turpmāko gadu laikā būtiski pieaugs. Visos reģionos paredzams vairāk nekā divkāršs cenu salīdzināšanas mājas lapu izmantojuma pieaugums dzīvības un pensiju produktu izvērtēšanā, tāpat būs arī ar citiem neatkarīgiem internetā rodamiem avotiem.