Ekonomika

Darbību pārtraucis interneta veikals Crazydeal; daļa pircēju palikuši bez precēm

Žanete Hāka,31.03.2017

Jaunākais izdevums

No Igaunijas Eiropas Patērētāju centra (ECC Estonia) saņemtā informācija liecina, ka interneta vietnes creazydeal.lv un crazydeal.ee marta beigās ir pārtraukušas savu darbību, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Neskatoties uz kompetento iestāžu pūliņiem un soda sankcijām, Igaunijas komersants Crazydeal Group OÜ nepilda savus pienākumus – nepiegādā preces neatmaksā patērētāju samaksāto naudu, kā arī pašlaik nav signālu, ka to varētu darīt nākotnē.

PTAC un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) saistībā ar patērētāju veiktajiem preču pasūtījumiem komersanta interneta vietnē crazydeal.lv ir saņēmuši 105 patērētāju sūdzības, kā arī ir sniegtas vairāk nekā 100 konsultācijas uz patērētāju e-pastiem un telefona zvaniem.

25 sūdzības ir izdevies atrisināt, jo sākotnējā periodā, iesaistoties ECC Latvia, Komersants patērētājiem naudu atmaksāja, tomēr kopš februāra atmaksa ir pārtraukta.

Patērētāji sūdzējās, ka interneta vietnē pirktās preces netiek piegādātas kuponos norādītajos termiņos un preču piegāde no komersanta puses tiek pagarināta uz vēlāku laiku. Pēc piegādes termiņa pagarinājuma patērētāji tiek informēti, ka pasūtījums ir anulēts un nauda tiks atgriezta 14 dienu laikā, tomēr naudas atmaksa minētajā termiņā netiek veikta. Vidējā pirkuma summa svārstās no 15 eiro līdz pat 100 eiro.

Ņemot vērā, ka komersants ir reģistrēts Igaunijā, ECC Latvia saņemtās sūdzības pārsūtīja izskatīšanai ECC Estonia. Patērētāju tiesību aizsardzības institūciju sadarbības regulas ietvaros arī PTAC ir nosūtījis pieprasījumu veikt attiecīgās uzraudzības darbības Igaunijas Patērētāju tiesību aizsardzības padomei (IPTAP), kas ir galvenā patērētāju tiesību uzraudzības institūcija Igaunijā.

IPTAP uzsāka pārkāpumu procedūru saistībā ar Komersanta realizēto negodīgo komercpraksi, šī gada janvārī iekļaujot komersantu Igaunijas patērētāju tiesību aizsardzības padomes mājaslapā publicētajā “melnajā sarakstā”, kur apkopotas interneta vietnes ar konstatētiem pārkāpumiem. Šī gada februārī komersantam tika piemērots naudas sods, IPTAP saistībā ar Komersanta darbībām ir vērsusies arī policijā. Par spīti Igaunijas un Latvijas patērētāju uzraudzības iestāžu pūliņiem kopš 20. marta gan crazydeal.ee, gan crazydeal.lv ir slēgtas, kā arī ar komersantu nav iespējams sazināties.

Ņemot vērā iepriekšminēto, kā vienīgais līdzeklis patērētāju individuālo sūdzību risināšanai, ir strīda turpmāka risināšana civilprocesuālā kārtībā tiesā. Pēc Igaunijas kompetento institūciju ieteikuma, patērētāji tiek aicināti izvērtēt strīda turpmāku risināšanu saskaņā ar Eiropas maksājumu rīkojuma procedūru, kuras mērķis ir vienkāršot un paātrināt tiesvedības procesu un samazināt tiesāšanās izdevumus pārrobežu lietās attiecībā uz neapstrīdētiem prasījumiem par naudas piedziņu. Tomēr patērētājiem ir jārēķinās, ka tiesvedības procesā var rasties papildu izdevumi.

Ja ECC Latvia vai PTAC saņems papildu informāciju par komersanta maksātnespējas procesa virzību vai citām iespējām patērētājiem atgūt samaksāto naudu, nekavējoties informēs arī Latvijas patērētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC saņēmis vairāk nekā 50 sūdzību par pasūtījumiem Crazydeal interneta vietnē

Žanete Hāka,09.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) pēdējos divos mēnešos no patērētājiem ir saņēmuši vairāk nekā 50 sūdzību saistībā ar veiktiem preču pasūtījumiem Igaunijas komersanta Crazydeal Group OÜ interneta vietnē crazydeal.lv, informē PTAC.

Tāpat patērētājiem sniegtas 65 konsultācijas saistībā ar iepirkšanos šajā vietnē.

Saņemtajās patērētāju e-pastu vēstulēs ir norādīts, ka iegādātās preces netiek piegādātas kuponos norādītajos termiņos un preču piegāde no puses tiek pagarināta uz vēlāku laiku. Pēc piegādes termiņa pagarinājuma patērētāji tiek informēti, ka pasūtījums ir anulēts un nauda tiks atgriezta 14 dienu laikā, tomēr naudas atgriešana minētajā termiņā netiek veikta.

PTAC atgādina, ja patērētājs ir noslēdzis distances līgumu ar pārdevēju, tad tas izpildāms 30 dienu laikā no dienas, kad pārdevējs saņēmis pasūtījumu, izņemot gadījumu, kad puses ir vienojušās par citu pasūtījuma piegādes termiņu – tad pārdevēja pienākums ir piegādāt preci līdz šim termiņam. Ja patērētājs nesaņem preci līgumā noteiktajā termiņā, patērētājs var vienoties par preces piegādes termiņa pagarinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru