Jaunākais izdevums

A/s Latvijas balzams vadītājs Kārlis Andersons turpmāk stūrēs stividorkompāniju grupu Man-Tess, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.

Intervijā Kārlis Andersons atklāj, kāpēc nolēmis mainīt darbības jomu un kā vērtē padarīto, stūrējot vienu no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijā - a/s Latvijas balzams (LB).

Uz jautājumu, kāpēc nolēmis mainīt līdzšinējo nodarbošanos, Andersons atbild: «Tas noteikti ir jautājums, kurš kuru atradis... Mūsu mērķi un intereses kaut kādā mirklī sakrita, un tāpēc tas tika izvēlēts. Raugoties, kāpēc šādu soli spert - pagājuši turpat pieci gadi, kopš darbojos dažādos amatos SPI Grupas uzņēmumos un tas pats par sevi ir pietiekams laiks, lai vērtētu, kas ir izdarīts un kas ne, un ko gribētos darīt tālāk. No otras puses, man šķiet, ka zināms periods LB vadītāja amatā ir noiets. Raugoties, kādi izaicinājumi paveras šobrīd un kādas ir iespējas koordinēt šo uzņēmuma darbību ar SPI Grupas mērķiem, izdomāju, ka pareizāk ir pareizajā brīdī pateikt, ka labāko, ko es varēju iedot šim uzņēmumam, esmu izdarījis un, raugoties uz priekšu, jādod iespēja arī citiem baudīt šos izaicinājumus un mērķus.»

Atbildot uz jautājumu: «Kas jūsu vietā stūrēs Latvijas balzamu turpmāk?», viņš stāsta: «Domāju, ka būs pārejas periods un šajā laikā uzņēmuma ģenerāldirektora pienākumus pildīs ražošanas direktors Ronalds Žarinovs. Grūti pateikt, cik ilgs būs pārejas periods. R. Žarinovs strādā pietiekami ilgi un labi pārzina situāciju uzņēmumā.»

Atskatoties uz Balzamā paveikto, Andersons saka: «Kas attiecas uz Balzamu, uzņēmums dažu gadu laikā ir krietni sakopojis spēkus, apvienojies, koncentrējies. Esam pārvarējuši krīzi, gājuši cauri sāpīgiem procesiem iekšienē, esam definējuši mērķus un ieviesuši ļoti labus projektus. Strādājam pie produktivitātes pieauguma, esam mazinājuši izmaksas, optimizējuši procesus. Šobrīd, ejot pa teritoriju un salīdzinot ar situāciju dažus gadus atpakaļ, es teiktu, ka man ir patīkami.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Atļauj Man-Tess atsākt darbu

Db.lv, LETA,25.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests ir pieņēmis lēmumu apstiprināt SIA Man-Tess pasākumu plānu situācijas ar piesārņojumu uzlabošanai, līdz ar to uzņēmums var atsākt darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Man-Tess tomēr būs jāmaksā VVD uzliktais sods

Elīna Pankovska,19.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī Rīgas apgabaltiesa ir atzinusi par pamatotu Valsts vides dienesta (VVD) piemēroto administratīvo sodu 900 Ls apmērā SIA Man-Tess par neatļautu pārkraušanu no rezervuāriem uz dzelzceļa cisternām. VVD šādu sodu piemēroja, jo šāda darbība nebija paredzēta uzņēmumam izsniegtajā piesārņojošas darbības atļaujā.

VVD ģenerāldirektore Inga Koļegova uzsver: «Administratīvās tiesas lēmums ir apliecinājums, ka atbildīgās vides institūcijas rīkojušās adekvāti, apturot SIA Man-Tess iekārtas darbību, situācijā, kad uzņēmums turpināja neatļauti pārkraut naftas produktus no rezervuāriem uz dzelzceļa cisternām.»

Iepriekš arī Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesā nosprieda VVD lēmumu atstāt negrozītu. Jāatgādina, ka pagājušā gada 21. septembrī VVD pieņēma lēmumu apturēt SIA Man-Tess darbību. Taču jau 25. septembrī VVD apstiprināja uzņēmuma iesniegto plānu situācijas ar piesārņojumu uzlabošanai, un uzņēmums atsāka darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Sarmal Oil Ltd lieta par, iespējams, nenoskaidrotas izcelsmes līdzekļu konfiskāciju tūdaļ nonāks tiesā. Šī ir viena no pirmajām reizēm, kad uzņēmums gatavs stāstīt par notiekošo, kas precīzi sakrīt ar Dienas Biznesā iepriekš izteiktajām bažām 2019.gada nogalē un 2020. gada sākumā par likumu pakārtošanu mantas konfiskācijas vajadzībām.

Sākotnējie secinājumi: lielākais vairums uzsākto lietu par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju tiek izskatītas steigā, formāli un, lai lietu nodotu tiesai naudas līdzekļu konfiskācijai, pietiek vien ar izmeklētāju aizdomām un pieņēmumiem, ka darījumi ir neloģiski.

Stāsta likumdošanas priekšvēsture

2019. gada sākumā tika grozīts Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma proliferācijas finansēšanas novēršanas (NILLTPFN) likums, kas šobrīd atkal atvērts un tieši pieļauto likumdevēja kļūdu dēļ. Tā paša gada nogalē tika ieviesti ar legalizāciju saistīti grozījumi Kriminālprocesa likumā, būtiski atvieglojot izmeklēšanas darbību un paredzot cilvēka vainas nodalīšanu no noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas fakta, kas pēc būtības būtu jāgroza pirmkārt, jo tieši tur tiek noteikts, ka pierādīšanas priekšmets var būt manta, kas, visticamāk, ir ar noziedzīgu, nevis likumīgu izcelsmi. Tālāk seko legālā fakta prezumpcija, kur atslēgvārdi ir “spēt ticami izskaidrot”, pēc noklusējuma pasakot, ka procesa virzītājam nav obligāti jātic un nekādi ticības kritēriji līdz šim nav izstrādāti. Toties banku un apsūdzības zināšanai pērn tika izstrādāta Finanšu izlūkošanas dienesta (FID) tipoloģija, kā saskatīt līdzekļos iespējami noziedzīgo izcelsmi, kas pēc institūciju norādes ņemtas no starptautiskām institūcijām kā vadlīnijas, taču Latvijā ieguvušas jau gandrīz tādu spēku, kas stāv pat virs normatīvajiem aktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Man-Tess prasa atzīt Valsts vides dienesta lēmumu par prettiesisku

Egons Mudulis,24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums 22. oktobrī iesniedzis prasību Vides pārraudzības valsts birojam atzīt Valsts vides dienesta (VVD) 21. septembrī pieņemtā lēmuma par uzņēmuma saimnieciskās darbības apturēšanu atzīšanu par prettiesisku, jo uzskata, ka tas bijis nepamatots.

Jāatgādina, ka šā gada 21. septembrī VVD pieņēma lēmumu apturēt SIA Man-Tess darbību. Taču jau 25. septembrī VVD apstiprināja uzņēmuma iesniegto plānu situācijas ar piesārņojumu uzlabošanai, un uzņēmums atsāka darbu. «Tomēr Man-Tess, kuram VVD rīcība ir radījusi zaudējumus, uzskatot to par nepamatotu un vēloties panākt, lai tiktu novērsta līdzīgu gadījumu atkārtošanās, vēlas panākt lēmuma atzīšanu par prettiesisku,» norādīts uzņēmuma paziņojumā.

DB jau rakstīja, ka Man-Tess noraidīja pārmetumus par to, ka terminālī tiktu veikta neatļauta darbība – produktu jaukšana. Tāpat uzņēmums neesot apzināti kavējies ar emisiju limita plāna iesniegšanu. Man-Tess arī neuzskatīja, ka veiktu neatļautu reaktīvās jeb tā sauktās JET degvielas pārkraušanu no kuģiem rezervuāros, bet no tiem tālāk dzelzceļa cisternās, kaut arī uzņēmumam ir atļauja tikai šā produkta kraušanai tikai vienā virzienā – no dzelzceļa cisternām rezervuāros, bet no tiem tālāk kuģos. Tomēr Man-Tess piekrita neveiky reaktīvās jeb JET degvielas kraušanu pēc shēmas kuģis-tvertne-vagons, kamēr nebūs saņemta nepieciešamā atļauja VVD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī SIA Man-Tess zaudējumu apmēri būs atkarīgi no tā, kad uzņēmums varēs atjaunot naftas produktu pārkraušanu, šajā biznesā viss ir mērāms miljonos, preses konferencē norādīja Man-Tess valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons.

Valsts vides dienesta (VVD) piektdienas lēmums aizliegt uzņēmumam veikt jebkādas darbības ar naftas produktiem un ķīmiskām vielām, negatīvi ietekmēs simtiem miljonu eiro vērtus līgumus, tā viņš, apliecinot, ka lēmums tiks pārsūdzēts.

VVD lēmuma rezultāta ļoti cietīs arī Man-Tess reputācija. Savukārt nespēja izpildīt līgumus varētu nozīmēt ievērojamas soda naudas. Arī akcionāriem uzņēmuma vērtības krišanās rezultātā radītie zaudējumi varētu būt mērāmi desmitiem miljonu eiro apjomā, uzsvēra uzņēmuma vadītājs.

Tādēļ, ja SIA Man-Tess partneri cels prasības pret uzņēmumu par līgumu nepildīšanu, tad arī Man-Tess vērsīsies ar civilprasību pret valsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MAN-TESS gatavs investēt tvaika savākšanas iekārtās

Lelde Petrāne,05.07.2012

SIA "Man-Tess" valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons (centrā) iepazīstina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjus Rīgas brīvostas teritorijā strādājošo uzņēmumu apmeklējuma laikā ar īstenotajiem pasākumiem gaisa kvalitātes uzlabošanai.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA MAN-TESS jau ir sākusi īstenot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) iesniegto plānu gaisa kvalitātes uzlabošanai un turpinās realizēt tajā paredzētos pasākumus. To, tiekoties ar VARAM vadības pārstāvjiem – ministra padomnieci Ingu Antāni un VARAM valsts sekretāra vietnieku vides aizsardzības jautājumos Juriju Spiridonovu, uzsvēris MAN-TESS valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons.

MAN-TESS, īstenojot šo plānu, ir ieviesis bezmaksas informatīvo telefonu, kas ļauj operatīvi saņemt informāciju par gaisa iespējamu piesārņojumu, ir uzstādīti papildu vāki dzelzceļa cisternām to noliešanas darbu laikā, tiek pārskatīts pārkraujamo produktu sortiments un veikti citi pasākumi.

Pasākumu īstenošanā paredzēts ieguldīt vairāk nekā 220 tūkstošus latu.

Tikšanās laikā K.Andersons arī informējis VARAM pārstāvjus, ka SIA Man-Tess akcionārs Alandam Capital BV ir gatavs ieguldīt nepieciešamos līdzekļus naftas produktu tvaiku rekuperācijas iekārtu iegādē un uzstādīšanā, lai novērstu piesārņojumu, kas rodas, izlejot degvielu no dzelzceļa vagoniem un pēc tam veicot rezervuāru uzpildīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostas tranzīta kompānija Man-Tess mainījusi īpašnieku, patlaban tās īpašnieks ir Nīderlandes uzņēmums Alandam Capital, liecina Lursoft informācija.

Iepriekš kompānijas īpašnieks bija Jūlijs Krūmiņš. Pagaidām nekādas izmaiņas uzņēmuma valdē nav veiktas. Iepriekš viņš DB norādīja, ka uz šo darījumu gaida jau vairāk nekā pusgadu, un kopš februāra situācija neesot būtiski mainījusies. Savukārt labi informēti avoti DB sacīja, ka darījums jau esot noticis.

DB jau rakstīja, ka reālākais Rīgas ostas tranzīta kompānijas pircējs sākotnēji tika pieminēts viena no pasaules līderiem metāla ieguves un metalurģijas jomā Krievijas kompānijas Severstaļ Latvijas uzņēmums. Vēlāk portāls pietiek.com kā iespējamo pārdošanas cenu minēja 25-30 milj. ASV dolāru. Savukārt sākotnēji J. Krūmiņš par visu sava biznesa pārdošanu prasījis 60 milj. dolāru, kas bijusi neadekvāti augsta cena. Severstaļlat valdes priekšsēdētājs Andrejs Aleksejevs noliedza masu medijos izskanējušo informāciju, ka viņa vadītais uzņēmums plāno iegādāties Man-Tess. Kā viens no Man-Tess iespējamajiem pircējiem tika nosaukta arī SIA Holdinga Kompānija FELIX. Taču tās līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Aivars Ločmelis DB atzina, ka nav lietas kursā par to, ka viņa vadītais uzņēmums pirktu Man-Tess.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ja jāsēžas pie stūres, labāk nedzert pat vienu alus glāzi

Ceļu policists Verners Vangravs,05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīto Līgo svētku statistika apliecināja – lai gan to cilvēku skaits, kuri sēžas pie stūres reibumā, samazinās, joprojām atrodas autovadītāji, kuri riskē ar savu un līdzcilvēku veselību un dzīvību.

Kamēr autovadītāji uzskatīs, ka viņiem ir iespēja izbēgt no soda, savā izvēlētajā maršrutā nesastopot ceļu policiju, dzērājšoferi nekur nepazudīs. Problēmu pilnībā izskaust nav iespējams. Naudas soda palielināšana par pārkāpumiem situāciju būtiski neuzlaboja – tas liecina, ka vairāk jāstrādā pie preventīviem pasākumiem un izpratnes veidošanas, nevis sodu politikas.

Arī viena alus glāze var izraisīt uzmanības traucējumus

Atskatoties uz aizvadītajiem Līgo svētkiem, fiksētā statistika nav visai iepriecinoša. Sabiedrība jau savlaicīgi tika informēta par pastiprinātu ceļu policijas ekipāžu darbību svētku periodā un pēc tā, taču daļai autovadītāju tas nebija pietiekams šķērslis un viņi sēdās pie stūres reibumā. Policija fiksēja 70 šādus autovadītājus, turklāt daļai no viņiem alkohola līmenis asinīs pārsniedza vienu promili. Kamēr autovadītāji uzskatīs, ka viņiem ir iespēja izbēgt no soda, nesastopot ceļu policiju savā izvēlētajā maršrutā, dzērājšoferi nekur nepazudīs. Tā nav likumsargu vaina, bet gan ļoti nepareizs domāšanas modelis, kas valda daļā sabiedrības. Neatkarīgi no soda apmēra vai veida vienmēr atradīsies kāds, kurš uzskatīs, ka drīkst braukt reibumā. Tāpat ir aplami domāt, ka trīs izdzertas alus pudeles neietekmē braucienu - arī neliels alkohola daudzums organismā var izraisīt uzmanības un koncentrēšanās samazināšanos. Palielinās arī agresivitāte un avāriju risks. Ja jāsēžas pie stūres, tad labāk nedzert pat vienu alus glāzi. To vienmēr cenšamies atgādināt autovadītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70% autovadītāju ikdienā pie stūres lieto mobilos telefonus, informē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Satiksmes dalībnieku novērojumi liecina, ka pēdējo piecu gadu laikā mobilo ierīču lietošana pie stūres arvien pieaug, radot nepieciešamību šo problēmu aktualizēt plašākā sabiedrībā, veidojot sociālas kampaņas un pastiprinot kontroli uz ceļiem. Tādējādi, «lai pievērstu mobilā telefona «nozombēto» autovadītāju uzmanību un mainītu to paradumus», CSDD sāk satiksmes drošības kampaņu «Izkāp no telefona!».

«Iekāpjot auto, izkāp no telefona! Tieši tik vienkāršs ir mūsu aicinājums,» iepazīstinot ar kampaņu, uzsvēra CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš. Viņš skaidroja, ka mobilo telefonu ietekmē autovadītāji kļūst par apkārt neko neredzošiem un nedzirdošiem zombijiem. Tieši tādēļ gados jaunās auditorijas vidū populārā zombiju tematika izmantota arī CSDD kampaņā «Izkāp no telefona!».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinoši lētais elektriskais skrejritenis Xiaomi MiJia M365 noderēs biroja darbiniekiem, lai ātri veiktu nelielus attālumus pilsētā

Nīkstot garā galvaspilsētas sastrēgumā un caur automašīnas logu priecājoties par saulaino dienu, neviļus pārņem domas par citādiem pārvietošanās līdzekļiem pilsētā. Kājas un velosipēds ir pārbaudīta, klasiska un patīkama alternatīva, bet, ja glītā uzvalkā regulāri jāmēro vairāki kilometri vai arī negribas nopūlēties, minot pedāļus? Te varētu noderēt ielās aizvien biežāk redzamie elektriskie skrejriteņi.

Viens no tādiem – Xiaomi MiJia M365 – uz laiku nonāca arī DB rīcībā. Vai tas tiešām varētu būt ērts ikdienas pārvietošanās līdzeklis?

Dizains

Elektroskūteris paredzēts cilvēkiem augumā no 120 līdz 200 centimetriem, tādēļ ir diezgan augsts. Tā augstākais punkts ir vairāk nekā 110 cm virs zemes. Toties – šaurs, lai lavierētu pa gājējiem pilnām ietvēm un ar stūres ragiem nevienu neaizķertu. Taču stūres augstums nav regulējams, tādēļ pirmskolas vecuma bērniem atliek žēli noskatīties, kā lielākie vizinās, jo, turot rokas augstāk par pleciem, skrejriteni vadīt pagrūti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kāpinātu uzņēmumu grupas efektivitāti, lietā tiks likti sakari loģistikas biznesā, intervijā laikrakstam Dienas bizness uzsver Man-Tess jaunā īpašnieka – holandiešu kompānijas Alandam Capital – direktors Roberts Eihorns. Tam noderēs viņa kontakti Roterdamas ostā un pazīšanās ar lielu loģistikas kompāniju īpašniekiem. Iespējama arī investoru piesaiste gan no austrumiem, gan rietumiem.

R. Eihornu (attēlā) apmierina Rīgas brīvostas darbība, īpaši viņš izceļ tās ģeogrāfisko izvietojumu – atvērto izeju uz jūru. Kaut arī attiecības ar konkurentiem ir dažādas, Man-Tess centīsies būt neitrāls savā uzņēmējdarbībā. Jaunie īpašnieki jau šogad sagaida biznesa pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Man-Tess atver prāmju līniju

Egons Mudulis,16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes Man-Tess uzsācis jaunu projektu - atvēris prāmju līniju sadarbībā ar partneri Man-Tess Lines. Līdz ar to grupas uzņēmumi piedāvā ne tikai stividoru pakalpojumus, bet arī jūras pārvadājumus ro-ro kravām un konteineriem ar tālāku transportēšanu pa sauszemi, proti, «door to door» pakalpojumu, sarunā ar DB pastāstīja Man-Tess valdes loceklis Kirils Romanovs.

Prāmju līnija, kas savieno Ķīli, Sanktpēterburgu un Rīgu, jau veikusi trīs reisus, un pagaidām tiek izmantots salīdzinoši neliels prāmis, kura ietilpība ir 29 kravas auto (40 pēdu piekabes), 190 TEU konteineri. Tomēr universālā prāmja apakšējā klājā ir arī 2,6 tūkst. m3 telpas, ko var izmantot palešu kravām.

«Mums kopā ar mūsu partneriem Sanktpēterburgā jau ir importa kravu plūsma no Ķīles uz Sanktpēterburgu,» saka K.Romanovs, vaicāts cik šis projekts ir ekonomiski pamatots. Tā arī sedz lauvas tiesu no visām izmaksām, kas saistītas ar prāmi. Nu secināts, ka kopā ar Man-Tess Lines ir izdevīgāk pašiem darboties kā prāmja operatoram, ņemot motorkuģi Alteland laika nomā, skaidro viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Arī Rīgas dome iesaistīties smakas likvidēšanā Sarkandaugavā

Elīna Pankovska,06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar fiksēto vides piesārņojumu un iedzīvotāju sūdzībām par gaisa kvalitāti Sarkandaugavā, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks plāno vērsties ar iesniegumu Valsts Vides dienestā, lūdzot pārskatīt piesārņojošās darbības atļaujas nosacījumus termināliem Man-Tess un Woodison Terminal.

Saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu, institūcija, kas izsniedz atļaujas uzņēmumiem, kuri pārkrauj bīstamas kravas, ir Valsts vides dienests. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pakļautībā esošā iestāde arī esot vienīgā, kam deleģētas tiesības lemt par kādu konkrētu termināļu slēgšanu, ja tiek fiksēts, ka to darbība apdraud iedzīvotājus un dabu, norādīts Rīgas domes paziņojumā.

DB jau rakstīja, ka šā gada jūlijā SIA Man-Tess nāca klajā ar paziņojumu , ka jau ir sākusi īstenot VARAM iesniegto plānu gaisa kvalitātes uzlabošanai un turpinās realizēt tajā paredzētos pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā noskaidrosies SIA Man-tess pircēji, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

To laikrakstam atzina uzņēmuma īpašnieks Jūlijs Krūmiņš. Tiesa, viņš uz šo darījumu gaida jau vairāk nekā pusgadu, un kopš februāra situācija nav būtiski mainījusies. Savukāt labi informēti avoti DB informēja, ka darījums jau ir noticis. Tas, ka izmaiņas nav veiktas uzņēmumu reģistrā, varētu nozīmēt, ka vēl nav veikti visi maksājumi.

DB jau rakstīja (03.01.2001.), ka kā reālākais Rīgas ostas tranzīta kompānijas pircējs tika minēta viena no pasaules līderiem metāla ieguves un metalurģijas jomā Krievijas kompānijas Severstaļ Latvijas uzņēmums. Tikmēr Severstaļlat valdes priekšsēdētājs Andrejs Aleksejevs noliedza masu medijos izskanējušo informāciju, ka viņa vadītais uzņēmums plāno iegādāties Rīgas ostas tranzīta kompāniju Man-Tess. Kā viens no Man-Tess iespējamajiem pircējiem ir minēta arī SIA Holdinga Kompānija FELIX. Taču tās līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Aivars Ločmelis DB atzina, ka nav lietas kursā par to, ka viņa vadītais uzņēmums pirktu Man-Tess.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nevar sadalīt atbildību par smaku izbeigšanu

Lelde Petrāne,15.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Risinot gaisa piesārņojuma problēmu Rīgā, Sarkandaugavā, valsts un pašvaldības iestādes nespēj sadalīt atbildību un risināšanu noveļ viena uz otras pleciem. Arī ostu uzņēmumi vēl tikai mēģina vienoties par kopīgu vēršanos pie Rīgas Brīvostas pārvaldes (RBP), lai meklētu vienotu risinājumu, raksta laikraksts Diena.

Maija otrajā pusē iedzīvotāji ziņoja par smakām Sarkandaugavā, un pēc pārbaužu veikšanas uzņēmuma Man-Tess teritorijā tika konstatēta izteikta traucējoša naftas produktu smaka. Nepārtrauktā monitoringa stacija Tvaika ielā atkārtoti uzrādīja būtiskus benzola emisiju limitu pārsniegumus.

Uzņēmumam bija jāiesniedz Valsts vides dienestā (VVD) pasākumu plāns par naftas produktu termināļa darbības uzlabošanu un tvaiku emisijas līmeņa samazināšanu. Uzņēmums plānu ir iesniedzis, un VVD pašlaik izvērtē piedāvāto pasākumu efektivitāti.

VVD uzraugošā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ceturtdien publiski aicināja Rīgas pašvaldību «nekavējoties izstrādāt risinājumus gaisa piesārņojuma samazināšanai pilsētā».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaules vadošajiem fotonikas un inovatīvu optisko instrumentu un to komponenšu ražotājiem Thorlabs novērtējis Latvijā radītā inovatīvā termo-elektriskā sensora TESS unikālās īpašības un noslēdzis līgumu par tā licencēšanu un tehnoloģiju pārnesi.

Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta (LU CFI) zinātnieku komanda radījusi ļoti ātrdarbīgu elektromagnētiskā starojuma sensoru TESS, ko var pielietot lāzertehnoloģijā, jo īpaši, kad nepieciešams veikt manevrus ar precīzu lāzerstara impulsu jaudu, kā piemēram, medicīnā, arī lāzer metināšanā un gravēšanā.

Šī brīža tehnoloģijas ļauj mērīt vidējo lāzerstara jaudu noteiktā laika griezumā, kas var būt nepietiekami smalku operāciju vai gravējumu / litogrāfiju veikšanai. TESS sensors ir unikāls ar tā īso darbības laiku - signāla rašanās laiks ir mazāks par 10 nanosekundēm, kas ir 1000 reižu ātrāks par pašreiz lāzeriekārtās izmantotajām tehnoloģijām. Sensora pamatā ir unikālas materiāla īpašības, kas iegūtas, to veidojot no ļoti plānām kārtiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Daudzprofilu kompleksam grib Junkera plāna naudu

Māris Ķirsons,07.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātā medicīnas sabiedrība ARS 32 milj. eiro vērtā daudzprofilu medicīnas centra izveides projekta realizācijai centīsies piesaistīt finansējumu no daudzmiljardu Junkera investīciju veicināšanas plāna, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Ja pavērsies tāda iespēja, tad izmantosim arī izdevību aizņemties naudu no tā dēvētā Junkera investīciju plāna, kura iedzīvināšana tiek solīta jau tuvākajā laikā,» nostāju skaidro SIA ARS valdes priekšsēdētājs Māris Andersons. Iecerētā projekta realizācija jau ir uzsākta un tā pirmā kārta tiks pabeigta jau šovasar. «Nauda jau ir ieguldīta līdz šim – aptuveni 2 milj. eiro ir samaksāti par nekustamā īpašuma apsaimniekošanu līdz rekonstrukcijas sākumam un iekārtas paredzēts uzstādīt līdz vasaras vidum, kas kopumā izmaksās ap 8,5 milj. eiro,» pašreizējo situāciju rāda M. Andersons. Viņš atzinīgi novērtē medicīnisko iekārtu iegādei atvēlēto ES struktūrfondu Augstas pievienotās vērtības investīciju programmas piešķirto atbalstu (projekts 3,4 milj. eiro, ieskaitot PVN). «Raudzīsimies, kāda būs situācija un kur varēsim aizņemties, tad arī varēs atbildēt, cik ilgā laikā iecerētais stacionāra un diagnostikas centra izveides projekts pilnībā tiks pabeigts,» tā uz jautājumu, cik daudz laika vajadzētu, lai pilnībā īstenotu ieceri, atbild M. Andersons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nacionālajam mūzikas straumēšanas servisam grūts sākums

Jānis Rancāns,06.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vērienu darbu sākušajam mūzikas straumēšanas servisam šobrīd nedarbojas interneta versija, tādējādi sarežģījot mūzikas klausīšanos datorā. Pakalpojuma izstrādātāji norāda, ka pie šīs problēmas tiekot strādāts.

Tikmēr pakalpojuma Streamus.com, kas gan atšķiras no mūsu Streamus.lv, radītājs Šons Andersons (Sean Anderson) sarunā ar Db.lv norāda, ka cilvēki, kas izstrādā streamus.lv ir jauki un draudzīgi, «taču viņi nezina, kā izstrādāt kvalitatīvu programmatūru». «Personīgi es domāju, ka streamus.lv gadījumā 99% ir mārketings, bet 1% ir programmēšana,» tā Š. Andersons.

Augusta sākumā darbību sāka ar Tele2 līdzdalību tapušais streamus.lv mūzikas straumēšanas pakalpojums. Pakalpojums tika atklāts ar koncertu Kalnciema kvartālā, kur uzstājās pazīstami Latvijas mūziķi. Streamus.lv izstrādātāji norādīja, ka ar jaunā pakalpojuma līdzdalību būs iespējams mūziku klausīties datorā, apmeklējot interneta vietni streamus.lv vai lejupielādējot straumēšanas pakalpojuma aplikāciju viedtālrunī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā tika pabeigts Rīgas ostas tranzīta kompānijas Man-Tess pārdošanas darījums. Konkrēti lēmumi par grupas uzņēmumiem pieņemti pēc katra uzņēmuma izvērtēšanas, intervijā DB stāsta Roberts Eihorns, Man-Tess jaunā īpašnieka - Nīderlandē reģistrētās kompānijas Alandam Capital (AC) - direktors.

Lūgts pastāstīt par sevi, Roberts Eichorns DB saka: «Man ir bizness pie Roterdamas, ieņemu amatus dažādās kompānijās. Man ir kontakti Roterdamas ostā, esmu pazīstams ar lielu loģistikas kompāniju īpašniekiem. Vairāk gan esmu darbojies finanšu jomā. Šo eksperta zināšanu dēļ tiku iecelts par Alandam Capital direktoru. Pastāv iespēja, ka kompānijā tiks iecelti amatos vēl kādi cilvēki. Taču šobrīd esmu vienīgais direktors, kas Holandē ir normāla prakse. Mūsu nodomi ir attīstīt Man-Tess biznesu.»

Ēnu ekonomika Latvijā gandrīz 40%

Nelegālā ekonomika Latvijā gada laikā augusi gandrīz par diviem procentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Man-Tess reģistrējis jaunu komercķīlu

Žanete Hāka,28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna komercķīla reģistrēta uzņēmumam SIA Man-Tess, liecina Lursoft dati.

Ķīlas ņēmējs ir Nordea Bank Finland Plc., bet kā parādnieks reģistrēts pagājušā gada izskaņā dibinātais SIA Pars Termināls. SIA Pars Termināls īpašnieki ir divi Kiprā reģistrēti uzņēmumi - Gertynoir Holdings Limited un Mattell Alliance Limited.

Darījuma nodrošinātā prasījuma maksimālo summa ir 15,16 miljoni latu.

Pēc Lursoft datiem, SIA Man-Tess pieder daļas divos Latvijas uzņēmumos – SIA Infrastructure Service un SIA Man-Tess Grain.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilsētas ceļiem paredzētais Segway elektriskais skrejritenis Ninebot KickScooter ES4 ar diviem akumulatoriem spēj nobraukt vismaz 35 kilometrus

Elektriskie skrejriteņi šovasar gluži neplunčājas sabiedrības mīlestības jūrā. Ceļu satiksmes organizētāji nespēj tiem ierādīt adekvātu vietu kopējā satiksmē, tādēļ nākas lavierēt starp kājāmgājējiem, riteņbraucējiem un automašīnām, izpelnoties lamas no visiem. Tas gan netraucē skrejriteņu pūlim ar katru mēnesi pieņemties augumā, ko neapšaubāmi veicina aizvien labāki braucamie. Jaunu modeli nesen sarūpējis arī pazīstamais ražotājs Segway, laižot tirdzniecībā Ninebot Kick- Scooter ES4. Tas būtībā ir Ninebot ES2, vienīgi ar papildu akumulatoru.

Dizains

Ninebot ES4 no malas izskatās diezgan «plāns», jo tam zem stāvēšanas platformas nav akumulatora, kā tas ir dažiem konkurentiem. Līdz ar to platforma ir tikai pāris centimetru bieza. Arī riteņi ir nelieli, taču ar pildītām, cietām gumijas riepām. Masīvākā detaļa ir apaļais stūres kāts, pie kura piestiprināta baterija un augšpusē arī neliels ekrāns ar braukšanas ātruma un akumulatora rādījumiem. Kopā viss braucamrīks sver 14 kilogramus. It kā viegli, tomēr konstruktors kaut ko nav līdz galam izskaitļojis. Kad stūres kātu pieloka pie platformas un nostiprina aiz dubļusargā iestrādātā āķa, Ninebot pārnēsāšana kļūst pagalam neērta. Tieši uz līdzsvara punkta uzstiprināts platais ārējais akumulators, kas galīgi nav ērts rokturis. Savukārt satverot kātu virs vai zem tā, metru garais nesamais sasveras un sāpīgi lauž plaukstu. Var, protams, aizbildināties, ka to var vilkt uz vienas riepas aiz stūres, kā rādīts reklāmas materiālos, bet pamēģiniet tādā veidā uznest skrejriteni uz dzīvokli vai biroju pa kāpnēm. Lifta diemžēl visās ēkās nav. Tādēļ atliek radināties ņemt nost akumulatoru. Otra mulsinošā lieta ir stūres kāta ļodzīšanās apakšējā stiprinājuma vietā. Braucot pārņem sajūta, ka kāts viegli kustas, kaut visas četras skrūves apakšā ir cieši pieskrūvētas. Nav diez ko omulīgi iedomāties, kas notiktu, ja stūre pie maksimāla ātruma atteiktu klausīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA DME (Dotan Maritime Industries Ltd.) un tās vadītājs Leonīds Čerņins pēc veiksmīga starta pasaules tirgū ar patentētu stūres iekārtu jahtām, pievērsies vēja ģeneratoru izstrādei. Tuvākajās dienās tiks saņemts pasaules mēroga patents jaunajam izstrādājumam, un vasarā tiks uzsākta vēja ģeneratoru ražošana Latvijā eksportam uz visu pasauli.

Kāda ir saistība starp Dotan stūres iekārtu un vēja ģeneratoru? Ceļš no viena izstrādājuma pie otra: vēja ģeneratorā tiek izmantoti daži stūres iekārtā patentēti mehānismi. Dotan stūres patentētā sistēma ļauj viegli pacelt un nolaist stūri sekundes daļu laikā. Tradicionāli stūri pacel un nolaiž ar virvju palīdzību, kas aizņem daudz vairāk laika. Ļoti svarīgs ir arī materiāls, no kā ražota ūdenī ielaižamā stūres daļa. Tā ir specifiska plastmasa (nekur pasaulē līdz šim neviens to nav darinājis no plastmasas), kuras sastāvu joprojām nav spējuši «atkost» konkurenti, tā ir ļoti stingra un izturīga. Materiāls nav patentēts, jo neviens nemāk to nokopēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2011. gada maija bez ūdens un kanalizācijas – tāda ir dzīvojamās mājas Stūres ielā 2 iedzīvotāju ikdiena Rīgā. Tiesa, ūdeni viņiem atved pēc pieprasījuma pašvaldības uzņēmums Rīgas ūdens (RŪ), vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Ūdens atslēgšanai esot iemesls, jo ēkas iepriekšējais apsaimniekotājs – dzīvokļu īpašnieku kooperatīvā sabiedrība Stūres 2 – nebija norēķinājies ar RŪ par pamatīgu summu – 39 711,28 latiem.

Tagad ēkai esot cits apsaimniekotājs – SIA Lanis Plus. Šīs firmas valdes loceklis Vjačeslavs Girgeļs Neatkarīgajai stāstījis, ka pārņēmuši ēkas apsaimniekošanu, bet ne iepriekšējā apsaimniekotāja parādus.

«Sākām no nulles,» viņš teicis. Un uzskatot, ka parāds jāpiedzen no iepriekšējā apsaimniekotāja. Turklāt RŪ 2011. gadā iesniedza prasību tiesā pret kooperatīvo sabiedrību Stūres 2 par parāda piedziņu un šā gada jūnijā spriedums stājies spēkā. V. Girgeļs norādījis – tiesa nolēmusi, ka parāds pilnā apmērā piedzenams no iepriekšējā apsaimniekotāja, bet RŪ šo summu prasa samaksāt tagadējam apsaimniekotājam. «Neskatoties uz tiesas spriedumu, RŪ joprojām prasa no SIA Lanis Plus un dzīvokļu īpašniekiem samaksāt parādu DzĪKS Stūres 2 vietā. Pēdējā vēstule no RŪ ar atteikumu pieslēgt ūdeni un kanalizāciju tika saņemta 09.10.2012.,» viņš rakstījis Neatkarīgajai adresētā vēstulē. Pēc SIA Lanis Plus rīcībā esošajiem dokumentiem, parāds krājies no 2003. gada septembra līdz 2011. gada maijam, līdz RŪ sāka rīkoties stingrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvija vēl nebija neatkarīga, kad nopelnīju pirmo miljonu. Savukārt 1991. gadā Vācijas bankā man jau bija 6,5 miljoni. Varu teikt droši, ka toreiz biju bagātākais cilvēks Latvijā,» lepojas Jūlijs Krūmiņš, kura talantu un autoritāti uzņēmējdarbībā nevar noliegt

Pēc sarunas ar biznesmeni Jūliju Krūmiņu šķiet, ka šim cilvēkam patiešām ir viss – gan nauda, gan tas, ko nevar pirkt par naudu. Viņš pats šajā kategorijā ierindo veselību, mīlestību, autoritāti un draugus. Savukārt naudu palīdzējusi nopelnīt galva ar labu degunu. Tiesa, kā pilienu darvas medus mucā uzņēmējs min pāris zīmīgu sastapšanos ar cilvēkiem, kuri draugu lomā iejutušies vien uz laiku, bet vēlāk uzmetuši. Tomēr tāpēc nav zudusi uzticēšanās. Ja kaut kam J. Krūmiņš ar degsmi pieķersies, tad, pēc viņa vārdiem, apmāts kā auns novedīs to līdz galam. Turklāt visaugstākajā kvalitātē. Viņam neder Zaporožecs, vajadzīgs Porsche. Un viņš ir liktenim pateicīgs par interesantu vadāšanu pa dzīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane,31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru