Ķīniešu e-komersijas rīks Alibaba pamazām gūst popularitāti arī Eiropā, tostarp Latvijā.
Ķīnā bāzētā uzņēmumu grupa Alibaba, kas nodarbojas ar dažādu interneta pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā arī tiešsaistes vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību, sākusi iekarot arī Rietumu tirgu. Galvenokārt cilvēki Eiropā izmanto AliExpress mazumtirdzniecības platformu, kur par salīdzinoši zemām cenām ir pieejamas dažādas Ķīnā un citviet ražotas preces.
Alibaba grupā ietilpst arī tāda paša nosaukuma e-komersijas platforma, kas komersantiem piedāvā iegādāties vairumā dažāda veida produkciju. Tā ir ērta ar to, ka minimālais preču partiju apjoms var būt daudz mazāks, nekā pērkot tieši no ražotāja.
Apmeklējot vairākus Latvijas interneta forumus, tik noskaidrots, ka iepirkšanās AliExpress ir kļuvusi samērā populāra un dažubrīd pat konkurē ar populāro tirdzniecības servisu eBay. Internetā vairums lietotāju parasti apspriežas par to, vai preču iegāde no AliExpress ir droša un arī par to, ar kādiem muitas izdevumiem būtu jārēķinās, iegādājoties konkrēto preci.
Izskatot dažādu preču piedāvājumu AliExpress, tika novērots, ka veikalā atrodamas dažādu ievērojamu zīmolu preces par nepierasti zemām cenām, kas lika domāt par to, ka tiek piedāvāti iespējami viltojumi. To, ka e-veikalā sastopami arī preču viltojumi, apstiprināja vairāki tiešsaistes apspriežu dalībnieki. Galvenā pazīme, ka darīšana ir ar viltojumiem, esot preces netipiski zemā cena. Tas gan cilvēkus neattur pirkt arī šādas preces cerībā, ka tās būs pietiekami kvalitatīvas.
Informācijas tehnoloģiju forumā Boot.lv kāds lietotājs aprakstīja gadījumu, kad viņš zinot esot pircis viltojumu un pieprasījis, lai pārdevējs uz šī fakta pamata samazina cenu. Tā kā AliExpress visa veida maksājumus līdz preces saņemšanai ietur, tad jebkura pircēja pretenzija pārdevējam var radīt zaudējumus. Salīdzinājumā, lietojot eBay piederošo maksājumu rīku PayPal, parasti vairāk tiek aizsargāts pārdevējs.
AliExpress ir tiešsaistes mazumtirdzniecības platforma, kas apkalpo tirgotājus no vairāk nekā 220 pasaules valstīm. Alibaba uzņēmumu grupā ietilpst arī citi uzņēmumi, kas nodarbojas ar mazumtirdzniecību privātpersonām, vairumtirdzniecību, kā arī ar maksājumu apkalpošanu. Līdzīgi kā ar eBay, arī PayPal no Ķīnas tirgus lielā mērā izspieda Alipay.
Alibaba grupu 1999.gadā Ķīnā nodibināja uzņēmējs Džeks Ma. 2012.gadā Alibaba grupa uzrādījusi 4,1 miljarda dolāru (2,95 miljardu eiro) apgrozījumu. Pašlaik klīst baumas par Alibaba tirdzniecības platformas akciju piedāvāšanu biržā. Finanšu eksperti lēš, ka uzņēmuma vērtība varētu būt vairāk nekā 100 miljardi dolāru (72.03 miljardi eiro) un 2013.gada apgrozījums varētu uzrādīt 60 - 70% pieaugumu, salīdzinot ar 2012.gadu. Informācijas tehnoloģiju koncernam Yahoo, kas savulaik tikai uzskatīts par vienu no lielākajiem Google konkurentiem, pieder 24% Alibaba akciju.