Mazumtirdzniecība

LTRK uzsākusi biedru produktu tirdzniecību Ebay Vācijā

Lelde Petrāne,05.08.2016

Jaunākais izdevums

Latvijas uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar J&S Trading group GbR jūlija vidū Ebay vietnē Vācijā atklājusi veikalu, kur gan jauniem, gan pieredzējušiem uzņēmumiem ir iespēja realizēt savu produkciju. Pirmie darījumi jau notikuši un esot vērojama regulāra Vācijas Ebay apmeklētāju interese.

Projekta sākuma posmā sadarbībai pieteikušies vairāki LTRK biedri, piemēram, SIA Meduspils, SIA IR GROUP, SIA MG Factory ar skrejriteņiem DipDap un SIA WENDI TOYS.

Projekta loģistikas partneris ir SIA DB Schenker. Iepirkšanās vietnes neilgajā darbības laikā plašu interesi guvuši medus produkti, kā arī augstu novērtējumu no pircējiem saņēmušas SIA WENDI TOYS koka spēļu mājas. WENDI TOYS valdes loceklis Dzintars Jurševskis stāsta: «Mēs esam vairāk nekā pārsteigti par to, ka nedēļas laikā Ebay vietnē tika realizētas 5 spēļu mājas. Patiesībā, mēs nebijām to gaidījuši. Esam jau nosūtījuši realizēšanai nākamo spēļu māju partiju.»

Lai nodrošinātu veiksmīgu produkta realizāciju, ražotājam jāiesniedz kvalitatīvs preces apraksts vācu valodā un vairākas fotogrāfijas. Svarīgi ir tas, ka precei ir jāatrodas Vācijā, lai tiktu nodrošināta ātra preces piegāde pircējiem.

Tuvākajā laikā tiks atvērti veikali arī amazon.de un dawanda.de. LTRK aicina pievienoties arī citus ne pārtikas ražotājus un attīstīt savu eksportu Vācijā.

J&S Trading group GbR, kas darbojas kā LTRK partneris, reģistrēts 1. jūlijā īpaši šim projektam. Uzņēmuma īpašnieces un projekta veidotājas ir Vācijas pilsone Tajna Jacobson un latviete Linda Ozoliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā e-komercijas platforma "eBay" šonedēļ paziņojusi par komisijas maksājuma atlikšanu uz vēlāku laiku un pārtrauc veiktspējas reitingu samazināšanu mazā un vidējā mēroga pārdevējiem visā pasaulē, kuru biznesu skārusi Covid-19 pandēmija.

Šobrīd, kad visu pasauli pārņēmis koronavīrusa uzliesmojums, maziem un vidējiem uzņēmumiem īpaši steidzami nepieciešams valsts un sadarbības partneru atbalsts, lai turpinātu tirdzniecību, tāpēc kompānija "eBay" pieņēmusi lēmumu, ka turpmāk visi "eBay Store" pārdevēji varēs izmantot iespēju lielāko daļu no komisijas maksājumiem atlikt uz 30 dienu periodu.

Plašāka informācija par maksājumu atlikšanas noteikumiem ir pieejama oficiālajā "eBay" biznesa klientu tīmekļa vietnē export.ebay.com, kā arī e-pasta ziņā, kas izsūtīta visiem platformas lietotājiem.

Tāpat "eBay" sola pasargāt pārdevējus no reitinga pazemināšanas novēlotas piegādes un pasūtījumu atcelšanas gadījumā laika posmā no 20. marta līdz 20. jūnijam. Šī iniciatīva palīdzēs uzņēmējiem samazināt zaudējumus, ņemot vērā, ka platformas lietotāju vērtējums tieši ietekmē pārdošanas apjomus. Taču, ja pārdevēja sniegums šajā laika posmā uzlabojas, tas tiks palielināts atbilstoši iepriekšējai reitingu noteikšanas sistēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ebay mainīs maksājumu pieņemšanas pakalpojumu sniedzēju.

Vairāk nekā divus gadus pēc tam, kad eBay atdalījās no PayPal Holdings, uzņēmums plāno distancēties no tā vēl vairāk, raksta MarketWatch.

EBay paziņojis, ka plāno pārņemt maksājumu apstrādes pakalpojumu savās rokās, jo līdz šim to nodrošināta PayPal saskaņā ar līgumu, kas tika parakstīts 2015.gadā, kad abi uzņēmumi sāka strādāt atsevišķi. EBay informējis, ka pilnībā pāriet uz jauno maksājumu sistēmu plāno 2021. gadam, un tas notiks sadarbībā ar jauno maksājumu partneri Adyen. Vienošanās ar PayPal termiņš ir 2020.gada vidus, un eBay ziņojis, ka PayPal ir piekritis pieņemt pircēju maksājumus līdz vismaz 2023.gadam.

«Jaunajā maksājumu starpniecības modelī mēs vienkāršosim mūsu attiecības ar pārdevējiem un plānojam no viņiem iekasēt tikai vienu komisijas maksu par mūsu platformu un maksājumu pakalpojumiem,» sacījis eBay pārstāvis Skots Šenkels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālajā vidē ir plašas iespējas tiešajai tirdzniecībai – veidojot savu internetveikalu un izvēloties biznesa modeli, kur ražotājs preci uzreiz nosūta pircējam.

Šādu starpniecības biznesa modeli ir izvēlējies arī Aivis Veļķeris, kam eBay platformā ir savs sadzīves preču veikals. Viņš vēlas vairāk koncentrēties uz konsultācijām, lai palīdzētu citiem tirgoties internetā. Sadarbībā ar Latvijas Universitātes biznesa inkubatoru viņš izveidoja lekciju kursu eBay mini akselerators. Tas domāts cilvēkiem, kuri vēlas nodarboties ar tiešo pārdošanu vai pārdot paši savu preci. Interesentu lokā bija gan tādi, kuri pārdot savas preces, gan tādi, kuri vēlējās atdarināt viņa biznesa modeli. Aivi visvairāk interesē tie, kuri vēlas pārdot savas preces, jo ar tādiem viņam nav bijusi saskarsme.

Saprast izmaksas

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks,02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas interneta reklāmu uzņēmums "Adevinta" otrdien paziņoja, ka vienojies par 9,2 miljardiem dolāru (astoņiem miljardiem eiro) iegādāties ASV interneta izsoļu un tirdzniecības kompānijas "eBay Inc." reklāmas sludinājumu biznesu.

Darījumu paredzēts īstenot ar finanšu līdzekļiem un akciju apmaiņu.

Vienošanās paredz, ka "Adevinta" maksās 2,5 miljardus dolāru par "eBay Classifieds Group", kas aptver tādas reklāmas sludinājumu vietnes kā "Gumtree" ASV un "Kijiji" Itālijā un Spānijā.

"Adevinta" arī "eBay" nodos 540 miljonus akciju, sniedzot ASV uzņēmumam 44% kapitāla.

"Adevinta" pērn tika atdalīts no mediju grupas "Schibsted", kam līdz šim piederēja vairākuma akciju daļu un kas darbojas 15 valstīs Eiropā, Latīņamerikā un Ziemeļāfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lietas, kas saistītas ar Kobi Braiantu, tiek tirgotas par miljoniem

Lelde Petrāne,31.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc precēm, kas saistītas ar Kobi Braiantu, sasniedza drudža līmeni gandrīz uzreiz pēc tam, kad leģendārais basketbolists gāja bojā helikoptera avārijā kopā ar savu 13 gadus veco meitu Džiannu un septiņiem citiem cilvēkiem, vēsta "CNN".

Apģērbs ar K. Braianta tematiku "Nike" tīmekļa vietnē jau bija pilnībā izpārdots mazāk nekā dienu pēc negadījuma.

Daudzi fani sērfo interneta izsoļu platformā "eBay" un citās tirdzniecības vietnēs, lai iegādātos jebkādas ar aizsaulē aizgājušo basketbolistu saistītas piemiņlietas. To izmanto pārdevēji, kuri uzskrūvējuši pamatīgas cenas, īpaši tām lietām, uz kurām ir K. Braianta autogrāfi.

Tā, piemēram, kāds "eBay" reģistrēts pārdevējs vēlējies 3 miljonus ASV dolāru par basketbola bumbu, kuru 2002. gadā parakstījis K. Braiants un pārējā "Lakers" komanda. Kāds cits prasījis 2,88 miljonus ASV dolāru par "unikālu" bumbu, kuru K. Braiants parakstījis pēc pirmā NBA titula iegūšanas. Turklāt pārdevējs apgalvo, ka šīs bumbas vērtība pēc desmit gadiem būs 10 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lovat" piedāvā platformu e-komercijas kompānijām pievienotās vērtības nodokļa (PVN) aprēķināšanai un deklarēšanai ES valstīs.

"Risinājums programmatūra samazina nodokļu uzskaites procesu vairāk nekā 20 reizes," apgalvo Olga Maksimova, "Lovat" dibinātāja.

Šobrīd uzņēmumam ir gandrīz simt maksājoši klienti un aptuveni tikpat to izmēģina. "Pērn gada pēdējā ceturksnī gandrīz 20 kompānijas, kas to izmēģināja, kļuva par maksājošiem klientiem," viņa teic. Iecerēts, ka nākotnē uzņēmuma lielākais tirgus būs Amerika, jo tur ir daudz e-komercijas kompāniju, kas pārdod savas preces pircējiem citās valstīs.

Nākamgad Eiropas Savienībā stāsies spēkā nodokļu reforma zemas vērtības precēm, kā rezultātā e-komercijas kompānijām būs jāaprēķina un jāmaksā PVN arī par zemas cenas precēm visās valstīs, kur ir to pircēji. "Mēs izmantojam tehnoloģijas, lai palīdzētu automatizēt šo procesu un globāliem tirgotājiem palīdzētu samazināt laiku un izdevumus, lai pielāgotos jaunajām prasībām," saka O. Maksimova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore,13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja šodien kāds man prasa, cik izmaksātu uztaisīt Xnet vai kaut ko līdzīgu, jāsaka, ka patiesībā bez miljona pat nav ko sākt,» laikrakstam Dienas Bizness saka Mārtiņš Švāns, Xnet.lv un SexyStyle.lv līdzīpašnieks.

Runājot pašiem pirmsākumiem – kā radās Xnet, viņš stāsta: «Es pirms tam biju strādājis biroja tehnikas tirdzniecības uzņēmumā, un man jau toreiz šķita, ka mums vajag internetveikalu. Gāju pie vadības ar šādu priekšlikumu, rādīju Amazon un Ebay kā piemēru. Nevarēju pārliecināt par biznesa potenciālu, bet pašam šķita, ka tam ir nākotne. Es ļoti labi saprotu savu tā brīža darba devēju, jo tolaik e-pasta katram cilvēkam vēl nemaz nebija. Sapazinos ar vienu programmētāju un realizējām šo ideju. Sākumā bija biroja tehnika, bet tad pēkšņi visi sāka prasīt telefonus, tosterus. Nebiju gaidījis, ka tas izaugs līdz tam, kas ir tagad, par to varēju tikai sapņot. Ja varētu pagriezt laika mašīnu atpakaļ, es daudz ko darītu citādāk. Ir pieļauts tik daudz kļūdu, veselu grāmatu varētu uzrakstīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo mediju kompānija «Facebook» otrdien paziņojusi, ka plāno izveidotu jaunu kriptovalūtu, kurai dots nosaukums «Libra».

Līdzīgi kā «Bitcoin», «Facebook» izveidotās valūtas pamatā būs blokķēdes tehnoloģija, bet plānots to pasargāt no cenu svārstībām.

«Facebook» nebūs piekļuves datiem par transakcijām ar šo kriptovalūtu, norādīja «Libra» projekta menedžeris Deivids Markuss.

Sākotnēji jauno kriptovalūtu plānots izmantot, lai veiktu pārskaitījumus starp dažādām valūtām, bet ilgtermiņā plānots padarīt «Libra» par pilnvērtīgu maksāšanas līdzekli, sacīja Markuss.

Lai sasniegtu šo mērķi, «Facebook» izveidojis apvienību «Libra Association», kas bāzēta Ženēvā, Šveicē. Aliansē patlaban ietilpst 28 dalībnieki, tostarp lielākie maksājumu tīkli «Visa», «MasterCard» un «Paypal», kas var sekmēt «Libra» integrēšanu maksājumu sistēmās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments, Eiropas Savienības Padome un Eiropas Komisija ir pieņēmušas regulu par taisnīguma un pārredzamības veicināšanu komerciālajiem lietotājiem paredzētos tiešsaistes starpniecības pakalpojumos, radot jaunu nosacījumus tiem uzņēmumiem un tirgotājiem, kuri sniedz savus pakalpojumus, izmantojot tiešsaistes platformas, informē Ekonomikas ministrija.

Regulas izpratnē «tiešsaistes platformas» ir tiešsaistes tirdzniecības vietas, tiešsaistes lietojumprogrammu tirdzniecības vietas un sociālie mediji, kā arī tiešsaistes meklētājprogrammas, neatkarīgi no to reģistrācijas vietas, ciktāl tie sniedz pakalpojumus ES reģistrētiem komerciālajiem lietotājiem (komersantiem), kas savukārt piedāvā preces vai pakalpojumus ES patērētājiem (piemēram, Google Play, Apple App Store, Facebook, Instagram, Uber, Youtube, Amazon, eBay, Taxify, City24, PērkamKopā, u.c.).

Tiešsaistes platformas ir galvenās digitālās tirdzniecības veicinātājas un tās kļūst arvien populārākas ES. Eiropas Komisija, konstatējot problēmas ES tiešsaistes platformu darbībā, kas saistītas ar negodīgu tirdzniecības metožu izmantošanu un efektīvu tiesiskās aizsardzības līdzekļu trūkumu platformu lietotājiem, izstrādāja Regulu, kas tagad būs juridiskais ietvars, lai šīs problēmas risinātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cīņa par kapitāla piesaisti

Db.lv,19.05.2020

Madara Kļaviņa-Kalnmale demonstrē, kā izskatās 3D koronavīrusa morfoloģijas modelis caur "LightSpace Technologies" AR galvas displeju.

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl februārī bija iespēja skatīt Monas Lizas portretu Luvrā virtuālajā realitātē. Tā kā šo portretu katru dienu apskata vairāki tūkstoši cilvēku un ir veikti attiecīgi drošības pasākumi, šo gleznu ir salīdzinoši grūti "izbaudīt". Tāpēc muzejs spēra soli pretī tehnoloģijām, ļaujot tā apmeklētājiem izdzīvot neierastu pieredzi, izbaudot šo šedevru vienatnē, izmantojot virtuālo realitāti.

Muzeji ir tikai viena no virtuālās realitātes (VR) un papildinātās realitātes (AR) pielietošanas vietām tūrisma un izklaides sfērā. Teju ikviens mūsdienās ir saskāries vai dzirdējis par 3D kino vai datorspēlēm. VR/ AR izmantošanas iespējas ir teju bez limita, gandrīz jebkurā jomā. Nākotnē ārsti skatīsies orgānus 3D projekcijā ar reālā laika datiem, kas atvieglos slimību un ievainojumu noteikšanu un palielinās precizitāti ķirurģijā. Toties inženieri varēs attīstīt un pilnveidot savas zināšanas par kosmosa kuģiem jebkurā vietā un laikā.

Arī aizsardzības sektorā 3D reljefa kartes var veicināt izpratni par apkārt notiekošo, bet drošības kontrolē, piemēram, lidostās, atvieglot bagāžas skenēšanas procedūru. Šobrīd vēl nav iespējams paredzēt, kā mainīsies pasaule pēc COVID-19 pandēmijas, taču ļoti iespējams, ka tā veicinās ātrāku izaugsmi atsevišķās nozarēs, un, piemēram, drīzumā varēsim veikt 3D video hologrammu zvanus un apmeklēt muzejus, sēžot uz dīvāna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Baltijas jaunuzņēmums Dorado ar ICO piesaistījis vairāk nekā 6 miljonus dolāru

Dienas Bizness,08.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādes jaunuzņēmums «Dorado» veiksmīgi pabeidzis pirmo sākotnējā monētu piedāvājumu un piesaistījis 6,3 miljonus ASV dolāru no investoriem visā pasaulē.

Lielākā «Dorado» investīciju daļa tika piesaistīta no Filipīnām, Taizemes, Malaizijas, Indijas, Meksikas, Vācijas un Lielbritānijas. Baltijas valstu investori nebija tik aktīvi – viņu ieguldījums bija mazāks par 10% no kopējās summas. Līdzekļu ieguldīšana norisināsies vēl nākamos divus mēnešus.

«Dorado» aizsākumi meklējami ēdienu piegādes uzņēmumā «Foodout». Tagad «Dorado» piedāvā piegādes pakalpojumus ne tikai Latvijā un Igaunijā, bet arī citās valstīs.

«Mēs pamanījām lielu pircēju pieprasījumu pēc dažāda veida vietējo veikalu precēm, piemēram, ēdieniem, elektroniskajām ierīcēm, parfimēriju, kā arī daudzām citām lietām,» skaidro Jonas Karosas, «Dorado» līdzīpašnieks.Pilsētas teritorijā nepieciešamās preces tiks piegādātas stundas laikā vai pat ātrāk, un tās piegādās kurjeri, izmantojot aplikāciju «Uber» kā kurjerus vienojošu platformu. Tāpat «Dorado» plāno investēt tādās inovācijās kā dronos un robotos. Jaunākās paaudzes tehnikas piesaiste paplašinās klientu iespējas, kas palīdzēs preces piegādāt labāk, ātrāk un lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Printful par pusmiljonu nopērk zemi centrālā biroja paplašināšanai

Lelde Petrāne,17.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums AS «Printful Latvia» noslēdzis darījumu par zemes iegādi Pārdaugavā, lai būvētu plašākas telpas centrālajam birojam Rīgā. Iegādātā zemes gabala platība ir 6 758 m2 un darījuma summa veido 530 tūkstošus eiro.

«Pirms diviem gadiem Draugiem Group iegādātā ēka Torņakalnā mums kļuvusi par šauru. Neskatoties uz to, ka pārējie grupas uzņēmumi pārcēlušies uz biroju Krasta ielā, Printful strauji augošai komandai nepieciešamas papildu telpas,» pirkumu komentē Printful līdzdibinātājs un izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

Kopš 2017. gada pavasara, kad Printful centrālais birojs pārcēlās uz gandrīz 3000m2 plašajām telpām Torņakalnā, uzņēmums pieaudzis par vairāk nekā 200 darbiniekiem. Šobrīd centrālajā birojā ir 180 cilvēku, bet ražotnēs ASV, Meksikā, Latvijā un birojā Barselonā – 420. Uzņēmums prognozē līdzīgu darbinieku skaita pieaugumu arī turpmāk. Šobrīd a/s «Printful Latvia» ir atvērtas 40 vakances IT, finanšu, dizaina, ražošanas un administrācijas pozīcijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

48 gadu vecumā miris viens no interneta telesakaru programmatūras "Skype" izstrādātājiem, igauņu inženieris un investors Toivo Annuss, paziņojusi viņa ģimene.

Annusa atraitne pavēstījusi, ka viņš miris svētdien pēc pēkšņas slimības, taču nav sniegusi sīkāku informāciju.

"Skype" izstrādāja četri igauņu informācijas tehnoloģiju inženieri - Ahti Heinla, Prīts Kazesalu, Jāns Tallinns un Annuss. 2003.gadā viņi nodibināja investīciju kompāniju "Ambient Sound Investments", kas pārvaldīja viņiem piederošās "Skype" mazākuma akcijas. Pēc "Skype" pārdošanas ASV kompānijai "eBay" 2005. gadā "Ambient Sound Investments" sāka aktīvi darboties investīciju jomā, iegādājoties dažādu uzņēmumu akcijas.

2018.gadā "Ambient Sound Investments" aktīvu vērtība bija apmēram 130 miljoni eiro.

Annuss arī darbojies kā individuālais investors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulslavenais uzņēmējs Īlons Masks (Elon Musk) atklājis, ka viņa kompānijas SpaceX un Tesla bijušas par mata tiesu no bankrota, vēsta BBC.

Uzņēmējs atklājis, ka abas kompānijas gandrīz bankrotējušas 2008. gadā.

«Es gan SpaceX, gan Tesla devu mazāk kā 10 procentu iespējamību, ka tās izdzīvos,» atmiņās dalījies Ī. Masks. «2002. gadā es pat neuzdrošinājos ļaut saviem draugiem investēt, jo negribēju, lai viņi zaudē savu naudu,» viņš stāstījis.

Ī. Masks teicis, ka viņš nopelnījis 180 miljonus ASV dolāru, kad eBay pārņēma PayPal 2002. gadā, un viņš sākotnēji SpaceX un Tesla ieguldījis 90 miljonus ASV dolāru, bet izmaksas turpināja pieaugt. 2008. gads bijis neticami grūts - SpaceX Falcon 1 raķete trešo reizi cieta neveiksmi un Tesla gandrīz bankrotēja divas dienas pirms Ziemassvētkiem.

Šajā brīdī viņam bija atlikuši apmēram 40 miljoni ASV dolāru. «Es varēju to visu ielikt vienā no kompānijām un otra pilnīgi noteikti mirtu, bet, ja es to sadalītu starp SpaceX un Tesla, tās abas varētu aiziet bojā. Kad tu ieliec enerģiju, lai kaut ko izveidotu, tas ir tavs bērns, es nevarēju izvēlēties. Tāpēc es ieliku naudu abās un, paldies Dievam, tās abas izdzīvoja,» savā pieredzē dalījies uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful iekļuvis prestižajā Inc.com ASV straujāk augošo uzņēmumu sarakstā, ieņemot 564. vietu ar 786% izaugsmi starp visiem ASV uzņēmumiem. Šodien Printful pirmo reizi publisko savus finanšu rādītājus.

Tie liecina, ka Prinful Inc. un a/s «Printful Latvia» kopējais aprozījums 2018. gadā veido 77 miljonus dolāru, savukārt 2017. gadā - 46 miljonus dolāru.

«Printful finanšu rādītāji, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauguši par gandrīz 70 procentiem. Lai turpinātu šādu izaugsmi, plānojam izplesties aizvien jaunos tirgos, atverot birojus un ražotnes, kā arī nemitīgi strādājam pie jauniem produktiem un integrācijām. Lai to sasniegtu, mums vajadzīgs komandas papildinājums ar jauniem talantiem,» teic uzņēmuma līdzdibinātājs un izpilddirektors Dāvis Siksnāns. Šobrīd a/s «Printful Latvia» ir atvērtas 40 vakances IT, finanšu, dizaina, ražošanas un administrācijas pozīcijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Aptur kibernoziedznieku grupu un izņem kriptovalūtu 110 tūkstošu apmērā

Lelde Petrāne,20.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes Kibernoziegumu apkarošanas nodaļas (ENAP 3.nodaļa) amatpersonas pārtraukušas organizētās kibernoziedznieku grupas darbību, kuru izdarīto noziegumu rezultātā atsavināta liela naudas summa skaidrā naudā un izņemta kriptovalūta vairāk nekā 110 000 eiro apmērā.

Kibernoziegumi pastrādāti ārzemēs, bet Latvijas teritorijā laika periodā no 2015. gada sākuma līdz 2020. gada sākumam ir notikusi ilgstošā noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācija lielos apmēros. Par noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu aizturētas trīs personas.

Šā gada 19. februārī Valsts policijas ENAP amatpersonas saistībā ar notikušo uzsāka kriminālprocesu pēc Krimināllikuma 195. panta trešās daļas – par, iespējams, ārvalstīs izdarīto kibernoziegumu rezultātā noziedzīgi iegūtu naudas līdzekļu legalizēšanu lielā apmērā, organizētā grupā. Par šādu noziegumu likumā paredzēs sods – brīvības atņemšana uz laiku no trim līdz 12 gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un probācijas uzraudzība uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Etsy tirgus Kalnciema kvartālā

Laura Mazbērziņa,21.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 21. aprīlī, Kalnciema kvartālā pirmo reizi notiek «Etsy tirgus». Tajā piedalās vairāk nekā 20 Etsy tirgotāji no visas Latvijas, kas piedāvā savus produktus. Latvieši ir vieni no aktīvākajiem Etsy tirgotājiem pasaulē, uzsver organizatori.

Uzņēmēji, kuri izmanto Etsy platformu, biznesa portālam db.lv atzina, ka pirms ieiešanas tajā ir jāpārzina sava tirgus niša, ir jāsaprot mērķauditorija. Tirdzniecības platformā svarīgas ir produktu fotogrāfijas un apraksti, jo tur atrodami miljoniem dažādu produktu - ir jāatrod veids, kā izcelties.

Taču visi kā viens saka - lai izdotos popularizēt savus produktus, Etsy ir jāiegulda milzīgs darbs. Tai skaitā nepārtraukti ir jāveic produktu uzlabošana un dažādu variantu testēšana, kā arī nozīmīga ir veiksmīga reklāma sociālajos tīklos. Etsy platformā jādarbojas katru dienu, lai tirgotājs tajā tiešām tiktu pamanīts, pretējā gadījumā tajā var ātri pazust. Vienlaikus tirgotāji atzīst, ka lielu alternatīvu nav, tādēļ turpinās būt Etsy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās

Egons Mudulis,17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas - par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar Dienas Biznesu stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas

Kāda, raugoties no loģistikas kompānijas skatpunkta, šobrīd ir globāla ģeopolitiskā situācija? Vai kas ir mainījies gada laikā?

Mēs gan politikā neiesaistāmies, nodarbojamies ar biznesu. Pasaulē ekonomiskā situācija uzlabojas, Eiropā ir labas tendences – bija labs pērnais gads, un arī šogad turpinās izaugsme. Tas ļoti palīdz loģistikas kompānijām. Patēriņš aug, tātad vajag veikt vairāk piegāžu. Tiek pārdoti vairāk auto.Ja runā par tendencēm, ‒ šobrīd ļoti tiek akcentēta e-tirdzniecība. Tirgū aktīvi darbojošās platformas Ebay, Amazon, protams, rada zināmas pārmaiņas, jo viņiem ir pavisam citas prasības nekā mūsu līdzšinējiem klientiem. Proti, nepieciešamas ļoti ātras piegādes – pēc dienas, divām. Tas maina noliktavu saimniecību. Piemēram, ja agrāk preces ceļoja nedēļām, tad tagad AliExpress gadījumā, runa ir par 10 dienām no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Arvien vairāk uzņēmumu atsauc dalību Facebook kriptovalūtas veidošanā

LETA--AFP,14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien vairāk uzņēmumu atsauc savu atbalstu ASV sociālo tīklu kompānijas «Facebook» veidotajai kriptovalūtai «Libra», ņemot vērā regulatoru pausto kritiku visā pasaulē.

Kredītkaršu giganti «Visa» un «Mastercard», interneta izsoļu un tirdzniecības kompānija «eBay» un digitālo maksājumu uzņēmums «Stripe» paziņojuši, ka vairs nevēlas būt jaunās valūtas pārvaldīšanai paredzētās organizācijas «Libra Association» dibinātāji.

«Libra Association» apstiprinājusi, ka šie uzņēmumi atsaukuši dalību projektā, taču organizācija turpinās veidot uzņēmumu, organizāciju un citu partneru aliansi, lai panāktu «Libra» ieviešanu.

Šobrīd projektā dalību turpina 23 partneri.

Pagājušajā nedēļā atbalstu «Libra» atsauca arī starptautiskā maksājumu kompānija «PayPal».

«Facebook» jūnijā paziņoja, ka nākamgad laidīs klajā savu kriptovalūtu.

Taču amatpersonas ir paudušas bažas par to, kā jaunā valūta tiks regulēta, jo īpaši par to, kā tiks ievērots regulējums par cīņu pret naudas atmazgāšanu un terorisma finansēšanu, kā arī datu privātuma nosacījumi. Tāpat saistībā ar «Libra» ir bažas, ka cilvēki krīzes gadījumos varētu atteikties no nacionālās valūtas, kas sarežģītu valdību centienus pārvaldīt ekonomiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Nodokļu izmaiņas skars uzņēmējus un ģimenes

Jeļena Bārtule, “BDO Latvia” nodokļu speciāliste, sadarbībā ar Latvijas Eksportētāju asociāciju “The Red Jackets”,20.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānotās izmaiņas visvairāk skars darba ņēmējus, jo, pārdalot nodokļu slogu no iedzīvotāju ienākuma nodokļa uz sociālajām iemaksām, lielāks nodokļu slogs būs piemērojams visai algai (13 % (8+5)) un mazāks (18%/21%) ienākumam, no kura būs atskaitītas sociālās iemaksas un atvieglojumi.

Tas nozīmē, ka darbinieki ar mazāku algu saņems nedaudz vairāk, bet ar lielāku algu nedaudz vairāk pēc nodokļu atskaitīšanas. Papildus veidojas interesants fakts, ka ģimenēm ar apgādībā esošām personām ienākumi nedaudz samazināsies, neskatoties uz tā jau diezgan slikto demogrāfisko situāciju.

Papildus ir jāatzīmē, ka šobrīd ir sagatavots MK noteikumu projekts minimālas algas palielināšanai no 430 līdz 500 eiro, kas tiešā veidā skars uzņēmējus, īpaši reģionos.

Iespējams, izmaiņas skars uzņēmējus, kuru darbinieki nesaņem minimālas algas apmēru mēnesī. Proti, ja ir aprēķināta mazāka alga nekā valstī noteiktā minimālā alga (piemēram, pusslodze, stundu likmes), tad darba devējs maksās minimālo sociālo iemaksu apmēru 175 -185 eiro (atkarībā no tā, vai grozījumi par minimālo algu 500 eiro tiks pieņemti).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Etsy mini akseleratora dalībnieki nopelna vairāk nekā 1830 eiro mēnesī

Laura Mazbērziņa,30.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmīgākie Etsy mini akseleratora dalībnieki mēnesī ietirgo no 1830 līdz 2747 eiro, Db.lv pastāstīja akseleratora vadītājs Mikus Losāns.

Etsy mini akselerators ir pusotra mēneša ilga apmācības programma, kura palīdz izveidot savu Etsy veikalu un uzsākt pārdošanu. Kopumā tajā piedalījušies 308 dalībnieki.

Vasarā programma tiek īstenota kā neklātienes nodarbības video formātā. Līdz šim bijušas jau 10 šādas apmācības.

Etsy mini akselerators aizsākās 2016. gada vasarā, kuru vada M. Losāns, kurš jau sešus gadus palīdz cilvēkiem uzsākt biznesu Latvijas Universitātes (LU) Studentu Biznesa inkubatorā, veidojot programmas starta biznesa uzsācējiem. «Izveidoju akseleratora programmu, jo Latvijā ir daudzi veiksmīgi Etsy biznesa uzsācēji, kas pelna vairākus tūkstošus. Tā ir liela iespēja. Man patīk, ka cilvēki dažādus produktus veido paši, tāpēc vēlējos viņiem parādīt, kā šo biznesu uzsākt,» stāsta M. Losāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien vairāk uzņēmumu atsauc savu atbalstu ASV sociālo tīklu kompānijas Facebook veidotajai kriptovalūtai Libra, ņemot vērā regulatoru pausto kritiku visā pasaulē. Kredītkaršu giganti Visa un Mastercard, interneta izsoļu un tirdzniecības kompānija eBay un digitālo maksājumu uzņēmums Stripe, kā arī Paypal paziņojuši, ka vairs nevēlas būt jaunās valūtas pārvaldīšanai paredzētās organizācijas Libra Association dibinātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz pandēmiju un mūsdienās vēl nepieredzēti krasu ekonomikas kritumu, eksperti joprojām iesaka padomāt par ieguldījumu veikšanu.

Nemaz tik slikta šogad vismaz pagaidām nav bijusi naudas plūdināšana pasaulē populārāko akciju virzienā, kur, piemēram, ASV Standard & Poor's 500 šī tirgus indeksa vērtība kopš pagājušā decembra beigām pieaugusi par 6,5%.

“Bloomberg” apkopojis vairāku ekspertu ieteikumus par to, kur šobrīd būtu vērts ieguldīt visai ievērojamu naudas summu – vismaz miljona ASV dolāru apmērā. Populāri uz pārējo fona šobrīd ir izcelt ieguldījumus atsevišķos nekustamā īpašuma veidos. Piemēram, tiek norādīts, ka, attīstoties tiešsaistes tirdzniecībai, strauji augs pieprasījums pēc noliktavu platībām.

Perspektīvās noliktavas

Piemēram, ASV finanšu uzņēmuma “Cresset” dibinātājs Ēriks Bekers “Bloomberg” atklāj, ka miljonu šobrīd ieguldītu tieši šādā nekustamajā īpašumā. Viņš izceļ, ka par katru jaunu miljardu, ko ieņem e-komercija ir nepieciešami 1,25 miljoni kvadrātpēdu (~116 tūkst m2) papildu šo preču “izplatīšanas telpa”. Viņš norāda - ja e-komercija gadā augs aptuveni par piekto daļu, tas arī nozīmēs, ka nākamajos piecos gados būs nepieciešami 400 miljoni kvadrātpēdu ar papildu reālu platību, kas būs piemērota šādas izaugsmes apkalpošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru