Transports un loģistika

Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās

Egons Mudulis,17.05.2018

Jaunākais izdevums

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas - par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar Dienas Biznesu stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas

Kāda, raugoties no loģistikas kompānijas skatpunkta, šobrīd ir globāla ģeopolitiskā situācija? Vai kas ir mainījies gada laikā?

Mēs gan politikā neiesaistāmies, nodarbojamies ar biznesu. Pasaulē ekonomiskā situācija uzlabojas, Eiropā ir labas tendences – bija labs pērnais gads, un arī šogad turpinās izaugsme. Tas ļoti palīdz loģistikas kompānijām. Patēriņš aug, tātad vajag veikt vairāk piegāžu. Tiek pārdoti vairāk auto.Ja runā par tendencēm, ‒ šobrīd ļoti tiek akcentēta e-tirdzniecība. Tirgū aktīvi darbojošās platformas Ebay, Amazon, protams, rada zināmas pārmaiņas, jo viņiem ir pavisam citas prasības nekā mūsu līdzšinējiem klientiem. Proti, nepieciešamas ļoti ātras piegādes – pēc dienas, divām. Tas maina noliktavu saimniecību. Piemēram, ja agrāk preces ceļoja nedēļām, tad tagad AliExpress gadījumā, runa ir par 10 dienām no Ķīnas.

Kuros pasaules reģionos Gefco šobrīd klājas labāk, ņemot vēro šo valstu ekonomikas stāvokli?

Mēs vienmēr esam bijuši spēcīgi Eiropā, tas ir mūsu galvenais tirgus. Tas aizvien ir saistīts ar automobiļu ražošanas apkalpošanu, tie ir mūsu galvenie klienti. Šī tirgus izaugsme palīdz mums uzrādīt labus rezultātus. Mēs arī attīstām Ķīnas‒Eiropas maršrutu, ir jau zināmi panākumi. Piemēram, sadarbībā ar PSA (Peugeot Citroen) mums uz Franciju ir vilciens. Tas gan nebrauc caur Latviju, bet pa taisno caur Brestu. Tāpat vedam saviem klientiem preces arī pretējā virzienā uz Ķīnu. Nedomāju gan, ka dzelzceļa savienojumi, kas palīdz klientiem ieekonomēt laiku un noliktavu izmaksas, jelkad kļūs par konkurentu jūras pārvadājumiem.

Ja jau pieskārāmies Ķīnai, ‒ nule kā vācu DB Cargo un krievu RŽD Logistika parakstīja līgumu par Ķīnas kravu piegādi Eiropai caur Kaļiņingradu. Kā tad ar Baltijas valstīm? Vai šis mūsu sapnis ir izsapņots, vai tomēr kaut kādas druskas mums paliks?

Ķīnas tranzīts ir saistīts ar valsts institūciju ilstošu darbu, ar to, kā viņi to (savas valsts piedāvājumu) pārdod. Visi taču labi saprot, ka šie maršruti tiek subsidēti un to dara nevis bizness, bet Ķīnas reģioni. Krievija savu mājasdarbu ar Ķīnu acīmredzot veic labāk nekā mēs. Mūsu ķīniešu klientiem, skatoties no viņu perspektīvas, šis (Baltijas valstis, Kaļiņingrada, Bresta) gan ir tikai viens punkts kartē. Kad saki viņiem, ka ir citas iespējas, viņi par tām nezina.

Visu rakstu Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās lasiet ceturtdienas, 17.maija laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās loģistikas kompānijas GEFCO meitasuzņēmums Latvijā GEFCO Baltic 10 gadu laikā paplašinājis pakalpojumu klāstu - no transportlīdzekļu un citu preču pārvadāšanas uz sarežģītiem piegādes ķēžu risinājumiem Eiropas vadošajiem industriālajiem uzņēmumiem, un dažādojis klientu loku, iegūstot klientus daudzās vadošajās nozarēs.

GEFCO Baltic šobrīd ir 800 partneri un 300 klienti, tostarp PSA un General Motors. GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals šodien medijiem norādīja, ka kompānija šajā laikā kļuvusi «par spēcīgu nozares spēlētāju Baltijas valstu tirgū, īpaši uzsverot zināšanas transportlīdzekļu loģistikā un par sarežģītiem risinājumiem industriālajiem ražotājiem. Ņemot vērā Baltijas kā svarīga tranzīta robežpunkta lomu, šis tirgus vienmēr būs nozīmīgs GEFCO grupas darbam un attīstībai». Pēc viņa teiktā, patlaban kompānijas arvien vairāk grib nodarboties ar savu pamatbiznesu, kas paver iespējas loģistikas kompānijām veidot arvien integrētākas loģistikas ķēdes. Viņš arī uzteica GEFCO Baltic darbiniekus, kam nav klājies viegli, jo darbs pirms 10 gadiem uzsākts līdz ar krīzi, bet vēlāk krītošo naftas cenu dēļ mazinājušies Krievijas ienākumi, aizvērtas automobiļu ražotnes, līdz ar ko mazinājies pakalpojumu apjoms šajā segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco izstrādājis paplašinātās realitātes aplikāciju piegādes ķēdes produktivitātes palielināšanai

Žanete Hāka,23.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā «Gefco» sācis sadarbību ar inovatīvo risinājumu aģentūru «ArtiShock», lai izstrādātu jaunu paplašinātās realitātes (AR) aplikāciju.

Jauno risinājumu, kas nosaukts par «Gefco Enterprise AR», izmantos «Gefco» Kravu pārvadājumu nodaļa, lai paaugstinātu kvalitātes kontroli un palielinātu produktivitāti auksto piegādes ķēžu iepakošanas procesā.

«Gefco Enterprise AR» tiek izmantota savienojumā ar «Microsoft HoloLens» ierīci, kas sniedz iespēju «Gefco» noliktavu darbiniekiem mijiedarboties ar informāciju digitālajā telpā, piemēram, lietotāja rokasgrāmatu un darba protokoliem. Aplikācija ir izstrādāta pēc īpaša pasūtījuma, lai uzlabotu kvalitātes kontroli un būtiski ietaupītu laiku iepakošanas procesā, īpaši kritiskiem medicīnas sūtījumiem.

Aplikācija tika izstrādāta nepilna gada laikā sadarbībā ar «Gefco» ilgtermiņa partneri, Nīderlandē bāzēto pilna servisa paplašinātās realitātes uzņēmumu «ArtiShock», ar kuru sadarbības projektu vadīja «Gefco» Loģistikas attīstības direktors Omārs Van Gīsts (Omar van Geest). Ideja par šādas aplikācijas izveidi radās «Gefco» Inovāciju rūpnīcā, uzņēmuma iekšējā biznesa inkubatorā, kas identificē un veicina inovatīvas idejas, kuras var pārvērst reālos risinājumos uzņēmējdarbības attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«GEFCO Grupa», globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā, pirmo reizi piedalījusies jauno startup uzņēmumu vērtēšanā Foundercon pasākumā Berlīnē, ko organizēja «GEFCO» partneris «Techstars», starptautisks jaunuzņēmumu akselerators.

Foundercon, ko organizē «Techstars», ir divu dienu pasākums, kas sniedz iespēju investoriem satikt startup uzņēmumu dibinātājus. «GEFCO» tā bijusi iespēja iesaistīties partneru meklējumos starp 600 start-up uzņēmumiem, kas tajā piedalījās. «GEFCO» pārstāvji atlasījuši 14 startup uzņēmumus, kurus aicināja uz diskusijām par četrām galvenajām tēmām: piegādes ķēžu efektivitāte, izmantojot blokķēžu bāzi; jauni mobilitātes risinājumi; mākslīgā intelekta risinājumi administratīvo uzdevumu efektivitātes palielināšanai; loģistikas nozarei un mobilitātei kaitējoši produkti un pakalpojumi.

«GEFCO» koncentrējas uz jaunu ideju veicināšanu un projektu veidošanu, lai panāktu pārmaiņas loģistikas un transporta nozarē. Startup uzņēmumi, kas strādā loģistikas un transporta nozarē, aicināti pieteikties «Techstars» Parīzes programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā GEFCO Grupa paziņojusi par Spānijas uzņēmuma GLT, Eiropas-Marokas pārvadātāja, iegādi.

GEFCO un GLT apvienošanās perspektīvas ir daudzsološas, jo spāņu uzņēmums savas darbības divās desmitgadēs ir iemantojis tirgū spēcīgu profesionālo reputāciju. Dibināts 1998. gadā, GLT ir atzīts speciālists pilnībā nodrošinātu loģistikas ķēžu apkalpošanā Gibraltāra jūras šaurumā. GLT ir attīstījis spēcīgu partnerību ar automobiļu un modes nozaru klientiem.

Plānots, ka šo uzņēmumu biznesa tīklu, pieredzes, zināšanu un klientu savienošana veicinās GLT un GEFCO darbības un komerciālo apvienošanos.

«Mēs esam priecīgi pievienoties GEFCO, globālam loģistikas pakalpojumu nodrošinātājam ar spēcīgu starptautisku tīklu un ievērojamu pieredzi», sacīja Kristina Orbea (Cristina Orbea), GLT izpilddirektore. «Mēs esam pārliecināti, ka mūsu zināšanu un pieredzes apvienošana nodrošinās labākus pakalpojumus abu uzņēmumu klientiem un radīt labākus apstākļus mūsu turpmākai izaugsmei ».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar DB stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai auto tirgus atdzīvošanās Krievijā Gefco biznesu kaut kā ietekmējusi?

Protams, tas ietekmē ļoti spēcīgi. Gefco nesen Krievijā kļuva par automobiļu pārvadāšanai domātu dzelzceļa vagonu īpašnieku. Pievienojām savam parkam teju 700 vagonus. Proti, Krievijā Gefco ir kļuvis par diezgan lielu spēlētāju. Šie vagoni zināmā mērā palīdz arī Gefco Baltic, jo kopā ar Krievijas partneriem vedam tranzītkravas no Kaļiņingradas uz Maskavu. Nesen sākām eksporta projektu, Krievijā ražotus auto piegādājot uz Eiropu.

Taču ne žigulīšus?

Nē, marku nevaru atklāt, taču runa ir par globālajiem ražotājiem. Sadarbībā ar Latvijas autopārvadātājiem piegādājām šos automobiļus līdz Eiropas loģistikas centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco grupa iegādājas Eiropas un Marokas transporta pārvadātāju GLT

Zane Atlāce - Bistere,11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā Gefco grupa paziņojis par Spānijas uzņēmuma, Eiropas un Marokas transporta pārvadātāja GLT iegādi.

Plānotā iegāde tika izziņota jau 2018. gada janvārī, un tagad pirkums ir saņēmis Eiropas reglamentējošo apstiprinājumu.

GLT iegāde ļaus Gefco nostiprināt savu pozīciju un pieredzi reģionā, vienlaikus stiprinot un paplašinot savu klientu bāzi, īpaši automobiļu, modes un mazumtirdzniecības nozarēs.

GLT dibināts 1998. gadā un zināms kā pilnībā nodrošinātas loģistiskās ķēžu apkalpotājs visā Gibraltāra šaurumā un vadošais operators ceļā starp Algecirasu un Tangieru. Uzņēmums ar 75 kravas automašīnām un 380 vagoniem nodrošina vairāk nekā 16 000 šķērsojumu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

GEFCO izstrādā «figitālos» risinājumus

Lelde Petrāne,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi (eng: phygital (physical and digital), kas ir fizisko un digitālo tehnoloģiju risinājumu apvienojums.

«Chronotruck», kuru nesen iegādājās «GEFCO», ir autopārvadājumu digitālā tirdzniecības platforma, kas atvieglo piegāžu veikšanu kravu piegādātājiem un pārvadātājiem, izmantojot īpašus (robustus) algoritmus, kas saskaņo pieprasījumu ar pieejamo piegādes risinājumu. Savukārt, «Moveecar» ir digitāla platforma, ko ir izveidojuši «GEFCO» un kompānijas ārējie IT eksperti. Tā sniedz iespēju transporta, autobūves un līdzīgu nozaru klientiem nodrošināt transportlīdzekļu loģistiku to dzīves ciklā.

«Digitālā patērētāja uzvedība ir redzami ietekmējusi mūsu stratēģiju, kā mēs apkalpojam klientus bizness-biznesam (B2B) un bizness-biznesam-patērētājam (B2B2C) segmentos,» norāda Emanuels Arnauds, «GEFCO» pārdošanas un mārketinga viceprezidents. «Mēs esam apvienojuši sava fiziskā tīkla zināšanas un digitālās prasmes, lai būtu celmlauži jauniem «figitāliem» pakalpojumiem. «Chronotruck» un «Moveecar» izmanto mākslīgo intelektu, mašīnmācīšanos un jaudīgus algoritmus, lai uzlabotu klientu pieredzi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Vadoša darbinieka atziņa: «Īstā skola sākas pēc skolas»

Egons Mudulis,27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstā skola sākas pēc skolas; jābūt tiltam starp uzņēmuma stratēģiju un varēšanu atkarībā no finansēm un resursiem

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltijas un 1520.reģiona (Krievija, Baltija un NVS) finanšu direktors Gatis Sviklis.

Viņš studējis finanses Konkordijas Universitātē Tallinā, septiņus gadus strādājis kā auditors un revidents PwC, kur beigās vadījis audita komandas lielākajiem Latvijas klientiem. Tad viņš divarpus gadus nostrādājis pie viena no PwC bijušajiem klientiem – Veho grupas uzņēmumā, kas importēja Citroën markas automašīnas Latvijā un Lietuvā. Tur arī iznācis saskarties ar Gefco, kura līdzīpašnieks ir PSA grupa, kurai pieder Citroën. Tiešās meklēšanas rekrutēšanas uzņēmuma uzrunāts, viņš uzvarējis konkursā uz Gefco Baltijas finanšu direktora amatu. Paralēli tam visam viņš kļuvis par zvērinātu revidentu, taču tagad apkalpo vien pāris klientu gadā no darba brīvajā laikā. Pērn augustā viņš kļuvis par 1520.reģiona zonas (pēc sliežu platuma milimetros NVS, Baltijā) finanšu direktoru: «Tagad jau ir gads un pāris mēneši, kopš esmu starp Rīgu, Maskavu un Parīzi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Austrumeiropas komunikācijas nozares konkursā uzvarējusi Repute

Zane Atlāce - Bistere,18.12.2018

Otra godalga – 2. vieta kategorijā «Labākā publiskā kampaņa» (Best general public campaign) saņemta par projektu «Latvijas karogs».

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību aģentūra Repute uzvarējusi lielākajā Austrumeiropas komunikācijas nozares konkursā Eventiada IPRA GWA 2018, saņemot divas prestižas godalgas, informē uzņēmumā.

1. vieta piešķirta kategorijā Starptautiskās tendences komunikācijā (International trends in communication), savukārt augsto 2. vietu saņēmis uz AB Dambja uzstādītais Latvijas karogs projekts kategorijā Labākā publiskā kampaņa.

1.vietas apbalvojums piešķirts par Valsts izglītības attīstības aģentūrai organizēto integrētās komunikācijas kampaņu Nacionālais jauno profesionāļu meistarības konkurss SkillsLatvia 2018. Konkursa mērķis bija demonstrēt profesionālo izglītības iestāžu un darba tirgus sadarbību, celt profesionālās izglītības prestižu un cildināt jauno profesionāļu prasmes.

«Esam patiesi gandarīti saņemt tik prestižu nozares apbalvojumu par kampaņu, kas iezīmē profesionālās izglītības nozīmīgumu ne tikai Latvijā, bet arī starptautiskā mērogā. Kampaņas laikā, īstenojot daudzveidīgus un globālus komunikācijas risinājumus, spējām radīt plašāku rezonansi un rosināt diskusijas sabiedrībā par profesionālās izglītības nozīmi un tās sniegtajām iespējām, kas bija projekta galvenais mērķis,» teic Repute partnere, projektu direktore Sabīne Dzene.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa pārvadājumu apjomi Ķīnas–Eiropas maršrutā turpina augt, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Konteinervilcienu skaits Eirāzijas savienojumā sasniedzis kārtējos rekordus kopš šāda veida regulāru pārvadājumu uzsākšanas 2011. gadā. Saskaņā ar China Railway Corporation (CRC) teikto, šā gada 10 mēnešu laikā vairāk nekā 3000 kravas vilcienu kursējuši 57 līnijās, pārsniedzot iepriekšējo sešu gadu kopējos rādītājus, vēsta Xinhua. Ķīnas dzelzceļš arī norādījis, ka pieauguma tendence saglabājas, un jau maijā izveidota sadarbības komiteja loģistikas izmaksu samazināšanai un efektivitātes palielināšanai. Kā būtiska daļa no Vienas joslas, viena ceļa iniciatīvas dzelzceļa kravu pārvadājumi patlaban savieno 35 Ķīnas un 34 Eiropas pilsētas. Eiropa ir Ķīnas lielākais tirdzniecības partneris, un šī gada 10 mēnešos savstarpējā tirdzniecība pieaugusi par 16,2% līdz 513 miljardiem USD.

Komentāri

Pievienot komentāru