Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi (eng: phygital (physical and digital), kas ir fizisko un digitālo tehnoloģiju risinājumu apvienojums.
«Chronotruck», kuru nesen iegādājās «GEFCO», ir autopārvadājumu digitālā tirdzniecības platforma, kas atvieglo piegāžu veikšanu kravu piegādātājiem un pārvadātājiem, izmantojot īpašus (robustus) algoritmus, kas saskaņo pieprasījumu ar pieejamo piegādes risinājumu. Savukārt, «Moveecar» ir digitāla platforma, ko ir izveidojuši «GEFCO» un kompānijas ārējie IT eksperti. Tā sniedz iespēju transporta, autobūves un līdzīgu nozaru klientiem nodrošināt transportlīdzekļu loģistiku to dzīves ciklā.
«Digitālā patērētāja uzvedība ir redzami ietekmējusi mūsu stratēģiju, kā mēs apkalpojam klientus bizness-biznesam (B2B) un bizness-biznesam-patērētājam (B2B2C) segmentos,» norāda Emanuels Arnauds, «GEFCO» pārdošanas un mārketinga viceprezidents. «Mēs esam apvienojuši sava fiziskā tīkla zināšanas un digitālās prasmes, lai būtu celmlauži jauniem «figitāliem» pakalpojumiem. «Chronotruck» un «Moveecar» izmanto mākslīgo intelektu, mašīnmācīšanos un jaudīgus algoritmus, lai uzlabotu klientu pieredzi.»
««Chronotruck» ir kodols kravu pārvadājumu tirgum,» skaidro Rūdolfs Allards, «Chronotruck» izpilddirektors. Viņš norāda, ka «Chronotruck» savieno piegādātājus un pārvadātājus, izmantojot digitālu platformu, kuras pamatā ir spēcīgs algoritms. Šis augstās veiktspējas risinājums piegādātājiem un pārvadātājiem ir nepieciešams, lai savlaicīgi rastu rentablus loģistikas risinājumus. Pakalpojums samazina tukšās kravas automašīnas un ierobežo pārvadātāju radīto oglekļa dioksīda «nospiedumu» vidē, vienlaikus ļaujot mazākiem kravas pārvadājumu uzņēmumiem piekļūt lielākiem klientiem.
Kravas nosūtītājs var izvēlēties pārvadātāju jebkurai no savām kravām, sākot no 50 kilogramiem līdz 28 tonnām, par pieejamāko cenu nepieciešamajā laikā. «Chronotruck» piedāvā piekļuvi tuvumā esošajiem pārvadātājiem, digitalizēto pakalpojumu portfeli, tai skaitā tūlītējus cenu piedāvājumus, ģeogrāfisko izsekošanu, piegādes pierādījumus un elektroniskos rēķinus. Pārvadātājiem digitālā platforma piedāvā iespēju optimizēt kravu plūsmas un vadīt tās ar pilnu jaudu, uzņemot arī citas tuvumā esošās kravas.
«Moveecar» digitālā platforma ļauj citiem nozares dalībniekiem izmantot pakalpojumu «auto kā serviss» (car-as-a-service), piemēram, automašīnu ražotājiem, dīleriem, autoparku vadītājiem, nomas un līzinga uzņēmumiem, izsoļu rīkotājiem, e-komercijas un satiksmes nozares spēlētājiem, lai nodrošinātu pievienoto vērtību visā loģistikas transportlīdzekļa dzīves ciklā.
Katru gadu Eiropā tiek pārdoti 45 miljoni lietotu un 15 miljoni jaunu automašīnu. Šo automašīnu transportēšana mazās grupās vai pa vienai, ir sarežģīta. «Moveecar» izmanto «GEFCO» zināšanas transportlīdzekļu loģistikā, lai šādus transportlīdzekļus vienmērīgi pārvadātu valstu robežās un pāri tām.
Papildu lietotu automašīnu pārvadāšanai, «Moveecar» ieviesīs vēl vienu pakalpojumu «STAART», kuru varēs aktivizēt visā transportlīdzekļa dzīves ciklā. «STAART» pakalpojumi iekļaus uzglabāšanu, transportēšanu, administrēšanu, novērtēšanu, remontu un ceļošanas pieredzi, un klienti tiem varēs piekļūt jebkurā laikā un vietā. Lai piedāvātu «STAART» pakalpojumus, «Moveecar» strādā pie lokālo partneru tīkla izveides dažādās valstīs.
Izmantojot «Moveecar» mobilo lietotni, klienti saņem brīdinājumu par viņu automašīnu līzinga beigām. Pēc tam viņi var izmantot lietotni, lai pasūtītu auto remontu, pirms automašīna tiek atgriezta līzinga kompānijai. Pēc tam auto nomnieks var plānot un veikt transportlīdzekļa pārbaudi, izmantojot lietotni. Ja nomnieks vēlas pārdot automašīnu, «Moveecar» to var atjaunot, pārdot un transportēt pie jaunā īpašnieka.
Eiropā lielākie tiešsaistes transportlīdzekļu pircēji un pārdevēji jau izmanto «Moveecar» pakalpojumus automašīnu piegādēs uz Franciju, Portugāli un Apvienoto Karalisti, kas paredz vienu vai vairāku valstu robežu šķērsošanu. Līdz 2019. gada beigām daudzās valstīs tiks piedāvāti transportlīdzekļu pārbaudes un remonta pakalpojumi, kā arī citi «STAART» pakalpojumi. 2020. gadā tiks uzsākti «key-to-key» pakalpojumi, kā arī konsjerža pakalpojumi individuālajiem klientiem.
«GEFCO» darbojas 47 valstīs, apkalpo 300 galamērķus visā pasaulē. 2018. gadā grupa guva ieņēmumus 4,6 miljardu eiro apmērā.