Transports un loģistika

GEFCO izstrādā «figitālos» risinājumus

Lelde Petrāne,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi (eng: phygital (physical and digital), kas ir fizisko un digitālo tehnoloģiju risinājumu apvienojums.

«Chronotruck», kuru nesen iegādājās «GEFCO», ir autopārvadājumu digitālā tirdzniecības platforma, kas atvieglo piegāžu veikšanu kravu piegādātājiem un pārvadātājiem, izmantojot īpašus (robustus) algoritmus, kas saskaņo pieprasījumu ar pieejamo piegādes risinājumu. Savukārt, «Moveecar» ir digitāla platforma, ko ir izveidojuši «GEFCO» un kompānijas ārējie IT eksperti. Tā sniedz iespēju transporta, autobūves un līdzīgu nozaru klientiem nodrošināt transportlīdzekļu loģistiku to dzīves ciklā.

«Digitālā patērētāja uzvedība ir redzami ietekmējusi mūsu stratēģiju, kā mēs apkalpojam klientus bizness-biznesam (B2B) un bizness-biznesam-patērētājam (B2B2C) segmentos,» norāda Emanuels Arnauds, «GEFCO» pārdošanas un mārketinga viceprezidents. «Mēs esam apvienojuši sava fiziskā tīkla zināšanas un digitālās prasmes, lai būtu celmlauži jauniem «figitāliem» pakalpojumiem. «Chronotruck» un «Moveecar» izmanto mākslīgo intelektu, mašīnmācīšanos un jaudīgus algoritmus, lai uzlabotu klientu pieredzi.»

««Chronotruck» ir kodols kravu pārvadājumu tirgum,» skaidro Rūdolfs Allards, «Chronotruck» izpilddirektors. Viņš norāda, ka «Chronotruck» savieno piegādātājus un pārvadātājus, izmantojot digitālu platformu, kuras pamatā ir spēcīgs algoritms. Šis augstās veiktspējas risinājums piegādātājiem un pārvadātājiem ir nepieciešams, lai savlaicīgi rastu rentablus loģistikas risinājumus. Pakalpojums samazina tukšās kravas automašīnas un ierobežo pārvadātāju radīto oglekļa dioksīda «nospiedumu» vidē, vienlaikus ļaujot mazākiem kravas pārvadājumu uzņēmumiem piekļūt lielākiem klientiem.

Kravas nosūtītājs var izvēlēties pārvadātāju jebkurai no savām kravām, sākot no 50 kilogramiem līdz 28 tonnām, par pieejamāko cenu nepieciešamajā laikā. «Chronotruck» piedāvā piekļuvi tuvumā esošajiem pārvadātājiem, digitalizēto pakalpojumu portfeli, tai skaitā tūlītējus cenu piedāvājumus, ģeogrāfisko izsekošanu, piegādes pierādījumus un elektroniskos rēķinus. Pārvadātājiem digitālā platforma piedāvā iespēju optimizēt kravu plūsmas un vadīt tās ar pilnu jaudu, uzņemot arī citas tuvumā esošās kravas.

«Moveecar» digitālā platforma ļauj citiem nozares dalībniekiem izmantot pakalpojumu «auto kā serviss» (car-as-a-service), piemēram, automašīnu ražotājiem, dīleriem, autoparku vadītājiem, nomas un līzinga uzņēmumiem, izsoļu rīkotājiem, e-komercijas un satiksmes nozares spēlētājiem, lai nodrošinātu pievienoto vērtību visā loģistikas transportlīdzekļa dzīves ciklā.

Katru gadu Eiropā tiek pārdoti 45 miljoni lietotu un 15 miljoni jaunu automašīnu. Šo automašīnu transportēšana mazās grupās vai pa vienai, ir sarežģīta. «Moveecar» izmanto «GEFCO» zināšanas transportlīdzekļu loģistikā, lai šādus transportlīdzekļus vienmērīgi pārvadātu valstu robežās un pāri tām.

Papildu lietotu automašīnu pārvadāšanai, «Moveecar» ieviesīs vēl vienu pakalpojumu «STAART», kuru varēs aktivizēt visā transportlīdzekļa dzīves ciklā. «STAART» pakalpojumi iekļaus uzglabāšanu, transportēšanu, administrēšanu, novērtēšanu, remontu un ceļošanas pieredzi, un klienti tiem varēs piekļūt jebkurā laikā un vietā. Lai piedāvātu «STAART» pakalpojumus, «Moveecar» strādā pie lokālo partneru tīkla izveides dažādās valstīs.

Izmantojot «Moveecar» mobilo lietotni, klienti saņem brīdinājumu par viņu automašīnu līzinga beigām. Pēc tam viņi var izmantot lietotni, lai pasūtītu auto remontu, pirms automašīna tiek atgriezta līzinga kompānijai. Pēc tam auto nomnieks var plānot un veikt transportlīdzekļa pārbaudi, izmantojot lietotni. Ja nomnieks vēlas pārdot automašīnu, «Moveecar» to var atjaunot, pārdot un transportēt pie jaunā īpašnieka.

Eiropā lielākie tiešsaistes transportlīdzekļu pircēji un pārdevēji jau izmanto «Moveecar» pakalpojumus automašīnu piegādēs uz Franciju, Portugāli un Apvienoto Karalisti, kas paredz vienu vai vairāku valstu robežu šķērsošanu. Līdz 2019. gada beigām daudzās valstīs tiks piedāvāti transportlīdzekļu pārbaudes un remonta pakalpojumi, kā arī citi «STAART» pakalpojumi. 2020. gadā tiks uzsākti «key-to-key» pakalpojumi, kā arī konsjerža pakalpojumi individuālajiem klientiem.

«GEFCO» darbojas 47 valstīs, apkalpo 300 galamērķus visā pasaulē. 2018. gadā grupa guva ieņēmumus 4,6 miljardu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco izstrādājis paplašinātās realitātes aplikāciju piegādes ķēdes produktivitātes palielināšanai

Žanete Hāka,23.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā «Gefco» sācis sadarbību ar inovatīvo risinājumu aģentūru «ArtiShock», lai izstrādātu jaunu paplašinātās realitātes (AR) aplikāciju.

Jauno risinājumu, kas nosaukts par «Gefco Enterprise AR», izmantos «Gefco» Kravu pārvadājumu nodaļa, lai paaugstinātu kvalitātes kontroli un palielinātu produktivitāti auksto piegādes ķēžu iepakošanas procesā.

«Gefco Enterprise AR» tiek izmantota savienojumā ar «Microsoft HoloLens» ierīci, kas sniedz iespēju «Gefco» noliktavu darbiniekiem mijiedarboties ar informāciju digitālajā telpā, piemēram, lietotāja rokasgrāmatu un darba protokoliem. Aplikācija ir izstrādāta pēc īpaša pasūtījuma, lai uzlabotu kvalitātes kontroli un būtiski ietaupītu laiku iepakošanas procesā, īpaši kritiskiem medicīnas sūtījumiem.

Aplikācija tika izstrādāta nepilna gada laikā sadarbībā ar «Gefco» ilgtermiņa partneri, Nīderlandē bāzēto pilna servisa paplašinātās realitātes uzņēmumu «ArtiShock», ar kuru sadarbības projektu vadīja «Gefco» Loģistikas attīstības direktors Omārs Van Gīsts (Omar van Geest). Ideja par šādas aplikācijas izveidi radās «Gefco» Inovāciju rūpnīcā, uzņēmuma iekšējā biznesa inkubatorā, kas identificē un veicina inovatīvas idejas, kuras var pārvērst reālos risinājumos uzņēmējdarbības attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru