Tehnoloģijas

Hakeri piekļuvuši 145 miljoniem EBay lietotāju datu

Žanete Hāka,22.05.2014

Jaunākais izdevums

Pirms dažiem mēnešiem hakeri uzbrukuši tiešsaistes izsoļu vietnes Ebay mājaslapai, nozogot aptuveni 145 miljonus lietotāju datu, raksta Reuters.

Tādējādi šis ir viens no lielākajiem datu zagšanas gadījumiem vēsturē, skatoties pēc uzlauzto kontu skaita.

Ebay ieteicis klientiem nekavējoties mainīt paroles, norādot, ka tās ir starp datiem, kurus nozaguši kibernoziedznieki laika posmā starp februāra beigām un marta sākumu.

Ebay pārstāve Amanda Millere norādījusi Reuters, ka patlaban nav nekādu novērojumu, ka datu zagšana būtu atstājusi sekas uz kādu no Ebay lietotājiem.

Viņa uzsvēra, ka hakeri guva pieeju 145 miljoniem ierakstu, no kuriem lielu daļu viņi nokopēja. Šajos datos ietilpst paroles, epasta adreses, dzimšanas datumi, mājas adreses, kā arī citi personīgie dati, taču ne finanšu dati, piemēram, kredītkartes numuri.

A. Millere uzsvērusi, ka kompānija nolīgusi FireEye Inc's Mandiant ekspertus, lai palīdzētu šo lietu izmeklēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā e-komercijas platforma "eBay" šonedēļ paziņojusi par komisijas maksājuma atlikšanu uz vēlāku laiku un pārtrauc veiktspējas reitingu samazināšanu mazā un vidējā mēroga pārdevējiem visā pasaulē, kuru biznesu skārusi Covid-19 pandēmija.

Šobrīd, kad visu pasauli pārņēmis koronavīrusa uzliesmojums, maziem un vidējiem uzņēmumiem īpaši steidzami nepieciešams valsts un sadarbības partneru atbalsts, lai turpinātu tirdzniecību, tāpēc kompānija "eBay" pieņēmusi lēmumu, ka turpmāk visi "eBay Store" pārdevēji varēs izmantot iespēju lielāko daļu no komisijas maksājumiem atlikt uz 30 dienu periodu.

Plašāka informācija par maksājumu atlikšanas noteikumiem ir pieejama oficiālajā "eBay" biznesa klientu tīmekļa vietnē export.ebay.com, kā arī e-pasta ziņā, kas izsūtīta visiem platformas lietotājiem.

Tāpat "eBay" sola pasargāt pārdevējus no reitinga pazemināšanas novēlotas piegādes un pasūtījumu atcelšanas gadījumā laika posmā no 20. marta līdz 20. jūnijam. Šī iniciatīva palīdzēs uzņēmējiem samazināt zaudējumus, ņemot vērā, ka platformas lietotāju vērtējums tieši ietekmē pārdošanas apjomus. Taču, ja pārdevēja sniegums šajā laika posmā uzlabojas, tas tiks palielināts atbilstoši iepriekšējai reitingu noteikšanas sistēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eBay atlaidīs 2400 darbiniekus

BNS/AFP,22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības milzis eBay šajā gada ceturksnī atlaidīs 2400 darbiniekus, kas ir septiņi procenti no darbinieku skaita, jo tas pārstrukturē savu darbību un gatavojas pārdot savu finanšu struktūru PayPal, trešdien paziņoja eBay vadība.

Kalifornijā bāzētais eBay paziņoja par gaidāmo atlaišanu, neraugoties uz to, ka tā peļņa pērnā gada 4.ceturksnī ir pieaugusi līdz 936 milljoniem ASV dolāru (807,4 miljoniem eiro), bet ieņēmumi sasnieguši 4,9 miljardus dolāru (4,2 miljardus eiro).

Darbavietas tiks likvidētas trīs eBay struktūrās: Marketplaces, Enterprise un PayPal.

«Mēs esam uz pareizā stratēģiskā ceļa, un mēs rīkojamies apņēmīgi un agresīvi, pozicionējot eBay un PayPal panākumiem,» sacīja eBay vadītājs Džons Donaho.

Viņš paskaidroja, ka darbavietu likvidēšana ir nepieciešama, «lai vienkāršotu organizāciju, samazinātu sarežģītību, paātrinātu lēmumu pieņemšanu un radītu konkurētspējīgu izmaksu struktūras».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ebay mainīs maksājumu pieņemšanas pakalpojumu sniedzēju.

Vairāk nekā divus gadus pēc tam, kad eBay atdalījās no PayPal Holdings, uzņēmums plāno distancēties no tā vēl vairāk, raksta MarketWatch.

EBay paziņojis, ka plāno pārņemt maksājumu apstrādes pakalpojumu savās rokās, jo līdz šim to nodrošināta PayPal saskaņā ar līgumu, kas tika parakstīts 2015.gadā, kad abi uzņēmumi sāka strādāt atsevišķi. EBay informējis, ka pilnībā pāriet uz jauno maksājumu sistēmu plāno 2021. gadam, un tas notiks sadarbībā ar jauno maksājumu partneri Adyen. Vienošanās ar PayPal termiņš ir 2020.gada vidus, un eBay ziņojis, ka PayPal ir piekritis pieņemt pircēju maksājumus līdz vismaz 2023.gadam.

«Jaunajā maksājumu starpniecības modelī mēs vienkāršosim mūsu attiecības ar pārdevējiem un plānojam no viņiem iekasēt tikai vienu komisijas maksu par mūsu platformu un maksājumu pakalpojumiem,» sacījis eBay pārstāvis Skots Šenkels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu vietne eBay plāno atdalīt savu maksājumu sistēmu PayPal atsevišķā uzņēmumā, ziņo BBC.

To plānots paveikt 2015. gada otrajā pusē.

Ebay vadītājs Džons Donahoe skaidrojis: «Stratēģiskais pārskats liecina, ka eBay un PayPal arī turpmāka būšana kopā pēc 2015. gada acīmredzami kļūs nelabvēlīgāka katram no tiem - gan no stratēģiskā, gan konkurētspējas viedokļa.»

Paypal ieņēmumi aug par 19% gadā, kas ir divreiz ātrāk nekā eBay. PayPal gada ieņēmumi ir 7,2 miljardu ASV dolāru apmērā, bet

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārā tiešsaistes izsoļu vietne eBay ir nolēmusi atvērt savu noliktavu netālu no Rīgas, lai atvieglotu eBay darbību Krievijā, ziņo ārvalstu mediji.

Uzņēmēji no visas pasaules varēs izmantot jauno noliktavu, lai uzglabātu savas preces, kas paredzētas Krievijas tirgum, un tādējādi samazināt piegādes laiku uz Maskavu par 5 līdz 6 dienām, pastāstījis eBay pārstāvis Krievijā.

Pašlaik eBay esot juridisko formalitāšu kārtošanas beigu posmā. Noliktavas darbību plānots uzsākt līdz marta beigām.

Jaunā noliktava gan nebūšot eBay īpašums. Tikšot izmantota loģistikas uzņēmuma palīdzība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālajā vidē ir plašas iespējas tiešajai tirdzniecībai – veidojot savu internetveikalu un izvēloties biznesa modeli, kur ražotājs preci uzreiz nosūta pircējam.

Šādu starpniecības biznesa modeli ir izvēlējies arī Aivis Veļķeris, kam eBay platformā ir savs sadzīves preču veikals. Viņš vēlas vairāk koncentrēties uz konsultācijām, lai palīdzētu citiem tirgoties internetā. Sadarbībā ar Latvijas Universitātes biznesa inkubatoru viņš izveidoja lekciju kursu eBay mini akselerators. Tas domāts cilvēkiem, kuri vēlas nodarboties ar tiešo pārdošanu vai pārdot paši savu preci. Interesentu lokā bija gan tādi, kuri pārdot savas preces, gan tādi, kuri vēlējās atdarināt viņa biznesa modeli. Aivi visvairāk interesē tie, kuri vēlas pārdot savas preces, jo ar tādiem viņam nav bijusi saskarsme.

Saprast izmaksas

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks,02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

PayPal prezidents pievienojas Facebook

Gunta Kursiša,10.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais eBay maksājumu sistēmas PayPal prezidents Deivids Markuss (David Marcus) atkāpjas, lai pievienotos sociālajam tīklam Facebook, ziņo BBC.

Paredzēts, ka Facebook D. Markuss vadīs ziņapmaiņas produktu biznesu. Savukārt PayPal vadību laikā, kamēr vēl nav atrasts jauns prezidents, uzņemsies eBay vadītājs Džons Donahojs (John Donahoe).

Tāpat Dž. Donahojs norādīja, ka PayPal pašlaik ir uz pareizā ceļa, lai 2015. gadā sasniegtu plānotos mērķus.

Komentējot D. Markusa pievienošanos Facebook, sociālā tīkla vadītājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) pauda, ka ir gatavs «mēģināt uzbūvēt kaut ko jaunu un nozīmīgu».

PayPal ir tiešsaistes tirdzniecības vietnei eBay piederošs uzņēmums. Saskaņā ar pērnā gada datiem aptuveni 41% no eBay ieņēmumiem nāk no PayPal, kuram ir 148 miljoni aktīvu lietotāju. Līdzšinējā prezidenta D. Markusa vadībā PayPal paplašinājās mobilo maksājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīniešu e-komersijas rīks Alibaba pamazām gūst popularitāti arī Eiropā, tostarp Latvijā.

Ķīnā bāzētā uzņēmumu grupa Alibaba, kas nodarbojas ar dažādu interneta pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā arī tiešsaistes vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību, sākusi iekarot arī Rietumu tirgu. Galvenokārt cilvēki Eiropā izmanto AliExpress mazumtirdzniecības platformu, kur par salīdzinoši zemām cenām ir pieejamas dažādas Ķīnā un citviet ražotas preces.

Alibaba grupā ietilpst arī tāda paša nosaukuma e-komersijas platforma, kas komersantiem piedāvā iegādāties vairumā dažāda veida produkciju. Tā ir ērta ar to, ka minimālais preču partiju apjoms var būt daudz mazāks, nekā pērkot tieši no ražotāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas interneta reklāmu uzņēmums "Adevinta" otrdien paziņoja, ka vienojies par 9,2 miljardiem dolāru (astoņiem miljardiem eiro) iegādāties ASV interneta izsoļu un tirdzniecības kompānijas "eBay Inc." reklāmas sludinājumu biznesu.

Darījumu paredzēts īstenot ar finanšu līdzekļiem un akciju apmaiņu.

Vienošanās paredz, ka "Adevinta" maksās 2,5 miljardus dolāru par "eBay Classifieds Group", kas aptver tādas reklāmas sludinājumu vietnes kā "Gumtree" ASV un "Kijiji" Itālijā un Spānijā.

"Adevinta" arī "eBay" nodos 540 miljonus akciju, sniedzot ASV uzņēmumam 44% kapitāla.

"Adevinta" pērn tika atdalīts no mediju grupas "Schibsted", kam līdz šim piederēja vairākuma akciju daļu un kas darbojas 15 valstīs Eiropā, Latīņamerikā un Ziemeļāfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PayPal nākotnē varētu pieņemt Bitcoin

Žanete Hāka,15.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsoļu portālam Ebay piederošais PayPal patlaban runā ar Coinbase un citiem virtuālās valūtas maksājumu nodrošinātājiem par iespēju integrēt šo valūtu ar Braintree maksājumu sistēmas palīdzību, raksta Wall Street Journal.

PayPal pārstāvji gan pagaidām nav noslēguši nekādu vienošanos ar virtuālās valūtas sistēmām.

Šis darījums būtu ievērojams progress virtuālajai valūtai, kuru pamazām sāk pieņemt aizvien vairāk uzņēmumu, tostarp interneta mazumtirgotājs Overstock.com. Tomēr daļa finanšu nozares pārstāvju ir brīdinājuši par riskiem, kas pastāv saistībā ar virtuālās valūtas maksājumu pieņemšanu.

Pērn Ebay iegādājās Braintree par 800 miljoniem ASV dolāru, lai veicinātu PayPal klātbūtni mobilajos maksājumos.

Ebay pārstāve Dženifera Heika sacījusi, ka uzņēmums tic, ka Bitcoin nākotnē būs liela loma maksājumu sistēmā, tomēr pagaidām kompānijai nav nekādu paziņojumu saistībā ar to.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

LTRK uzsākusi biedru produktu tirdzniecību Ebay Vācijā

Lelde Petrāne,05.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar J&S Trading group GbR jūlija vidū Ebay vietnē Vācijā atklājusi veikalu, kur gan jauniem, gan pieredzējušiem uzņēmumiem ir iespēja realizēt savu produkciju. Pirmie darījumi jau notikuši un esot vērojama regulāra Vācijas Ebay apmeklētāju interese.

Projekta sākuma posmā sadarbībai pieteikušies vairāki LTRK biedri, piemēram, SIA Meduspils, SIA IR GROUP, SIA MG Factory ar skrejriteņiem DipDap un SIA WENDI TOYS.

Projekta loģistikas partneris ir SIA DB Schenker. Iepirkšanās vietnes neilgajā darbības laikā plašu interesi guvuši medus produkti, kā arī augstu novērtējumu no pircējiem saņēmušas SIA WENDI TOYS koka spēļu mājas. WENDI TOYS valdes loceklis Dzintars Jurševskis stāsta: «Mēs esam vairāk nekā pārsteigti par to, ka nedēļas laikā Ebay vietnē tika realizētas 5 spēļu mājas. Patiesībā, mēs nebijām to gaidījuši. Esam jau nosūtījuši realizēšanai nākamo spēļu māju partiju.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Hewlett-Packard sadalīsies divos uzņēmumos

Lelde Petrāne,06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju gigants Hewlett-Packard, kas plašāk pazīstams ar saīsināto nosaukumu HP, plāno sadalīt sevi divos uzņēmumos, ziņo BBC.

ASV uzņēmums atdalīs savu veiksmīgāko datoru un printeru biznesu no pārējām darbībām.

HP patlaban esot pārstrukturēšanas plāna vidū un paziņojis par darba vietu būtisku samazināšanu tuvāko gadu laikā. Augustā uzņēmums ziņoja par strauju peļņas kritumu, neraugoties uz ieņēmumu kāpumu.

HP joprojām iesaistīts tiesiskā strīdā ar Autonomy, britu uzņēmumu, kuru tas iegādājās 2011. gadā par 11,1 miljardu ASV dolāru. Gadu vēlāk HP paziņoja, ka uzņēmuma vērtība bijusi par 8,8 miljardiem ASV dolāru mazāka, un apsūdzēja Autonomy nepatiesas informācijas sniegšanā saistībā ar patieso uzņēmuma vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Kaļot dzelzi, kamēr vēl karsta: Spēles Flappy bird izņemšana no App Store un Google Play izraisa tirgošanās vilni eBay

Lelde Petrāne,11.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Popularitāti guvušās mobilās spēles Flappy Bird izstrādātājs Dongs Ngujens izņēmis to no Apple un Google aplikāciju veikaliem, taču izraisījis īpatnēju tirgošanās vilni izsoļu vietnē eBay, vēsta euronews.com.

Spēle lejupielādei bija pieejama 2013.gada vidū, bet popularitātes kāpumu pieredzēja gada nogalē. Izstrādātājs galu galā paziņoja, ka tas radot pārāk lielu apgrūtinājumu viņa dzīvei, tāpēc spēli no aplikāciju veikaliem izņemšot.

Flappy Bird spēlē ar pirksta spiedieniem uz ekrāna jāvada spārnu vēzienus, tādējādi uzturot lidojumu.

Lai gūtu ātru peļņu, kamēr vēl aplikācija ir uzmanības centrā, eBay tiek izsolīti viedtālruņi, uz kuriem instalēta šī spēle. Pārdošanas cena ir vairāki simti, pat tūkstoši dolāru. Citiem šis esot lielisks veids, kā atbrīvoties no saviem bojātajiem viedtālruņiem. Tā, piemēram, lietotājs Lil_j_42 pārdod tālruni, pievienojot brīdinājuma tekstu: «Telefonam ir viena gara plaisa uz ekrāna, bet tas pilnībā funkcionē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lovat" piedāvā platformu e-komercijas kompānijām pievienotās vērtības nodokļa (PVN) aprēķināšanai un deklarēšanai ES valstīs.

"Risinājums programmatūra samazina nodokļu uzskaites procesu vairāk nekā 20 reizes," apgalvo Olga Maksimova, "Lovat" dibinātāja.

Šobrīd uzņēmumam ir gandrīz simt maksājoši klienti un aptuveni tikpat to izmēģina. "Pērn gada pēdējā ceturksnī gandrīz 20 kompānijas, kas to izmēģināja, kļuva par maksājošiem klientiem," viņa teic. Iecerēts, ka nākotnē uzņēmuma lielākais tirgus būs Amerika, jo tur ir daudz e-komercijas kompāniju, kas pārdod savas preces pircējiem citās valstīs.

Nākamgad Eiropas Savienībā stāsies spēkā nodokļu reforma zemas vērtības precēm, kā rezultātā e-komercijas kompānijām būs jāaprēķina un jāmaksā PVN arī par zemas cenas precēm visās valstīs, kur ir to pircēji. "Mēs izmantojam tehnoloģijas, lai palīdzētu automatizēt šo procesu un globāliem tirgotājiem palīdzētu samazināt laiku un izdevumus, lai pielāgotos jaunajām prasībām," saka O. Maksimova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore,13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīna, kas plūdu ūdeņos Anglijā, Somersetā pavadīja gandrīz divus mēnešus, izlikta pārdošanā izsoļu vietnē eBay, vēsta metro.co.uk.

Angliju bija piemeklējusi īpaši lietaina ziema, kas rezultējās ar iespaidīgiem plūdiem. Sudraba krāsas Seat Toledo kļuva par sava veida plūdu simbolu. Nupat tas atgriezies pie sava saimnieka. Huberts Zajackovskis nolēmis, ka auto jāpārdod un iegūtā nauda jāatdod labdarībai.

21 gadu vecais vīrietis braucis pa ceļu Ziemassvētku vakarā, bet bija spiests atstāt automašīnu, jo ūdens līmenis pēkšņi pieauga. Tā kā auto pārņēma ūdens, saimniekam bija jāpadodas. Tādējādi spēkrats kļuva par plūdu simbolu.

«Tas bija šokējoši - redzēt manu automašīnu televīzijā un starptautiskajās ziņās. Ikviens par to runāja, ieskaitot Velsas princi,» stāstījis vīrietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien tiks prezentēta jauna tiešsaistes izsoļu platforma, ko izveidojusi izsoļu kompānija Ebay kopā ar Sotheby’s, raksta Reuters.

Pirmās izsoles platformā tiks rīkotas 1. aprīlī, kad tiks piedāvātas 1970. gada fotogrāfijas no bijušā Yankees spēlētāja Reija Džeksona kolekcijas, par kurām varētu tikt iekasēti 600 tūkstoši ASV dolāru.

Interneta mākslas izsoles nav jaunums, un Sotheby’s, kā arī tā konkurentes Christie’s jau tādas ir rīkojuši iepriekš, tomēr Ebay platforma ļaus Sotheby’s piesaistīt jaunu auditoriju ar cerībām palielināt gan pārdošanas apjomus, gan cenas.

Kā lēš Eiropas Mākslas fonda dati liecina, ka pērn interneta izsoļu apmērs, kurās tika tirgoti mākslas un antikvāri priekšmeti, sasniedza 3,3 miljardus eiro jeb 6% no kopējiem šī segmenta pārdošanas apjomiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības giganta Alibaba Group Holding akcijas cena pirmajā tirdzniecības dienā biržā pieauga par 38%, liecina Reuters dati.

Milzīgais pieprasījums pēc akcijām ļāva kompānijai sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā pārdodot akcijas piesaistīt 21,8 miljardus ASV dolāru, kas lika piedāvāt vēl papildus 48 miljonus akciju, sasniedzot 25 miljardus dolāru. Tādējādi šis IPO pārspēja iepriekšējā rekordlielā piedāvājuma apjomus – 2010.gadā Agricultural Bank of China piesaistīja 22,1 miljardu dolāru.

Tirdzniecības sesijas sākumā Alibaba tirgus kapitalizācija pārsniedza Facebook vērtību, savukārt līdz tirdzniecības beigām tās kapitalizācija sasniedza 231,4 miljardus dolāru, pārspējot Amazon.com un Ebay Inc kopējo vērtību.

Ķīnas interneta lietotāju skaits patlaban ir sasniedzis 632 miljonus, un līdz 2015.gadam var sasniegt 850 miljonus, liecina valdības dati. McKinsey&Co paredz, ka interneta tirdzniecība pasaules otrajā lielākajā ekonomikā nākamgad sasniegs 395 miljardus dolāru, kas ir trīsreiz vairāk nekā 2011. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd investoriem ir modē kompaktākas kompānijas , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Bieži vien investoru vidū populārs ir uzskats – jo lielāka un ar vairāk biznesa novirzieniem ir kāda kompānija, jo vairāk viņi ir pasargāti no straujākām attiecīgā uzņēmuma akcijas vērtības izmaiņām. Proti, ilgstoši pastāvējis pieņēmums, ka «lielāks ir arī labāks», jo kompāniju bizness šādos gadījumos ir pietiekami diversificēts un nedienas kādam uzņēmējdarbības virzienam kompensē kādas citas nodaļas ieņēmumu palielināšanās.

Tiesa gan, pašlaik aina mainījusies un investori pieprasa, lai uzņēmumi savus lēnāk augošos biznesa novirzienus izolē vai pat pilnībā nodala. Valdot šādam fonam, The Wall Street Journal (WSJ) ziņo, ka pasaules korporatīvo grandu apņemšanās no savas pamatdarbības atšķelt citus biznesa novirzienus un sadalīt kompāniju ir vēsturiski gandrīz visaugstākajā līmenī. Dealogic apkopotie dati liecina, ka šogad kopumā pasaulē kompānijas pārdevušas vai pilnībā nošķīrušas citus sava biznesa novirzienus kopumā 1,6 triljonu ASV dolāru apmērā, kas ir visvairāk kopš 2007. gada, kad šajā ziņā tika uzstādīts rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lietas, kas saistītas ar Kobi Braiantu, tiek tirgotas par miljoniem

Lelde Petrāne,31.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc precēm, kas saistītas ar Kobi Braiantu, sasniedza drudža līmeni gandrīz uzreiz pēc tam, kad leģendārais basketbolists gāja bojā helikoptera avārijā kopā ar savu 13 gadus veco meitu Džiannu un septiņiem citiem cilvēkiem, vēsta "CNN".

Apģērbs ar K. Braianta tematiku "Nike" tīmekļa vietnē jau bija pilnībā izpārdots mazāk nekā dienu pēc negadījuma.

Daudzi fani sērfo interneta izsoļu platformā "eBay" un citās tirdzniecības vietnēs, lai iegādātos jebkādas ar aizsaulē aizgājušo basketbolistu saistītas piemiņlietas. To izmanto pārdevēji, kuri uzskrūvējuši pamatīgas cenas, īpaši tām lietām, uz kurām ir K. Braianta autogrāfi.

Tā, piemēram, kāds "eBay" reģistrēts pārdevējs vēlējies 3 miljonus ASV dolāru par basketbola bumbu, kuru 2002. gadā parakstījis K. Braiants un pārējā "Lakers" komanda. Kāds cits prasījis 2,88 miljonus ASV dolāru par "unikālu" bumbu, kuru K. Braiants parakstījis pēc pirmā NBA titula iegūšanas. Turklāt pārdevējs apgalvo, ka šīs bumbas vērtība pēc desmit gadiem būs 10 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Alibaba sākusi sarunas ar bankām par iešanu biržā

Žanete Hāka,17.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības gigants Alibaba Group Holding izlēmis organizēt ilgi gaidīto sākotnējo publisko piedāvājumu ASV, un patlaban veic sarunas ar sešām bankām par darījuma organizēšanu, raksta Reuters.

Tādējādi Alibaba beidzot ir noslēdzis mēnešiem ilgās spekulācijas tirgus dalībnieku vidū par to, kur uzņēmums kotēs savas akcijas.

Vairākas savstarpēji nesaistītas personas Reuters sacījušas, ka Alibaba patlaban ir sarunu procesā ar Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs Group, J.P. Morgan un Morgan Stanley.

Analītiķi lēš, ka Alibaba vērtība varētu būt vismaz 140 miljardi ASV dolāru, un IPO ieņēmumi varētu pārsniegt 15 miljardus dolāru. Rezultātā šis varētu būt ienesīgs darījums arī bankām, un, ja ņem vērā komisijas apmēru 1,75% apmērā, tās varētu nopelnīt 260 miljonus dolāru. Šis darījums varētu būt ienesīgākais IPO kopš Facebook kotēšanas organizēšanas pirms gandrīz diviem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijā vintidža balss vēl blāva

Linda Zalāne,21.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vintidža popularitātes vilnis, kas jau labu laiku pārņemis Eiropu un ASV, līdz Latvijai īsti nav nonācis , piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Par vintidžu (vintage) parasti dēvē lietas – apģērbu, apavus, aksesuārus, mēbeles, interjera priekšmetus –, kas ražotas laika posmā no pagājušā gadsimta 20. līdz 90. gadiem. Vintidža apģērbu un aksesuāru cienītājiem pagājušā gadsimta pērļu medībās Latvijā ir plašākas iespējas, savukārt tiem, kas vēlas iegādāties mēbeles vai interjera priekšmetus mājoklim, klājas grūtāk. Turklāt šo apģērbu ir vieglāk pārvest no kāda ārzemju ceļojuma vai iegādāties dažādās ārvalstu interneta izsoļu vietnēs, piemēram, eBay, taču dīvānu vai krēslu ceļojuma somā ielikt būs sarežģīti, bet transporta izdevumi par preces atgādāšanu uz Latviju pirkuma summu krietni sadārdzinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Viedoklis: Īss ieskats maksājumu FinTech pasaulē. Ar ko nodarbojas pasaules vadošie uzņēmumi?

Latvijas Bankas ekonomisti Deniss Fiļipovs un Glens Olivers Andersons,31.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medijos, uzņēmēju un informācijas tehnoloģiju (IT) profesionāļu vidē arvien biežāk dzirdam par FinTech uzņēmumiem – jaunuzņēmumiem, kas darbojas tādās finanšu jomās kā maksājumi, kreditēšana, aktīvu pārvaldība un citās, piedāvājot tradicionālajiem banku finanšu pakalpojumiem alternatīvus pakalpojumus. Jau pats nosaukums saka priekšā, ka šī nozare savieno divas nozares - finanšu pakalpojumus ar IT risinājumiem.

Pagaidām šī nozare atrodas savas attīstības sākumposmā un ir maz pētīta, tāpēc nolēmām nedaudz ieskatīties šajā jautājumā. Apzinot attīstības tendences nebanku sniegto maksājumu pakalpojumu jomā, Latvijas Banka augustā un septembrī īstenoja populārāko finanšu tehnoloģiju uzņēmumu produktu un pakalpojumu analīzi. Kopumā no dažādām jomām tika atlasīti un sagrupēti 30 interneta vidē visvairāk pieminētie FinTech uzņēmumi. No tiem padziļinātai izpētei tika izvēlēti 13 uzņēmumi, kas darbojas galvenokārt maksājumu jomā.

Un tagad pie konkrētiem piemēriem. Elektroniskās komercijas īpatsvars iedzīvotāju ikdienas iepirkumos strauji pieaug jau vairākus gadus pēc kārtas. Tā rezultātā arī lielākā daļa no populārākajiem maksājumu FinTech risinājumiem tiek piedāvāti e-komercijas jomā. Vēl pavisam nesen interneta tirgotājam bija nepieciešami līgumi ar tām bankām, ar kuru internetbankām tirgotājs gribēja veidot sava veikala salāgošanu (t.s. banklink risinājumi) un maksājumu karšu pieņemšanu. Pašlaik situācija ir mainījusies un aktīvi darbojas vairākas pasaules mēroga maksājumu pieņemšanas platformas, kas nodrošina iespēju interneta tirgotājam norēķinos par precēm pieņemt plašu spektru ar maksājumu veidiem, noslēdzot vienošanos tikai ar šo platformu (piemēram, Adyen, Stripe, Klarna, Braintree).

Komentāri

Pievienot komentāru