Ķīnas interneta tirdzniecības giganta Alibaba Group Holding akcijas cena pirmajā tirdzniecības dienā biržā pieauga par 38%, liecina Reuters dati.
Milzīgais pieprasījums pēc akcijām ļāva kompānijai sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā pārdodot akcijas piesaistīt 21,8 miljardus ASV dolāru, kas lika piedāvāt vēl papildus 48 miljonus akciju, sasniedzot 25 miljardus dolāru. Tādējādi šis IPO pārspēja iepriekšējā rekordlielā piedāvājuma apjomus – 2010.gadā Agricultural Bank of China piesaistīja 22,1 miljardu dolāru.
Tirdzniecības sesijas sākumā Alibaba tirgus kapitalizācija pārsniedza Facebook vērtību, savukārt līdz tirdzniecības beigām tās kapitalizācija sasniedza 231,4 miljardus dolāru, pārspējot Amazon.com un Ebay Inc kopējo vērtību.
Ķīnas interneta lietotāju skaits patlaban ir sasniedzis 632 miljonus, un līdz 2015.gadam var sasniegt 850 miljonus, liecina valdības dati. McKinsey&Co paredz, ka interneta tirdzniecība pasaules otrajā lielākajā ekonomikā nākamgad sasniegs 395 miljardus dolāru, kas ir trīsreiz vairāk nekā 2011. gadā.
Alibaba operatīvā peļņa otrajā ceturksnī pieauga līdz 1,1 miljardam dolāru, kas ir par 42% vairāk nekā Amazon.com un Ebay Inc kopā šajā periodā. Savukārt uzņēmuma apgrozījums auga par 46% līdz 2,54 miljardiem dolāru.