Finanses

Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājumā plāno piesaistīt vienu miljardu dolāru

Žanete Hāka,07.05.2014

Jaunākais izdevums

Ķīnas interneta tirdzniecības gigants Alibaba atklājis tirgus dalībnieku vidū ilgi gaidītos plānus par sākotnējā publiskā piedāvājuma rīkošanu, raksta usatoday.com.

Alibaba IPO laikā plāno piesaistīt vienu miljardu ASV dolāru, taču eksperti uzskata, ka pēc galīgās cenas noteikšanas šis apjoms varētu būt daudz lielāks. Tiek prognozēts, ka šis IPO apjoms pārsniegs Facebook, kas 2012.gadā piesaistīja 16,4 miljardus dolāru, un varētu tuvoties Visa IPO 2008. gadā, kas bija 17,9 miljardu dolāru apmērā.

Alibaba pieteikums bija vairāk nekā 2300 lappušu garš, taču pagaidām neatklāja piedāvājuma cenu. Tāpat tajā nav atklāts, kurā biržā kompānija plāno iekļaut akcijas un kāds būs Alibaba akcijas simbols.

Pērnā gada nogalē Alibaba informēja, ka tai ir 231 miljons aktīvu mēneša pircēju, kas ir par 44% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Deviņu mēnešu laikā, kas noslēdzās pērnā gada decembrī, Alibaba peļņa bija 2,9 miljardi dolāru, bet apgrozījums – 6,5 miljardi dolāru.

Alibaba potenciālā tirgus kapitalizācija kopš 2012. gada ir augusi. Toreiz uzņēmums tika novērtēts nedaudz mazāk par 40 miljardiem dolāru. Kā liecina Bloomberg aplēses, Alibaba tirgus vērtība patlaban ir 168 miljardi dolāru, tādējādi tā ir otra vērtīgākā interneta kompānija aiz Google.

Kompānijai tuvu stāvošas personas informējušas Bloomberg, ka uzņēmums plāno pārdot aptuveni 12% akciju, kuru vērtība varētu būt ap 20 miljardiem dolāru.

Pēc pieteikuma iesniegšanas Alibaba sāks vairāku mēnešu gatavošanos, pirms kļūt par publiskajā tirgū iekļautu kompāniju – notiks dokumentu revīzijas, tikšanās ar investoriem, pēc kurām tiks noteikta akcijas cena. Tāpat uzņēmumam jāizlemj, vai kotēt akcijas Ņujorkas biržā vai Nasdaq.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīniešu e-komersijas rīks Alibaba pamazām gūst popularitāti arī Eiropā, tostarp Latvijā.

Ķīnā bāzētā uzņēmumu grupa Alibaba, kas nodarbojas ar dažādu interneta pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā arī tiešsaistes vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību, sākusi iekarot arī Rietumu tirgu. Galvenokārt cilvēki Eiropā izmanto AliExpress mazumtirdzniecības platformu, kur par salīdzinoši zemām cenām ir pieejamas dažādas Ķīnā un citviet ražotas preces.

Alibaba grupā ietilpst arī tāda paša nosaukuma e-komersijas platforma, kas komersantiem piedāvā iegādāties vairumā dažāda veida produkciju. Tā ir ērta ar to, ka minimālais preču partiju apjoms var būt daudz mazāks, nekā pērkot tieši no ražotāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Alibaba sākusi sarunas ar bankām par iešanu biržā

Žanete Hāka,17.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības gigants Alibaba Group Holding izlēmis organizēt ilgi gaidīto sākotnējo publisko piedāvājumu ASV, un patlaban veic sarunas ar sešām bankām par darījuma organizēšanu, raksta Reuters.

Tādējādi Alibaba beidzot ir noslēdzis mēnešiem ilgās spekulācijas tirgus dalībnieku vidū par to, kur uzņēmums kotēs savas akcijas.

Vairākas savstarpēji nesaistītas personas Reuters sacījušas, ka Alibaba patlaban ir sarunu procesā ar Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs Group, J.P. Morgan un Morgan Stanley.

Analītiķi lēš, ka Alibaba vērtība varētu būt vismaz 140 miljardi ASV dolāru, un IPO ieņēmumi varētu pārsniegt 15 miljardus dolāru. Rezultātā šis varētu būt ienesīgs darījums arī bankām, un, ja ņem vērā komisijas apmēru 1,75% apmērā, tās varētu nopelnīt 260 miljonus dolāru. Šis darījums varētu būt ienesīgākais IPO kopš Facebook kotēšanas organizēšanas pirms gandrīz diviem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija veiks pirmo pārpirkšanas darījumu pēc ienesīgā Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos pāris gados kopš bijušās Google viceprezidentes Marisas Meijeres kļūšanas par Yahoo! Inc. prezidenti un vadītāju investoru pārliecība par šo savulaik populārākā interneta pārlūka radītāju ir pieaugusi, tomēr kompānija paradoksālā kārtā aizvien ir palikusi sava korporatīvā partnera Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba ēnā. Yahoo investīcijas Alibaba un Yahoo Japan, kopā ņemot, pašlaik ir vairāk nekā 45 miljardu USD vērtībā, raksta žurnāls Fortune. Spriežot pēc aģentūras Bloomberg datiem, pašas Kalifornijas kompānijas tirgus vērtība šā raksta tapšanas laikā bija vien par miljardu lielāka, un tad arī vien par godu straujajam kāpumam pēc Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu atpazīstamību Ķīnas tirgū, kā arī veicinātu daudzpusīgu sadarbību tūrisma jomā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Alibaba Group tūrisma platforma Alitrip noslēgušas vienošanos par ilgtermiņa sadarbību. Šobrīd Eiropu platformā vēl pārstāv tikai Francija, Vācija, Apvienotā Karaliste, Somija un Dānija.

Sadarbības līgums paredz Alitrip platformā izvietot informāciju par Latviju un tūrisma biznesa iespējām, kas sniegs lielāku atpazīstamību, izvēli un pakalpojumu daudzveidību Ķīnas klientiem. Latvijas tūroperātoriem šī platforma būs iespēja sadarbībā ar Ķīnas pusi izveidot konkrētus tūrisma piedāvājumus.

Parakstot līgumu, LIAA direktors Andris Ozols uzsvēra: «Tālie tirgi un īpaši Āzijas tirgus pēdējos gados iezīmējas ar stabiliem, augšupejošiem rādītājiem. Āzijas tūroperatori Eiropā meklē jaunus galamērķus. Sadarbība ar Alibaba Group un tūrisma platformu Alitrip dos LIAA un Latvijas tūrisma kompānijām vēl nebijušas iespējas reklamēt Latviju Āzijas reģionā un pasaulē, kas palīdzēs izdarīt izvēli par labu Latvijai kā tūrisma galamērķim.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Parakstīts memorands par Latvijas sadarbību ar Alibaba Group

Lelde Petrāne,08.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Juris Stinka un pasaules IT giganta Alibaba Group tūrisma interneta platforma Ķīnā Alitrip (Fliggy) šā gada 7. jūnijā parakstīja Sadarbības memorandu par tālākās sadarbības attīstību tūrisma nozarē, kas būtiski uzlabos Latvijas atpazīstamību Ķīnas tirgū, kā arī veicinās nozares komersantu daudzpusīgu sadarbību ar Ķīnas uzņēmējiem, informē Ekonomikas ministrija. Vienlaikus J. Stinka arī atklāja Latvijas tūrisma digitālo paviljonu Alitrip internetā platformā.

Alibaba Group ir viens no pasaules IT gigantiem, kuram ir vairāki darbības pamatvirzieni - interneta tirdzniecības platforma, finanšu pakalpojumi, loģistikas risinājumi un tūrisma pakalpojumi. Alitrip (Fliggy) ir Alibaba Group ietilpstošais tūrisma uzņēmums.

Parakstot memorandu, puses apņēmušās veicināt abu valstu tūrisma kompāniju sadarbību, izmantojot Alitrip interneta platformas sniegtās iespējas un priekšrocības.

Latvija ir pirmā Austrumeiropas valsts, kuras informācija tiks iekļauta lielākajā Ķīnas tūrisma interneta platformā. Šobrīd Alitrip datubāzē ir 250 miljoni klientu, kuriem ar šīs platformas palīdzību Latvijas tūrisma kompānijas varēs piedāvāt ceļojumus uz Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija Alibaba pārņēmusi kontroli pār loģistikas struktūrvienību Cainiao Smart Logistics Network un solījusi piecos gados ieguldīt 100 miljardus juaņu (12,7 miljardus eiro), lai izveidotu globālu loģistikas tīklu.

Alibaba investēs 5,3 miljardus juaņu (670 miljonus eiro), lai palielinātu sev piederošo Cainiao akciju daļu no 47% līdz 51%, tādējādi sniedzot uzņēmumam tiešu kontroli pār ar zaudējumiem strādājošo struktūrvienību.

Šāds paziņojums izskanējis laikā, kad Alibaba ārvalstīs strauji paplašina savu e-tirdzniecības un loģistikas tīklu, lai dažādotu savu patērētāju bāzi.Tāpat šīs investīcijas norāda uz uzņēmuma nodomiem palielināt kontroli pār Ķīnas iekšzemes noliktavu un piegāžu tirgu.Iecerēts, ka pēc loģistikas tīkla uzlabošanas Alibaba pasūtījumus Ķīnā piegādās 24 stundu, bet citur pasaulē - 72 stundu laikā.

Alibaba dibināja Cainiao 2013.gadā kopīgi ar vairākiem partneriem, tostarp lielveikalu īpašnieku Intime Group, konglomerātu Fosun Group un vairākiem loģistikas uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija «Alibaba» un Krievijas tehnoloģiju grupa «Mail.ru» otrdien paziņoja par vienošanos, kas paredz Krievijā un citās Neatkarīgo valstu sadraudzības (NVS) valstīs izveidot kopuzņēmumu.

Abi uzņēmumi kopīgi ar Krievijas valsts ieguldījumu fondu RDIF un telekomunikāciju operatoru «MegaFon» par jaunu stratēģisku partnerattiecību izveidi pavēstīja ekonomikas forumā Vladivostokā.

«Alibaba» un «Mail.ru» norādīja, ka šīs partnerattiecības apvienos Krievijas patērētāju interneta un e-tirdzniecības platformas, kā arī Krievijā un NVS valstīs izveidos vadošu tirdzniecības kopuzņēmumu.

Jaunā uzņēmuma nosaukums būs «AliExpress Russia», tam par pamatu izmantojot jau esošas «Alibaba» platformas «Ali Express» nosaukumu.

«Alibaba» piederēs 48% kopuzņēmuma akciju, 24% piederēs «MegaFon», 15% «Mail.ru», bet RDIF piederēs 13% akciju.

«Alibaba» jau šobrīd ir nozīmīga klātbūtne Krievijas e-tirdzniecības tirgū ar platformām «AliExpress» un «Tmall».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības kompānija Alibaba sadarbībā ar Igaunijas valstij piederošo pasta kompāniju Eesti Post apsver iespējas atvērt loģistikas centru Tallinā.

«Alibaba mērķis ir sasniegt divus miljardus klientu. Lielākā daļa mūsu eksporta ir uz Krieviju un Spāniju, tādēļ Igaunija atrodas labvēlīgā pozīcijā, lai tur nākotnē veidotu reģionālo loģistikas centru. Ja pašlaik klientiem Krievijā ir jāgaida 30 dienas līdz sūtījuma piegādei, Igaunija, šķiet, ir ideāla vieta, lai mēs varētu sasniegt savu galveno mērķi - sūtījuma piegādi uz klienta mājām 72 stundu laikā,» Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrijas publicētā paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem citēts Alibaba Group loģistikas atzara Cainiao investīciju direktors Hao Duaņs.

«Sadarbība ar Alibaba AliExpress pilnīgi noteikti palīdzēs abām pusēm sasniegt savus uzņēmējdarbības mērķus,» norādīja Eesti Post valdes priekšsēdētājs Āvo Kermass.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Yahoo otrdien paziņoja, ka plāno atdalīt sev piederošo 15% Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijas Alibaba akciju daļu jaunā uzņēmumā, tādējādi akcionāriem ietaupot vairākus miljardus dolāru nodokļu maksājumos.

Jaunajam uzņēmumam ar nosaukumu SpinCo piederēs visi Yahoo 384 miljoni Alibaba akciju, kuru pašreizējā vērtība veido 40 miljardus dolāru.

Savukārt SpinCo akcijas tiks sadalītas starp Yahoo akcionāriem. Šos pasākumus paredzēts īstenot šā gada ceturtajā ceturksnī.

Yahoo 2005.gadā iegādājās 40% Alibaba akciju, par tām samaksājot vienu miljardu dolāru. Deviņus gadus vēlāk Alibaba īstenoja debiju Ņujorkas fondu biržā, realizējot pasaulē visu laiku lielāko akciju sākotnējo piedāvājumu (IPO).

Kopš tā laika akcionāri, jo sevišķi Ņujorkā bāzētais hedžfonds Starboard Value mudinājis Yahoo dalīties gūtajos ienākumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Yahoo palielina akciju atpirkšanas programmu par diviem miljardiem dolāru

LETA,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Yahoo valsts regulatoriem paziņojis, ka tērēs vēl divus miljardus dolāru (1,8 miljardus eiro), lai atpirktu savas akcijas.

Jaunā akciju atpirkšanas programma, kuru apstiprinājusi kompānijas direktoru valde, ilgs līdz 2018.gada martam, teikts "Yahoo" iesniegumā ASV Vērtspapīru un fondu tirgus komisijai (SEC).

Yahoo norāda, ka iepriekšējā akciju atpirkšanas programmā, kas tika apstiprināta 2013.gada beigās un kuras apjoms veido piecus miljardus dolāru, atlikuši vēl aptuveni 726 miljoni dolāru, un kompānija tos iztērēs līdz nākamā gada beigām.

Uzņēmuma vadītāji jau vairākkārt uzsvēruši uz savu ieceri atpirkt akcijas un akckonāriem izmaksāt dividendes, izmantojot ienākumus, kas gūti no investīcijām Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijā Alibaba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Alibaba akcijas cena strauji sarūk

Žanete Hāka,09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas patērētāji patlaban tērē mazāk, kas uz leju spiedīs Ķīnas interneta tirdzniecības giganta Alibaba Group Holding otrā ceturkšņa finanšu rezultātus, paziņojusi kompānijas vadība.

Reaģējot uz šiem izteikumiem, kompānijas akcijas cena 45 minūšu laikā saruka par 7%.

Aizvadītajā nedēļā tika ziņots, ka Alibaba dibinātājs un vadītājs Džeks Ma un kompānijas viceprezidents Džozefs Tsai plāno aizņemties vairāk nekā divus miljardus ASV dolāru, kā ķīlu piedāvājot Alibaba akcijas. Tomēr tas nepalīdzēja akcijas cenai pieaugt.

Patlaban Alibaba akcijas cena ir ievērojami zemāk zem sākotnējā publiskā piedāvājuma cenas, kas bija 68 dolāri, savukārt pēc tam tā pieauga līdz 120 dolāriem. Patlaban akcijas gada vidējā cena ir 58 dolāri, bet šonedēļ cena sasniedza 62,95 dolārus.

Pērnā gada septembrī Alibaba sāka kotēt savas akcijas biržā, sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā piesaistot rekordlielu apjomu – 25 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Alibaba akciju piedāvājums varētu pārspēt rekordu

Žanete Hāka,08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta mazumtirdzniecības giganta Alibaba sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) varētu pārspēt līdzšinējo rekordu, uzskata analītiķi.

Kā liecina jaunākie dokumenti, ko uzņēmums iesniedzis ASV Vērtspapīru un biržas komisijā, Alibaba, pārdodot akcijas, plāno piesaistīt līdz pat 24,3 miljardiem dolāru, tādējādi pārspējot iepriekšējo rekordu, kuru uzrādīja Agricultural Bank of China, piesaistot 22,1 miljardu ASV dolāru.

Uzņēmums tuvāko nedēļu laikā rīkos prezentācijas investoriem, nosakot akcijas cenu, un analītiķi uzskata, ka tā varētu būt 60-66 dolāri par akciju. Tādējādi, skatoties pēc apjoma, šis būtu lielākais IPO ASV. Rezultātā uzņēmuma kopējā vērtība varētu sasniegt aptuveni 163 miljardus dolāru.

Eksperti norāda, ka Alibaba IPO būs viens no iespaidīgākajiem vēsturē, jo novērtējums padara kompāniju lielāku par 95% no Standard&Poor’s iekļautajiem uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielās investoru intereses dēļ Alibaba plāno akcijai paaugstināt cenu

Žanete Hāka,15.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas tiešsaistes mazumtirdzniecības uzņēmums Alibaba Group Holding plāno palielināt sākotnējā publiskā piedāvājuma apjomu, ņemot vērā spēcīgo investoru pieprasījumu, atsaucoties uz darījumam tuvu stāvošām personām, raksta Bloomberg.

Ķīnas uzņēmums plāno palielināt arī augšējo robežu akcijas cenas diapazonam virs 70 dolāriem. Iepriekš cenas tika piedāvātas par 60-66 dolāriem.

Šī ir otrā nedēļa, kad Alibaba prezentē savu piedāvājumu investoriem Āzijā un Eiropā, lai pārtliecinātu fondus iegādāties tās akcijas – un kā izskatās, šis būs lielākais IPO vēsturē. Kompānija jau saņēmusi pietiekami lielu interesi par akcijām un ir beigusi pieņemt investoru piedāvājumus ātrāk, nekā prognozēts.

Šodien Alibaba plāno paziņot jauno cenas diapazonu.

Pēc sākotnējām aplēsēm Alibaba tirgus vērtība ir 162,7 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien Ķīnā tiek svinēta Vientuļnieku diena, kas ir sava veida pretstats Valentīna dienai, un šajā dienā valstī valda iepirkšanās drudzis, raksta Business Insider.

Otrdien pirmajās astoņās minūtēs Ķīnas tiešsaistes mazumtirdzniecības giganta Alibaba mājaslapā tika veikti pirkumi vairāk nekā viena miljarda ASV dolāru apmērā, bet pirmās stundas laikā apjoms sasniedza 3,9 miljardus dolāru. Pirmo 12 stundu laikā pārdošanas apjomi palielinājās līdz 9 miljardiem dolāru, kas ir pērn visas dienas laikā sasniegtais apjoms.

Alibaba Vientuļnieku dienā pārdeva preces 9 miljardu dolāru apmērā, kas bija ievērojami vairāk nekā iepriekšējā dienā, kad pārdošanas apjomi sasniedza 5,8 miljardus dolāru.

Rezultātā Alibaba plāno nosūtīt 20 miljonus sūtījumu.

Alibaba vadītājs Daniels Žangs 2009. gadā ierosināja šajā dienā samazināt preču cenas. Kopš tā laika šis ir kļuvis par lielāko 24 stundu iepirkšanās periodu pasaulē, un tajā piedalās vairāk nekā 400 tūkstoši veikalu. Daudziem no tiem vienas dienas laikā izdodas sasniegt mēneša pārdošanas apjomus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija "Alibaba" otrdien ar akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) veiksmīgi debitēja Honkongas fondu biržā.

Uzņēmums investoriem piedāvāja 500 miljonus akciju un piesaistīja 88 miljardus Honkongas dolāru (10,2 miljardus eiro), kas ir lielākais IPO kopš 2010.gada.

Ja "Alibaba"nolems pārdot vēl papildu 75 miljonus akciju, kompānija varētu iegūt 101,2 miljardus dolāru. "Alibaba" skaidro, ka šie ienākumi tiks izmantoti, lai realizētu pasākumus lietotāju skaita palielināšanai, veicinātu digitālu transformāciju, kā arī nodrošinātu inovācijas un investīcijas ilgtermiņā. ASV akciju biržā kotētais uzņēmums IPO Honkongas fondu tirgū plānoja īstenot jau vasarā, taču Honkongā notiekošo protestu, kā arī Ķīnas un ASV tirdzniecības nesaskaņu dēļ šī iecere tika atlikta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības uzņēmuma Alibaba dibinātājs Džeks Ma kļuvis par Ķīnas bagātāko cilvēku, viņa turībai veidojot gandrīz 20 miljardus dolāru, otrdien ziņo ASV žurnāls Forbes.

Ma bagātība šogad pieaugusi līdz 19,5 miljardiem dolāru, salīdzinot ar 7,1 miljardu dolāru pērn.

Forbes norāda, ka Ma turības kāpumu veicinājis Alibaba šogad īstenotais visu laiku lielākais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO).

Alibaba debijā Ņujorkas fondu biržā septembrī ieguva 25 miljardus dolāru, tādējādi šim kļūstot par pasaulē visu laiku lielāko IPO.

Pagājušajā mēnesī Alibaba dibinātāju par Ķīnas bagātāko cilvēku atzina arī Ķīnas portāls Hurun Report, kurš Ma turību lēš 25 miljardu dolāru apmērā.

Tikmēr Forbes veidotā saraksta otrajā vietā šogad ierindojies Google Ķīnas versijas Baidu dibinātājs Robins Li, kura turība veido 14,7 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Ķīnas kompānijām, kuru pie sevis vēlētos redzēt ne tikai Latvija, ir tiešsaistes tirdzniecības kompānija Alibaba Group. Pagaidām ir atklāts jautājums, vai šī uzņēmuma pārstāvjus redzēsim Rīgā pēc pusotra mēneša gaidāmajā transporta ministru sanāksmes un biznesa foruma laikā, kas notiks Centrālās un Austrumeiropas valstu un Ķīnas 16+1 sadarbības formātā.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs vizītes laikā Ķīnā Alibabu uzaicinājis izveidot loģistikas un pakošanas centru Lietuvā, iepriekš vēstīja LETA. Gadījumā, ja ierastos Alibaba, tad būtu jādomā par loģistikas piedāvājumu, tostarp loģistikas centra izveidi Skandināvijas valstu klientu apkalpošanai, norāda biedrības Baltijas asociācija ‒ transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne. Savukārt Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups atzīmē, ka VAS Latvijas Pasts (LP) aktīvi strādā šajā virzienā, risinot tehniskos jauājumus ar Ķīnas loģistikas kompāniju ZTO Express, kas apkalpo Alibabu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alibaba Group Holding testa režīmā atvēris viesnīcu FlyZoo, kurā viesus apkalpo roboti, raksta Reuters.

Roboti ir daļa no tehnoloģijām, kuras, pēc Alibaba pārstāvju teiktā, ievērojami samazinās viesnīcas darbaspēka izmaksas un viesiem vairs nebūs jākomunicē ar citiem cilvēkiem.

Viesnīcā ir 290 istabas, un tas ir paraugs, kādu Alibaba vēlas piedāvāt viesnīcu nozarei nākotnē, kā arī iespēja pārbaudīt mākslīgā intelekta spējas.

Tāpat šādā veidā var testēt klientu komforta līmeni brīžos, kad nav sociālais kontakts ar cilvēkiem.

«Šeit ir runa par pakalpojumu efektivitāti, jo robotu ikdienu neietekmē noskaņojums. Dažreiz mēs sakām, ka neesam noskaņojumā, taču sistēma un roboti vienmēr būs noskaņojumā,» skaidro Alibaba Future Hotel Management vadītājs Endijs Vangs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitkārtīgi palielināt apkalpoto paku skaitu līdz vienam miljardam dienā un samazināt loģistikas izmaksas – tāds ir Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba Group mērķis 100 miljardu juaņu (15,6 miljardu ASV dolāru) investīcijām. Tādējādi grupa vēlas paaugstināt savas darbības efektivitāti, vēsta Zdnet.com. Ieguldījumi būs nepieciešami, lai izveidotu gudra loģistikas tīkla tehnisko mugurkaulu, norādījis grupas dibinātājs Džeks Ma.

Alibaba grib nodrošināt piegādes 24 stundu laikā Ķīnas teritorijā un 72 stundu laikā starptautiskajos tirgos.

Tāpat interneta tirdzniecības kompānija vēlas samazināt loģistikas izmaksas. Patlaban Ķīnā tās ir 15% apmērā no IKP, valstīs, kur loģistikas sistēmas attīstītākas, ap 7‒8%, bet grupas mērķis – mazāk kā 5%. Alibaba ir savs loģistikas tīkls Cainiao Network, kur grupa pērn par 807 milj. ASV dolāru ieguva kontrolpaketi. Patlaban, dienā apkalpojot 100 milj. paku, Cainiao izdevies samazināt piegādes laiku uz atsevišķām valstīm no 70 līdz 10 dienām.

Pēc Dž. Ma teiktā, pie esošajiem izaugsmes tempiem nebūtu nekāds brīnums, ja pēc 10 gadiem pasaulē nozīmīgās 11. novembra iepirkšanās dienas tirdzniecības apjomi kļūtu par ikdienu. Pērn Cainiao šajā dienā saņēma 812 milj. pasūtījumu, par 23% pārsniedzot 2016. gada rādītājus. Ja, izmantojot datus, izdotos atrisināt zemās transporta efektivitātes un augsto loģistikas izmaksu problēmas, ražotājiem un loģistiķiem pavērtos iespēja tikt pie lielas peļņas, atzīmējis grupas dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas Pasts pēdējos divos mēnešos apkalpo būtiski vairāk tranzītlidmašīnu

Lelde Petrāne,20.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 20.jūlijam "Latvijas Pasts" pieņēmis 165 pasta sūtījumu tranzīta kravu čārterlidmašīnas no Ķīnas, apstrādājot un tālāk uz vairākām saņēmējvalstīm novirzot pasaulē otras lielākās tirdzniecības platformas "Alibaba" sūtījumus sadarbībā ar "Alibaba grupas" loģistikas uzņēmumu "Cainiao".

Lai gan Covid-19 izraisītās krīzes dēļ tranzīta sūtījumu saņemšana kopš 2020.gada sākuma bija apgrūtināta un šo sūtījumu plūsma – būtiski sašaurināta, pēdējos divos mēnešos tā strauji aktivizējusies, "Latvijas Pastam" apkalpojot vidēji 23 tranzītlidmašīnas mēnesī, kas ir ievērojami, 6,6 reizes jeb par 550%, vairāk nekā vidēji mēnesī iepriekš, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Lidosta "Rīga" jūlijā pieņēma "Cainiao" sadarbības partnera aviokompānijas "Atran" 200. kravu čārterlidmašīnu, no kuras nodrošinātajiem reisiem aptuveni 80% kravu bija "Latvijas Pastam" adresētie pasta tranzīta sūtījumi.

"Latvijas Pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns komentē: "Mums izdevies kļūt par būtisku pasaules tirdzniecības milža "Alibaba" grupas uzņēmuma "Cainiao" starptautiskās loģistikas sistēmas sastāvdaļu. Lai to izdarītu, mums nācās pārskatīt iekšējos procesus, izveidot drošu un efektīvu datu apmaiņas sistēmu, investēt tehnoloģijās un darbiniekos, lai pierādītu savu kompetenci, elastību un spēju patiešām ātri apstrādāt un piegādāt sūtījumus. Sadarbībā ar "Cainiao" jau plānojam jaunu mērķu sasniegšanu, veicinot gan "Latvijas Pasta" rezultatīvo rādītāju izaugsmi, gan pozitīvu ietekmi uz Latvijas kopējiem tranzīta sūtījumu apjomiem un starptautiskās lidostas "Rīga" kravu apgrozījumu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Alibaba trīskāršo peļņu

Žanete Hāka,27.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas lielākais tiešsaistes tirgotājs Alibaba Group Holding finanšu gada pirmajā ceturksnī (kas noslēdzās jūnijā) peļņu trīskāršojis līdz 1,99 miljardiem ASV dolāru jeb 84 centiem par akciju, raksta Bloomberg.

Uzņēmuma ieņēmumi auguši par 45% līdz 2,15 miljardiem dolāru.

Peļņas pieaugumu veicināja reklāmdevēju pieprasījums pirms uzņēmuma sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Alibaba IPO laikā plāno pārdot aptuveni 12% lielu akciju daļu un paredzējusi sākt tikties ar investoriem septembra sākumā. Investori patlaban gaida papildus informāciju par akcijas tirdzniecību.

Pēc IPO Alibaba varētu būt 187 miljardus dolāru vērta, liecina Bloomberg aptaujāto 11 analītiķu aplēses.

Kopš 2012. gada sākuma Alibaba ir paziņojusi par 29 darījumiem 16 miljardu dolāru vērtībā, paplašinoties dažādos sektoros – sākot no finansēm līdz futbolam un taksometru rezervēšanas pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Alibaba sākotnējā piedāvājumā Honkongas biržā plāno piesaistīt 13 miljardus dolāru

LETA,20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija "Alibaba" trešdien paziņoja, ka varētu piesaistīt gandrīz 13 miljardu ASV dolāru (11,7 miljardu eiro) finansējumu, kotējot akcijas Honkongas fondu biržā, kas varētu būt lielākais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) Honkongā gandrīz pēdējo desmit gadu laikā.

Uzņēmums norāda, ka investoriem pārdos 500 miljonus akciju par 176 Honkongas dolāriem (20,29 eiro) gabalā. Tas "Alibaba" nodrošinātu 11 miljardus ASV dolāru, taču, ja uzņēmums nolems pārdot vēl papildu 75 miljonus akciju, kompānija varētu iegūt 12,9 miljardus dolāru.

ASV akciju biržā kotētais uzņēmums IPO Honkongas fondu tirgū plānoja īstenot jau vasarā, taču Honkongā notiekošo protestu, kā arī Ķīnas un ASV tirdzniecības nesaskaņu dēļ šī iecere tika atlikta. "Alibaba" Ņujorkas fondu biržā debitēja 2014.gadā, īstenojot lielāko IPO, kurā tika iegūti 25 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības giganta Alibaba Group Holding akcijas cena pirmajā tirdzniecības dienā biržā pieauga par 38%, liecina Reuters dati.

Milzīgais pieprasījums pēc akcijām ļāva kompānijai sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā pārdodot akcijas piesaistīt 21,8 miljardus ASV dolāru, kas lika piedāvāt vēl papildus 48 miljonus akciju, sasniedzot 25 miljardus dolāru. Tādējādi šis IPO pārspēja iepriekšējā rekordlielā piedāvājuma apjomus – 2010.gadā Agricultural Bank of China piesaistīja 22,1 miljardu dolāru.

Tirdzniecības sesijas sākumā Alibaba tirgus kapitalizācija pārsniedza Facebook vērtību, savukārt līdz tirdzniecības beigām tās kapitalizācija sasniedza 231,4 miljardus dolāru, pārspējot Amazon.com un Ebay Inc kopējo vērtību.

Ķīnas interneta lietotāju skaits patlaban ir sasniedzis 632 miljonus, un līdz 2015.gadam var sasniegt 850 miljonus, liecina valdības dati. McKinsey&Co paredz, ka interneta tirdzniecība pasaules otrajā lielākajā ekonomikā nākamgad sasniegs 395 miljardus dolāru, kas ir trīsreiz vairāk nekā 2011. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Butkevičs uzaicina Ķīnas Alibaba veidot loģistikas centru Lietuvā

LETA,23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs vizītes Ķīnā laikā uzaicinājis tiešsaistes tirdzniecības kompāniju Alibaba Group izveidot loģistikas un pakošanas centru Lietuvā.

Lietuvā ir laba uzņēmējdarbības vide. Pasaules Banka mūs ierindo starp 20 pasaules valstīm, kurās ir uzņēmējdarbības izveidei vislabvēlīgākā vide, teikts Butkeviča paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem.

Lietuvas premjers, kurš vizītes Ķīnā laikā tikās ar Alibaba Group dibinātāju un izpilddirektoru Džeku Ma, norādīja, ka Lietuvas valsts pasta kompānija Lietuvos paštas ir starp Ķīnas kompānijas partneriem. Turklāt Lietuvai ir piecas brīvās ekonomiskās zonas, kas varētu sniegt labvēlīgus nosacījumus investīcijām, viņš piebildis.

Valdības preses dienests informēja, ka Ma teicis Butkevičam, ka kompānija ir ieinteresēta darbības attīstībā Austrumeiropā un uzskata Lietuvu par valsti, kas varētu kļūt par Āzijas tirgus vārtiem uz eirozonu un visu Eiropu. Viņš sacījis, ka Butkeviča ierosinājums izveidot loģistikas centru Lietuvā ir ievērības cienīgs, un solīja izvērtēt uzaicinājumu vizītē apmeklēt Lietuvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija «Alibaba» šā biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās septembrī, strādāja ar 17,67 miljardu juaņu (2,3 miljardu eiro) tīro peļņu, un tas ir par 132% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicināja spēcīgs ienākumu kāpums tirdzniecības un mākoņdatošanas biznesos.

Tikmēr «Alibaba» tirdzniecības apjoms kopumā ceturksnī palielinājies par 61% - līdz 55,1 miljardam juaņu.

Uzņēmums ceturtdien arī paaugstināja tirdzniecības apjoma pieauguma prognozi šim biznesa gada kopumā līdz 49%-53%, salīdzinot ar iepriekš lēstajiem 45%-49%.

«Alibaba» ir līderis Ķīnas interneta tirdzniecības tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru