Ķīnas interneta tirdzniecības gigants Alibaba atklājis tirgus dalībnieku vidū ilgi gaidītos plānus par sākotnējā publiskā piedāvājuma rīkošanu, raksta usatoday.com.
Alibaba IPO laikā plāno piesaistīt vienu miljardu ASV dolāru, taču eksperti uzskata, ka pēc galīgās cenas noteikšanas šis apjoms varētu būt daudz lielāks. Tiek prognozēts, ka šis IPO apjoms pārsniegs Facebook, kas 2012.gadā piesaistīja 16,4 miljardus dolāru, un varētu tuvoties Visa IPO 2008. gadā, kas bija 17,9 miljardu dolāru apmērā.
Alibaba pieteikums bija vairāk nekā 2300 lappušu garš, taču pagaidām neatklāja piedāvājuma cenu. Tāpat tajā nav atklāts, kurā biržā kompānija plāno iekļaut akcijas un kāds būs Alibaba akcijas simbols.
Pērnā gada nogalē Alibaba informēja, ka tai ir 231 miljons aktīvu mēneša pircēju, kas ir par 44% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Deviņu mēnešu laikā, kas noslēdzās pērnā gada decembrī, Alibaba peļņa bija 2,9 miljardi dolāru, bet apgrozījums – 6,5 miljardi dolāru.
Alibaba potenciālā tirgus kapitalizācija kopš 2012. gada ir augusi. Toreiz uzņēmums tika novērtēts nedaudz mazāk par 40 miljardiem dolāru. Kā liecina Bloomberg aplēses, Alibaba tirgus vērtība patlaban ir 168 miljardi dolāru, tādējādi tā ir otra vērtīgākā interneta kompānija aiz Google.
Kompānijai tuvu stāvošas personas informējušas Bloomberg, ka uzņēmums plāno pārdot aptuveni 12% akciju, kuru vērtība varētu būt ap 20 miljardiem dolāru.
Pēc pieteikuma iesniegšanas Alibaba sāks vairāku mēnešu gatavošanos, pirms kļūt par publiskajā tirgū iekļautu kompāniju – notiks dokumentu revīzijas, tikšanās ar investoriem, pēc kurām tiks noteikta akcijas cena. Tāpat uzņēmumam jāizlemj, vai kotēt akcijas Ņujorkas biržā vai Nasdaq.