Jaunākais izdevums

Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības kompānija Alibaba sadarbībā ar Igaunijas valstij piederošo pasta kompāniju Eesti Post apsver iespējas atvērt loģistikas centru Tallinā.

«Alibaba mērķis ir sasniegt divus miljardus klientu. Lielākā daļa mūsu eksporta ir uz Krieviju un Spāniju, tādēļ Igaunija atrodas labvēlīgā pozīcijā, lai tur nākotnē veidotu reģionālo loģistikas centru. Ja pašlaik klientiem Krievijā ir jāgaida 30 dienas līdz sūtījuma piegādei, Igaunija, šķiet, ir ideāla vieta, lai mēs varētu sasniegt savu galveno mērķi - sūtījuma piegādi uz klienta mājām 72 stundu laikā,» Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrijas publicētā paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem citēts Alibaba Group loģistikas atzara Cainiao investīciju direktors Hao Duaņs.

«Sadarbība ar Alibaba AliExpress pilnīgi noteikti palīdzēs abām pusēm sasniegt savus uzņēmējdarbības mērķus,» norādīja Eesti Post valdes priekšsēdētājs Āvo Kermass.

Igaunijas uzņēmējdarbības ministres Līzas Ovīras vizītes Ķīnā laikā ministre tikās ar kompāniju pārstāvjiem, lai pārrunātu iespējamo sadarbību, veidojot AliExpress reģionālo loģistikas centru Tallinas lidostā.

Puses ir izvērtējušas savas attīstības iespējas, ko radītu šis projekts, un Igaunijas Investīciju un tirdzniecības aģentūra ir sniegusi savu vērtējumu par AliExpress loģistikas centra izveidi Tallinā.

«Mums noteikti ir ļoti labas iespējas nākotnē piedāvāt tranzīta pakalpojumus AliExpress, kas atbilstu tās mērķim sasniegt klientu 72 stundu laikā,» norādīja Ovīra.

Eesti Post, kas strādā ar Omniva zīmolu, jau tagad cieši sadarbojas ar Ķīnas loģistikas kompāniju S.F.Express. Abu kompāniju kopuzņēmums Post11 līdz maija sākumam ir sasniedzis 250 tonnu sūtījumu apkalpošanu mēnesī.

1999.gadā dibinātā Alibaba grupa apvieno tiešsaistes tirdzniecības, elektronisko maksājumu, iepirkšanās meklētāja, mākoņdatošanas un citu pakalpojumu uzņēmumus. AliExpress ir grupas 2010.gadā izveidotais tiešsaistes iepirkšanās pakalpojums, kurā galvenokārt nelieli Ķīnas uzņēmumi piedāvā produktus tiešsaistes pircējiem visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu atpazīstamību Ķīnas tirgū, kā arī veicinātu daudzpusīgu sadarbību tūrisma jomā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Alibaba Group tūrisma platforma Alitrip noslēgušas vienošanos par ilgtermiņa sadarbību. Šobrīd Eiropu platformā vēl pārstāv tikai Francija, Vācija, Apvienotā Karaliste, Somija un Dānija.

Sadarbības līgums paredz Alitrip platformā izvietot informāciju par Latviju un tūrisma biznesa iespējām, kas sniegs lielāku atpazīstamību, izvēli un pakalpojumu daudzveidību Ķīnas klientiem. Latvijas tūroperātoriem šī platforma būs iespēja sadarbībā ar Ķīnas pusi izveidot konkrētus tūrisma piedāvājumus.

Parakstot līgumu, LIAA direktors Andris Ozols uzsvēra: «Tālie tirgi un īpaši Āzijas tirgus pēdējos gados iezīmējas ar stabiliem, augšupejošiem rādītājiem. Āzijas tūroperatori Eiropā meklē jaunus galamērķus. Sadarbība ar Alibaba Group un tūrisma platformu Alitrip dos LIAA un Latvijas tūrisma kompānijām vēl nebijušas iespējas reklamēt Latviju Āzijas reģionā un pasaulē, kas palīdzēs izdarīt izvēli par labu Latvijai kā tūrisma galamērķim.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Parakstīts memorands par Latvijas sadarbību ar Alibaba Group

Lelde Petrāne,08.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Juris Stinka un pasaules IT giganta Alibaba Group tūrisma interneta platforma Ķīnā Alitrip (Fliggy) šā gada 7. jūnijā parakstīja Sadarbības memorandu par tālākās sadarbības attīstību tūrisma nozarē, kas būtiski uzlabos Latvijas atpazīstamību Ķīnas tirgū, kā arī veicinās nozares komersantu daudzpusīgu sadarbību ar Ķīnas uzņēmējiem, informē Ekonomikas ministrija. Vienlaikus J. Stinka arī atklāja Latvijas tūrisma digitālo paviljonu Alitrip internetā platformā.

Alibaba Group ir viens no pasaules IT gigantiem, kuram ir vairāki darbības pamatvirzieni - interneta tirdzniecības platforma, finanšu pakalpojumi, loģistikas risinājumi un tūrisma pakalpojumi. Alitrip (Fliggy) ir Alibaba Group ietilpstošais tūrisma uzņēmums.

Parakstot memorandu, puses apņēmušās veicināt abu valstu tūrisma kompāniju sadarbību, izmantojot Alitrip interneta platformas sniegtās iespējas un priekšrocības.

Latvija ir pirmā Austrumeiropas valsts, kuras informācija tiks iekļauta lielākajā Ķīnas tūrisma interneta platformā. Šobrīd Alitrip datubāzē ir 250 miljoni klientu, kuriem ar šīs platformas palīdzību Latvijas tūrisma kompānijas varēs piedāvāt ceļojumus uz Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija «Alibaba» un Krievijas tehnoloģiju grupa «Mail.ru» otrdien paziņoja par vienošanos, kas paredz Krievijā un citās Neatkarīgo valstu sadraudzības (NVS) valstīs izveidot kopuzņēmumu.

Abi uzņēmumi kopīgi ar Krievijas valsts ieguldījumu fondu RDIF un telekomunikāciju operatoru «MegaFon» par jaunu stratēģisku partnerattiecību izveidi pavēstīja ekonomikas forumā Vladivostokā.

«Alibaba» un «Mail.ru» norādīja, ka šīs partnerattiecības apvienos Krievijas patērētāju interneta un e-tirdzniecības platformas, kā arī Krievijā un NVS valstīs izveidos vadošu tirdzniecības kopuzņēmumu.

Jaunā uzņēmuma nosaukums būs «AliExpress Russia», tam par pamatu izmantojot jau esošas «Alibaba» platformas «Ali Express» nosaukumu.

«Alibaba» piederēs 48% kopuzņēmuma akciju, 24% piederēs «MegaFon», 15% «Mail.ru», bet RDIF piederēs 13% akciju.

«Alibaba» jau šobrīd ir nozīmīga klātbūtne Krievijas e-tirdzniecības tirgū ar platformām «AliExpress» un «Tmall».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija Alibaba pārņēmusi kontroli pār loģistikas struktūrvienību Cainiao Smart Logistics Network un solījusi piecos gados ieguldīt 100 miljardus juaņu (12,7 miljardus eiro), lai izveidotu globālu loģistikas tīklu.

Alibaba investēs 5,3 miljardus juaņu (670 miljonus eiro), lai palielinātu sev piederošo Cainiao akciju daļu no 47% līdz 51%, tādējādi sniedzot uzņēmumam tiešu kontroli pār ar zaudējumiem strādājošo struktūrvienību.

Šāds paziņojums izskanējis laikā, kad Alibaba ārvalstīs strauji paplašina savu e-tirdzniecības un loģistikas tīklu, lai dažādotu savu patērētāju bāzi.Tāpat šīs investīcijas norāda uz uzņēmuma nodomiem palielināt kontroli pār Ķīnas iekšzemes noliktavu un piegāžu tirgu.Iecerēts, ka pēc loģistikas tīkla uzlabošanas Alibaba pasūtījumus Ķīnā piegādās 24 stundu, bet citur pasaulē - 72 stundu laikā.

Alibaba dibināja Cainiao 2013.gadā kopīgi ar vairākiem partneriem, tostarp lielveikalu īpašnieku Intime Group, konglomerātu Fosun Group un vairākiem loģistikas uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija "Alibaba" otrdien ar akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) veiksmīgi debitēja Honkongas fondu biržā.

Uzņēmums investoriem piedāvāja 500 miljonus akciju un piesaistīja 88 miljardus Honkongas dolāru (10,2 miljardus eiro), kas ir lielākais IPO kopš 2010.gada.

Ja "Alibaba"nolems pārdot vēl papildu 75 miljonus akciju, kompānija varētu iegūt 101,2 miljardus dolāru. "Alibaba" skaidro, ka šie ienākumi tiks izmantoti, lai realizētu pasākumus lietotāju skaita palielināšanai, veicinātu digitālu transformāciju, kā arī nodrošinātu inovācijas un investīcijas ilgtermiņā. ASV akciju biržā kotētais uzņēmums IPO Honkongas fondu tirgū plānoja īstenot jau vasarā, taču Honkongā notiekošo protestu, kā arī Ķīnas un ASV tirdzniecības nesaskaņu dēļ šī iecere tika atlikta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alibaba Group Holding testa režīmā atvēris viesnīcu FlyZoo, kurā viesus apkalpo roboti, raksta Reuters.

Roboti ir daļa no tehnoloģijām, kuras, pēc Alibaba pārstāvju teiktā, ievērojami samazinās viesnīcas darbaspēka izmaksas un viesiem vairs nebūs jākomunicē ar citiem cilvēkiem.

Viesnīcā ir 290 istabas, un tas ir paraugs, kādu Alibaba vēlas piedāvāt viesnīcu nozarei nākotnē, kā arī iespēja pārbaudīt mākslīgā intelekta spējas.

Tāpat šādā veidā var testēt klientu komforta līmeni brīžos, kad nav sociālais kontakts ar cilvēkiem.

«Šeit ir runa par pakalpojumu efektivitāti, jo robotu ikdienu neietekmē noskaņojums. Dažreiz mēs sakām, ka neesam noskaņojumā, taču sistēma un roboti vienmēr būs noskaņojumā,» skaidro Alibaba Future Hotel Management vadītājs Endijs Vangs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitkārtīgi palielināt apkalpoto paku skaitu līdz vienam miljardam dienā un samazināt loģistikas izmaksas – tāds ir Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba Group mērķis 100 miljardu juaņu (15,6 miljardu ASV dolāru) investīcijām. Tādējādi grupa vēlas paaugstināt savas darbības efektivitāti, vēsta Zdnet.com. Ieguldījumi būs nepieciešami, lai izveidotu gudra loģistikas tīkla tehnisko mugurkaulu, norādījis grupas dibinātājs Džeks Ma.

Alibaba grib nodrošināt piegādes 24 stundu laikā Ķīnas teritorijā un 72 stundu laikā starptautiskajos tirgos.

Tāpat interneta tirdzniecības kompānija vēlas samazināt loģistikas izmaksas. Patlaban Ķīnā tās ir 15% apmērā no IKP, valstīs, kur loģistikas sistēmas attīstītākas, ap 7‒8%, bet grupas mērķis – mazāk kā 5%. Alibaba ir savs loģistikas tīkls Cainiao Network, kur grupa pērn par 807 milj. ASV dolāru ieguva kontrolpaketi. Patlaban, dienā apkalpojot 100 milj. paku, Cainiao izdevies samazināt piegādes laiku uz atsevišķām valstīm no 70 līdz 10 dienām.

Pēc Dž. Ma teiktā, pie esošajiem izaugsmes tempiem nebūtu nekāds brīnums, ja pēc 10 gadiem pasaulē nozīmīgās 11. novembra iepirkšanās dienas tirdzniecības apjomi kļūtu par ikdienu. Pērn Cainiao šajā dienā saņēma 812 milj. pasūtījumu, par 23% pārsniedzot 2016. gada rādītājus. Ja, izmantojot datus, izdotos atrisināt zemās transporta efektivitātes un augsto loģistikas izmaksu problēmas, ražotājiem un loģistiķiem pavērtos iespēja tikt pie lielas peļņas, atzīmējis grupas dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas Pasts pēdējos divos mēnešos apkalpo būtiski vairāk tranzītlidmašīnu

Lelde Petrāne,20.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 20.jūlijam "Latvijas Pasts" pieņēmis 165 pasta sūtījumu tranzīta kravu čārterlidmašīnas no Ķīnas, apstrādājot un tālāk uz vairākām saņēmējvalstīm novirzot pasaulē otras lielākās tirdzniecības platformas "Alibaba" sūtījumus sadarbībā ar "Alibaba grupas" loģistikas uzņēmumu "Cainiao".

Lai gan Covid-19 izraisītās krīzes dēļ tranzīta sūtījumu saņemšana kopš 2020.gada sākuma bija apgrūtināta un šo sūtījumu plūsma – būtiski sašaurināta, pēdējos divos mēnešos tā strauji aktivizējusies, "Latvijas Pastam" apkalpojot vidēji 23 tranzītlidmašīnas mēnesī, kas ir ievērojami, 6,6 reizes jeb par 550%, vairāk nekā vidēji mēnesī iepriekš, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Lidosta "Rīga" jūlijā pieņēma "Cainiao" sadarbības partnera aviokompānijas "Atran" 200. kravu čārterlidmašīnu, no kuras nodrošinātajiem reisiem aptuveni 80% kravu bija "Latvijas Pastam" adresētie pasta tranzīta sūtījumi.

"Latvijas Pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns komentē: "Mums izdevies kļūt par būtisku pasaules tirdzniecības milža "Alibaba" grupas uzņēmuma "Cainiao" starptautiskās loģistikas sistēmas sastāvdaļu. Lai to izdarītu, mums nācās pārskatīt iekšējos procesus, izveidot drošu un efektīvu datu apmaiņas sistēmu, investēt tehnoloģijās un darbiniekos, lai pierādītu savu kompetenci, elastību un spēju patiešām ātri apstrādāt un piegādāt sūtījumus. Sadarbībā ar "Cainiao" jau plānojam jaunu mērķu sasniegšanu, veicinot gan "Latvijas Pasta" rezultatīvo rādītāju izaugsmi, gan pozitīvu ietekmi uz Latvijas kopējiem tranzīta sūtījumu apjomiem un starptautiskās lidostas "Rīga" kravu apgrozījumu."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Ķīnas kompānijām, kuru pie sevis vēlētos redzēt ne tikai Latvija, ir tiešsaistes tirdzniecības kompānija Alibaba Group. Pagaidām ir atklāts jautājums, vai šī uzņēmuma pārstāvjus redzēsim Rīgā pēc pusotra mēneša gaidāmajā transporta ministru sanāksmes un biznesa foruma laikā, kas notiks Centrālās un Austrumeiropas valstu un Ķīnas 16+1 sadarbības formātā.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs vizītes laikā Ķīnā Alibabu uzaicinājis izveidot loģistikas un pakošanas centru Lietuvā, iepriekš vēstīja LETA. Gadījumā, ja ierastos Alibaba, tad būtu jādomā par loģistikas piedāvājumu, tostarp loģistikas centra izveidi Skandināvijas valstu klientu apkalpošanai, norāda biedrības Baltijas asociācija ‒ transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne. Savukārt Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups atzīmē, ka VAS Latvijas Pasts (LP) aktīvi strādā šajā virzienā, risinot tehniskos jauājumus ar Ķīnas loģistikas kompāniju ZTO Express, kas apkalpo Alibabu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Eesti Post" vienīgā akcionāra ārkārtas pilnsapulcē apstiprināti stratēģiskās attīstības plāni nākamajiem pieciem gadiem. Viens no sapulcē pieņemtajiem lēmumiem ir uzņēmuma informācijas biznesa (e-rēķinu) nodalīšana, izveidojot meitasuzņēmumu "Finbite OÜ", kas no 2021. gada 1. janvāra turpinās piedāvāt pakalpojumus infoloģistikas biznesa jomā.

Sākot ar jauno gadu, elektronisko rēķinu platforma, kas līdz šim bija zināma kā "Omniva" rēķinu centrs, darbosies jau zem "Finbite" zīmola. "Finbite" atdalīšanas procesu nodrošina uzņēmuma juridiskais partneris "KPMG Law".

Par "Finbite OÜ" valdes locekli iecelts bijušais "Eesti Post" valdes loceklis Ahto Pērls (Ahto Pärl). "Esmu pārliecināts, ka infoloģistikas bizness kā atsevišķs uzņēmums spēs ievērojami efektīvāk apkalpot klientus un, to darot, piedāvāt viņiem lielāku pievienoto vērtību," komentēja A.Pērls.

"Eesti Post" uzraudzības padomes priekšsēdētājs Stens Soosaārs (Sten Soosaar) piebilda, ka, "ņemot vērā "Eesti Post" plānus koncentrēties uz kvalitatīvu pasta pakalpojumu attīstību, lēmums par "Finbite" nodalīšanu no uzņēmuma galvenās darbības jomas tika pieņemts, lai e-rēķinu bizness turpmāk saņemtu visu tam nepieciešamo uzmanību."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā Latvijas Pasts kļuvis par pilnvērtīgu e-komercijas giganta Alibaba sadarbības partneri. Šobrīd Latvijas uzņēmums veiksmīgi darbojas kā viens no globālā spēlētāja tranzīta kanāliem uz trešajām valstīm, taču mērķis ir kļūt par preču pārsūtīšanas punktu arī uz Eiropas Savienību.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda VAS Latvijas Pasts (LP) valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns. LP vadītājs atzīmē, ka uzņēmuma darbību patlaban var iedalīt divās daļās. Viena ir tradicionālā, ko visi zina un pie kā visi ir pieraduši, proti, pasta, abonētās preses, pensiju, kā arī eksprespasta piegāde, un daļa no šiem pakalpojumiem tiek sniegta universālā pasta pakalpojuma groza ietvaros.

Savukārt otrā ir iespēju daļa, ko uzņēmums vai nu rada, vai arī nerada. LP sadarbība ar e-komercijas giganta Alibaba grupas uzņēmumu Cainiao, kas grupai nodrošina loģistiku, parāda, ka Latvijas kompānija šādu iespēju ir radījusi. Gada laikā LP kļuvis par pilnvērtīgu sadarbības partneri ar pabeigtu integrāciju datu apmaiņas mehānismos, procedūrās un standartos vienam no lielākajiem pasaules uzņēmumiem šādu sūtījumu segmentā. Tāpat LP veicis integrāciju arī ar trešo valstu kompānijām. Pagaidām gan sūtījumi caur Latviju tiek tālāk piegādāti trešajām valstīm ārpus Eiropas Savienības (ES), taču LP strādā pie tā, lai tranzīts caur Latviju ietu arī ES valstu virzienā, tādējādi diversificējot preču piegādes kanālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Alibaba sākotnējā piedāvājumā Honkongas biržā plāno piesaistīt 13 miljardus dolāru

LETA,20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija "Alibaba" trešdien paziņoja, ka varētu piesaistīt gandrīz 13 miljardu ASV dolāru (11,7 miljardu eiro) finansējumu, kotējot akcijas Honkongas fondu biržā, kas varētu būt lielākais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) Honkongā gandrīz pēdējo desmit gadu laikā.

Uzņēmums norāda, ka investoriem pārdos 500 miljonus akciju par 176 Honkongas dolāriem (20,29 eiro) gabalā. Tas "Alibaba" nodrošinātu 11 miljardus ASV dolāru, taču, ja uzņēmums nolems pārdot vēl papildu 75 miljonus akciju, kompānija varētu iegūt 12,9 miljardus dolāru.

ASV akciju biržā kotētais uzņēmums IPO Honkongas fondu tirgū plānoja īstenot jau vasarā, taču Honkongā notiekošo protestu, kā arī Ķīnas un ASV tirdzniecības nesaskaņu dēļ šī iecere tika atlikta. "Alibaba" Ņujorkas fondu biržā debitēja 2014.gadā, īstenojot lielāko IPO, kurā tika iegūti 25 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Latvija no ārvalstu kompānijām saņēmusi PVN maksājumus 16,8 miljonu eiro apmērā

LETA,02.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kopumā par 2023.gada pirmo ceturksni no ārvalstu tirdzniecības kompānijām, izmantojot "vienas pieturas aģentūru", ir saņēmusi pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksājumus 16,8 miljonu eiro apmērā, pavēstīja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Savukārt 2022.gada pirmajā ceturksnī tie bija 12,8 miljoni eiro, līdz ar to Latvija ir saņēmusi aptuveni par 31% lielākus nodokļa ieņēmumus salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn.

Lietuva no ārvalstu kompānijām saņēmusi PVN maksājumus teju 25 miljonu eiro apmērā 

Saistībā ar Eiropas Savienības (ES) nesen ieviesto nodokļu plānu, ārvalstu kompānijas šā...

Uzņēmumi, kas iemaksājuši vislielāko PVN summu Latvijas valsts budžetā 2023.gada pirmajā ceturksnī, izmantojot "vienas pieturas aģentūru", ir "Alibaba", "Google Commerce Limited" un "Best Secret Group AG".

Latvija citām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm 2023.gada pirmajā ceturksnī ir pārskaitījusi PVN 11,1 miljona eiro apmērā, savukārt 2022.gada pirmajā ceturksnī tie bija 9,8 miljoni eiro. Tas nozīmē, ka pieaugums ir par aptuveni 13%.

Jau ziņots, ka saistībā ar ES nesen ieviesto nodokļu plānu, ārvalstu kompānijas šā gada pirmajā ceturksnī Lietuvas budžetā iemaksāja 24,6 miljonus eiro PVN.

Ķīnas tiešsaistes kompānija "Alibaba", kas strādā ar "Aliexpress" zīmolu bijusi līdere un janvārī-martā Lietuvas budžetā iemaksājusi 4,2 miljonus eiro, izpildot 2021.gada jūlijā ES ievesto "vienas pieturas veikala" shēmu. Pērn kopumā Lietuvas valsts budžets no "Alibaba" saņēma 10,7 miljonus, liecina portāla "Delfi.lt" rīcībā esošā informācija.

Tehnoloģiju kompānija "Google" janvārī-martā Lietuvas budžetā iemaksājusi 3,6 miljonus eiro, kamēr tiešsaistes tirdzniecības kompānija "Amazon" - 1,7 miljonus eiro.

Pirmajā ceturksnī Lietuva no citām ES valstīm "vienas pieturas veikala" plānā saņēma 10,5 miljonus eiro, kas ir par 74,7% vairāk nekā pērn šajā laika posmā.

Savukārt Lietuva citām ES valstīm pārskaitīja 70,2 miljonus eiro PVN maksājumos, kas ir par 26,7 miljoniem eiro jeb 61,3% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Butkevičs uzaicina Ķīnas Alibaba veidot loģistikas centru Lietuvā

LETA,23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs vizītes Ķīnā laikā uzaicinājis tiešsaistes tirdzniecības kompāniju Alibaba Group izveidot loģistikas un pakošanas centru Lietuvā.

Lietuvā ir laba uzņēmējdarbības vide. Pasaules Banka mūs ierindo starp 20 pasaules valstīm, kurās ir uzņēmējdarbības izveidei vislabvēlīgākā vide, teikts Butkeviča paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem.

Lietuvas premjers, kurš vizītes Ķīnā laikā tikās ar Alibaba Group dibinātāju un izpilddirektoru Džeku Ma, norādīja, ka Lietuvas valsts pasta kompānija Lietuvos paštas ir starp Ķīnas kompānijas partneriem. Turklāt Lietuvai ir piecas brīvās ekonomiskās zonas, kas varētu sniegt labvēlīgus nosacījumus investīcijām, viņš piebildis.

Valdības preses dienests informēja, ka Ma teicis Butkevičam, ka kompānija ir ieinteresēta darbības attīstībā Austrumeiropā un uzskata Lietuvu par valsti, kas varētu kļūt par Āzijas tirgus vārtiem uz eirozonu un visu Eiropu. Viņš sacījis, ka Butkeviča ierosinājums izveidot loģistikas centru Lietuvā ir ievērības cienīgs, un solīja izvērtēt uzaicinājumu vizītē apmeklēt Lietuvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija «Alibaba» šā biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās septembrī, strādāja ar 17,67 miljardu juaņu (2,3 miljardu eiro) tīro peļņu, un tas ir par 132% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicināja spēcīgs ienākumu kāpums tirdzniecības un mākoņdatošanas biznesos.

Tikmēr «Alibaba» tirdzniecības apjoms kopumā ceturksnī palielinājies par 61% - līdz 55,1 miljardam juaņu.

Uzņēmums ceturtdien arī paaugstināja tirdzniecības apjoma pieauguma prognozi šim biznesa gada kopumā līdz 49%-53%, salīdzinot ar iepriekš lēstajiem 45%-49%.

«Alibaba» ir līderis Ķīnas interneta tirdzniecības tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valsts pasta un loģistikas kompānijas «Eesti Post», kas strādā ar zīmolu «Omniva», zaudējumi janvārī-septembrī bijuši 700 000 eiro salīdzinājumā ar 300 000 eiro peļņu pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos, liecina kompānijas finanšu pārskats.

Kompānijas ieņēmumi janvārī-septembrī bijuši 89,9 miljoni eiro, kas ir par 18,4% vairāk nekā šajā laika posmā pērn.

«Eesti Post» operacionālie zaudējumi gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedza 500 000 eiro. Sniegums bijis sliktāks nekā iepriekš prognozēts, un to ietekmēja jaunā loģistikas centra atvēršana pagājušā gada pēdējā ceturksnī un šķirošanas līnijas atklāšana šā gada pirmajos trīs mēnešos, kā arī daļējs algu palielinājums zemākā līmeņa darbiniekiem trešajā ceturksnī, skaidroja kompānija.

Uzņēmuma valde norādīja, ka Igaunijas valstij piederošās kompānijas rentabilitāte ir šā gada pirmajos deviņos mēnešos ir būtiski samazinājusies, jo ir krities darbības apjoms un palielinājušās darbaspēka un nolietojuma izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eesti Post apturēs pasta nodaļu slēgšanu Igaunijas lauku rajonos

LETA--BNS,22.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valsts pasta uzņēmums «Eesti Post» apturēs plānoto vairāku desmitu pasta nodaļu slēgšanu lauku rajonos, un šai problēmai tiks meklēts ilgtermiņa risinājums, pirmdien pēc tikšanās ar «Eesti Post» vadību paziņoja Igaunijas uzņēmējdarbības un informācijas tehnoloģiju lietu ministrs Tāvo Tammists.

«Par spīti tam, ka universālo pasta pakalpojumu apjoms gadu no gada samazinās, šiem pakalpojumiem ir svarīga socioreģionāla dimensija un to sniegšana atbilstošā kvalitātē ir svarīga visiem valsts iedzīvotājiem,» uzsvēris Tammists.

«Ir skaidrs, ka pasta tīkla reorganizācija Igaunijā ir ilgtermiņa process, kura ietekmi iepriekš vispusīgi un pamatīgi jāizanalizē. Šajā procesā noteikti jāiesaista arī vietējo pašvaldību un sabiedrības pārstāvji, lai atrastu kompromisa risinājumus, kuri apmierinātu visas puses,» norādīja ministrs.

Igaunijas Konkurences padome 11.oktobrī veica izmaiņas «Eesti Post» darbības licencē, samazinot minimālo pasta nodaļu skaitu, kuru darbību jānodrošina «Eesti Post», no 320 līdz 245.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošā loģistikas kompānija Eesti Post, kas strādā ar zīmolu Omniva, investēs 16 miljonus eiro jaunā loģistikas centrā un ir izsludinājusi konkursu par 13 tūkstošu kvadrātmetru plaša loģistikas centra būvniecību.

Pieteikumus konkursā pieņems līdz 28.augustam, bet līgums ar uzvarētāju tiks parakstīs septembrī, informēja Eesti Post.

Konkursa uzvarētājs būvēs Omniva loģistikas centru, kā arī ārējos tīklus un ceļus, kas ar to savienoti.

Jaunajā loģistikas centrā, kuram jau ir izraudzītas pasaules līmeņa tehnoloģijas, tiks investēti apmēram 16 miljoni eiro, ieskaitot reģistrētā nekustamā īpašuma un šķirošanas tehnoloģiju izmaksas, informēja Eesti Post valdes loceklis Ansi Arumēls, piebilstot, ka jaunais centrs būs ilgtspējīgs arī pēc desmit un vairāk gadiem.

Plānots, ka jaunajam centram būs viens stāvs, tomēr mazākas biroju spārns būs izvietots divos stāvos. Ēkas ražošanas spārnā būs apmēram 200 darbavietu, bet biroja spārnā - 75 darbavietas. Omniva uz jauno loģistikas centru Raes pagastā netālu no Tallinas pārcelties plāno 2018.gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas e-komercijas gigants Alibaba Group un ASV auto ražotājs Ford kopīgi atklājuši automašīnu tirdzniecības automātu Guandžou pilsētā Guandunas provincē Ķīnā, vēsta ārvalstu mediji.

Piecus stāvus augstajā automašīnu automātā pieejami 42 dažādi auto modeļi, tostarp Ford Explorer SUV un Mustang sporta auto.

Automašīnas iegāde aizņem nepilnas 10 minūtes. Potenciālie pircēji var izvēlēties modeli, izmantojot Alibaba Taobao mobilo lietotni, kur tiek skenēta un pārbaudīta personas identitāte.

Automobiļu tirdzniecības automāts pircējiem būs pieejams no 2018. gada 23. aprīļa. Pirms pirkuma veikšanas interesentiem tiks piedāvāta triju dienu testa brauciena iespēja.

Līdzīgus automātus plānots uzstādīt arī citās Ķīnas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Akciju cenas krītas pēc nepārliecinošas Ķīnas procentlikmju samazināšanas

LETA--AFP,21.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaules biržās otrdien pārsvarā kritās pēc Ķīnas procentlikmju samazināšanas, kas bija mazāka par prognozēto.

Āzijas biržu indeksi pārsvarā saruka, un samazinājās arī Eiropas un ASV biržu indeksi.

"Notikumu attīstība Ķīnā, kur centrālā banka samazināja atsauces procentlikmi par 10 bāzes punktiem, turpina norādīt uz pasaules otras lielākās ekonomikas atkopšanos pēc pandēmijas lēnākā tempā, nekā bija prognozēts," sacīja "ActivTrades" analītiķis Rikardo Evandželista.

Ķīnas Tautas banka otrdien piecu gadu aizdevumu likmi, kas tiek izmantota hipotekāro aizdevumu likmju noteikšanai, samazināja no 4,3% līdz 4,2%, lai gan tika gaidīts samazinājums par 15 bāzes punktiem. Viena gada aizdevumu likme, kas kalpo kā atsauce korporatīvajiem aizdevumiem, tika samazināta no 3,65% līdz 3,55%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Lietuva no ārvalstu kompānijām saņēmusi PVN maksājumus teju 25 miljonu eiro apmērā

LETA--BNS,31.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Eiropas Savienības (ES) nesen ieviesto nodokļu plānu, ārvalstu kompānijas šā gada pirmajā ceturksnī Lietuvas budžetā iemaksāja 24,6 miljonus eiro pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Ķīnas tiešsaistes kompānija "Alibaba", kas strādā ar "Aliexpress" zīmolu bijusi līdere un janvārī-martā Lietuvas budžetā iemaksājusi 4,2 miljonus eiro, izpildot 2021.gada jūlijā ES ievesto "vienas pieturas veikala" shēmu. Pērn kopumā Lietuvas valsts budžets no "Alibaba" saņēma 10,7 miljonus, liecina portāla "Delfi.lt" rīcībā esošā informācija.

Tehnoloģiju kompānija "Google" janvārī-martā Lietuvas budžetā iemaksājusi 3,6 miljonus eiro, kamēr tiešsaistes tirdzniecības kompānija "Amazon" - 1,7 miljonus eiro.

Pirmajā ceturksnī Lietuva no citām ES valstīm "vienas pieturas veikala" plānā saņēma 10,5 miljonus eiro, kas ir par 74,7% vairāk nekā pērn šajā laika posmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības uzņēmuma «Alibaba» dibinātājs Džeks Ma atguvis Ķīnas turīgākā cilvēka titulu, viņa bagātībai veidojot 39 miljardus dolāru (34,1 miljardu eiro), liecina Ķīnas portāla «Hurun Report» apkopotā informācija.

Viņa bagātība pēdējā gada laikā pieaugusi par 35%, galvenokārt pateicoties «Alibaba» maksājumu struktūrvienības «Ant Financial» veiksmīgajai darbībai.

Šā gada saraksta otrajā vietā ar 36 miljardu dolāru bagātību ierindojies nekustamo īpašumu sektora magnāts Vans Dzjaņliņs, kurš pērn bija pirmajā pozīcijā. Viņa bagātība gada laikā sarukusi par 14%.

Tikmēr Ķīnas interneta giganta «Tencent» dibinātājs un vadītājs Ponijs Ma ar 35 miljardu dolāru bagātību ierindojies trešajā vietā. Viņa bagātība kritumu piedzīvojusi pirmo reizi pēdējo vairāk nekā desmit gadu laikā.

«Hurun Report» norāda, ka no 1893 cilvēkiem, kuri iekļuvuši Ķīnas turīgāko sarakstā, 1012 piedzīvojuši savas bagātības kritumu vai tā saglabājusies nemainīgā līmenī, ņemot vērā Ķīnas ekonomikas izaugsmes palēnināšanos un akciju biržas lejupslīdi par 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pastā apkalpots ap 20 tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu

Lelde Petrāne,25.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā Latvijas Pasts iesaistījās e-komercijas sūtījumu tranzīta piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm, pamatā piegādājot Ķīnas tirdzniecības platformas Alibaba sūtījumus. Projekta ietvaros Latvijas Pastā 2017.gada otrajā pusē apkalpots ap 20 tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu, no kurām lielākās – ar lidmašīnām Boeing 747.

Līdzīga Alibabas grupas sadarbības partnerība darbojas arī citur, piemēram, ASV un Honkongā.

2017.gadā Latvijas Pastā kopumā apstrādāti vairāki desmiti miljonu dažāda veida sūtījumu: sīkpakas, pakas, vēstules, pastkartes, eksprespasta sūtījumi, bandroles, reklāmas materiāli, abonētie preses izdevumi, informē uzņēmumā.

VAS Latvijas Pasts (LP) valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns pagājušā gada novembrī sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness sacīja, ka uzņēmuma darbību patlaban var iedalīt divās daļās. Viena ir tradicionālā, ko visi zina un pie kā visi ir pieraduši, proti, pasta, abonētās preses, pensiju, kā arī eksprespasta piegāde, un daļa no šiem pakalpojumiem tiek sniegta universālā pasta pakalpojuma groza ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības uzņēmums Kesko sadarbībā ar Ķīnas interneta tirdzniecības kompāniju Alibaba gatavojas Ķīnā atvērt interneta veikalu, piedāvājot somu pārtikas produktus Ķīnas patērētājiem.

Kesko norāda, ka interneta veikals sākotnēji ietvers produktus no Somijas zīmoliem, tostarp kafijas ražotāja Paulig, šokolādes giganta Fazer un ogu tirgotāja Kiantama.

Uzņēmums vēsta, ka produktu klāsts turpmākajos mēnešos tiks paplašināts, lai ietvertu Valio, Raisio un Pirkka produktus.

Alibaba būs kopuzņēmuma partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru