2013.gads atklās airBaltic veiktās restrukturizācijas patiesos augļus un kaldinās pamatu 2014. gada izaugsmei, šodien raksta Dienas Bizness.
«Domāju, ka 2013. gadā airBaltic turpinās būt veiksmīgas optimizācijas paraugs. Ceru, ka aviokompānijas pozitīvās tendences saglabāsies un zaudējumi turpinās samazināties,» DB sacīja airBaltic konsultējošā uzņēmuma IBS Prudentia valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš. Par labiem rezultātiem ir pārliecināts arī airBaltic izpilddirektors Martins Gauss: «Izskatās, ka 2012. gadu noslēgsim ar 60 miljoniem latu mazākiem zaudējumiem nekā 2011. gadu (2011.g. zaudējumi airBaltic sasniedza 83 milj. Ls – red.), kas ir ievērojami labāks rezultāts nekā bija plānots. Līdz ar to 2014. gadā, kā jau bija plānots, strādāsim bez zaudējumiem, pēc tam atsākot izaugsmi».
Ar pašpaļāvību aviokompānijas pārstāvji raugās arī uz jauna privātā investora atrašanu airBaltic 2013. gada laikā - «sarunu ar interesentiem ir vairāk nekā pirms gada», DB norāda M. Gauss, kamēr K. Krastiņš pieļauj šogad šajā sakarā «interesantus pavērsienus». Būtiskus uzlabojumus abi redz arī daudzo strīdu un tiesvedību risināšanā, kurā airBaltic ir iesaistīts gan ar bijušajiem kreditoriem, gan īpašniekiem. «Atsevišķos tiesvedību jautājumos notiek sarunas gan ar, gan bez juristu starpniecības un ir zināmas indikācijas par to, ka šogad varētu būt iespējams mierizlīgums. Gan Satiksmes ministrijas, gan airBaltic pārstāvji saprot, ka tiesvedību procesi ir lēni un ilgstoši un saimniecisku jautājumu risināšanā uz ātru Zālamana lēmumu no tiesas puses gaidīt ir grūti,» skaidro K. Krastiņš. Arī M. Gauss pauž viedokli, ka šogad airBaltic tiesāties, iespējams, tik daudz vairs nevajadzēs: «Tomēr gribu piebilst, ka tiesvedības ir advokātu kompetences jautājumi, kas aviokompānijas ikdienas darbību nekādā veidā neietekmē».
«airBaltic šogad var sagaidīt Eiropas Komisijas Konkurences direktorāta lēmumu, kas pašlaik izvērtē kompānijai 2011. gadā sniegtā valsts atbalsta likumību. Turpināsies tiesvedības un citas atrakcijas ap dažādiem airBaltic darījumiem, kā arī neveiksmīgi investoru meklējumi,» uzskata aviācijas eksperts Tālis Linkaits.
DB jau rakstīja, ka 2012. gada airBaltic uzsāka savu restrukturizācijas jeb ReShape plānu, kas nozarē tiek vērtēts pretrunīgi. airBaltic un Satiksmes ministrijas pārstāvji norāda, ka ReShape plāna rezultāti ir labāki nekā plānots un kompānijas finanšu rezultāti uzlabojas. Tajā pašā laikā no nozares pārstāvjiem dzirdēta arī kritika par restrukturizācijas plāna neskaidrību un to, ka vienīgās reālās izmaiņas pret 2011. gadu ir mazāks airBaltic veikto lidojumu un pārvadāto pasažieru skaits.