Kārtējo reizi tehniskas problēmas radušās aviokompānijas airBaltic lidmašīnai.
airBaltic reisa BT603 Rīga-Brisele lidmašīna Bombardier Q400 NextGen 5.decembrī 19:08 veikusi iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā, jo radušies traucējumi salona spiediena režīmā, informēja aviokompānijas pārstāvis Jānis Vanags.
Lidmašīnā atradušies 66 pasažieri un 4 apkalpes locekļi.
airBaltic pasažierus uz galamērķi Briselē esot nogādājusi ar nākamo lidmašīnu, kas uz Briseli pēc saraksta izlidoja pirmdienas rītā.
Informācija par to, ka airBaltic lidmašīnai radušās tehniskas problēmas interneta vietnē Twitter parādījās jau naktī uz pirmdienu.
Kāda aviokompānijas pasažiere norāda, ka komandējums uz Briseli beidzies ar četrdesmit minūtes ilgu «paniku debesīs» un atgriešanos Rīgā.
«Nezināju, vai braucu atpakaļ uz Rīgu vai taisnā ceļā uz debesīm,» liecina vēstījums interneta vietnē. Kā var noprast no pārējo pasažieru vēstījumiem, viņiem esot bijusi sajūta, ka lidmašīna tiešām grasās avarēt.
Taču J. Vanags, nosūtot rakstisku aviokompānijas komentāru par notikušo incidentu, akcentē, lai tiek ņemts vērā, ka nav notikusi «nedz avārijas, nedz ārkārtas nosēšanās».
Twitter lietotāji raksta, ka lidmašīna neesot bijusi gatava lidojumam jau sākumā - nestrādājis durvju mehānisms. Pēcāk radušās problēmas ar spiedienu.
Jāatgādina, ka jau oktobra beigās airBaltic reisa BT601 Rīga-Brisele lidmašīna Bombardier Q400 NextGen veica iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā, jo radās traucējumi salona spiediena režīmā.
Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs pirmdien, komentējot jaunāko incidentu, db.lv pastāstīja - tas ir normāli, ka jaunām lidmašīnām parādās ražošanas brāķi, un šī situācija pēc būtības esot līdzīga kā iepriekšējā. Taču ražotājas pārstāvis esot tepat blakus, lai varētu operatīvi visu novērtēt un sazināties ar rūpnīcu.
Šoreiz pie vainas esot bijis sensors, kas atrodas uz durvīm, tam tiekot virsū sniegs, kas piesalst, tāpēc tiekot padots signāls, ka durvis ir vaļā, kaut gan patiesībā tās esot ciet. Automātiskā spiediena sistēma atslēdzoties uz manuālo režīmu. Pareizais lēmums šādā gadījumā ir atgriezties mājas lidostā, jo tur ir pieejami tehniķi un rūpnīcas pārstāvji.
Veicot testus, arī atklājies, ka šā modeļa lidmašīnām minētais sensors ir izvietots neveiksmīgā vietā, tāpēc esot izsūtīts paziņojums visiem, kas tās lieto, mainīt sensora atrašanās vietu. Tas arī tikšot izdarīts, tiklīdz tiks saņemtas rezerves daļas.