Līdz Ziemassvētkiem atlikušas vien divas dienas, tāpēc pirmssvētku iepirkšanās drudzis ir pilnbriedā. Kā atklāj pēc DNB bankas pasūtījuma veiktās aptaujas rezultāti, dāvanu iegādi uz pēdējo brīdi atliek 42,4% Latvijas iedzīvotāju.
Aptaujas dati atklāj, ka decembra sākumā visas dāvanas saviem tuviniekiem bija sarūpējuši vien 2,6% respondentu. Savukārt 48,7% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju dāvanas jau daļēji ir sarūpējuši, trūkstošās dāvanas piepērkot vēl pēdējās dienās pirms svētkiem.
Dāvanu iegādei vispopulārākā vieta ir iepirkšanās centri, ko pirmssvētku iepirkumiem izvēlas lielākā daļa vai 76,7% aptaujāto. Teju katrs trešais respondents dāvanu iegādei izvēlas mazos, individualizētos veikalus, bet katrs ceturtais respondents dāvanas meklē Ziemassvētku tirdziņos (aptaujā bija iespējams norādīt vairākus atbilžu variantus). Dāvanu iegādei nereti priekšroka tiek dota arī interneta videi – Latvijas interneta veikalos preces apdāvināšanai rod 22% aptaujāto iedzīvotāju, bet ārzemju interneta vietnēs – 15,4% aptaujāto. Interesanti, ka 27,5% respondentu dāvanas tuviniekiem izgatavo paši.
Kā atklāj aptaujas dati, populārākais budžets dāvanas iegādei ir līdz 20 eiro - šīs summas robežās dāvanas visbiežāk tiek iegādātas gan pieaugušajiem (68,9%), gan arī bērniem (60%). Katrs piektais aptaujātais dāvanas iegādei pieaugušajam vai bērnam gatavs tērēt summu no 21 līdz 50 eiro, bet lielākas summas tiek atzīmētas vien retos gadījumos.
Jautājot par biežāko norēķināšanās veidu, lai iegādātos dāvanas, katrs trešais respondents atklāj, ka lielākoties par pirkumiem norēķinās ar maksājumu karti. Katrs desmitais aptaujātais priekšroku dod skaidras naudas norēķiniem, bet vairāk nekā puse vai 55,6% respondentu atzina, ka maksājumiem izmanto gan skaidru naudu, gan arī maksājumu karti.
Aptauju pēc DNB bankas pasūtījuma veica Berg Research no šā gada 30. novembra līdz 7. decembrim. Tajā piedalījušies 505 respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem.