Dāvanu iesaiņošanas biznesu ietekmē iepirkšanās stila un vērtību maiņa, tāpēc šo pakalpojumu sniedzēji meklē dažādus risinājumus un paplašina produktu klāstu.
Attīstoties tirdzniecībai internetā, cilvēki retāk izmanto šo pakalpojumu veikalos un tirdzniecības centros. Gadu gaitā ir mainījusies cilvēku izpratne par vērtībām – vieni izvēlas dāvanu maisiņus, citi cenšas iepriecināt dāvanu saņēmēju ar pašu rokām veidotu iesaiņojumu, apejot šīs jomas meistarus. Tā kā pēdējā laikā vērojama tendence dāvināt naudu, kā arī teātra, koncerta vai dažādu izklaides pasākumu biļetes, šobrīd būtisks elements dāvanu saiņotāju portfelī ir t.s. tematiskās aploksnes.
Dāvanu saiņošanas uzņēmuma Raibs gar acīm vadītāja Lāsma Kraņevska atzīst, ka pēdējos gados pēc šī pakalpojuma pieprasījums ir mainījies, to ietekmējusi ikdienas steiga un ekonomija, kas liek izvēlēties dāvanu maisiņus un kastītes. «Visbiežāk mūsu pakalpojumus izvēlas, dodoties uz kādu īpašu pasākumu – kāzām, kristībām, apaļu jubileju vai arī tad, ja cilvēks ir iegādājies nestandarta izmēra dāvanu, kuru nevar ielikt ne dāvanu maisiņā, ne kastē,» viņa raksturo. Uzņēmums Raibs gar acīm darbojas jau 12 gadus, tam ir ir divi dāvanu iesaiņošanas veikali – grāmatu namā Valters un Rapa, kā arī modes un izklaides centrā Riga Plaza.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Darba pietiek abiem veikaliem, brīžos, kad nav klientu, meitenes gatavo lentes, aploksnītes, kartītes, kastītes u.c. Lai arī grāmatu namā apmeklētāju ir vairāk, ienākumu ziņā abi veikali ir līdzīgi. Rīgas centra veikals ir aktīvāks darba dienās, bet t/c Riga Plaza veikals – nedēļas nogalēs,» stāsta L. Kraņevska. Nākamajā gadā uzņēmums plāno atvērt vēl vienu tirdzniecības vietu. Dāvanu saiņošanā modes tendences vairāk izpaužas dāvanu papīriem, mainās to krāsu gamma un raksti. «Šogad modē ir gaišie, maigie toņi ar dabas elementiem – ziediem, lapām un augļiem. Lai arī katru sezonu ienāk kāda jauna vēsma, klasiskās vērtības nemainās – cilvēkiem joprojām patīk košie toņi: sarkans, zaļš, zils, kā arī zelts un sudrabs,» klāsta Raibs gar acīm vadītāja.
Savukārt korporatīvo dāvanu iesaiņošanas jomā topā ir brūnās kartona kastītes, tās tiek pielāgotas dažādām vajadzībām. «Tas ir lēts un ērts veids, stilīgi izskatās, ja uz kastes tiek uzdrukāts kāds novēlējums un uzsieta lente ar uzņēmuma logo. Protams, kā jau visos laikos, neiztikt bez dāvanu groziem, tie tiek saiņoti caurspīdīgā celofānā un apsieti ar uzņēmuma logo krāsas lentīti,» teic L. Kraņevska.
Uzņēmums Raibs gar acīm piedāvā dienas laikā izgatavot dāvanu kastes no klientu izvēlētiem papīriem viņiem vajadzīgajos izmēros. Visbiežāk izvēlas izgatavot kastītes traukiem, vāzēm, albumiem, fotorāmīšiem un specifiskiem dekoriem. «Nav vēl bijis tādas dāvanas, kuru nevarētu iesaiņot. Sarežģītākie parasti ir lielformāta izmēra priekšmeti, piemēram, bērna rati, krēsls, molberts ar kanvām, krāsām un otām, makšķere. Ir bijuši arī gadījumi, kad izbraucam pie klienta, lai iesaiņotu auto, televizoru vai lielu ledusskapi,» informē L. Kraņevska. Dāvanu iesaiņošanas izmaksas pēdējos gados ir pieaugušas, tās ietekmējušas galvenokārt materiālu cenu izmaiņas.
Tā kā pēdējā laikā bieži tiek dāvināta nauda, kā arī teātra, koncertu vai izklaides pasākumu biļetes, šim mērķim tiek radīts speciāls piedāvājums. «Aploksnes, kurās tiek dāvināta nauda, var būt dažādas. Lai izvēlētos atbilstošu, ir jāzina, kas būs dāvanas saņēmējs un kādam mērķim tā tiek dāvināta, kāds būs vēstījums. Piemēram, ja nauda tiek dāvināta kādam ceļojumam, to var ielikt speciālos dāvanu koferīšos. Risinājumi var būt dažādi, esam veidojušas naudas kokus, likušas naudu akvārijā kopā ar zivtiņām un vardītēm,» klāsta Dāvanu meistardarbnīcas vadītāja Dace Dika, kura ir Latvijas Amatniecības kameras skatlogu un dāvanu noformēšanas biedrības meistare un savu dāvanu iesaiņošanas uzņēmumu izveidojusi pirms 12 gadiem.
Visu rakstu Cīnās ar dāvanu maisiņiem lasiet trešdienas, 14.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!