Tehnoloģijas

Zynga par 527 miljoniem ASV dolāru pirks britu spēļu kompāniju

Gunta Kursiša,31.01.2014

Jaunākais izdevums

Spēļu izstrādātāja Zynga, kas, iespējams, visplašāk ir pazīstama ar spēles Farmville izstrādi, paziņojusi par vērienīgu darījumu – britu spēļu izstrādes kompānijas NaturalMotion iegādi par 527 miljoniem ASV dolāru, vēsta BBC.

Pazīstamāko spēļu vidū, ko izstrādājusi Oksfordā bāzētā NaturalMotion, ir mobilajās ierīcēs spēlējamās CSR Racing un Cluymsy Ninja. Līdz ar to NaturalMotion iegāde ļaus Zynga ienākt ienesīgajā mobilo spēļu izstrādes lauciņā.

Tādējādi tagad Zynga tagad pieder pieci pasaulē atpazīstamu spēļu zīmoli – Farmville, Casino, Words with friends, CSR Racing un Clumsy Ninja.

Šis ir pēdējo gadu lielākais darījums, ko noslēgusi Zynga. 2012. gadā Zynga par 180 miljoniem ASV dolāru iegādājās OMGPOP.

Jau ziņots, ka pērn jūnijā Zynga pavēstīja, ka atlaidīs 18% darbinieku. Tika lēsts, ka pēdējais darbinieku skaita samazinājums palīdzēs Zynga gadā ietaupīt 70 – 80 milj. ASV dolāru.

Pakalpojumi

Problēmas novērsīs skaidri noteikumi

Db.lv,09.04.2021

Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietniece nodokļu administrēšanas un ēnu ekonomikas ierobežošanas jautājumos Jana Salmiņa.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par saprotamu un loģisku azartspēļu nozares regulējumu intervijā laikrakstam Diena stāstījusi Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietniece nodokļu administrēšanas un ēnu ekonomikas ierobežošanas jautājumos Jana Salmiņa.

Šobrīd valdībā apspriešanas procesā ir Azartspēļu un izložu politikas pamatnostādnes 2021.–2027. gadam, kuru izskatīšanu gan valdība pagājušajā nedēļā nolēma atlikt, uzdodot Finanšu ministrijai (FM) dokumentā precizēt jautājumus par pašvaldību tiesībām azartspēļu licences izsniegšanas procesā. Vienlaikus šo jautājumu skata arī Saeimas Budžeta un finanšu komisijas Nodokļu politikas apakškomisijā. Tas tā nedaudz savdabīgi – parasti Saeimā dokumentus iesniedz, kad valdība tos akceptējusi virzīšanai uz parlamentu.

Protams, šobrīd pamatnostādnes pamatā tiek skatītas valdībā, jo tas ir Ministru kabineta (MK) līmeņa dokuments. Bet Saeimā to skata tikai tāpēc, ka šī apakškomisija lūdza FM ar šo dokumentu iepazīstināt parlamentāriešus, to mēs arī darījām un līdz ar to arī varējām uzzināt, kādi ir Saeimas deputātu viedokļi par šo dokumentu, un sniegt savus skaidrojumus par kādām niansēm. Taču vienlaikus mums bija iespēja dzirdēt, kādi ir, piemēram, iespējamie riski, ja pamatnostādnes pieņemtu pašreizējā versijā (tostarp ar paredzamajiem labojumiem saistībā ar MK doto uzdevumu ministrijai vienoties ar pašvaldībām). Proti, kāda varētu būt diskusija par MK izstrādātu likumprojektu, kas balstītos uz šīm pamatnostādnēm, Saeimā – no komentāriem apakškomisijas sēdē mums jau bija iespēja sajust deputātu viedokļus par šo jautājumu.

Tehnoloģijas

GameFounders palīdz piedzimt spēlītēm; konkursā aicina arī latviešus

Anda Asere,06.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen portatīvo ierīču pārdošanas apjomi pārsniedza nopirkto datoru skaitu un visbiežāk mobilajās ierīcēs cilvēki spēlē spēles – spēļu izstrādātājiem visi vārti ir vaļā, lai radītu spēles, par kurām viņi ir ar mieru maksāt. GameFounders akseleratora programmas nākamajā kārtā var pieteikties līdz 8. decembrim.

Tā intervijā DB stāsta Kadrija Uganda (Kadri Ugand), viena no Igaunijas spēļu akseleratora GameFounders dibinātājām.

GameFounders esot pirmais šāda veida iesācējuzņēmumu atbalsta instruments Eiropā. «Ir spēļu inkubatori Francijā, Nīderlandē, Zviedrijā. Reizēm sastopami inkubatora un akseleratora modeļa sajaukumi. Ar šādu modeli kā mums GameFoundens ir pirmais Eiropā,» saka K.Uganda.

Akselerators darbu sāka pirms gada – 2012. gada sākumā. «Gribējām veidot akseleratoru Igaunijā, bet te jau ir vairāki akseleratori un, ja izveidosi vēl vienu, neviens to nepamanīs, negribēs piedalīties. Tāpēc izlēmām, ka mums jādara kaut kas pilnīgi atšķirīgs. Nolēmām, ka jādefinē precīzs fokuss. Sākām skatīties dažādus sektorus un pamanījām, ka spēļu izstrāde ir ļoti skaidri definējama,» viņa stāsta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinīgā pasākumā 20.oktobrī nosvinēti SIA "Latvijas Nacionālā sporta centra" (LNSC) jaunās sporta ēkas - Komandu sporta spēļu halles - kapsulas iemūrēšanas svētki.

Jaunās Komandu sporta spēļu halles atrašanās vietā - Kr. Barona ielā 99C, Rīgā, - tika iemūrēta kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm. Jaunā halle nodrošinās mūsdienīgu un kvalitatīvu infrastruktūru ar tehniskiem un funkcionāliem risinājumiem komandu sporta spēļu treniņiem un sacensībām nacionālā un starptautiskā mērogā.

Jau vēstīts, ka būvfirma "Arčers" gada sākumā noslēdza gandrīz 21 miljonu eiro vērtu līgumu ar "Latvijas Nacionālo sporta centru" par Komandu sporta spēļu halles būvniecību Krišjāņa Barona ielā, Rīgā. Parakstītais līgums paredz būvdarbu izpildi par 20 841 249,27 eiro. Tostarp 7 294 437,24 eiro būvuzņēmumam tiks izmaksāti avansā, bet kārtējie maksājumi tiks veikti katru mēnesi atbilstoši faktiski veikto būvdarbu apjomam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēļu izstrādes kompānija Nintendo atmetusi savu ilggadējo nostāju neiet mobilo tālruņu spēļu tirgū, paziņojot, ka sāks attīstīt spēles viedtālruņiem, raksta The Wall Street Journal.

Nintendo attīstīs spēles, balstoties uz saviem iepriekš izstrādātajiem produktiem, piemēram, Mario. Spēļu izstrādē Nintendo sadarbosies ar Japānas mobiļo spēļu nodrošinātāju DeNA Co, apmainoties ar daļām uzņēmumā un kopā attīstot spēļu aplikācijas viedtālruņiem un citām ierīcēm.

Līdz šim Nintendo turējās pie sava tradicionālā biznesa modeļa, kas balstīts uz konsoļu spēlēm, atsakot piešķirt licenci tās izstrādāto tēlu izmantošanai mobilajās tehnoloģijās, jo uzņēmuma pārstāvji satraucās, ka tas var mazināt spēļu vērtību.

«Izskatās, ka kompānija ir pilnībā mainījusi savu stratēģiju, jo iepriekš tā pilnībā noraidīja mobilo spēļu attīstīšanu un publiski sūdzējās par zemo mobilo spēļu kvalitāti,» norāda Tokijas spēļu konsultants Serkans Toto, piebilstot, ka šīs ir visdramatiskākās un spēcīgākās Nintendo stratēģijas izmaiņas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizraušanās ar galda spēlēm rosina izveidot savu spēli Cargomaster par Latvijai svarīgu nozari – tranzītu, ko iecerēts piedāvāt arī citu valstu spēļu entuziastiem

«Latvijai svarīga ekonomikas attīstības sfēra ir tranzīts, gribējās šo tēmu iesaistīt spēlē, tāpēc ņēmu to par pamatu. Sākumā bija vairāki varianti – gribējām, piemēram, iesaistīt dzelzceļu, bet pēc vairākiem izstrādes variantiem palikām pie smagajām mašīnām. Ja cilvēkiem patiks šī spēle, varam paplašināt gan karti uz dažādām pusēm, gan ieviest jaunus transporta līdzekļus,» norāda Artūrs Jaunzems, galda spēles Cargomaster idejas autors un SIA BKU Group īpašnieks. Idejas līdzautore Liene Ziediņa piebilst, ka šobrīd šāds modelis – spēlei vēlāk iznāk papildinājumi – ir populārs. Tāds, piemēram, ir Katanai. «Tagad mums ir Eiropas karte, un, ja tiešām spēle cilvēkiem iepatiksies, ir iespēja izplesties pa citiem kontinentiem,» viņa teic.

Finanses

Evolution Gaming sācis akciju tirdzniecību Nasdaq biržā

Žanete Hāka,23.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Evolution Gaming Group AB, kas ir Eiropas vadošais B2B pakalpojumu sniedzējs lielākajiem kazino operatoriem un viens no lielākajiem darba devējiem Latvijā, sācis akciju tirdzniecību (IPO) starptautiskās Nasdaq biržas First North Premier sarakstā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Investoru interese par akcijām bija ļoti liela un būtiski pārsniedza sākotnējo piedāvājumu. Evolution Gaming izstrādā interneta kazino programmatūru un nodrošina spēļu prezentētāju pakalpojumus. Uzņēmums tieši no Latvijas sniedz lielāko daļu savu pakalpojumu, un visi pakalpojumi 100% tiek eksportēti. Evolution Gaming ir pārstāvēts četrās valstīs, tostarp Latvijas uzņēmums ir lielākais un nodrošina grupas pamatdarbību.

Sākotnējā uzņēmuma akciju tirdzniecībā Stokholmas Nasdaq piedāvāja 38,4% jeb 13,82 miljoni Evolution Gaming esošo akciju. Ņemot vērā lielo interesi par uzņēmuma akcijām, vairāki esošie akcionāri ir izteikuši gatavību pārdot papildu akcijas, lai segtu potenciālos papildu akciju pieprasījumus. Akciju piedāvājuma sākotnējā cena tika noteikta 80 Zviedrijas kronas (8,7 eiro) par vienu akciju, kas atbilst kopējai uzņēmuma vērtībai 2,878 miljoni Zviedrijas kronu (313 miljoni eiro). Pirmajā tirdzniecības dienā akciju cena palielinājās par 12,2% līdz 89,75 Zviedrijas kronām (9,65 eiro), kas atbilst kopējai Evolution Gaming vērtībai – 3,228 miljoni Zviedrijas kronu (347 miljoni eiro).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā rudenī darbību sāks Latvijā pirmā virtuālās realitātes (VR) spēļu dizaina skola “Dateks Gaming School” (DGS).

Tajā jaunieši, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, varēs apgūt virtuālās realitātes spēļu dizaina prasmes. Skolu izveidojis un aprīkojis Latvijā lielākais datoru komplektēšanas un sastāvdaļu tirdzniecības uzņēmums “Dateks Grupa”, piesaistot virtuālās realitātes jomā atzītus speciālistus.

Jaunā ārpusskolas interešu izglītības programma “Dateks Gaming School” pirmo audzēkņu apmācības uzsāks jau šī gada septembrī, un mācību kurss plānots deviņu mēnešu garumā. Šajā laikā jaunieši, izmantojot jaunāko tehnoloģiju sniegtās iespējas, apgūs 3D dizainu un animāciju, lai, kopīgi sadarbojoties un strādājot, mācību noslēgumā izveidotu katrs savu datorspēli.

“Interešu izglītība ir viens no nozīmīgākajiem veidiem, kā palīdzēt bērniem un jauniešiem virzīt savu zinātkāri un entuziasmu uz jēgpilnu personības attīstību. Turklāt virtuālās realitātes žanram šobrīd ir milzīgs izaugsmes potenciāls, jauniešiem Latvijā līdz šim nav bijušas pieejamas iespējas padziļināti apgūt zināšanas par dizaina, objektu interakciju un animācijas veidošanu virtuālajā vidē,” savu motivāciju izveidot skolu skaidro DGS izveidotājs un “Dateks grupas” valdes loceklis Imants Mūrnieks, uzsverot, ka skola palīdzēs jauniešiem pārorientēties no satura patērētājiem uz tā radītājiem, sniedzot viņiem gandarījumu no jaunrades procesa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galda spēļu izstrādātājs SIA “Brain Games Publishing” radījis sadarbības galda spēli visai ģimenei “Flow”, kas tapusi, iedvesmojoties no latviešu režisora Ginta Zilbaloža animācijas filmas “Straume” (2024).

Galda spēle “Flow” tiek izlaista šonedēļ, gaidot 7. decembri, kad animācijas filma “Straume” sacentīsies par Eiropas Kinoakadēmijas balvu kategorijā “Eiropas animācijas filma”, kā arī pretendēs uz labākās Eiropas filmas titulu.

Latvijas galda spēļu izstrādātājs SIA “Brain Games Publishing” kopā ar filmas režisoru Gintu Zilbalodi un producentu Matīsu Kažu 2.decembrī Rīgas Nacionālajā zooloģiskajā dārzā Vides izglītības centrā “Zinarium” prezentēja SIA “Brain Games Publishing” radīto kooperatīvo spēli “Flow”. Spēle ved tās spēlētājus piedzīvojumā ar reāllaika darbību, milzīgiem viļņiem un acumirklīgiem lēmumiem.

“Šī gada 30. augustā ar saviem bērniem biju aizgājis uz filmas “Straume” pirmizrādi, kurā piedalījās arī filmas veidotāji Gints Zilbalodis un Matīss Kaža. Esmu lepns, ka Latvijā top darbi, kas ir ne tikai vizuāli saistoši, bet arī konceptuāli aizraujoši. Tieši šī iemesla dēļ vēlējos “Straumi” iedzīvināt galda spēlē. SIA “Brain Games Publishing” rīcībā jau bija parakstīta spēles mehānika, kurai vēl nebija piemeklēta tēma. Spēles autori ir četri lietuvieši, ar kuru palīdzību mēs kopā ātri vien pielāgojām jau esošās spēles prototipa mehāniku filmas “Straume” tēmai. Tas ir pārsteidzoši, ka mēs paguvām spēli radīt 2,5 mēnešu laikā, saražojot gala produktu tepat Latvijā. Parasti šis process ilgst pat vairākus gadus, taču tā kā pati spēles izstrāde un ražošana notiek Latvijā un visi projektā iesaistītie bija gatavi operatīvi darboties, mums tas izdevās. Vēlos pateikt lielu paldies visiem, kas iesaistījās, jo īpaši filmas radītājiem – Gintam un Matīsam, spēles ilustratoram Reinim Pētersonam, kā arī visai “Brain Games” komandai! Tas ir apliecinājums tam, ka efektīvas sadarbības rezultātā mēs varam īstenot ambiciozus plānus,” par spēles idejas realizēšanu stāsta tās iniciators SIA “Brain Games Publishing” vadītājs Egils Grasmanis.

Būvniecība un īpašums

Bauskas dome par 4 miljoniem eiro vēlas rekonstruēt sporta spēļu halli

Žanete Hāka,14.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskas novada administrācija izsludinājusi iepirkumu par Administratīvā korpusa-sporta spēļu halles rekonstrukciju Bauskā, Pilskalna iela 26, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Paredzamā līgumcena ir 4 miljoni eiro.

Pretendenti savus piedāvājumus var iesniegt līdz 15.februārim. Līguma termiņš ir divi gadi.

Bauskas dome jau pērn informēja, ka sporta halles būvniecības iecerei ir sena vēsture. Projekta pirmreizējā izstrāde tika īstenota ar Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas finansiālu atbalstu. Administratīvā korpusa – sporta spēļu halles rekonstrukcija Pilskalna ielā 26, Bauskā tehniskais projekts, kas sevī apvieno kā sporta, tā administratīvo telpu funkciju, pēc aktualizācijas atdzimis jaunā kvalitātē.

Bauskas novada pašvaldības speciālisti nešaubās par halles būvniecības nepieciešamību. Informatīvajā sanāksmē iedzīvotāji iepriekš pauduši neizpratni, kādēļ tiek būvēta jauna ēka, nevis rekonstruēta esošā sporta centra būve Uzvaras ielā 10A. Izpilddirektors Jānis Kalinka skaidroja, ka sporta nama rekonstrukcijas plāns nekur nav pazudis, tas joprojām ir aktuāls, bet, lai varētu uzsākt sporta centra Mēmele rekonstrukciju, ir jādomā, kur novirzīt tur šobrīd sportojošos Bauskas Valsts ģimnāzijas un Bauskas sākumskolas skolēnus, Bērnu un jaunatnes sporta skolas audzēkņus, kā arī pieaugušos. Šobrīd akūti trūkst telpu sporta skolas sporta aktivitāšu īstenošanai.

Alternatīvās finanses

Pēc Db.lv raksta ABpark finansējumu ūdens spēļu laukumam iegūst dažu minūšu laikā

Lelde Petrāne,10.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kādu laiku pēc publikācijas db.lv, kurā stāstīju par investoru meklējumiem, ar mani sazinājās uzņēmuma Capitalia vadītājs un apvaicājās, vai finansējums joprojām ir aktuāls. Tajā brīdī tas tiešām bija aktuāli, jo vēlējos ātrāk pabeigt vairākas atrakcijas, lai tās pēc iespējas ātrāk būtu pieejamas apmeklētājiem. Ņemot vērā, ka parks ir sezonāls, tam ir ļoti kritiska nozīme attīstībā, jo rudenī vairs nevienu ar jaunām atrakcijām nepārsteigsi. Līdz šim nebiju strādājis ar kompānijām, kas izmanto pūļa un privātā finansējuma piesaisti, bet process izrādījās ātrs, viegli izprotams un efektīvs,» biznesa portālam db.lv stāsta izklaides parka «Avārijas brigāde» (ABpark) īpašnieks Mārtiņš Brezauckis.

«Kopumā no sākuma līdz galam viss aizņēma aptuveni divas nedēļas, bet nepieciešamais finansējums 153 tūkstošu eiro apmērā platformā capitalia.com tika savākts pāris minūšu laikā. Tas pierādā, ka ABpark jau ir ieguvis atpazīstamību un individuāli cilvēki ir gatavi investēt savus līdzekļus, lai palīdzētu attīstīties augošam projektam. Diemžēl klasiskajā finanšu sektorā tāda atsaucība un ieinteresētība nav vērojama. Pat savā sadarbības bankā, kas redz visus operatīvos datus un finanses, nav iespējams saņemt kredītlīniju, lai gan segums ir milzīgs,» savā pieredzē dalās uzņēmējs.

Piesaistot finanšu līdzekļus sadarbībā ar Capitalia, ABpark galvenais mērķis bija pabeigt ūdens spēļu laukuma būvniecību un paplašināt ēdināšanas tīklu parka teritorijā. «Tas tagad ir veiksmīgi izdarīts,» teic M. Brezauckis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien virtuālās valūtas Bitcoin cena pārsniedza 1000 dolārus, jo spēļu izstrādātājs Zynga sācis pieņemt maksājumus ar šo valūtu, ņemot vērā to plašo lietošanu, raksta Bloomberg.

Virtuālās valūtas cena sasniedza 1119 dolāru atzīmi Mt.Gox biržā, kur tie tiek tirgoti pret dolāriem, eiro un citām valūtām.

Pirmoreiz Bitcoin šķērsoja 1000 dolāru atzīmi novembra beigās, savukārt 4. decembrī tas sasniedza savu augstāko līmeni – 1238 dolārus. Pēc tam gan cena nokritās līdz 640 dolāriem, jo Ķīnas lielākais tiešsaistes virtuālās valūtas veikals apturēja depozītu pieņemšanu. Tomēr valūtas cena ir atkal atguvusies, jo aizvien vairāk tirgotāju to sāk pieņemt apmaiņā pret savām precēm – sākot no gumijas lācīšiem līdz pat viedtālruņiem, un Zynga turpmāk piedāvās norēķināties ar Bitcoin par spēlēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan šis gads ASV akciju tirgū iesācies visai nepārliecinoši, ir kompānijas, kuru akciju cenas spējušas demonstrēt straujāku pieaugumu. Turklāt, lai cik tas arī nešķistu dīvaini, pastiprināti tiek pirktas to kompāniju akcijas, kuras jau ilgstoši nespēj strādāt ar peļņu un kurām peļņas ziņā liesi gadi tiek prognozēti arī nākotnē, novērojis Bloomberg.

Pamatā tiek liktas cerības uz dažādiem ar lielāku risku saistītiem tautsaimniecības sektoriem, piemēram, interneta tehnoloģiju sektoru.

Investoru omu uzlabojuši arī vairāki milzīgi korporatīvie darījumi, kur, piemēram, farmācijas kompānija Actavis par 25 miljardiem ASV dolāru lēmusi pārņemt biotehnoloģiju kompāniju Forest Laboratories, kura savu darbību saista ar zāļu izstrādi pret Alcheimera slimību. Tāpat vēl pagājušajā nedēļā Facebook lēma par 19 miljardiem ASV dolāru iegādāties tiešsaistes uzņēmumu WhatsApp. Zināmas spekulācijas un ažiotāža saistās arī ar jauniem spēlētājiem akciju tirgū – tiek gaidīta, piemēram, King Digital Entertainment debija biržā, kas izstrādājusi šobrīd populāro spēli Candy Crush Saga.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikānis Ross Martins Smits (Ross Martin Smith) un latvietis Artūrs Vītols apvieno spēkus, izstrādājot mobilo spēli Funky Karts , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Iepazināmies TechHub Riga. Mums abiem bija interese par spēlēm, aizgājām dažas reizes pusdienās. Sākumā kā draugi pļāpājām par spēlēm, bet vēlāk izlēmām kopā izstrādāt savējo. Gribēju strādāt ar Artūru, jo biju redzējis viņa dizainu. Tas ir pirmais, ko spēlētājs pamana, tas rada pirmo iespaidu, un, manuprāt, viņa dizains ir unikāls, atšķirīgs no daudzām spēlēm, ko esmu redzējis Google Play vai App Store. Tas mani iedvesmoja,» stāsta Ross. Artūrs piebilst, ka Rosam ir pieredze programmēšanā un darbā ar mobilajām platformām, bet viņš pats ir dizainers ar pieredzi mobilo spēļu izstrādē, tāpēc nolemts apvienot spēkus, lai redzētu, ko kopā var panākt. Ross gandrīz desmit gadus ir strādājis spēļu izstrādes kompānijās Amerikā un Kanādā. Viņš ir amerikānis, kurš jau divus gadus dzīvo Latvijā. «Es esmu apprecējis latviešu sievieti, un mēs izlēmām dzīvot Latvijā,» viņš teic.

Tehnoloģijas

Liepājā tapis Digitālo inovāciju parks

Anda Asere,28.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā mērķis ir apvienot informācijas tehnoloģiju speciālistus un izglītot sabiedrību, ilgtermiņā mērķējot attīstīt uzņēmējdarbību, radīt jaunas darbavietas un samazināt bezdarbu.

Tāpat iecerēts uzlabot sabiedrības digitālās prasmes, palīdzēt IT speciālistiem sākt un turpināt izaugsmi, kā arī rast iespējas attīstīties inovatīviem IT uzņēmumiem Liepājā.

Digitālo inovāciju parku dibinājusi Liepājas pašvaldība, Liepājas speciālā ekonomiskā zona, "UPB" un "Sense Media". Pirms parka izveides pašvaldība veica IT uzņēmumu aptauju, tikās ar tiem. Diskutējot par to, kādi izaicinājumi ir kompānijām, visi norādīja uz speciālistu trūkumu, kas ir šķērslis izaugsmei. "Ja trūks darbinieku, mazi uzņēmumi nekad nekļūs par lieliem. Tāpēc Digitālo inovāciju parka prioritāte ir nodrošināt profesionāļus ar piekļuvi zināšanām, prasmēm, iespējām," tā Agate Ambulte, Digitālo inovāciju parka vadītāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir apturējusi Rīgas teritorijas plānojumu nākamajiem gadiem, jo konstatēta tā neatbilstība likumiem un samērīguma trūkums starp iesaistīto pušu interesēm, preses konferencē informēja ministrs Artūrs Toms Plešs (AP).

Ministrs vērtēja, ka teritorijas plānojuma izstrāde noslēgusies ar brāķi. "Būtiskākais trūkums ir tas, ka, stājoties spēkā jaunajam Rīgas teritorijas plānojumam, Rīgā izveidotos situācija, ka vēsturiskais centrs faktiski paliktu bez likumīga teritorijas plāna," teica ministrs.

Saskaņā ar Rīgas domes lemto, Rīgas teritorijā vienlaicīgi spēkā ir divi savstarpēji nesaskaņoti teritorijas plānojumi, kas ir pretrunā likumā noteiktajam, ka valstspilsētās nedrīkst būt spēkā vairāk kā viens teritorijas plānojums.

Saskaņā ar Rīgas domes redzējumu, vēsturiskajam centram paliktu spēkā vairāk nekā 16 gadus vecais teritorijas plāns, kas grozīts vienu reizi 2013.gadā un kas turpmāk nav ticis pielāgots ne jaunāko normatīvo aktu prasībām, ne arī tas ir ticis saskaņots ar Rīgas teritorijas plānu.

Nekustamais īpašums

Pabeigts Ķemeru parka pārbūves un restaurācijas būvprojekts

Zane Atlāce - Bistere,27.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot Ķemeru attīstības vīziju, pabeigta Ķemeru parka pārbūves un restaurācijas būvprojekta izstrāde, informē SIA Livland Group pārstāve Ance Bērziņa.

2017.gada aprīlī SIA Livland Group uzsāka būvprojekta izstrādi Ķemeru parka pārbūvei un restaurācijai. Kopējā projektējamā parka platība ir ap 30 ha, tai skaitā parka teritorijai pieguļošās ielas.

Ķemeru parks ir valsts nozīmes kultūras un arhitektūras piemineklis Nr.5341. Izstrādājot labiekārtojuma priekšlikumu, īpaši ņemta vērā parka kultūrvēsturiskā un ainaviskā vērtība, kā arī pamatfunkcijas, kas nodrošina rekreācijas iespējas visām iedzīvotāju paaudzēm. Paredzēts saglabāt parka vēsturiskā plānojuma kompozīciju, balstoties uz 1933.-1936. gada koncepciju, kultūrvēsturiskās un ainaviskās vērtības, to sasaisti ar viesnīcu un blakus teritorijām, radot funkcionālu, harmonisku un arhitektoniski izteiksmīgu vidi, veselīgus un ērtus apstākļus apmeklētāju pilnvērtīgai rekreācijai.

Atpūta

Papildināts - FOTO: Latvijā radītā un Vācijā apbalvotā spēle Ice Cool tuvplānā

Lelde Petrāne,18.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hamburgā, Vācijā pirms aptuveni mēneša tika paziņoti galda spēļu balvas Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) ieguvēji bērnu spēļu kategorijā Kinderspiel des Jahres (Gada labākā spēle bērniem). Par gada labāko galda spēli bērniem tika atzīta Latvijā radītā galda spēle Ice Cool.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Spēles autori ir: Egils Grasmanis, Jānis Grunte, Edgars Zaķis un Reinis Butāns. Kopā šie četri Brain Games darboņi strādā ar pseidonīmu Brian Gomez, kas lasāms uz spēles kastes vāka. Savukārt, spēles ilustrators ir mākslinieks Reinis Pētersons.

Spēles būtība ir virzīt pa spēles laukumu pingvīnu figūriņas– spēlētāji var likt tām slīdēt, virpuļot, atsisties pret sienām un lēkt tām pāri. Spēlei ir laukuma izkārtojums 3D formātā, ko veido kastes, kas pēc spēles beigām sakārtojamas viena otrā un kopā veido kompaktu iepakojumu vienā kastē.

«Līdz balvas iegūšanai gada laikā bijām pārdevuši 100 000 Ice Cool eksemplāru vairāk nekā 40 valstīs. Kopš Ice Cool ieguva balvu, principā esam pārdevuši vēl 100 000 eksemplāru (ieskaitot priekšpasūtījumus uz rudens/ziemas sezonu). Ice Cool pamazām top par pasaules mēroga hītu. Pagājušajā nedēļā saņēmām vēl vienu ļoti nozīmīgu balvu ASV - Best Family Game no Dice Tower. Esam ļoti lepni par spēles starptautisko veiksmi,» biznesa portālam db.lv saka Egils Grasmanis.

Likumi

Kiršteins: Latvija palaidusi garām iespēju azartspēļu nozarē pelnīt miljardus

Anita Kantāne,26.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir palaidusi garām savu iespēju azartspēļu nozarē pelnīt miljardus. To būtu bijis iespējams darīt, ja Ķemeru sanatorijas vietā būtu izveidots profesionāls kasino. Tagad jādomā, kā «ierobežot vecos azartistus un pasargāt jauno paaudzi» – šādu viedokli Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā 26. februārī pauda Saeimas deputāts Aleksandrs Kiršteins (NA).

A. Kiršteins klātesošajiem atgādināja vēsturi, proti, ka azartspēļu nozari Latvijā bija plāns sakārtot arī pirmās neatkarības laikā, taču plāniem strīpu pārvilka pāri karš. Pirms Otrā pasaules kara bijis plāns azartspēles koncentrēt vienuviet Latvijā un kā piemērotākā vieta apspriesti Bernāti.

Saeima šā gada 10. janvāra sēdē nolēma nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai izvērtēšanai vairāk nekā desmit tūkstošu Latvijas pilsoņu kolektīvo iesniegumu par azartspēļu zāļu aizliegšanu visā Latvijas teritorijā.

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā iniciatīvu aizstāvēja Juris Jurašs (JKP), kurš skaidroja savu pozīciju – azartspēļu atkarība ir slimība, kuras dēļ iedzīvotājiem rodas parādi un viņi dodas tos «atstrādāt uz ārzemēm», tādēļ Latvija zaudē cilvēkus. Lai situāciju mainītu, iniciatīvas autori iesaka, veikt grozījumus Azartspēļu likumā, paredzot, ka turpmāk kazino drīkst ierīkot tikai luksus klases viesnīcās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google laidusi klajā prototipu viedtālrunim, kurš var izveidot 3D kartes, izmantojot lietotāja reālo atrašanās vietu, vēsta BBC.

Ierīces sensori ik sekundi ļauj uztvert vairāk nekā 250 tūkstošus 3D attēla veidošanai nepieciešamo raksturlielumu.

Google pavēstījusi, ka potenciālās lietojumprogrammas, kur tehnoloģija varētu tikt izmantota, ir iekštelpu karšu veidošanu, lai palīdzētu cilvēkiem orientēties telpās, kur viņi iepriekš nav bijuši. Tāpat 3D iespēju varētu izmantot spēļu industrijā.

Kopumā 200 viedtālruņa prototipi ir nodoti ieinteresētiem lietojumprogrammu izstrādātājiem.

Google ATAP (Advanced Technology and Projects) nodaļas pārstāvji skaidro, ka telefons izstrādāts projekta Project Tango ietvaros. Izstrādē piedalījās pētnieki no dažādām institūcijām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija King, kura izstrādājusi mobilo telefonu spēli Candy Crush Saga plāno iet ASV biržā, un daži analītiķi prognozē, ka uzņēmums varētu piesaistīt vairāk nekā 5 miljardus dolāru, tādējādi aiz sevis atstājot virkni citu tehnoloģiju kompāniju, raksta Reuters.

Veiksmīgā Twitter ieiešana vērtspapīru tirgū un Facebook akcijas pieaugums ir veicinājis runas tirgus dalībnieku vidū, ka vairākas tehnoloģiju kompānijas šajā gadā varētu ieiet tirgū. Kā piemēri tiek minēti Spotify, AirBnB, Square, kā arī King. Tiesa gan, daļa analītiķu apšauba, vai King spēj ilgtermiņā nodrošināt tik strauju izaugsmi, ko lielākoties veicina citu spēļu izstrādātāju grūtības.

Spēles Farmville izstrādātāja Zynga akcijas cena kopš sākotnējā publiskā piedāvājuma 2011. gada beigās ir sarukusi uz pusi, bet Somijas Rovio patlaban stagnē, nespējot atkārtot 2010. gada spēles Angry Birds panākumus.

Tehnoloģijas

Facebook ieņēmumi aug, pateicoties mobilajām reklāmām

Gunta Kursiša,24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook 2014. gada pirmajā ceturksnī nopelnīja 642 miljonus ASV dolāru, pārspējot analītiķu prognozes.

Kompānijas pārstāvji paziņojuši, ka tieši mobilo reklāmu kāpums licis ieņēmumiem laika posmā no janvāra līdz martam uzlekt par 72% līdz 2,5 miljardiem ASV dolāru, ziņo BBC.

Mobilās reklāmas tagad veido 59% no kopējiem ienākumiem no reklāmas. Pērn to īpatsvars reklāmu ieņēmumos bija vien 30%.

«Facebook bizness ir spēcīgs un augošs, un šis ceturksnis bija lielisks 2014. gada sākums,» paziņojumā pauda Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg).

Gada pirmajā ceturksnī Facebook lietotāju skaits sasniedzis 1,28 miljardus, un vairāk nekā miljards lietotāju piekļūst sociālajam tīklam, izmantojot mobilo ierīci.

Finanses

Candy Crush izstrādātāja vērtība nogāžas par piektdaļu

Žanete Hāka,14.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu un mobilo telefonu spēļu izstrādātāja King Digital Entertainment akcijas cena saruka pēc tam, kad uzņēmums paziņoja par sliktākiem otrā ceturkšņa ieņēmumiem nekā gaidīts, jo mazinājās Candy Crush Saga ienākumi, raksta Reuters.

Kompānija plāno, ka ieņēmumi šajā gadā sasniegs 2,25-2,35 miljardus ASV dolāru. Iepriekš tika paredzēti ienākumi 2,55-2,65 miljardu eiro apmērā.

King otrā ceturkšņa rezervācijas, kas liecina par nākotnes ieņēmumiem, bija 611 miljoni dolāru, kas ir par 27% vairāk nekā pirms gada, tomēr tas ir mazāk nekā pagājušajā ceturksnī, kad tā ziņoja par rezervācijām 641,1 miljona eiro apmērā. Kopumā 2. ceturksnī uzņēmuma ienākumi sasniedza 594 miljonus dolāru, salīdzinot ar 456 miljoniem dolāru pirms gada.

King paziņoja arī par speciālo dividenžu 150 miljonu ASV dolāru apmērā jeb 46,9 centus par akciju izmaksu.

Pēc šiem paziņojumiem uzņēmuma akcijas cena saruka par 22% līdz 18,2 dolāriem par akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar stratēģijas galda spēli Goldingen pārbauda spējas Latvijā un krāj spēkus, lai parādītu sevi ārzemēs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jānis Gruzinskis, spēles Goldingen autors un SIA Goldingen Games īpašnieks, to izstrādāt sācis jau 2009. gadā, bet ideja par to viņam bija radusies vēl senāk. «Lai gan manā ģimenē bija izteiktas galda spēļu tradīcijas, spēlējām cirku, riču-raču, dambreti, monopolu, liels kultūršoks man bija brīdī, kad pirmoreiz biju Vācijā kā apmaiņas students un dzīvoju viesģimenē. Viņiem bija tradīcija nedēļas nogalē spēlēt dažādas galda spēles, ģimenei bija pūralādes izmēra kaste ar galda spēlēm. Tās bija lielas, krāšņas, ar aizraujošu sižetu,» atminas Jānis.

Tas bija pirms 13 gadiem, un jau toreiz viņš prātojis, ka vēlētos izstrādāt kādu līdzīgu spēli. Tolaik tapa pirmās skices, bet ideja uz vairākiem gadiem tika atlikta, līdz 2009. gadā viņam parādījās vairāk brīva laika.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burtu mācīšanās kārtīm Draugs Alfabēts seko koku atpazīšanas spēle Kokotājs; izstrādes stadijā arī putnu atpazīšanas spēle Putnotājs

Ievai Ekmanei kopā ar draugu Paulu Biti radās ideja izstrādāt burtu mācīšanas spēļu kārtis, un viņi palaida tirgū spēli Draugs Alfabēts, par ko DB rakstīja pirms pusotra gada. Nu tai seko koku iepazīšanas spēle un padomā arī nākamais produkts – putnu iepazīšanas spēle.

Stāstot par Kokotāju, Ieva teic, ka, līdzīgi kā ar Alfabētu, viņa jau agrāk savam krustdēlam bija uzzīmējusi dažādus kokus un viņam tie ļoti patika, tāpat arī draudzenēm ar bērniem. «Tāpēc izdomāju sākt ar kokiem. Lai gan vienreiz jau biju zīmējusi, šajā reizē piegāju tam daudz nopietnāk – mērķtiecīgi atlasīju un izpētīju kokus,» stāsta Ieva. Lai gan ideja par Kokotāju viņai bija radusies jau diezgan sen, pati produkta izstrāde bijusi visai ilga. Pa vidu Ievai bija pasūtījuma darbi, kā rezultātā šis produkts tapa ilgāk nekā Alfabēts. «Ņēmām palīgā biologu, kas palīdzēja savākt un pārbaudīt informāciju. Šajā projektā bija iesaistīti daudzi cilvēki un beigās pagāja kārtīgs pusgads, savukārt Alfabēts tapa pāris mēnešos. Ja ir noteikts termiņš, tad visu var izdarīt. Kokotāju nekādi termiņi nespieda,» saka Ieva.

Biznesa tehnoloģijas

Webhelp iegādājas programmatūras risinājumu izstrādātāju PitechPlus

Lelde Petrāne,28.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Webhelp grupa paziņojusi par Rumānijas uzņēmuma PitechPlus iegādi.

PitechPlus izstrādā un attīsta individuāli pielāgotus programmatūras risinājumus, jo īpaši pārdošanas digitalizācijas un procesu automatizācijas jomā, kā arī palīdz ieviest un īstenot digitālo stratēģiju autobūves, tūrisma, valsts pārvaldes un tiešsaistes spēļu uzņēmumiem Eiropā.

PitechPlus iegāde ir daļa no Webhelp grupas stratēģijas, lai stiprinātu uzņēmuma tehnoloģisko pakalpojumu piedāvājumu klientiem, ieviešot digitalizācijas procesus un piedāvājot viņiem individuāli pielāgotus risinājumus klientu vadības, mākslīgā intelekta un automatizācijas jomā.

PitechPlus palīdzēs Webhelp grupai un tās konsultāciju pakalpojumu meitasuzņēmumam Gobeyond Partners ne vien uzlabot lietotņu izstrādes un vadības metodoloģiju, bet arī nodrošinās 250 speciālistu komandu programmatūru un integrācijas risinājumu izstrādei. PitechPlus, nodrošinot procesu automatizācijas risinājumus, vērtējams kā nozīmīgs spēlētājs tirgū, kur mākslīgajam intelektam un automatizācijai ir arvien lielāka nozīme. Šāda zināšanu kombinācija papildina Webhelp esošās iespējas izstrādāt un attīstīt tehnoloģiskos pakalpojumus tādās jomās kā balss un datu analīze un mobilo lietotņu izstrāde.