Par zaļāko zīmolu Latvijā iedzīvotāji nemainīgi atzinuši AS “Latvijas Valsts meži”, kam seko “Silvanols” un TOP3 jaunpienācējs “Madara”, liecina pētījuma “Brand Capital” ietvaros veiktās aptaujas rezultāti.
Tikmēr Baltijas kopējā vērtējumā zaļākie zīmoli ir “Madara”, “The Body Shop” un “Ikea”, pilnībā nomainot pērnā gada uzvarētāju trijnieku. Zaļāko zīmolu tops tiek veidots jau astoto gadu, apkopojot sabiedrības priekšstatus par zīmolu draudzīgumu videi.
“Kā rāda aptaujas rezultāti Latvijā, šobrīd sabiedrības apziņā zaļa domāšana iet rokrokā ar rūpēm par veselību un labsajūtu, ko apliecina “zaļāko” zīmolu TOP 10 iekļuvušo uzņēmumu darbības jomas. Līdz ar līderi “Latvijas Valsts meži” topā ir vairāki skaistumkopšanas nozares zīmoli – “Madara”, “Stenders” un “The Body Shop”, farmācijas zīmoli “Silvanols”, “Grindex” un “Olainfarm”, dzeramā ūdens ražotājs “Venden”, kā arī sadzīves ķīmijas, ķermeņa kopšanas, augu barības un dezinfekcijas līdzekļu ražotājs “Seal” un mēbeļu un mājlietu milzis “IKEA”. Nemainīga tendence – zīmolu “zaļuma” vērtējumā joprojām esam patrioti un dodam priekšroku pašmāju uzņēmumiem,” komentē “Latvijas Zaļā punkta” direktors Kaspars Zakulis.
Lietuvā par zaļāko zīmolu atzīta sludinājumu vietne “Vinted”, kam seko dabai draudzīgas lauksaimniecības tehnikas ražotājs “Auga” un papīra dvieļu un tualetes papīra zīmols “Zewa”, bet Igaunijā pirmajās trīs topa vietās ir ādas un matu kosmētikas ražotājs “Puhas Loodus”, šūšanas uzņēmums “Nurme” un e-skrejriteņu nomas lietotne “Tuul”. Savukārt pērnā gada līderis “Tesla” ir pilnībā zaudējis pozīcijas TOP 50 visās trijās Baltijas valstīs.
Aptaujā arī noskaidrots, ka kopumā 68% Baltijas iedzīvotāju dod priekšroku zīmoliem, kuri iestājas par tīru vidi, kas ir mazliet vairāk nekā pērn (67,8%). Visaugstākais rādītājs šajā jautājumā tāpat kā pagājušogad bijis Lietuvā – 78,5%, Igaunijā to atzinuši 65,1%, bet Latvijā – 60,3%, un arī katrā valstī atsevišķi “zaļo zīmolu” atbalstītāju ir kļuvis vairāk.
Kopumā 50% Baltijas iedzīvotāju arī atzinuši, ka pēdējā gada laikā ir saskārušies ar “zaļmaldināšanu” jeb situāciju, kad zīmols izliekas “zaļāks”, nekā ir patiesībā. Visbiežāk uz to ir norādījuši Igaunijas (52,6%), retāk – Lietuvas (49,1%) un Latvijas (48,3%) iedzīvotāji.