Pasaulē populārākie automobiļu zīmoli ir "datu privātuma murgs", jo tie apkopo un pārdod personisko informāciju, liecina bezpeļņas organizācijas "Mozilla Foundation" veikts pētījums.
"Mozilla Foundation" izvērtēja 25 automobiļu zīmolus un paziņoja, ka neviens no tiem pilnībā neatbilst organizācijas privātuma standartiem, un neviena cita produktu kategorija nav saņēmusi tik sliktu novērtējumu, tostarp seksa rotaļlietas vai garīgās veselības lietotnes.
"Mūsdienu automašīnas ir privātuma murgs laikā, kad autoražotāji lielās, ka to automobiļi ir datori uz riteņiem," norāda organizācija.
"Kamēr mēs uztraucāmies, ka mūsu durvju zvani un pulksteņi, kas savienoti ar internetu, varētu mūs izspiegot, automobiļu zīmoli klusi iesaistījās datu biznesā, pārvēršot savus transportlīdzekļus par jaudīgām datu krātuvēm," uzsver "Mozilla Foundation".
Vissliktākie rādītāji bijuši ASV elektroauto ražotājam "Tesla", bet otrajā vietā ierindojas Japānas "Nissan", kas ticis izcelts arī par to, ka ievācis savādu kategoriju datus, tai skaitā informāciju par seksuālo aktivitāti.
Pētījumā konstatēts, ka 84% automobiļu zīmolu atzina, ka dalās ar lietotāju personas datiem ar pakalpojumu sniedzējiem, datu brokeriem un citiem uzņēmumiem.
Lielākā daļa no tiem - 76% - apgalvoja, ka pārdod savu klientu datus, un vairāk nekā puse norādīja, ka pēc pieprasījuma dalās ar datiem ar valdību un tiesībaizsardzības iestādēm.
Mūsdienu savienotie automobiļi datus iegūst ne tikai no braukšanas, bet tie arī seko līdzi informācijas un izklaides sistēmu, kā arī trešo pušu funkciju, piemēram, satelīta radio vai karšu izmantošanai.
Turklāt 68% no apskatītajiem automobiļu zīmoliem, kuru vidū bija arī "Ford", "Chevrolet", "Toyota", "Volkswagen" un BMW, pēdējos trīs gados tikuši pakļauti datu noplūdēm, hakeru uzbrukumiem vai datu aizsardzības pārkāpumiem.