Uzvirmojusi ideja Pasažieru vilcienam atpirkt no Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) tai piederošos 49% a/s VRC Zasulauks, kas remontē pasažieru vilcienus .
Premjera Valda Dombrovska pārraudzītā Pārresoru koordinācijas centra (PKC) darba grupa rekomendē valstij piederošās a/s Pasažieru vilciens (PV) līdzdalības palielināšanu VRC Zasulauks (VRC) līdz 100%, paredzot nākotnē abus uzņēmumus apvienot, DB uzzināja no sagatavotā ziņojuma, ko 28. maijā Ministru kabinets bija plānojis izskatīt, taču jautājumu no darba kārtības svītroja.
PKC rekomendāciju pamato ar netaisnīgo situāciju, kad PV pats nodrošina pasūtījumu, bet labumu no tā gūst privātais akcionārs – RVR. Nozares atbildīgā Satiksmes ministrija (SM) neatbalsta šādu PKC priekšlikumu, PV šobrīd esot svarīgāki darbi darāmi, bet RVR norāda: jāredz piedāvājums, ko vērtēt. RVR bija iesaistījusies vērienīgajā, bet fiasko cietušajā PV sludinātajā jauno vilcienu iegādes konkursā. Tajā uzvarēja Spānijas kompānija CAF, kura par savu apakšuzņēmēju izvēlējās RVR. Tiek pieļauts, ka tieši šī iemesla dēļ arī tiek meklēta iespēja, kā RVR pilnībā atbīdīt no pasažieru vilcienu jomas, arī no to remontiem.
Uzņēmumā ar 25 tūkstošu latu pamatkapitālu privātais akcionārs ir saņēmis ievērojamas dividenes 2009.–2011.gadā uz valsts rēķina, un tas nav pareizi, norāda PKC Attīstības uzraudzības un novērtēšanas nodaļas vadītājs Vladislavs Ves peris. Šajā laika posmā VRC ir bijis tikai viens pasūtītājs – Pasažieru vilciens, kas nodrošinājis 95–98% vilcienu rekonstrukcijas un uzturēšanas pakalpojumu. Plāns, ka tiks apkalpoti NVS valstu klienti, šobrīd nedarbojas, tādēļ jādomā, vai valstij ir izdevīga šāda sadarbība ar privāto partneri, uzskata V.Vesperis.