Kavēšanos un ES naudas zaudēšanu izpildītāji nepieļauj; Pasažieru vilciens vēl saskata riskus, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Jau septembra beigās testa braucienus – gan bez pasažieriem – esošajos maršrutos varētu uzsākt pirmais modernizētais vilciens, izklāstot dīzeļvilcienu modernizācijas procesu, atklāja darbu izpildītāju AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts un AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) valdes priekšsēdētājs Aivars Keskula.
Jau vēstīts, ka 2014. gada sākumā parakstītais līgums paredz modernizēt piecus trīs vagonu (motorvagons, piekabes vagons, vagons ar vadības kabīni) sastāvus un vienu četru vagonu (divi motorvagoni un divi piekabes vagoni) sastāvu, īsākajiem sastāviem ierīkojot paaugstināta komforta salonu ar 16 vietām.
Darbus veic pilnsabiedrība DMU vilcieni (DMU), kurā ietilpst pasūtītājam VAS Pasažieru vilciens (PV) un RVR piederošā AS VRC Zasulauks, RVR un DLRR. Pasūtījuma kopējā summa ir 21,98 milj. eiro, no kuriem 13 milj. eiro ir Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums, kas ir daļa no neveiksmīgajam pasažieru vilcienu iepirkumam savulaik paredzētās, bet vēlāk citiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem pārdalītās naudas.
Par jebkuru cenu
Saskaņā ar parakstīto līgumu bija paredzēts, ka jau 2014. gada beigās PV jāsaņem pirmais modernizētais sastāvs. DB jau rakstījis, ka, pēc iesaistīto pušu teiktā, jau sākotnēji gan pasūtītājam, gan izpildītājam bijis skaidrs, ka projekts netiks īstenots līgumā paredzētajos termiņos. Tādēļ arī DMU cena pieaugusi par diviem miljoniem eiro, ierēķinot tos kā neizbēgamu soda naudu.
Līdz novembra vidum paredzēts pabeigt sertifikāciju pirmajam vilcienam, norāda G. Kamarūts. Uz to brīdi būs savākts arī otrais, trešais un ceturtais vilciens, līdz ar to reizē tiks nodoti četri vilcieni. Pēc tam līdz novembra beigām strauji tiks pabeigts piektais un sestais vilciens, kuram gan vēl nav sākta montāža, jo virsbūves darbi tiks pabeigti septembrī. Tai pašā laikā pirmajam vilcienam jau uzsākta sertifikācija.
Visu rakstu Dīzeļvilcienus sola novembrī lasiet 22. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
#1/35
«Modernizētajos vilcienos ir gaužām maz vietējo ražotāju produkcijas, jo visam nepieciešama sertifikācija,» norāda AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts