Citas ziņas

Vjačeslavs Dombrovskis: ārkārtīgi grūti izvērtēt ostu efektivitāti

Vēsma Lēvalde,14.03.2012

Jaunākais izdevums

Ostas nav kapitālsabiedrības, līdz ar to tām nevar piemērot uzņēmumu efektivitātes kritērijus.

Taču konkrētu, vienotu kritēriju, pēc kuriem varētu izmērīt ostu darbības efektivitāti, nav, vizītes laikā Liepājā DB sacīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis (ZRP). Zināms, ka pirms vairākiem mēnešiem konstatētas būtiskas problēmas, taču viņš neesot ostu nozares speciālists, lai izteiktu jebkādu vērtējumu pēc lielāko Latvijas ostu apmeklēšanas. Vizīte esot vien iespēja parunāt ar ostā strādājošajiem cilvēkiem un uzklausīt viņu argumentus.

«Līdz 1. aprīlim Satiksmes ministrija iesniegs konkrētus priekšlikumus, kādas pārmaiņas nepieciešamas ostu pārvaldībā. Tad sāksim tos vērtēt, un tikai pēc tam var parādīties kādi uzskati par to, kas būtu jādara,» norādīja V. Dombrovskis.

Viens secinājums gan viņam esot radies – ostu pārvaldes prot uzstāties un viņiem pavisam noteikti piemīt argumentēšanas spējas. Tomēr ostu efektivitāti var izvērtēt, vienīgi salīdzinot to darbības rādītājus ar citām reģiona ostām. Taču šie rādītāji ir ļoti dažādi – kravu apgrozījums, nomaksāto nodokļu apjoms, darbavietu skaits, piesaistīto investīciju apjoms. «Jāvienojas par kritērijiem, kas īsti ir šī ostu efektivitāte,» viņš uzsvēra. «Vai tie ir jautājumi, kas raksturo ostu drošību, vai to, cik lielā mērā ostas piedalās savu pilsētu saimnieciskajā dzīvē, veicina jaunu darbavietu radīšanu, ražošanu vai investīciju piesaisti,» skaidroja V. Dombrovskis.

Ir daudz dažādu rādītāju, DB atzina SM valsts sekretārs Anrijs Matīss. «Mēs šobrīd galvenokārt vērtējam pārkrautos miljonus tonnu,» viņš atzina. Taču esot iespējas izvērtēt kravu veidus un noteikt pievienoto vērtību uz katru tonnu, darbaspēka nepieciešamību un citi kritēriji. Tomēr galvenais kritērijs ir pārkrautais kravu apjoms.

DB jau rakstīja, ka 14. martā vizītē Ventspilī un Liepājā ieradīsies satiksmes ministrs Aivis Ronis un Saeimas frakciju deleģētie pārstāvji, lai turpinātu diskusiju par ostu pārvaldības modeli Latvijā. SM februāra sākumā izveidoja ekspertu grupu ostu darbības efektivitātes uzlabošanai, pārvaldes neatkarības un profesionalitātes stiprināšanai, ko vada A. Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rodoties viedokļa atšķirībām gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, satiksmes ministrs Aivis Ronis, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.

«Koalīcijai ir iespēja turpināt strādāt,» savā paziņojumā medijiem uzsver Ronis, paužot atbalstu Ministru prezidenta Valda Dombrovska mērķim par Latvijas dalību eirozonā un Eiropas «kodolā».

Demisijas tehniskās detaļas tuvākajās dienās Ronis pārrunās ar valdības vadītāju V. Dombrovski.

Tikmēr šodien publicētajā sarunā ar laikrakstu Diena ministrs nav komentējis ne potenciālās demisijas iemeslus, ne laiku, ne citus šādas iespējamās rīcības apsvērumus.

Kā atgādina laikraksts, A. Ronis par nodomu demisionēt jau aizvadītās nedēļas sākumā ir informējis premjeru Valdi Dombrovski, kurš ministru pierunājis amatā palikt līdz februāra beigām, pirmdien vēstīja portāls Pietiek.com.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiķus no satiksmes ministra amata jātur pēc iespējas tālāk, bet par ministru ir jābūt racionālam profesionālim, kas spēj komunicēt ar nozari, Db.lv atzina Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Aivars Tauriņš.

Viņš norādīja, ka satiksmes ministram būtu jābūt arī tādam, kas labi pārzina krievu valodu un spēj saprast un cienīt austrumu kultūru. Šādā amatā vislabāk iederētos racionāls cilvēks, kurš varētu būt ekonomists vai tehnokrāts.

Otrdien kļuva zināms, ka, rodoties viedokļa atšķirībām gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, satiksmes ministrs Aivis Ronis, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā. Demisijas tehniskās detaļas tuvākajās dienās Ronis pārrunās ar valdības vadītāju V. Dombrovski.

Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs norādīja, ka A. Roņa darbības sākumposms bijis aktīvs un intensīvs. Ministram bijusi vēlme iedziļināties satiksmes nozares problemātikā un notikušas dažādas tikšanās ar tās pārstāvjiem. Taču pēc tam A. Ronis «sastapās ar realitāti» un bijis jāpāriet uz darbiem, kas tik raiti vairs neesot veikušies, sacīja A. Tauriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turpinās diskutēt par ostu pārvaldību

Vēsma Lēvalde,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14. martā vizītē Ventspilī un Liepājā ieradīsies satiksmes ministrs Aivis Ronis un Saeimas frakciju deleģētie pārstāvji, lai turpinātu diskusiju par ostu pārvaldības modeli Latvijā.

Delegācija vizīti Ventspilī sāks ar Ventspils brīvostas teritorijas apskati, bet 11.00 sāksies sanāksme Ventspils brīvostas pārvaldē. Pēcpusdienā delegācija dosies uz Liepāju. UZ tikšanos ar ostu vadību dosies satiksmes ministrs Aivis Ronis, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, Saeimas deputāts Dzintars Zaķis (Vienotības pārstāvis), Saeimas deputāts, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis (ZRP pārstāvis), Saeimas deputāts, Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins (neatkarīgo deputātu grupas pārstāvis), Saeimas deputāts Uldis Augulis (ZZS pārstāvis), Saeimas deputāts Ivars Zariņš (Saskaņas centra pārstāvis), Kultūras ministres biroja vadītājs Valters Bolēvics (Nacionālās apvienības pārstāvis) un Satiksmes ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds. Sanāksmē Ventspils brīvostas pārvaldē piedalīsies arī Ventspils brīvostas valdes locekļi. Delegācija apmeklēs arī brīvostas rūpniecisko zonu un uzņēmumu Bucher Schoerling Baltic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga jaunā termināļa būvniecībai vai esošā paplašināšanai varētu piesaistīt privāto investoru, un potenciālais investors interesi par projektu jau ir izrādījis, stāstīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Ņemot vērā mūsu ekonomisko un budžeta situāciju, es atbalstītu, ka būtu privātais investors, kurš vai nu piedalās esošā termināļa paplašināšanā, vai jauna termināļa būvniecība tā, lai pēc iespējas mazāk mums būtu jāizlieto Eiropas nauda un lidostas naud. Jebkurā gadījumā, lai valsts nauda ir pēc iespējas mazāk izmantota,» teica A. Ronis.

Viņš uzsvēra, ka termināļa paplašināšanas jautājums ir jārisina pēc iespējas ātrāk un esot jau interese no potenciālā investora.

«Es negribētu nosaukt konkrētus vārdus, pirms sākušās sarunas un pirms valdība jebkādu lēmumu ir pieņēmusi,» sacīja A. Ronis, neatklājot, kas ir iespējams investors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis: lēmums par jaunām airBaltic lidmašīnām būs mēneša laikā

Līva Melbārzde,27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sarunas ar Airbus un Boeing par jaunu airBaltic lidmašīnu iegādi ir ļoti pozitīvas, izvēli par to, kādas markas lidmašīnas pirkt, pieņems airBaltic vadība.»

To intervijā DB sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis, piebilstot, ka pēc sarunas grafika redzams, ka lēmums varētu tikt pieņemts mēneša laikā. DB jau rakstīja, ka flotes atjaunošana Latvijas nacionālai aviokompānijai airBaltic jau labu laiku ir ļoti nozīmīgs jautājums. Pašlaik airBaltic tikai daļēji ir atteicies no neefektīvajām Fokker 50 markas lidmašīnām, savukārt tūrisma firmas paudušas DB savu neapmierinātību ar to, ka airBaltic nespēj piedāvāt atbilstošas lielās lidmašīnas tālākiem lidojumiem. Kā iepriekš sacījis airBaltic izpilddirektors Martins Gauss, šogad aviokompānija plānoja no 34 lidmašīnu parka pāriet uz 26, floti atjaunojot ar vai nu Airbus A319 vai Boeing 737- 700 markas lidmašīnām. Tiesa, lidmašīnu iegāde cieši saistīta ar papildu finansējuma nepieciešamību un jauna privātā investora atrašanu airBaltic, jo pašlaik 99,8% airBaltic akciju pieder valstij. Kā DB atzina A. Ronis, pašlaik jauna investora meklēšana airBaltic pārāk aktīvi nenotiek: «Ļoti svarīgi ir kompānijai parādīt, ka izstrādātais un iepriekš valdībā prezentētais biznesa plāns tiešām strādā, lai potenciālajiem investoriem tiešām rastos pārliecība, ka kompānija ir nostājusies uz stabilizācijas ceļa un līdz ar to arī tālāka izaugsme nav apšaubāma.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ronis: vilcienu iepirkumam paredzēto naudu var pārdalīt arī citiem projektiem

LETA,20.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgajam pasažieru vilcienu iepirkumu konkursam paredzētos 100 miljonus latu Eiropas Savienības fondu līdzekļus valdība var paspēt pārdalīt arī citiem projektiem, šodien valdības sēdes starplaikā žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Ministrs atzina, ka tad, ja sākotnēji plānoto jauno vilcienu iepirkumu neizdodas īstenot, «tāda iespēja [pārdalīt līdzekļus] pastāv».

Ronis informēja, ka Spānijas kompānija Construcciones Ferrocariles y Auxiliares (CAF) tiks aicināta pagarināt konkursa pieteikuma termiņu. Valdība cer, ka spāņu uzņēmums labi saprot pašreizējo situāciju un ir informēts par Ministru kabineta dotajiem uzdevumiem Pasažieru vilcienam (PV).

Esot svarīgi, lai PV izpilda visus valdības dotos nosacījumus. «Ja uzņēmums tos būtu izpildījis, mēs te nebūtu,» apgalvoja Ronis, piebilstot, ka esošajos apstākļos nevarot dot garantijas, ka konkurss tiks īstenots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis: pašreizējais Rail Baltica maršruts «praktiski apiet Rīgu»

BNS,10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija nav apmierināta ar esošo dzelzceļa projekta Rail Baltica maršrutu, jo patlaban tas «praktiski apiet Rīgu», atzīst satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Man nav izskaidrojuma, kāpēc līdzšinējā piedāvājumā bija piedāvāts maršruts, kas praktiski apiet Rīgu. Tas mūs noteikti neapmierina. Šajās dienās mēs arī strādājam pie tā, lai identificētu jaunu maršrutu vismaz pasažieriem. Iespējams, varētu skatīt iespēju nodrošināt pieeju ostai, kravas vilcieniem. Mums noteikti svarīgi ir iekļaut arī šajā maršrutā pieeju lidostai. Turklāt izskatās, ka ir vajadzīgs ne tikai viens Daugavas šķērsojums, bet varbūt pat divi. Arī pie tā mēs patlaban strādājam,» pastāstīja ministrs.

Ronis sacīja, ka maršruts ir vēl maināms, taču tas būs jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju. «Mēs arī Eiropas komisāra [Sīma Kallasa] vizītes laikā šeit teicām, ka mūs neapmierina esošais maršruts,» viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Uzņēmumā Latvijas autoceļu uzturētājs tas jau ir noticis, un esam procesā arī citos uzņēmumos. Daži ir strādājuši labi, piemēram, Latvijas dzelzceļš (LDz), bet dažos būs vajadzīgs funkcionālais audits.»

To, atbildot uz laikraksta Diena jautājumu par vadības maiņu Satiksmes ministrijas pakļautībā esošajās kapitālsabiedrībās, sacījis satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Lūgts precizēt, vai būs konkursi, vai tur nonāks «kabatas cilvēki», Ronis stāstījis: «Man nav tādu kabatas cilvēku, manuprāt, tas nav korekti attiecībā pret tiem ļaudīm, kas šobrīd šajos uzņēmumos strādā, tāpēc es šādam formulējumam nevaru piekrist. Es šajās valdēs labprāt redzētu cilvēkus no ministrijas ierēdniecības, kas ir profesionāļi.»

Ronis arī paudis uzskatu, ka aviokompānijai airBaltic jāmeklē stratēģiskais investors.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Atkāpies ministrs, kurš ar savu darbību nevienam netraucēja

Dienas Bizness,16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai politiskās dzīves vērotājiem dzīve nešķistu pārāk garlaicīga, par demisiju ir paziņojis satiksmes ministrs Aivis Ronis. Kādi ir viņa apsvērumi, argumenti šāda soļa speršanai, visticamāk, uzzināsim kaut kad nākotnē. Šeit tikpat labi varētu būt runa par nesaskaņām ar premjeru Valdi Dombrovski (Vienotība) par vienu vai otru jautājumu, gan iespēju, ka Ronis ir saņēmis pievilcīgāku darba piedāvājumu.

Katrā ziņā kuluāros jau ilgāku laiku bija dzirdams, ka Satiksmes ministrijas vadītāja vieta nebūt nav tas postenis, kuru Ronim ļoti gribētos ieņemt, un citos «ūdeņos» viņš jūtoties daudz komfortablāk. Ja vien tā ir taisnība, jāteic, ka šāda attieksme ir bezatbildīga – nav pareizi uzņemties veselas nozares vadību, ja tajā notiekošais pašam nešķiet diez ko interesanta padarīšana. Atskatoties uz Roņa paveikto viņa ministrēšanas laikā, godīgi jāteic – nekā īpaša, ko pieminēt, jau nav. Vai, kā atzina nozares eksperti – viņš nevienam netraucēja.

Aviokompānijas airBaltic lieta tā arī «karājas gaisā», būtiskākais jautājums, kura kontekstā ir pieminēts kompānijas Latvijas Dzelzceļš vārds, ir algu palielināšana tās valdes locekļiem, par lidostas Rīga turpmāko attīstību skaidrības nav, bet pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss ir izvērties par plaša mēroga tiesvedības pasākumu, kura iznākums droši vien būs tad, kad attīstītākās Eiropas valstīs jau kursēs pavisam citas paaudzes vilcieni. Turklāt jāpiemin, ka tieši Satiksmes ministrijas līmenī bija jāveic kontrolējošais darbs, lai ar jauno pasažieru vilcienu iepirkumu visi jautājumi tiktu atrisināti efektīvi un valsts interesēm atbilstoši. Diemžēl notika pretējais – vispirms atbilstoši valdības mandātam tika parakstīts līgums, bet pēc tam pati valdība sāka runāt par to, ka šis dokuments nekam neder. Valdības līmenī jau ir izskanējis viedoklis, ka Ronis esot labs dažādu viedokļu sabalansētājs, un tam var piekrist – viņš nenoliedzami ir atzīts diplomāts, kurš tika augstu novērtēts, savulaik pildot ārlietu ministra pienākumus. Un tās arī ir sfēras, kurās ir nepieciešamas Roņa spējas. Savukārt attiecībā uz satiksmes ministra posteni jāpiekrīt apgalvojumam, ka tas jāieņem profesionālim, bet Ronis tāds nav. Citiem vārdiem sakot, šajā gadījumā spilgti pierādījies, ka viens cilvēks nevar būt vienlīdz labs visu ministriju vadītāju amatos.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Nekas nespēj satracināt satiksmes ministru tā, kā reklāma

Dienas Bizness,21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā aviompānija airBaltic mārketinga nolūkos pamanījusies piedāvāt ceļotājiem atlaides, sasaistot to ar padomju armijas dienu, uz ko satiksmes ministrs Aivis Ronis ir reaģējis visnotaļ vīrišķīgi — atsaucis no kompānijas padomes Kasparu Briškenu.

Tas arī ir revolucionārākais vismaz pagaidām zināmais solis no Roņa puses, jo līdz šim viņš ir mēģinājis darboties iespējami klusāk un nemanāmāk. Turklāt, kā zināms, Ronis ir aizejošs ministrs — būdams kārtīgs diplomāts, viņš ir sapratis, ka demisionēt vajag teju pēdējā brīdī, pirms eksplodē viss, kas līdz šim noticis gan ar mediācijas procesu jauno pasažieru vilcienu iepirkumu sakarā, gan ar finansējumu ceļu vajadzībām, gan ar to pašu aviokompāniju airBaltic. Vispirms par notikušo pēc būtības...

Pirmkārt, nevar noliegt, ka Latvija PSRS sastāvā nonāca okupācijas rezultātā — tas ir vispārzināms fakts. Taču lielais vairums padomju armijā dienošo latviešu tur nonāca nevis brīvprātīgi, bet gan piespiedu kārtā — bija jādodas vai nu divus gadus «dzimteni» sargāt, vai arī cietumā. Tādējādi daudziem šajā armijā kādreiz dienējušajiem 23. februāris vairāk ir atmiņu diena par diviem bezjēdzīgi «nolauztiem» gadiem, kam nav nekāda sakara ar nostalģiju pēc padomju varas. Tie, kam tuva ir padomiski nostalģiskā iešmigošana, vairāk ir iecienījuši uzvaras pieminekļa šturmēšanu Pārdaugavā 9. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā Satiksmes ministrijai (SM) steidzami jārisina vairāki jautājumi, piemēram, Latvijas nacionālās lidsabiedrības a/s Air Baltic Corporation (airBaltic) tupmākā attīstība, jārod finansējums koridora Rail Baltica otrā posma - jauno sliežu izbūves projekta - īstenošanai un citi, šodien, tiekoties ar visu SM padotības iestāžu un kapitālsabiedrību, kā arī ministrijas departamentu un nodaļu vadītājiem, sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Par to informēja SM pārstāve Elīna Balgalve.

A. Ronis šodien pirmo reizi tikās ar visu SM padotības iestāžu un kapitālsabiedrību, kā arī ministrijas departamentu un nodaļu vadītājiem, lai noskaidrotu katras jomas būtiskākās aktualitātes.

«Turpināsim iesākto un strādāsim, lai īstenotu valdības deklarācijas transporta sadaļā izvirzītos mērķus - tie ir reāli un īstenojami,» sacīja A. Ronis. Viena no galvenajām valdības prioritātēm būs labāka valsts aktīvu pārvaldīšana.

Tāpat jāturpina strādāt, lai stiprinātu un attīstītu sadarbību ar kaimiņvalstīm, tostarp Austrumu partneriem, kas veicinās valsts saimniecisko attīstību, uzskata A. Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Aivis Ronis, vadot Privātbanku asociāciju, pērn saņēmis vairāk nekā 121 tūkstoti latu

Lelde Petrāne,03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Valsts amatpersonas deklarācija, satiksmes ministrs Aivis Ronis pagājušajā gadā, strādājot Latvijas Privātbanku asociācijā kā prezidents, atalgojumā saņēmis 121 095 latus.

Savukārt Valsts kanceleja viņam kā satiksmes ministram atalgojumā izmaksājusi 3763 latus. No akciju sabiedrības BELOKON HOLDINGS A. Ronis saņēmis 140 latus.

Satiksmes ministrs deklarācijā norādījis, ka viņa īpašumā ir dzīvoklis Rīgā un māja Jūrmalā, kā arī vieglā automašīna Volvo XC70.

Kā skaidrās naudas uzkrājuma summa norādīta 8000 latu, bet bezkaidrās naudas uzkrājuma summa - 11900 lati ABLV Bank.

A. Ronim ir 109000 eiro parādsaistības.

Latvijas Privātbanku asociāciju (LPBA) pērn izveidoja piecas Latvijas bankas.

Asociācija dibināta ar mērķi attīstīt Latviju par reģiona finanšu centru, veidojot labvēlīgu vidi finanšu pakalpojumu eksporta veicināšanai, kā arī stiprināt privātbanku profesionālo reputāciju. Asociāciju veido piecas Latvijas privātbankas – ABLV Bank, Trasta Komercbanka, Reģionālā Investīciju banka, PrivatBank un Baltic International Bank. Iepriekš organizācija bija pazīstama kā Latvijas – Amerikas finanšu forums (LAFF).

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Satiksmes ministrs par Bondaru kā iespējamo lidostas vadītāju: viņam ir viens vienīgs netikums

Dienas Bizness,26.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Paldies par padomu. Es zinu, ka viņš ir ļoti kvalificēts cilvēks ar starptautisko un liela uzņēmuma vadīšanas pieredzi. Varbūt pa šo laiku viņš ir uzlabojis zināšanas arī aviācijas jomā.»

Tā uz laikraksta Diena ieteikumu: «Varbūt jums lidostas vadītājs jāmeklē tuvāko domubiedru lokā - tajā ir arī Mārtiņš Bondars, kurš varētu atbilst nosauktajām prasībām.» atbildējis satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Viņa vienīgais netikums ir tas, ka mēs ar Mārtiņu esam labi draugi, un es negribu pakļaut viņu tām šausmām, jo paredzu, kā mediji to uztvers. Taču man būs tikšanās arī ar Mārtiņu,» atklājis A. Ronis.

Jautāts, vai ir konsultējies par kandidātiem ar Dzintaru Zaķi, kas ir pārējie pretendenti, ministrs laikrakstam atbildējis: «Tikšos ar visiem cilvēkiem, kuri varētu kandidēt uz šo amatu. Atturēšos saukt vārdus bez viņu piekrišanas, jo sarunas ir diskrētas. Protams, darba apspriedēs informēšu gan parlamentāro sekretāru Klāvu Olšteinu, gan Dzintaru Zaķi. Mums ir ļoti konstruktīva sadarbība. Pieļauju iespēju piesaistīt arī personāla atlases kompāniju, bet vēl neesmu izlēmis, vai to darīšu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Papildināts - Ronis neredz alternatīvu Dombrovskim; strādās privātajā sektorā

Dienas Bizness,21.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Domāju, ka tā vai citādi ķīmija izveidojās ar premjeru,» intervijā laikrakstam Diena, jautāts ar kuriem ministriem viņam vislabāk sapasējis, sacījis tikko kā demisionējušais satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Sanāca tā, ka šajā valdībā ir viens mans grupasbiedrs un viens studiju biedrs. Roberts Ķīlis, ar ko kopā studējām filozfiju. Atis Pabriks, ar kuru arī studējām kopā. Edgars Rinkēvičs. Tad es, protams, gribu teikt, ka pozitīvu iespaidu atstāja Ilze Vinķele. Arī ar visiem pārējiem kolēģiem,» viņš norādījis.

«Viens no iemesliem, kādēļ es atkāpjos, ir, ka es vairs nevaru palīdzēt ne koalīcijai, ne opozīcijai. Viņiem ir jātiek galā. Kā es jau lietoju analoģiju, kuru ASV lieto attiecībā pret Eiropu. Ar koalīciju situācija ir līdzīga. Amerikāņi saka: kam jāzvana uz Eiropu, lai uzzinātu Eiropas viedokli? Iedodiet mums vienu telefona numuru. Es pieļauju, ka valdošjai koalīcijai iekšēji nav skaidrs, kam jāzvana, lai mēs uzzinātu koalīcijas viedokli. Tam vajadzētu būt premjeram... Un premjeram ir visas iespējas sapurināt koalīciju,» skaidrojis A. Pabriks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ronis aizvadījis pēdējo MK sēdi satiksmes ministra amatā

Dienas Bizness,26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais satiksmes ministrs Aivis Ronis oficiāli turpinās strādāt līdz 1. martam, taču šodien viņš aizvadījis pēdējo Ministru kabineta sēdi, esot šajā amatā.

A. Ronis pirms iepriekš paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.

Kļuvis zināms, ka vakantajam satiksmes ministra amatam tiks virzīts pašreizējais Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss.

A. Ronis ir dzimis 1968. gada 20. maijā Kuldīgā. Viņš bijis Latvijas vēstnieks ASV un NATO. A. Ronis nav nevienas politiskās partijas biedrs, tomēr bijis ministrs divās valdībās. No 2010. gada 29. aprīļa līdz 3. novembrim bija ārlietu ministrs Valda Dombrovska valdībā. 2011. gada 25. oktobrī apstiprināts par satiksmes ministru V. Dombrovska valdībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Premjers Valdis Dombroviskis ir pārliecināts, ka pēc ministra demisijas pieņemšanas satiksmes ministra atrašanai laika pietiks.

Ministrs solījis pabeigt virkni iesākot darbu, neskatoties uz to, ka viedokļi par valsts kapitālsabiedrību vadītāju algām abu starpā atšķiras, norādīja premjers. Ronis pieminēja atalgojuma jautājumu, kur nav bijusi vienprātība koalīcijā - viņaprāt, miljoniem vērtu aktīvu pārvaldītāju, piemēram, Latvijas dzelceļš (LDz), vadītāji ir pelnījuši lielāku atalgojumu. Ronim nebija izdevies pārliecināt Saeimas deputātus, ka nepieciešams algu palielinājums, bet valdība, tostarp premjers to atbalstījis.

Premjers gan norādīja, ka diskusijās ar Saeimu algu pieaguma griesti bijuši 10 minimālās algas. Nepatīkams pārsteigums bija šo griestu pārsniegšana, kaut arī Satiksmes ministrija iepriekš tādus grozījumus bija virzījusi. Jāpiebilst, ka Saeima ceturtdien pirmajā lasījumā šādus algu griestus konceptuāli ir atbalstījusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis tiekas ar Turcijas uzņēmēju asociāciju; redz perspektīvu konteinervilcienā ZUBR

Gunta Kursiša,24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Perspektīvs projekts, kas veicinātu kravu plūsmas pieaugumu abos virzienos koridorā no Turcijas caur Ukrainu uz Latviju un tālāk uz Ziemeļeiropu, varētu būt konteinervilciens ZUBR, tiekoties ar Turcijas biznesa asociācijas MUSIAD (Independent Industrialists and Businessmen’s Association) pārstāvjiem, norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Ministrs norādīja, ka Latvija šobrīd aktīvi strādā ar Ukrainu, lai mazinātu dažādus šķēršļus un piesaistītu konteinervilcienam ZUBR Turcijas kravas. Plānots, ka šogad Latvijas delegācija ieradīsies Turcijā, lai prezentētu konteinervilciena priekšrocības.

Tāpat Latvija ir ieinteresēta stratēģiskā investora piesaistē aviācijas sektorā, norādīja A. Ronis, uzsverot nacionālās lidsabiedrības airBaltic labās sadarbības attiecības ar Turkish Airlines. A. Ronis pauda, ka jau šobrīd Turcijas investori strādā Rīgas lidostā un plāno vēl lielāku investīciju ieguldīšanu tajā. Satiksmes ministrijas biroja vadītājs Aivis Freidenfelds Db.lv norādīja, ka ministra un MUSIAD pārstāvju tikšānās laikā tika uzsvērta veiksmīgo līdzšinējo Turcijas un Latvijas sadarbību aviācijas nozarē, bet informācija par detalizētākiem nākotnes plāniem netika sniegta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis: Lietuva turpinās blokādi Liepājas ostas virzienā; Grībauskaites vizīte nav līdzējusi

Gunta Kursiša,13.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Izskatās, ka Lietuva turpinās blokādi Liepājas ostas virzienā, kavējot efektīvu un racionālu kravu plūsmu, un diemžēl Daļas Grībauskaites vizītes laikā netika atrisināts neviens no Latvijas – Lietuvas transporta nozares sadarbības jautājumiem,» norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Infrastruktūras attīstība ir ģeopolitiska izvēle, un šāda Lietuvas nostāja neliecina par Viļņas ieinteresētību Baltijas valstu sadarbībā,» norādīja ministrs.

Līdz ar transporta plūsmas kavēšanu tiek apgrūtināta arī Latvijas un Igaunijas degvielas apgāde no Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcas, pauda A. Ronis.

Jau rakstīts, ka Latvijas un Lietuvas amatpersonu tikšanās laikā tika plānots apspriest dzelzceļa atjaunošanu no Mažeiķiem uz Latviju. Liepājas ostas vadība iepriekš uzsvēra, ka būtu jāatjauno ne tikai Reņģes, bet arī Vaiņodes dzelzceļa posms. Posma atjaunošana piesaistītu Latvijai vairāk kravu, tomēr vēl šā gada marta beigās A. Ronis atzina, ka «lietuvieši neko nav izdarījuši, lai arī solījuši demontētā dzelzceļa posma atjaunošanas darbus pabeigt jau martā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ministra amata kandidātu ziņā plāna B nav

Dienas Bizness,27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan nākamā satiksmes ministra kandidātu izvērtēšanas procesā tālāk virzītais Anrijs Matīss bija tikai viena no kandidatūrām, patlaban Satiksmes ministrijas vadītāja amatam Matīss ir vienīgā kandidatūra un citas varbūtības apspriestas netiek, un tiek cerēts, ka A. Matīss tiks apstirpināts Satiksmes ministra amatā.

Tā LNT raidījumā 900 sekundes norādīja premjers Valdis Dombrovskis. Jautāts, vai A. Matīss tiks apstiprināts satiksmes ministra amatā, viņš norādīja, ka to parādīs trešdien, 27. februārī, paredzētās tikšanās ar Saeimas frakcijām. Premjers atklāja, ka koalīcijas partijas ir «atvērtas» šim priekšlikumam, bet «gala vārdi nav pateikti».

Dombrovskis A. Matīsa atbilstību satiksmes ministra amatam pamatoja ar lielu pieredzi valsts pārvaldē, kā arī lielu profesionālo pieredzi nozarē. Premjers arī piebilda, ka Satiksmes ministrija pēc darbu apjoma un problēmām ir viena no «smagākajām» ministrijām, kā aktuālākās un visvairāk sasāpējušās problēmas minot nacionālo lidsabeidrību airBaltic, jauno vilcienu iepirkumu, situāciju ar ceļiem u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Aivis Ronis satiksmes ministra un citos amatos (2013.-2006.)

Lelde Petrāne,28.02.2013

26.02.2013. Satiksmes ministrs Aivis Ronis (no kreisās) un Drošības policijas priekšnieks Jānis Reiniks pirms Ministru kabineta sēdes.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais Latvijas satiksmes ministrs Aivis Ronis oficiāli turpina strādāt līdz rītdienai - 1. martam.

Pēdējo Ministru kabineta sēdi, esot šajā amatā, viņš jau aizvadīja 26. februārī.

Jāatgādina - A. Ronis iepriekš sacīja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.

Galerijā aplūkojamas fotogrāfijas, kurās iemūžinātas A. Roņa darba gaitas satiksmes ministra un citos amatos laika posmā no 2006. gada līdz 2013. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No amata atsauktais airBaltic padomes pārstāvis Kaspars Briškens nebija zinājis, ka padomes locekļiem jānodarbojas ar operatīvajām darbībām, kontrolējot reklāmu saturu, tāpēc viņš ir neizpratnē par Satiksmes ministra Aivja Roņa lēmumu.

Ekrānšāviņš: Iepriekš izsūtītais airBaltic piedāvājuma saturs

Satiksmes ministrs atsaucis no uzņēmuma padomes K. Briškenu, kurš, pēc ministra sacītā, nav pienācīgā līmenī kontrolējis uzņēmuma darbu, lai nepieļautu, ka Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas, teikts ministra paziņojumā medijiem.

«Uzņēmuma mārketinga un biļešu pārdošanas stratēģijai ir jāatbilst nacionālā pārvadātāja statusam un atbildībai,» uzsver Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc starptautiskās lidostas Rīga pašreizējā vadītāja Arņa Luhses atbrīvošanas no amata, lidostu kādu laiku vadīs kāds no valdes locekļiem, sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Sarunā ar Latvijas Radio ministrs norādīja, ka pagaidu lidostas vadītājs tiks nozīmēts uz laiku, kamēr tiks izvēlēts jauns lidostas valdes priekšsēdētājs. Ministrs arī pastāstīja, ka jaunu lidostas vadītāju vēlas izraudzīties pats, jo ne īpaši ticot konkursiem.

Kā galvenās prasības lidostas amata kandidātam, A. Ronis nosauca pieredzi lielu uzņēmumu vadīšanā un kaut minimālu izpratni par aviāciju. Atbildot uz jautājumu – vai ir iespējama ārvalstu speciālistu piesaistīšana – A. Ronis norādīja, ka tas neesot iespējams, jo lidostas vadītāja atalgojums nav konkurētspējīgs.

Sarunā ministrs norādīja, ka neuzticība līdzšinējam lidostas vadītājam Arnim Luhsem izteikta tādēļ, ka viņš neesot spējis panākt sadarbību ar nacionālo aviokompāniju airBaltic, lidostai nav izdevies piesaistīt jaunus pārvadātājus un galamērķus, kā arī notiek kavēšanās ar lidostas rekonstrukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis: Baltijas jūras reģiona valstīm jārod līdzsvars starp vides standartiem un ekonomiskajām interesēm

Gunta Kursiša,05.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai un arī pārējām Baltijas Jūras reģiona valstu ietvaros jārod līdzsvars, sabalansējot augstos vides aizsardzības standartus un reģiona valstu ekonomiskās intereses un iespējas, piedaloties Baltijas Jūras Valstu padomes (BJVP) transporta ministru piektajā konferencē Maskavā, norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

BJVP transporta ministru konferences darba kārtībā tika izskatīti jautājumi par jūras transporta attīstības turpmākajām perspektīvām starptautisko ekoloģisko vienošanos kontekstā.

Savukārt, pārrunājot Latvijas un Krievijas sadarbību transporta jomā, A. Ronis un Krievijas Federācijas transporta ministrs Maksims Skolovs, atzina, ka sadarbība kravu pārvadājumu jomā attīstās sekmīgi, par ko liecina kravu apjomu pieaugums, izmantojot Latvijas ostas.

Satiksmes ministrs A. Ronis tikšanās laikā uzaicināja Krievijas transporta ministru M. Sokolovu viesoties Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis aicina iesaistītās valstis aktīvi meklēt Rail Baltic finansējumu

Gunta Kursiša,02.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Aivis Ronis vizītes laikā Vācijā aicināja Eiropas Komisiju (EK) un visas Rail Balitc projektā iesaistītās valstis ātrāk un aktīvāk meklēt finansējumu šim projektam saskaņā ar iesaistīto valstu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā apvienība (NA) būtu gatava uzņemties atbildību par Satiksmes ministriju (SM) un iegūt satiksmes ministra portfeli, šorīt sarunā ar Latvijas Radio sacīja apvienības līdzpriekšsēdētājs Gaidis Bērziņš.

«Ja mēs skatāmies pēc Nacionālās apvienības pārstāvniecības valdībā un pārstāvniecības Saeimā, tad, salīdzinot ar citām politiskajām partijām, tas neapšaubāmi ir neproporcionāli, tomēr es gribētu teikt, ka šis nav Nacionālās apvienības pašmērķis, kā rezultātā varbūt tiktu destabilizēta situācija valdībā,» sacīja G. Bērziņš.

NA līdzpriekšsēdētājs atzīmēja, ka patlaban apvienībā nav runāts par konkrētu satiksmes ministra kandidātu, tomēr apvienībai nebūtu grūti atrast ar satiksmes nozari saistītu profesionāli, kurš varētu pretendēt uz satiksmes amatu.

Db.lv jau vēstīja, ka otrdien kļuva zināms, ka, rodoties viedokļa atšķirībām gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, satiksmes ministrs Aivis Ronis, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā. Demisijas tehniskās detaļas tuvākajās dienās Ronis pārrunās ar valdības vadītāju V. Dombrovski.

Komentāri

Pievienot komentāru